nieuwbouw/bestaande bouw/verduurzamen/aankoop/verkoop

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Juancho schreef: 17 nov 2022, 18:54
29.04.2007 schreef:

Stroomkosten is met zonnepanelen??
Nope, die hebben we niet.
Dat moet dan een typfout zijn? 285 kwh is deze dagen eerder 243 euro dan 2,43 ;)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ja, dat was inderdaad ook waarom ik het opmerkte, hoe kom je anders aan 2,43 euro?
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 17 nov 2022, 20:16
Juancho schreef: 17 nov 2022, 18:54

Nope, die hebben we niet.
Dat moet dan een typfout zijn? 285 kwh is deze dagen eerder 243 euro dan 2,43 ;)
Zou je denken maar ik zie toch echt staan €2,43 in het verbruiksoverzicht van oktober. En ook van september overigens. :mrgreen: Wellicht al de verrekening van 190 p/m incl?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 17 nov 2022, 23:43
Josef Dettelbacher schreef: 17 nov 2022, 20:16

Dat moet dan een typfout zijn? 285 kwh is deze dagen eerder 243 euro dan 2,43 ;)
Zou je denken maar ik zie toch echt staan €2,43 in het verbruiksoverzicht van oktober. En ook van september overigens. :mrgreen: Wellicht al de verrekening van 190 p/m incl?
Als je 2x precies 2,43 ziet staan, is dat dan niet een ander bedrag? Leveringskosten ofzo?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 18 nov 2022, 00:07
Juancho schreef: 17 nov 2022, 23:43

Zou je denken maar ik zie toch echt staan €2,43 in het verbruiksoverzicht van oktober. En ook van september overigens. :mrgreen: Wellicht al de verrekening van 190 p/m incl?
Als je 2x precies 2,43 ziet staan, is dat dan niet een ander bedrag? Leveringskosten ofzo?
Nee niet exact gelijk. September €2,35 (stroom) & €33,19 (gas). Oktober €2,43 (stroom) en €37,73 (gas). Ik snap het ook niet aangezien ik 50% van de tijd thuiswerk en de hele boel dus aan heb staat en daarnaast als muziekproducent ook nog eens regelmatig in het weekend de hele zooi aan :mrgreen:

Kijkend naar wat er daadwerkelijk is afgeschreven van onze rekening: september: €124,-- (oude maandtarief) en september: €107,-- (nieuw maandbedrag na jaarrekening).
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 18 nov 2022, 11:53
Josef Dettelbacher schreef: 18 nov 2022, 00:07

Als je 2x precies 2,43 ziet staan, is dat dan niet een ander bedrag? Leveringskosten ofzo?
Nee niet exact gelijk. September €2,35 (stroom) & €33,19 (gas). Oktober €2,43 (stroom) en €37,73 (gas). Ik snap het ook niet aangezien ik 50% van de tijd thuiswerk en de hele boel dus aan heb staat en daarnaast als muziekproducent ook nog eens regelmatig in het weekend de hele zooi aan :mrgreen:

Kijkend naar wat er daadwerkelijk is afgeschreven van onze rekening: september: €124,-- (oude maandtarief) en september: €107,-- (nieuw maandbedrag na jaarrekening).
Ik zou toch eens gaan bellen dan. Denken dat het 2,50 kost en aan het eind een gecorrigeerde rekening van 700 euro ontvangen is niet grappig :nuts:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Josef Dettelbacher schreef: 18 nov 2022, 13:15
Juancho schreef: 18 nov 2022, 11:53

Nee niet exact gelijk. September €2,35 (stroom) & €33,19 (gas). Oktober €2,43 (stroom) en €37,73 (gas). Ik snap het ook niet aangezien ik 50% van de tijd thuiswerk en de hele boel dus aan heb staat en daarnaast als muziekproducent ook nog eens regelmatig in het weekend de hele zooi aan :mrgreen:

Kijkend naar wat er daadwerkelijk is afgeschreven van onze rekening: september: €124,-- (oude maandtarief) en september: €107,-- (nieuw maandbedrag na jaarrekening).
Ik zou toch eens gaan bellen dan. Denken dat het 2,50 kost en aan het eind een gecorrigeerde rekening van 700 euro ontvangen is niet grappig :nuts:
Die bedragen op maandoverzichten moet je toch sowieso niet serieus nemen? Ik zie die bij mij ook altijd staan, maar negeer dat compleet. Zolang je maandelijkse voorschot op je daadwerkelijke verbruik is gebaseerd zit het wel goed en aangezien Juancho's maandbedrag na de jaarrekening omlaag is gegaan (en ik ga ervanuit dat Juancho dat niet zelf heeft gedaan), zou dat nog wel goed moeten zitten.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Precies, maandbedrag is voor ons leidend. En die klopt al jaren, we betalen eerder een paar tientjes te veel voorschot en krijgen elkaar weer iets terug. En komende 2 maanden met die 190 euro van de overheid wordt het helemaal feest 😁
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Berichten: 2881
Lid geworden op: 23 feb 2022
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Juancho schreef: 17 nov 2022, 23:43
Josef Dettelbacher schreef: 17 nov 2022, 20:16

Dat moet dan een typfout zijn? 285 kwh is deze dagen eerder 243 euro dan 2,43 ;)
Wellicht al de verrekening van 190 p/m incl?
Onwaarschijnlijk, de 190 p/m is enkel November & December.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

loginnaam schreef: 18 nov 2022, 15:37
Josef Dettelbacher schreef: 18 nov 2022, 13:15

Ik zou toch eens gaan bellen dan. Denken dat het 2,50 kost en aan het eind een gecorrigeerde rekening van 700 euro ontvangen is niet grappig :nuts:
Die bedragen op maandoverzichten moet je toch sowieso niet serieus nemen? Ik zie die bij mij ook altijd staan, maar negeer dat compleet. Zolang je maandelijkse voorschot op je daadwerkelijke verbruik is gebaseerd zit het wel goed en aangezien Juancho's maandbedrag na de jaarrekening omlaag is gegaan (en ik ga ervanuit dat Juancho dat niet zelf heeft gedaan), zou dat nog wel goed moeten zitten.
Oh bij mij is het wel relevant. Ik zat bij NLE, maar dat is opgeheven waardoor ik nu bij zuster Budgetenergie zit. In hun app zie je heel handig je huidige verbruik verrekend met je maandbedrag. Dus ik betaal maandelijks 65 euro, maar omdat ik tot nu toe alleen maar meer geleverd dan verbruikt heb (contract ingegaan op ongeveer 1 september), heb ik nu een huidig overschot van ongeveer 175 euro inclusief een aantal maandbedragen en vaste leverkosten. De komende 2 a 3 maanden zal dat overschot waarschijnlijk zakken tot richting de 0 of wellicht zelfs tijdelijk minus worden, maar vanaf maart moet het weer flink omhoog schieten.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Verder geloof ik best dat Juancho z'n maandbedrag wel overeenkomt met z'n verbruik, maar 280 kwh voor 2,43 is gewoon onmogelijk. 3 kwh is 2,43, en als je nog een oud contract van 5 jaar geleden hebt kun je er 10 kwh van kopen. Maar 280 kwh voor 2,43 is minder dan 1 ct per kwh.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Josef Dettelbacher schreef: 18 nov 2022, 20:44 Verder geloof ik best dat Juancho z'n maandbedrag wel overeenkomt met z'n verbruik, maar 280 kwh voor 2,43 is gewoon onmogelijk. 3 kwh is 2,43, en als je nog een oud contract van 5 jaar geleden hebt kun je er 10 kwh van kopen. Maar 280 kwh voor 2,43 is minder dan 1 ct per kwh.
Alleen is een maandbedrag voor electriciteit niet alleen verbruik, je hebt ook vaste kosten en teruggave energiebelasting. Mogelijk dat daar ook het e.e.a. van verrekend is in die 2,43? Of misschien hebben ze per ongeluk de komma 1 positie verkeerd gezet?

Bij mijn verbruik van 263 kWh In oktober stond een bedrag van 27,17 wat gebaseerd is op mijn variabele leveringstarieven. Echter staat er in een pdf bij dat in oktober mijn vaste kosten -36,04 waren. Als het variabele tarief van Juancho wat hoger is dan die van mij maar zijn vaste kosten zijn vergelijkbaar dan kan die 2,43 voor variabele kosten + vaste kosten wel kloppen.
Ricardo Zamora
International
5
Berichten: 987
Lid geworden op: 9 aug 2018
Clubvoorkeur: PSV

Goed bezig hier heren. Helaas hebben wij een variabel tarief bij Oxxio met voor mijn gevoel dure prijzen. Tegelijkertijd zitten we nu op de 19e op 70 euro per maand voor de maand november als kosten en hebben we de 190 euro al ontvangen. De thermometer staat tot nu toe gemiddeld 3 tot 4 graden hoger dan de temperatuur waarop we de kachel hebben gezet. De teruglevering van 9 cent valt overigens niet mee, in vergelijking met 45 cent voorheen. Ik neig ernaar om in januari te kijken of we kunnen overstappen met nieuwe vastgestelde prijze.

Wij hebben een optie gewonnen op een vrije kavel in ons dorp. We willen een vrijstaand huis bouwen dat natuurlijk zoveel mogelijk energieneutraal is. Ook hopen we dat volgend jaar oktober onze Nissan Leaf + geleverd gaat worden. Tegen de tijd dat we kunnen bouwen zal ik dit topic zeker frequent gaan raadplegen. Wat mij betreft zo duurzaam mogelijk bouwen. We hebben interesse om via Groothuisbouw Emmeloord te bouwen, ik weet zo 1 2 3 niet wat zij allemaal kunnen doen om zo duurzaam mogelijk te bouwen. Wordt vervolgd.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
Gebruikersavatar
Stofzuiger
Basisspeler
3
Berichten: 435
Lid geworden op: 14 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik kan eindelijk beginnen met het uitvoeren van maatregelen om mijn hoge energierekening terug te dringen. Morgen komen ze van Enexis mijn elektriciteitsaansluiting verzwaren van 1 x 25A naar 3 fase (3 x 25A). Hierdoor kan ik zoveel mogelijk (15) zonnepanelen op mijn dak plaatsen als ik ruimte heb.

De zonnepanelen ga ik dus definitief uitvoeren. Dat zal begin volgend jaar gebeuren. Tot die tijd komt er nog een elektriciën om de aansluiting op zolder te maken voor de zonnepanelen en alvast de elektra om twee buitenairco-units te voeden. Dat wordt namelijk de volgende stap: 1 Daikin airco (vloermodel) van 3.5 kW om de benedenverdieping (50 m2, 130 m3) te verwarmen en 1 Daikin airco (wandmodel) van 2.0 kW om mijn werkkamer (kleine slaapkamer) op de eerste verdieping te verwarmen. De rest van mijn huis (mijn slaapkamer, badkamer) zal ik moeten gaan verwarmen met elektrische convectorkacheltjes op het moment als ik in de ruimte ben.

Ik heb alles zo goed mogelijk uitgezocht, voor zover mijn kennis reikt. Het verwarmen met airco's is voor mij in mijn matig geïsoleerd huis de beste oplossing, want een lage temperatuur L/W warmtepomp is niet haalbaar zonder peperdure bouwkundige ingrepen die ik simpelweg niet kan betalen. Maar toch, nu ik bijna aan de uitvoering ga beginnen, vraag ik me elke keer af: is dit écht de beste oplossing of komt er binnenkort iets betaalbaars op de markt waardoor ik ineens wél mijn huidige cv-installatie met radiatoren zou kunnen blijven gebruiken? Bijvoorbeeld een heel efficiënte hoge temperatuur-warmtepomp of iets anders?

Daarom mijn vraag aan [mention]Josef Dettelbacher[/mention] :

Zie ik iets over het hoofd? Zijn er toch inmiddels andere oplossingen beschikbaar?
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ricardo Zamora schreef: 19 nov 2022, 12:52 Goed bezig hier heren. Helaas hebben wij een variabel tarief bij Oxxio met voor mijn gevoel dure prijzen. Tegelijkertijd zitten we nu op de 19e op 70 euro per maand voor de maand november als kosten en hebben we de 190 euro al ontvangen. De thermometer staat tot nu toe gemiddeld 3 tot 4 graden hoger dan de temperatuur waarop we de kachel hebben gezet. De teruglevering van 9 cent valt overigens niet mee, in vergelijking met 45 cent voorheen. Ik neig ernaar om in januari te kijken of we kunnen overstappen met nieuwe vastgestelde prijze.

Wij hebben een optie gewonnen op een vrije kavel in ons dorp. We willen een vrijstaand huis bouwen dat natuurlijk zoveel mogelijk energieneutraal is. Ook hopen we dat volgend jaar oktober onze Nissan Leaf + geleverd gaat worden. Tegen de tijd dat we kunnen bouwen zal ik dit topic zeker frequent gaan raadplegen. Wat mij betreft zo duurzaam mogelijk bouwen. We hebben interesse om via Groothuisbouw Emmeloord te bouwen, ik weet zo 1 2 3 niet wat zij allemaal kunnen doen om zo duurzaam mogelijk te bouwen. Wordt vervolgd.
Heb ik paar jaar geleden ook gedaan, uiteindelijk voor een andere aannemer gekozen maar Groothuis hebben vrienden van ons goede ervaringen mee. Hopelijk zakt de rente nog iets tegen die tijd en worden materialen iets beter betaalbaar. Ons huis zou vergeleken met 3 jaar terug nu bijna 40% duurder zijn, los van de rente.
WTW i.c.m. warmtepomp bevalt prima, wij zouden achteraf liever direct airco's geplaats hebben, maar soit mijn energierekening is voorlopig negatief.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Stofzuiger schreef: 06 dec 2022, 23:36 Ik kan eindelijk beginnen met het uitvoeren van maatregelen om mijn hoge energierekening terug te dringen. Morgen komen ze van Enexis mijn elektriciteitsaansluiting verzwaren van 1 x 25A naar 3 fase (3 x 25A). Hierdoor kan ik zoveel mogelijk (15) zonnepanelen op mijn dak plaatsen als ik ruimte heb.

De zonnepanelen ga ik dus definitief uitvoeren. Dat zal begin volgend jaar gebeuren. Tot die tijd komt er nog een elektriciën om de aansluiting op zolder te maken voor de zonnepanelen en alvast de elektra om twee buitenairco-units te voeden. Dat wordt namelijk de volgende stap: 1 Daikin airco (vloermodel) van 3.5 kW om de benedenverdieping (50 m2, 130 m3) te verwarmen en 1 Daikin airco (wandmodel) van 2.0 kW om mijn werkkamer (kleine slaapkamer) op de eerste verdieping te verwarmen. De rest van mijn huis (mijn slaapkamer, badkamer) zal ik moeten gaan verwarmen met elektrische convectorkacheltjes op het moment als ik in de ruimte ben.

Ik heb alles zo goed mogelijk uitgezocht, voor zover mijn kennis reikt. Het verwarmen met airco's is voor mij in mijn matig geïsoleerd huis de beste oplossing, want een lage temperatuur L/W warmtepomp is niet haalbaar zonder peperdure bouwkundige ingrepen die ik simpelweg niet kan betalen. Maar toch, nu ik bijna aan de uitvoering ga beginnen, vraag ik me elke keer af: is dit écht de beste oplossing of komt er binnenkort iets betaalbaars op de markt waardoor ik ineens wél mijn huidige cv-installatie met radiatoren zou kunnen blijven gebruiken? Bijvoorbeeld een heel efficiënte hoge temperatuur-warmtepomp of iets anders?

Daarom mijn vraag aan @Josef Dettelbacher :

Zie ik iets over het hoofd? Zijn er toch inmiddels andere oplossingen beschikbaar?
Heel goed!

Om je vraag te beantwoorden: ik zie niet snel iets oo de markt komen dat een beter alternatief is. Waarschijnlijk heb jij zelfs je investering al terugverdiend op het moment dat het er wél is.

Één opmerking heb ik wel: ik vind je airco beneden te krap bemeten. Het is 130m3 en je spreekt over matige isolatie. Ik zou gaan voor 5kw. Volgens mij is het aantal kw berekend op +7 graden Celsius, dus bij alles eronder houd je netto minder dan 3.5 kw vermogen over. Beter een paar honderd euro meer om verzekerd te zijn van voldoende warmteafgifte in decwinter, dan investeren en alsnog moeten bijverwarmen met gas.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Wij zijn afgelopen 2 weken in de wereld van nieuwbouw gedoken. We keken eigenlijk alleen naar bestaande bouw voor de volgende stap maar hier in de omgeving worden een aantal hele mooie bouwprojecten met veel groen, wat er en ruimte gebouwd. Gesprekken gehad, vele documenten doorgelezen, financiële berekingen gemaakt maar hoewel bepaalde kavels wel passen in ons budget zorgen de meerprijzen die voor ons wel noodzakelijk waren zoveel dat het alsnog kansloos wordt. Denk aan 2 meter uitbouw dat je natuurlijk direct bij de bouw wil doen, vervangen standaard keuken en badkamer etc. We hadden het wel aangedurfd, ook omdat de maandlasten een heel stuk lager zouden worden gezien de moderne woning die helemaal klaar is voor de toekomst.

Maargoed, focus weer op bestaande bouw en die ene droomwoning in de markt zien te vinden!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ja zo hebben wij ook een nieuwbouwoptie geweigerd. Was een hoekwoning die nét in ons budget pastte, maar toen vernamen we dat de nieuse buren voor een uitbouw gingen. Daarvan zou de muur gedeeltelijk op onze grond komen en dat moesten we accepteren. Nou, zo wil ik niet beginnen aan een nieuwe woning.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Nieuwbouw is op dit moment sowieso een enorm risico met de sterk schommelende prijzen, voor projectontwikkelaars is het een uitkomst om toekomstige bewoners dit risico mede te laten dragen. Ga je daarin mee dan zou ik adviseren flink onder je maximale budget te gaan zitten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 07 dec 2022, 13:44 Ja zo hebben wij ook een nieuwbouwoptie geweigerd. Was een hoekwoning die nét in ons budget pastte, maar toen vernamen we dat de nieuse buren voor een uitbouw gingen. Daarvan zou de muur gedeeltelijk op onze grond komen en dat moesten we accepteren. Nou, zo wil ik niet beginnen aan een nieuwe woning.
Ja heel vervelend en zo moet je idd niet willen beginnen met nieuwbouw. Garantie op gedonder. Wij hadden zelf 0,0 verstand van nieuwbouw dus heel naief gekeken naar kavels en type woningen die in ons budget vielen. Aantal mooie gezien. Onze droom is 2:1 kapper maar dat is in nieuwbouw vorm onmogelijk. Betaal je hier minimaal 665.00 voor. Maar we zagen bijv. een hoekwoning van rijtje van 3 a 4 huizen met wel een eigen oprit en garage. Dus soort van 2:1 kapper. Zou net passen in budget. Wat bleek... er zat niet eens standaard een keuken bij. En als je dan gaat kijken wat je eigenlijk wil bij de bouw, bijv. 2m aanbouw om het gewenste woonoppervlakte te krijgen (je gaat natuurlijk niet bij nieuwbouw later pas aanbouwen, dan kan je de boel boel weer openbreken met alle gevolgen), een iets grotere keuken met bepaalde apparatuur (bonenkoffie is een dikke eis van mij), mijn partner wil perse een bad dus meerwerk op de 1e verdieping omdat wat muurtjes net anders moeten. Zit je zo op een dikke 50k extra. En reserveer dan ook nog eens iets van 25k om de tuin beetje leuk te maken, schutting, zaken als raamdecoratie, verven, sauzen, dakraam, meubels en ga zo de lijst af. En dan praat ik niet eens over een dakkapel.

Echt bizar waar je dan uiteindelijk op uit komt. Voor een hoekwoning! :wall:. Wel een mooie vonden wij overigens.

Afbeelding

Nee, wij gaan het weer houden bij bestaande bouw maar dan wel nieuwbouw woningen die al grotendeels toekomstbestendig zijn. Dan maar langer wachten, hopen dat de markt wat zakt en de wat duurdere huizen (zeker boven NHG) als eerste fors zakken. Zien we nu al gebeuren overigens, huizen die zo 30-50k omlaag gaan. Maar dat moet nog een tikkie lager en dan zouden we het kunnen doen. Er is nu een woning die vrijwel alles aantikt, al wat is gezakt, al maanden te koop staat en waarvan ik weet dat de verkopers deze maand over gaan naar hun nieuw gebouwde woning. Ze weten van onze interesse af, willen nu nog niet zover zakken, maar ondertussen staat de woning nog steeds te koop. Wie weet komen ze nog bij ons terug omdat het te spannend wordt met dubbele lasten, wellicht gebrek aan (serieuze) kijkers. Zo moet je een beetje geluk hebben.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Josef Dettelbacher schreef: 07 dec 2022, 13:44 Ja zo hebben wij ook een nieuwbouwoptie geweigerd. Was een hoekwoning die nét in ons budget pastte, maar toen vernamen we dat de nieuse buren voor een uitbouw gingen. Daarvan zou de muur gedeeltelijk op onze grond komen en dat moesten we accepteren. Nou, zo wil ik niet beginnen aan een nieuwe woning.
Hoe ben je daar achter gekomen dat de nieuwe buren voor een uitbouw gingen? Toen wij onze nieuwbouwwoning kochten, waren de optielijsten wel beschikbaar maar het doorgeven welke opties je wilde hebben gebeurde pas veel later. Zo hebben de buren aan een kant een uitbouw op de begane grond waardoor die buitenmuur net een beetje onze tuin insteekt. Maar wij hebben weer een uitbouw op de 1e verdieping die zij niet hebben dus onze buitenmuur daar staat weer net een beetje boven hun woning.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

loginnaam schreef: 07 dec 2022, 15:04
Josef Dettelbacher schreef: 07 dec 2022, 13:44 Ja zo hebben wij ook een nieuwbouwoptie geweigerd. Was een hoekwoning die nét in ons budget pastte, maar toen vernamen we dat de nieuse buren voor een uitbouw gingen. Daarvan zou de muur gedeeltelijk op onze grond komen en dat moesten we accepteren. Nou, zo wil ik niet beginnen aan een nieuwe woning.
Hoe ben je daar achter gekomen dat de nieuwe buren voor een uitbouw gingen? Toen wij onze nieuwbouwwoning kochten, waren de optielijsten wel beschikbaar maar het doorgeven welke opties je wilde hebben gebeurde pas veel later. Zo hebben de buren aan een kant een uitbouw op de begane grond waardoor die buitenmuur net een beetje onze tuin insteekt. Maar wij hebben weer een uitbouw op de 1e verdieping die zij niet hebben dus onze buitenmuur daar staat weer net een beetje boven hun woning.
Je maakt toch sowieso al vroegtijdig kennis met je nieuwe buren door die bijeenkomsten na ingeloot te zijn? Dan lijkt het me ook dat je al bespreekt wat de plannen van elkaar zijn toch? En dan kan je alsnog zeggen, dat willen we niet dus we stappen eruit.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

loginnaam schreef: 07 dec 2022, 15:04
Josef Dettelbacher schreef: 07 dec 2022, 13:44 Ja zo hebben wij ook een nieuwbouwoptie geweigerd. Was een hoekwoning die nét in ons budget pastte, maar toen vernamen we dat de nieuse buren voor een uitbouw gingen. Daarvan zou de muur gedeeltelijk op onze grond komen en dat moesten we accepteren. Nou, zo wil ik niet beginnen aan een nieuwe woning.
Hoe ben je daar achter gekomen dat de nieuwe buren voor een uitbouw gingen? Toen wij onze nieuwbouwwoning kochten, waren de optielijsten wel beschikbaar maar het doorgeven welke opties je wilde hebben gebeurde pas veel later. Zo hebben de buren aan een kant een uitbouw op de begane grond waardoor die buitenmuur net een beetje onze tuin insteekt. Maar wij hebben weer een uitbouw op de 1e verdieping die zij niet hebben dus onze buitenmuur daar staat weer net een beetje boven hun woning.
Ik ken de betreffende makelaar nog van de basisschool, en bij het bladeren op funda kwam ik diverse nieuwere huizen tegen waarbij de uitbouw een stukje uitsteekt op perceel v buren. Toen ben ik me daar eens in gaan verdiepen hoe dat werkt, en daar ben ik vanaf dat moment erg alert op geweest. Bij die bekende makelaar heb ik vervolgens gevraagd of hij eens wilde polsen bij de mensen die de woning ernaast toegewezen hadden gekregen. Toen hij aangaf wat hun intenties waren, heb ik voor dat hoekhuis bedankt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Juancho schreef: 07 dec 2022, 15:05
loginnaam schreef: 07 dec 2022, 15:04

Hoe ben je daar achter gekomen dat de nieuwe buren voor een uitbouw gingen? Toen wij onze nieuwbouwwoning kochten, waren de optielijsten wel beschikbaar maar het doorgeven welke opties je wilde hebben gebeurde pas veel later. Zo hebben de buren aan een kant een uitbouw op de begane grond waardoor die buitenmuur net een beetje onze tuin insteekt. Maar wij hebben weer een uitbouw op de 1e verdieping die zij niet hebben dus onze buitenmuur daar staat weer net een beetje boven hun woning.
Je maakt toch sowieso al vroegtijdig kennis met je nieuwe buren door die bijeenkomsten na ingeloot te zijn? Dan lijkt het me ook dat je al bespreekt wat de plannen van elkaar zijn toch? En dan kan je alsnog zeggen, dat willen we niet dus we stappen eruit.
Ik had, gelukkig, nog niet met een lotingsprocedure te maken, er was alleen een wachtlijst van mensen die eerder een optie konden krijgen en gelukkig zagen degenen die voor ons waren er allemaal vanaf :D En de eerste bijeenkomst met nieuwe buren was pas toen de bouw al lang begonnen was. Sowieso kan je er niet zomaar vanaf zien als je het koopcontract hebt ondertekend, dus je zal dan echt via kennis van de makelaar zoals Dettelbacher heeft gedaan er al achter moeten zien te komen dat je toekomstige buren die uitbouw willen die jij niet wil maar die je wel vervelend vindt.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

loginnaam schreef: 07 dec 2022, 15:04
Josef Dettelbacher schreef: 07 dec 2022, 13:44 Ja zo hebben wij ook een nieuwbouwoptie geweigerd. Was een hoekwoning die nét in ons budget pastte, maar toen vernamen we dat de nieuse buren voor een uitbouw gingen. Daarvan zou de muur gedeeltelijk op onze grond komen en dat moesten we accepteren. Nou, zo wil ik niet beginnen aan een nieuwe woning.
Hoe ben je daar achter gekomen dat de nieuwe buren voor een uitbouw gingen? Toen wij onze nieuwbouwwoning kochten, waren de optielijsten wel beschikbaar maar het doorgeven welke opties je wilde hebben gebeurde pas veel later. Zo hebben de buren aan een kant een uitbouw op de begane grond waardoor die buitenmuur net een beetje onze tuin insteekt. Maar wij hebben weer een uitbouw op de 1e verdieping die zij niet hebben dus onze buitenmuur daar staat weer net een beetje boven hun woning.
Ik zit dit nog eens te lezen, maar hoe ziet een uitbouw op de eerste verdieping eruit als je geen uitbouw op de begane grond hebt? :wonder:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]Juancho[/mention] Ik vind nieuwbouw over het algemeen zwaar overrated. Een huis vanaf 2000, dus inmiddels 22 jaar oud, voldoet al aan de isolatienormen om volledig elektrisch te gaan, en dat scheelt gewoon 100k in de aanschafwaarde ivm een nieuw huis. Pak van die 100k de helft om vloerverwarming, nieuwe vloer, nieuwe keuken, stucwerk en nieuwe badkamer te maken, en je hebt gewoon een gelijkwaardig huis.

Verder vind ik nieuwbouw vaak minder gezellig omdat de bomen vaak nog erg jong en daardoor dun en klein zijn. Daar kan een lokatie aan het water of met een groen aangelegd hart voor mij niet tegenop.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

nieuwbouw/bestaande bouw/verduurzamen/aankoop/verkoop