Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Sterker nog, tot 2019 had ik al 26 jaar niet meer in een koophuis gewoond. Mijn ouders zijn in 1993 gescheiden, en daarna hebben ze alleen nog maar social gehuurd. In 2019 heb ik na studieschuld afgelost te hebben een simpele rijwoning gekocht, en dat huis opzich was meer dan prima om nog lang in te wonen. Ik ging me alleen irriteren aan de rest van de buurt, omdat je dan qua tuinen toch wel dicht op elkaar zit en er altijd wel ergens een feestje ofzo is. Toen hebben we besloten om de gelijk opgedane overwaarde in te zetten om iets te kopen waar we ons nog lang zien wonen, en dat is ook in de krappe en overspannen markt gelukt. Het betreft een instapklaar huis, maar de verkoper kon er pas na 15 maanden uit. Dat heeft veel kopers afgeschrikt, wij vonden dat niet zo erg en konden wij het dus met minimale overbieding in bezit krijgen. En nu woon ik op m'n 36e dus voor het eerst in een tweekapper.DeEintovenaar schreef: ↑22 feb 2023, 18:48Wij wonen momenteel gewoon in een simpel rijtjeshuis. Ik (bijna 23) en mijn broertje (19) en dan mijn ouders. Het is af en toe wat krapjes maar ben niks anders gewend en het is eigenlijk wel prima te doen. Ouders kunnen prima naar een groter huis maar hoeven dat niet, ook omdat wij toch bijna uit huis gaan, en ze liever geld uitgeven aan wat vaker op vakantie enz.Josef Dettelbacher schreef: ↑22 feb 2023, 18:46
Ik zit met n heel gezin in n tweekapper van 130m2, en dat is heel goed te doen hoor. Je zou het dus eventueel een treetje lager kunnen zoeken, en later eventueel nog een stap maken als je daadwerkelijk kinderen hebt rondlopen op basisschool leeftijd.
Veel vrienden en kennissen die gelijk allemaal meer willen, zijn vooral zelf opgegroeid in een vrijstaand huis. Ik heb dat nadelen niet