nieuwbouw/bestaande bouw/verduurzamen/aankoop/verkoop
- Josef Dettelbacher
- Legende
- 5
- Clubvoorkeur: PSV
- Gegeven waarderingen: 215
- Gekregen waarderingen: 2795
-
Awards:
Een topic om alles over verduurzaming en energiebesparing van je woning te bespreken.
Zonnepanelen, warmtepompen, isolatie, lage temperatuurverwarming, houtstook, subsidies, energiecontracten, energiebesparende douchekoppen, you name it. Dit is nadrukkelijk geen plek om politieke kwesties over dit onderwerp te bespreken.
Zonnepanelen, warmtepompen, isolatie, lage temperatuurverwarming, houtstook, subsidies, energiecontracten, energiebesparende douchekoppen, you name it. Dit is nadrukkelijk geen plek om politieke kwesties over dit onderwerp te bespreken.
Laatst gewijzigd door Josef Dettelbacher op 27 feb 2023, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Deze gebruikers waarderen Josef Dettelbacher voor dit bericht (totaal 3):
- Juancho • Vincent Vega • ShovingNE2
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Geselecteerd voor Oranje
- 2
- Gegeven waarderingen: 299
- Gekregen waarderingen: 333
Max opstellen als linksback. Dan begint mijn bloed namelijk te koken en is de omgevingstemperatuur niet meer van belang
- Deze gebruikers waarderen Raw85 voor dit bericht (totaal 4):
- ziege maar ook zagge • Grasmat • Kezmania • Frank
- Maikel
- Site Admin
- 4
- Gegeven waarderingen: 1100
- Gekregen waarderingen: 2593
Toevallig, ik ben hier de laatste dagen zelf enorm druk mee. Ik denk dat [mention]deninho32[/mention] en [mention]ShovingNE2[/mention] m'n gelul over een inductiekookplaat wel zat zijn inmiddelsJosef Dettelbacher schreef: ↑06 sep 2022, 20:56 Een topic om alles over verduurzaming en energiebesparing van je woning te bespreken.

Maar ik heb inmiddels een inductiekookplaat bestelt, aan en uit stekkers die het sluimverbruik tegengaan. Radiatorfolie voor de verwarming.
En ben nog op zoek naar meer tips en tricks om verbruik te minderen.
Betaal nu 83 euro per maand, en m'n contract loopt tot april. Als ik nu zou moeten verlengen zou ik naar de 300 gaan. Geen trek in
- Deze gebruikers waarderen Maikel voor dit bericht:
- ShovingNE2
- Josef Dettelbacher
- Legende
- 5
-
Awards:
- Josef Dettelbacher
- Legende
- 5
-
Awards:
Een inventum met gewone stekker? Heb ik ook een jaar of 3 en werkt prima. Heb je een huur of koopwoning?Maikel schreef: ↑06 sep 2022, 21:26Toevallig, ik ben hier de laatste dagen zelf enorm druk mee. Ik denk dat @deninho32 en @ShovingNE2 m'n gelul over een inductiekookplaat wel zat zijn inmiddelsJosef Dettelbacher schreef: ↑06 sep 2022, 20:56 Een topic om alles over verduurzaming en energiebesparing van je woning te bespreken.
Maar ik heb inmiddels een inductiekookplaat bestelt, aan en uit stekkers die het sluimverbruik tegengaan. Radiatorfolie voor de verwarming.
Betaal nu 83 euro per maand, en m'n contract loopt tot april. Als ik nu zou moeten verlengen zou ik naar de 300 gaan. Geen trek in
Zelf heb ik elk elektrisch apparaat a+++ gekocht wat a+++ aanbood. Koelkast met vriezer verbruikt bijvoorbeeld 150 kwh per jaar en die staat 24/7 aan. Alle lampen zijn LED. Scheelt ook veel ivm gewone verlichting.
En de allerbeste budgettip die ik mensen kan geven:
https://www.bol.com/nl/nl/p/unique-livi ... oductTitle
Ga hier onder zitten als je op de bank zit, en je verwarming in die kamer kan echt helemaal uit. Gebruik em al 2 winters. Kost maar 6 kuub gas

- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- 5
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
- Gegeven waarderingen: 3296
- Gekregen waarderingen: 2308
-
Awards:
Ik deed ooit een klus voor Defensie en om één of andere reden draaide dat erop uit dat ik een nachtje gelogeerd heb in een landmacht bivak, kregen we zo'n 1-dags introductiedingetje, best lollig. Daar hoorde ik over de 'Mariniersdouche':
- de douche in
- kraan open, ff jezelf nat maken, kraan weer dicht
- inzepen en schrobben
- kraan open, afspoelen, kraan dicht
- en weer door
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee!
- de douche in
- inzepen en schrobben
- en weer door
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee!

- Deze gebruikers waarderen ziege maar ook zagge voor dit bericht:
- ShovingNE2
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
- Josef Dettelbacher
- Legende
- 5
-
Awards:
- Josef Dettelbacher
- Legende
- 5
-
Awards:

Maar even serieus, die douchemanier is idd erg effectief als je echt in financiële noodzaak zit.
- Maikel
- Site Admin
- 4
Een Etna met gewone stekker. Ik heb een huurwoning, laatst gevraagd naar opties mbt verduurzamen. Maar dat ging niet veel verder dan een 2 fasen aansluiting maken in de keuken. Maar die fornuizen zijn heel wat duurder dan de optie die ik nu heb gehaald.Josef Dettelbacher schreef: ↑06 sep 2022, 21:33Een inventum met gewone stekker? Heb ik ook een jaar of 3 en werkt prima. Heb je een huur of koopwoning?Maikel schreef: ↑06 sep 2022, 21:26
Toevallig, ik ben hier de laatste dagen zelf enorm druk mee. Ik denk dat @deninho32 en @ShovingNE2 m'n gelul over een inductiekookplaat wel zat zijn inmiddels
Zelf heb ik elk elektrisch apparaat a+++ gekocht wat a+++ aanbood. Koelkast met vriezer verbruikt bijvoorbeeld 150 kwh per jaar en die staat 24/7 aan. Alle lampen zijn LED. Scheelt ook veel ivm gewone verlichting.
En de allerbeste budgettip die ik mensen kan geven:
https://www.bol.com/nl/nl/p/unique-livi ... oductTitle
Ga hier onder zitten als je op de bank zit, en je verwarming in die kamer kan echt helemaal uit. Gebruik em al 2 winters. Kost maar 6 kuub gas![]()
Haha, heerlijk zo'n deken! Ik ga er deze winter echt een sport van maken zo min mogelijk de verwarming te gebruiken.
-
- Regelmatige invaller
- 2
- Gegeven waarderingen: 18
- Gekregen waarderingen: 49
Als tip kan ik meegeven dat de onderstaande punten je een hele hoop helpen om duurzamer te kunnen leven:
- huis isoleren, dat betekent ook minimaal hr++ glas , dak en bg vloer isolatie + gevels.
- zonnepanelen aanleggen (minimaal 8 stuks)
- gas uitbannen voor het koken en verwarming, inductie kookplaat nemen en splitunits aanleggen die zowel koelen als verwarmen.
- je kunt eventueel als je het gas helemaal wilt uitbannen de Cv ketel werken net elektrische boilers voor warm tapwater.
Op deze manier kun je alle bovengenoemde oplossingen gebruiken met de opbrengst van je zonnepanelen.
- huis isoleren, dat betekent ook minimaal hr++ glas , dak en bg vloer isolatie + gevels.
- gas uitbannen voor het koken en verwarming, inductie kookplaat nemen en splitunits aanleggen die zowel koelen als verwarmen.
- je kunt eventueel als je het gas helemaal wilt uitbannen de Cv ketel werken net elektrische boilers voor warm tapwater.
Op deze manier kun je alle bovengenoemde oplossingen gebruiken met de opbrengst van je zonnepanelen.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
- Standbeeld
- Legende
- 1
- Clubvoorkeur: PE ES VE
- Favoriete speler: Joël Drommel
- Gegeven waarderingen: 1385
- Gekregen waarderingen: 2318
En dan wel met koud water neem ik aan?ziege maar ook zagge schreef: ↑06 sep 2022, 21:40 Ik deed ooit een klus voor Defensie en om één of andere reden draaide dat erop uit dat ik een nachtje gelogeerd heb in een landmacht bivak, kregen we zo'n 1-dags introductiedingetje, best lollig. Daar hoorde ik over de 'Mariniersdouche':
- de douche in
- inzepen en schrobben
- en weer door
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee!![]()
- Standbeeld
- Legende
- 1
- Clubvoorkeur: PE ES VE
- Favoriete speler: Joël Drommel
- Gegeven waarderingen: 1385
- Gekregen waarderingen: 2318
- Josef Dettelbacher
- Legende
- 5
-
Awards:
Alleen zou ik van die elektrische boiler een warmtepompboiler maken. Kost 2x zo veel, maar verbruikt 3x minder. Op termijn is dat altijd goedkoper.Riffii schreef: ↑06 sep 2022, 21:57 Als tip kan ik meegeven dat de onderstaande punten je een hele hoop helpen om duurzamer te kunnen leven:
Isoleren is nooit een slecht idee, maar als je krap zit en qua budget moet kiezen tussen isoleren en het aanschaffen van zonnepanelen, warmtepomp/airco o.i.d. Dan zou ik bij een huis vanaf 1992 altijd kiezen voor het aanschaffen van die apparatuur ipv extra isolatie. Dit omdat 80-85% van de energiebesparing plaatsvindt van 0 isolatie naar 2.5Rd. Huizen vanaf 1992 hebben minimaal 2.5Rd aan thermische schil. Maar dan alleen als je krap zit he. Anders gewoon doen. Besparen is nog nooit zo lucratief geweest als tegenwoordig.
- Maikel
- Site Admin
- 4
Poh, arme jij.Standbeeld schreef: ↑06 sep 2022, 22:04 Ik huur nu in de vrije sector dus betaal mezelf al scheel. Dacht stel o.a. een inductiekookplaat voor aan mijn huisbaas. Kan je bij de Blokker halen zei 'ie.![]()
Ik heb ontiegelijk veel geluk gehad toentertijd. Na 3 weken werd ik nummer 1 bij een loting voor een sociale huurwoning. Zo'n half jaar voordat de shit volledig uitbrak mbt woningen. Vrije sector zijn al snel huisjesmelkers.
Wilt ie überhaupt iets voor je doen mbt verduurzamen?
- Josef Dettelbacher
- Legende
- 5
-
Awards:
Haha ja dat is normaal. Toen ik 10 jaar geleden in een nieuwbouw sociale huurwoning trok, mocht ik de hele keuken samenstellen maar de apparatuur moest ik zelf kopen.Standbeeld schreef: ↑06 sep 2022, 22:04 Ik huur nu in de vrije sector dus betaal mezelf al scheel. Dacht stel o.a. een inductiekookplaat voor aan mijn huisbaas. Kan je bij de Blokker halen zei 'ie.![]()
In principe kijkt die huurbaas gewoon zakelijk: hij kan nu al vragen wat ie wil door schaarste, die energiebesparende middelen leveren hem niets op.
- El Sordo
- Vedette
- 5
- Gegeven waarderingen: 1719
- Gekregen waarderingen: 2161
Elke dag douchen is ook totaal onnodig. Om de dag vijf minuten en niemand merkt daar wat van. Een hygiëne-idee dat we onszelf hebben aangepraat. Geen kinderen nemen/hebben/krijgen/whatever is ook een prima uitkomst. En leer een keer koken: dan heb je dat smakeloze vlees van de AH niet elke dag nodig én je komt niet meer over als je opa.
Beste tip voor een duurzamer bestaan / goedkopere woning: geen VVD of CDA meer stemmen.
Beste tip voor een duurzamer bestaan / goedkopere woning: geen VVD of CDA meer stemmen.
- Deze gebruikers waarderen El Sordo voor dit bericht (totaal 3):
- Zuc0 • Franciscus • René1978
-
- Regelmatige invaller
- 2
- Gegeven waarderingen: 18
- Gekregen waarderingen: 49
De stelregel zoals mij aangeleerd is dat Isolatie op nr1 moet staan. Een woning van 1992 is redelijk qua isolatie indd. Vaak zijn wel het dak en bg vloer een aandachtspunt.Josef Dettelbacher schreef: ↑06 sep 2022, 22:07Alleen zou ik van die elektrische boiler een warmtepompboiler maken. Kost 2x zo veel, maar verbruikt 3x minder. Op termijn is dat altijd goedkoper.Riffii schreef: ↑06 sep 2022, 21:57 Als tip kan ik meegeven dat de onderstaande punten je een hele hoop helpen om duurzamer te kunnen leven:
Isoleren is nooit een slecht idee, maar als je krap zit en qua budget moet kiezen tussen isoleren en het aanschaffen van zonnepanelen, warmtepomp/airco o.i.d. Dan zou ik bij een huis vanaf 1992 altijd kiezen voor het aanschaffen van die apparatuur ipv extra isolatie. Dit omdat 80-85% van de energiebesparing plaatsvindt van 0 isolatie naar 2.5Rd. Huizen vanaf 1992 hebben minimaal 2.5Rd aan thermische schil. Maar dan alleen als je krap zit he. Anders gewoon doen. Besparen is nog nooit zo lucratief geweest als tegenwoordig.
Maar je hebt helemaal gelijk dat in het geval van een woning uit jaren 1990+ zou ik volle bak gaan voorapparatuur / panelen.
Voor oudere woningen schiet t gewoon niet op wanneer je niks aan isolatie doet. Alle warmte zal letterlijk het raam uitvliegen en je stookt voor de katse %^# … of het nou met een wamtepomp is of cv ketel.
De wamtepomp boiler is net zoals warmtepomp voor ruimteverwarming nog veel te duur. En op dit moment bagger qua leveringen (materiaal schaarste)
Sanga are u dead ???? NO MAN!
- Josef Dettelbacher
- Legende
- 5
-
Awards:
Mja, ik vind sochtends even snel douchen voor de dag begint gewoon erg prettig. Al is het maar 3 minuten.El Sordo schreef: ↑06 sep 2022, 22:15 Elke dag douchen is ook totaal onnodig. Om de dag vijf minuten en niemand merkt daar wat van. Een hygiëne-idee dat we onszelf hebben aangepraat. Geen kinderen nemen/hebben/krijgen/whatever is ook een prima uitkomst. En, als je duurzaam verwarde met goedkoop: leer een keer koken: dan heb je dat smakeloze vlees van de AH niet elke dag nodig én je komt niet meer over als je opa.![]()
Dat van die kinderen vind ik een beetje goedkoop. Daar zitten ook voldoende negatieve effecten aan als te veel mensen dat zouden besluiten.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut