Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Maatregelen of het opheffen van maatregelen heeft alleen zin als ze af te dwingen of te controleren zijn.

Gevaccineerden geen en de rest wel maatregelen is niet te controleren in het openbare leven. Net zo achterlijk als quarantaine eisen zonder controle.

Wat ga je krijgen dan? Speciale boa's met scanners die controleren of je wel gevaccineerd bent? Dat zou absurd zijn. Gaat ook nooit gebeuren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Inderdaad, het idee van de verantwoordelijkheid bij de bevolking leggen, heeft duidelijk gefaald.

Maar goed, de mondkapjes staan in elk geval wel op de nominatie om snel te verdwijnen, althans gedeeltelijk.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja, lijkt mij prima.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 17 jun 2021, 12:26 Maatregelen of het opheffen van maatregelen heeft alleen zin als ze af te dwingen of te controleren zijn.

Gevaccineerden geen en de rest wel maatregelen is niet te controleren in het openbare leven. Net zo achterlijk als quarantaine eisen zonder controle.

Wat ga je krijgen dan? Speciale boa's met scanners die controleren of je wel gevaccineerd bent? Dat zou absurd zijn. Gaat ook nooit gebeuren.

Dat zei ik dus: in de VS doen ze niet zo moeilijk, zeggen ze gewoon: als je gevaccineerd bent hoeft het niet en dat gaan we niet checken, eigen verantwoordelijkheid. Voor het feit dat wij dus niet vertrouwen op elkaar suggereerde ik de term pietluttigheid met als kanttekening dat genoemde 30% eigenlijk aangeeft dat we elkaar inderdaad niet kunnen vertrouwen.

Ik snap jouw manier van redeneren dus wel maar vind dat anderzijds toch weer moeilijk te rijmen met precies die 30%: niemand die op welke manier dan ook gecheckt heeft of mensen hun quarantaine wel serieus namen, we hebben er nieteens een serieuze boete op gelegd. En dan dus wel onnodig mensen blijven verplichten sowieso al discutabele maatregelen vol te houden omdat dat alleen losgelaten zou kunnen worden als je dat ook streng kunt controleren? Ik mis de proportionaliteit een beetje.


We zijn nieteens even een campagne begonnen toen bleek dat het mis ging, er kraaide gewoon geen haan naar. Ik snap daar echt totaal niks van. Was het een taboe, wilden we het er liever niet over hebben?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Het heeft natuurlijk ook te maken met hoe makkelijk iets te controleren is.

Volgens mij was één van de afwegingen om geen verplichte quarantaine in te stellen, dat dat niet of nauwelijks te controleren zou zijn.
Ten eerste zou er ergens bijgehouden moeten kunnen worden wie er wel of niet in quarantaine moet (dat lukte ons eigenlijk al niet), daarnaast zou BOA en/of politie die gegevens moeten kunnen inzien (en dat lag erg gevoelig vanwege de strenge privacy op medische gegevens), en als laatste kun je mensen daar alleen voor beboeten als je ze op heterdaad betrapt.
Mensen op heterdaad betrappen kan eigenlijk maar op 2 manieren. Of je gaat bewust voor de deur zitten wachten totdat je ze naar buiten ziet komen (een ridicuul idee natuurlijk), of je gaat mensen willekeurig (of na melding van hun plichtsgetrouwe buurman?) op straat staande houden en vragen of ze kunnen aantonen dat ze niet in quarantaine moeten zitten (ook een ridicuul idee).

Verder is het natuurlijk ook wel de vraag wat die mensen die niet in quarantaine gingen, dan wél deden. Liepen ze tot aan de stoep van hun eigen huis om de vuilniszakken aan de straat te zetten, of gingen ze in het openbaar vervoer naar kantoor. Allebei mocht niet, maar het ene is natuurlijk wel een stuk schadelijker dan het andere. En daarin maakt die 33% die aangaf dat ze zich niet aan de maatregelen hielden, natuurlijk geen onderscheid.

Een mondkapje daarentegen is natuurlijk direct te controleren. Al ben ik met je eens dat de toegevoegde waarde nihil is, maar goed, ga dat nu maar eens toegeven als beleidsmaker.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het zal wel. We kunnen via een app ook de portier van een concertzaal vertellen dat we gevaccineerd/getest zijn zonder privacyproblemen, daar is dus omheen te werken. En je zou hoge boetes kunnen combineren met steekproeven, gewoon elke dag ergens een fuikje.

Ik geloof niet dat hier heel erg lang over nagedacht is en er heeft ook niemand alarm geslagen toen bleek dat het serieus fout ging - geen ingelaste oproepen van de ministerpresident, geen campagnes, nieteens extra aandacht tijdens persconferenties, niks. Tenzij ik wat gemist heb?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 17 jun 2021, 12:45 Het zal wel. We kunnen via een app ook de portier van een concertzaal vertellen dat we gevaccineerd/getest zijn zonder privacyproblemen, daar is dus omheen te werken. En je zou hoge boetes kunnen combineren met steekproeven, gewoon elke dag ergens een fuikje.
Fuikjes in het openbare leven of je wel gevaccineerd bent.

Weet je hoe bizar eng dictatoriaal dit klinkt? Zelfs Kim Yong Un zou zeggen 'dit gaat te ver'.

Een fuik om je medische gegevens te checken. Hoor je wat je zegt? Wil jij naar zo'n samenleving toe?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 17 jun 2021, 12:45 Het zal wel. We kunnen via een app ook de portier van een concertzaal vertellen dat we gevaccineerd/getest zijn zonder privacyproblemen, daar is dus omheen te werken. En je zou hoge boetes kunnen combineren met steekproeven, gewoon elke dag ergens een fuikje.

Ik geloof niet dat hier heel erg lang over nagedacht is en er heeft ook niemand alarm geslagen toen bleek dat het serieus fout ging - geen ingelaste oproepen van de ministerpresident, geen campagnes, nieteens extra aandacht tijdens persconferenties, niks. Tenzij ik wat gemist heb?
Eens met wat Shoving zegt, daarbij: hoe serieus fout ging het?

Zoals gezegd hebben we dat percentage dat aangeeft zich niet aan de maatregelen te houden, maar we weten niet in welke mate die mensen dan de fout in gingen. Gingen ze de hond uitlaten op de hei, of gingen ze naar een overvol winkelcentrum? Dus je alleen fixeren op het percentage, geeft geen duidelijk beeld van de grootte van het probleem.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 17 jun 2021, 12:51Fuikjes in het openbare leven of je wel gevaccineerd bent.

Weet je hoe bizar eng dictatoriaal dit klinkt? Zelfs Kim Yong Un zou zeggen 'dit gaat te ver'.

Een fuik om je medische gegevens te checken. Hoor je wat je zegt? Wil jij naar zo'n samenleving toe?

Hoezo, je moet nu toch overal laten zien dat je gevaccineerd of getest bent? Dat zijn medische gegevens en dan niet gecheckt door de politie maar door 1 of ander portiertje. We hebben met z'n allen huisarrest gehad, je kon een jaar lang aangehouden worden als je op verkeerde tijden buiten was (tijdens de avondklok dan), als je met iemand was moest je bewijzen dat het om huisgenoten ging anders kreeg je een boete. Ik mocht m'n ouders maandenlang nieteens ontmoeten en zelf mochten ze de deur niet uit, gewoon vierkant opgesloten. En dan heb ik nog lang niet alles opgesomd. Hoe bizar eng dictatoriaal klinkt dat? Volgens Engel héél erg ;)
Wil ik naar zo'n samenleving? Tuurlijk niet. In andere landen om ons heen werd quarantaine wel gecheckt en zaten er torenhoge boetes op (zie bijv de VK, niks Noordkorea). Daar werd ook tijdens de eerste lockdown al gecheckt of mensen wel een goede reden hadden om ver van huis te zijn. In allerlei landen moet je ook als reiziger gedwongen in quarantaine. In Spanje patrouilleerde het leger door de straten om mensen binnen te houden, in Frankrijk trouwens ook tijdens de avondklok. Maar, en als je de overtreders niet aan wil pakken waarom dan niet minimaal extra campagnes?

We hebben dit gewoon laten versloffen. 30% van degenen die besmet waren liepen gewoon bewust rond anderen te besmetten terwijl we met lede ogen toekeken hoe die lockdown maar langer en langer moest duren.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Je blijft het framen dat ze "bewust anderen lopen te besmetten", maar dat is dus een bewuste overdrijving van jouw kant. Als zoiets op een Twitterpagina verschijnt, zou je "zwets-radar" al lang alarm hebben geslagen ;)

Bovendien: de landen waarin quarantaine wel verplicht en gecontroleerd werd: deden die het veel beter dan wij, tijdens de afgelopen winter-golf?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tuurlijk overdrijf ik, maar nuanceer het maar tot het correct is, nog steeds vind ik het dan frappant dat we niet meer aandacht hebben gehad voor dit lek in de aanpak. Als het achteraf gesproken elders ook misgegaan is, is dat m.i. nog geen antwoord op deze vraag.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

De millenniumkaap is gerond: sinds een kwartier geleden mogen ook de kindjes uit 2000 een afspraak maken. Je zou zo toch bijna zeggen dat eind augustus iedereen wel een tweede prik gehad heeft.
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Grasmat schreef: 17 jun 2021, 13:16 De millenniumkaap is gerond: sinds een kwartier geleden mogen ook de kindjes uit 2000 een afspraak maken. Je zou zo toch bijna zeggen dat eind augustus iedereen wel een tweede prik gehad heeft.
Ik krijg de mijne op 12 augustus dus denk dat rond de 20ste iedereen zijn tweede prik wel gehad kan hebben
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Grasmat schreef: 17 jun 2021, 13:16 De millenniumkaap is gerond: sinds een kwartier geleden mogen ook de kindjes uit 2000 een afspraak maken. Je zou zo toch bijna zeggen dat eind augustus iedereen wel een tweede prik gehad heeft.
Wauw er is snel besloten dat mensen van 12 ook een prik mogen! Nice!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 17 jun 2021, 13:12 Tuurlijk overdrijf ik, maar nuanceer het maar tot het correct is, nog steeds vind ik het dan frappant dat we niet meer aandacht hebben gehad voor dit lek in de aanpak. Als het achteraf gesproken elders ook misgegaan is, is dat m.i. nog geen antwoord op deze vraag.
Nouja, zoals gezegd was (en is) het dus wettelijk niet toegestaan voor politie en boa om in jouw medische gegevens te neuzen.

Jij vergelijkt het met een evenement waar je een negatieve test oid moet kunnen overleggen, maar het grote verschil is dat dat géén onderdeel is van de publieke ruimte, en dat dat op basis van vrijwilligheid gebeurt. Iemand dwingen om zijn medische gegevens te delen, is wettelijk ontzettend lastig (zo niet onmogelijk) in Nederland.

Je had er inderdaad een campagne of iets dergelijks over kunnen opstarten. De vraag is of dat veel had geholpen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 17 jun 2021, 10:41 @Ren Höek dan moet je even teruglezen: @Thijs85 vraagt zich af of ik niet één van die a-sociale figuren ben, te weten de door mij aangehaalde ongeveer 30% ernstig asociale figuren die zelfs bij besmetting weigeren hun medemens uit de weg te gaan. Raadsel opgelost dus, geen dank! ;)

Ik ben het niet gewend van Thijs85 om de logische plank zo mis te slaan, misschien voelde ie zich wel aangesproken...? :neh:
Haha. Ik voel me totaal niet aangesproken, tenzij je het over de braafste 30% zou hebben. ;)
Ik vind wel dat je wat overspannen reageert, dus daarom antwoordde ik in eerste instantie niet meer. Het lijkt me namelijk duidelijk dat het a-sociaal noemen en 30% noemen niets anders is dan een excuus om zelf dus na je vaccinatie privileges te claimen. Die asociale 30% is echter niet echt asociaal, maar eerder psychisch ontregeld. Dan helpt het niet om daar zo heftig tegen te reageren of zelf ook maar wat te gaan doen, want daarmee worden juist die percentages zo hoog van mensen die zich niet aan regels houden.

Dus geef een goed voorbeeld en hou nog even een paar maanden vol. ;)
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

'Psychisch ontregeld' komt idd een stuk vriendelijker over dan asociaal ;)

Maar nee, er bestond in mijn opmerking geen relatie tussen eventueel gewenste privileges en die 30%, die 30% was slechts een mogelijke verklaring voor het feit dat we zo pietluttig moeten doen.

Brael schreef: 17 jun 2021, 13:29Je had er inderdaad een campagne of iets dergelijks over kunnen opstarten.
Precies, plus oproepen doen, maar ook wat dat checken in de openbare ruimte betreft kan er veel meer dan je denkt, hoe dan ook kun je in elk geval proberen er wat aan te doen, of er in eerste instantie hoe dan tenminste ook een issue van maken. Op één of andere manier werd het totaal genegeerd, als een blinde vlek in ons nationale bewustzijn. Opmerkelijk als je bedenkt hoe duur zo'n lockdown is, hoeveel vrijheden we allemaal in hebben moeten leveren.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Volgens mij kan er in openbare ruimte juist minder dan jij denkt ;)

Anyhow, oproepen om thuis te blijven bij klachten zijn er natuurlijk genoeg gedaan. Elke persconferentie weer opnieuw, elke talkshow weer opnieuw.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nog een voorbeeld van hoe ziek het bij Haagse ambtenaren eraan toe gaat. Corona? Boeiend! Lekker ons imago oppoetsen, veel belangrijker! Snel een werkgroep maken! Er moet zo gruwelijk hard de bezem door deze wereldvreemd soort mensen. Totaal losgezongen van de samenleving.

https://i.gyazo.com/868b61b19228aa092d8 ... 292f3f.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Ai, pijnlijk, pijnlijk welke onderliggende agenda’s er blijken te zijn. Daar gaat vast nog wel meer naar boven komen vrees ik
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Andere landen helpen? Lange tijd had Nederland zelf een tekort aan vrijwel alles.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Zieke geesten joh. Interesseert het geen flikker dat er een pandemie gaande is. Imago's daar draait het om. Zie je ook in alle ellende rond de toeslagen affaire: beeldvorming! Tienduizenden mensen naar de tyfus helpen: geen probleem. Als de beeldvorming maar goed is.

Kan niet wachten op de parlementaire enquete over Covid.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5917121 ... ten-houden

Stoute Willem! Hoe durft hij wel niet
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 18 jun 2021, 10:29 Nog een voorbeeld van hoe ziek het bij Haagse ambtenaren eraan toe gaat. Corona? Boeiend! Lekker ons imago oppoetsen, veel belangrijker! Snel een werkgroep maken! Er moet zo gruwelijk hard de bezem door deze wereldvreemd soort mensen. Totaal losgezongen van de samenleving.

https://i.gyazo.com/868b61b19228aa092d8 ... 292f3f.png
Ik zie niet wat hier mis aan is, gewoon een prima ambitie toch?
TomPSV schreef: 18 jun 2021, 12:31 https://www.telegraaf.nl/nieuws/5917121 ... ten-houden

Stoute Willem! Hoe durft hij wel niet
Ik sta vooral versteld van het lef van Ferdinand 'Coronabruiloft' Grapperhaus, de man die persoonlijk verantwoordelijk was voor een drastische keldering van de bereidheid van mensen om zich aan maatregelen te houden. Mond houden en contractje uitdienen want je mag je in je handjes knijpen dat je daar überhaupt nog zit. Met je janktheater.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

TomPSV schreef: 18 jun 2021, 12:31 https://www.telegraaf.nl/nieuws/5917121 ... ten-houden

Stoute Willem! Hoe durft hij wel niet
ik denk niet dat dat de buurtbewoners van de Marktweg in Den Haag zijn hoor :)
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als iemand zijn kop moet houden is het Grapperhaus wel.

Zoals iemand al zei: het is alsof Verstappen Hamilton maant om minder te schelden op de boardradio.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Covid-19