Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Mag ik mee?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

De weerstand in de Kamer is gewoon niet groot genoeg om het kabinet te stoppen, uiteindelijk is dat allemaal een kwestie van zieltjes winnen voor je standpunt he... verder is het m.i. allemaal niet zo spannend: het kabinet besluit, onder druk van de maatschappelijke roep om versoepelingen, tegen het advies van het OMT in nu al risico's te nemen. Sommigen die zitten te springen om versoepelingen zullen daar superblij mee zijn, degenen die de sigaar zijn als deze gok verkeerd uitvalt zijn er minder blij mee.

[mention]Ykhim[/mention] tsja in de VS stikt het van de vaccins, dus dat lijkt me niet zo vreemd... ik vermoed dat we grofweg de komende anderhalf jaar nog veel meer vaccintoerisme zullen zien.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

GillesdelaCroquette schreef: 20 apr 2021, 17:31 Shoving, wordt het niet eens tijd met een professional hierover te praten? Dit is echt niet gezond meer.
Los van het feit dat zoiets sowieso geen kwaad kan: ik zou het niet direct als ongezond bestempelen. We kennen Shoving en zijn overdrijvingen, maar ik geloof echt dat de essentie van zijn post oprecht is. En ik denk ook dat er héél veel mensen zijn die zich in die essentie herkennen. Liever even stevig ziek zijn, dan nog veel langer onder deze omstandigheden leven.

Vergis je echter niet: corona is een ontzettende bitch, ik heb het zelf ervaren. Ik geloof er niet in dat mensen die nu zeggen dat ze hun ic-plek opgeven dat ook doen als zij of hun naasten corona daadwerkelijk goed te pakken hebben en nogmaals voor die keuze worden gezet. Je waant je daadwerkelijk in een hel hoor. Het gevoel van geen lucht kunnen krijgen is sowieso een van de meest angstaanjagende ervaringen die mensen in theorie kunnen krijgen. Dat wordt weleens vergeten door mensen die na een jaar quarantaine en niet ziek geworden zijn dit type leven zat zijn.

Geduld opbrengen na zo'n lange tijd is niet makkelijk, maar lieve mensen van dit forum: probeer nog even vol te houden en zorg ervoor dat verspreiding bij jou stopt. We zijn er bijna.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 20 apr 2021, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Eerst moeten de terrassen open want, en nu gaan ze open en .. ik volg het kabinet soms niet, de cijfers niet maar dit net zo min.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ykhim schreef: 20 apr 2021, 17:58
GillesdelaCroquette schreef: 20 apr 2021, 17:31 Shoving, wordt het niet eens tijd met een professional hierover te praten? Dit is echt niet gezond meer.
Los van het feit dat zoiets sowieso geen kwaad kan: ik zou het niet direct als ongezond bestempelen. We kennen Shoving en zijn overdrijvingen, maar ik geloof echt dat de essentie van zijn post oprecht is. En ik denk ook dat er héél veel mensen zijn die zich in die essentie herkennen. Liever even stevig ziek zijn, dan nog veel langer onder deze omstandigheden leven.

Vergis je echter niet: corona is een ontzettende bitch, ik heb het zelf ervaren. Ik geloof er niet in dat mensen die nu zeggen dat ze hun ic-plek opgeven dat ook doen als zij of hun naasten corona daadwerkelijk goed te pakken hebben en nogmaals voor die keuze worden gezet. Je waant je daadwerkelijk in een hel hoor. Het gevoel van geen lucht kunnen krijgen is sowieso een van de meest angstaanjagende ervaringen die mensen in theorie kunnen krijgen. Dat wordt weleens vergeten door mensen die na een jaar quarantaine en niet ziek geworden zijn dit type leven zat zijn.

Geduld opbrengen na zo'n lange tijd is niet makkelijk, maar lieve mensen van dit forum: probeer nog even vol te houden en zorg ervoor dat verspreiding bij jou stopt. We zijn er bijna.

Sluit ik mij helemaal bij aan! Vooral die laatste alinea’s!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

@zmoz

Er is veel weerstand. Heel veel.

Alleen er is een heke strakke coalitiediscipline. En zelfs Kaag is de slet van Rutte.

[mention]Ykhim[/mention]

Ik geloof niet in 'nog even'. Valt in het rijtje 'avondklok als eerste eraf'. En na drie weken zegt Grapperhaus letterlijk: we zijn er nu al aangewend, is prima zo.

En een echte test samenleving? Overal alles wat je wil doen eerst testen?

Sterkte, maar ik haak af. Maar Rutte heeft het voor elkaar. Vriendje van Hugo mag het regelen voor een miljard. Ik doe niet mee.

Nee: ik heb geen psycholoog nodig en ja: ik ken inmiddels zat mensen met covid achter de rug en naweeën. Ik denk alleen dat opgehokt worden op een appartement en alleen met een test naar buiten te mogen veel slechter is.

Dan maar covid. Ik zit van de afgelopen 13 maanden er 9 binnen. Dat ga ik niet dubbelen. Laat staan een paar jaar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

ShovingNE2 schreef: 20 apr 2021, 18:06 @zmoz

Er is veel weerstand. Heel veel.

Alleen er is een heke strakke coalitiediscipline. En zelfs Kaag is de slet van Rutte.

@Ykhim

Ik geloof niet in 'nog even'. Valt in het rijtje 'avondklok als eerste eraf'. En na drie weken zegt Grapperhaus letterlijk: we zijn er nu al aangewend, is prima zo.

En een echte test samenleving? Overal alles wat je wil doen eerst testen?

Sterkte, maar ik haak af. Maar Rutte heeft het voor elkaar. Vriendje van Hugo mag het regelen voor een miljard. Ik doe niet mee.

Nee: ik heb geen psycholoog nodig en ja: ik ken inmiddels zat mensen met covid achter de rug en naweeën. Ik denk alleen dat opgehokt worden op een appartement en alleen met een test naar buiten te mogen veel slechter is.

Dan maar covid. Ik zit van de afgelopen 13 maanden er 9 binnen. Dat ga ik niet dubbelen. Laat staan een paar jaar.
Ik begrijp dat het lastig is. De een heeft er meer moeite mee dan de ander. Maar je kunt er zelf veel aan doen om het leven iets makkelijker te maken. Daar is toch geen terras voor nodig? Er zijn toch genoeg andere mogelijkheden? Fietstochten, wandelingen, hapjestochten (leuke routes langs restaurants), geocaching enz enz.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het is makkelijk voor anderen te bepalen hoe of wat. Het gaat niet om bezig zijn en dingen doen. Ik wil gewoon interactie met vrienden. Waar dan ook. Fietstochten? Wandelingen? Ik vind daar niets aan. Ik wil gewoon met vrienden over van alles en nog wat kunnen ouwehoeren. Zoals mensen met een grote familie graag bij famillie op bezoek gaan. Ik zoek geen uitjes, ik zoek sociale contacten. Ik wil naar wedstrijden. Ik wil met mijn vrouw uit eten kunnen.

Wat de ene leuk vindt, vind de andere totaal kut he.

Ik wil geen testsamenleving. Dat als ik met mijn vrouw naar de bios wil eerst een wattenstaaf achter in mijn neus krijg.

Als je binnen de huidige maatregelen prima kan functioneren en dat je hobby's ook prima uitgevoerd kunnen worden wil niet zeggen dat iedereen dat kan.

Zoals het RIVM zei: 'het is eventjes vervelend als je op een appartement woont'. Echt massaal de covid voor ze hoor. De meest achterlijke uitspraak van het afgelopen jaar. Met je eventjes vervelend. Opgetekend door rijke wetenschappers die vreten uit de gemeenschapsruif met een huis met een grote tuin. Dan is het verdomd veel makkelijker dan op een appartement. Ik haat ze om die uitspraak. Want zei bepalen het beleid.

Maar goed: ik voel mij niet meer gebonden aan welke regelgeving dan ook. Ik kijk alleen naar ons zelf en de mensen die we liefhebben. Underground kroeg: ik ben erbij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Een blijvende testsamenleving is niet haalbaar denk ik. Net of maar 10% van de mensen 20km wil rijden om een middagje op het terras te zitten. Ook de horeca in dat geval gaat dat natuurlijk nooit eisen. Deze zomer zitten de terrassen gewoon weer ramvol en kan je doen wat je wilt, zonder een test. Wel een kleine kanttekening voor (grote) evenementen, het is nog maar afwachten hoe zij daarin staan
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik geloof niet in die testsamenleving, ergens augustus / september, als het heel erg tegenzit oktober hebben we m.i. voldoende immuniteit om die hele zooi achter ons te laten.. dat is dus alleen bedoeld voor de komende paar maandjes waarbij sommigen zich m.i. terecht afvragen of al die investering nu nog zinvol is.

Maar, we hebben gewoon meer vaccins nodig, wij hier in Europa en de rest van de wereld helemaal... ik zou graag zien dat er meer moeite gedaan wordt om de producties drastisch op te schroeven, méér dan die pharmaboeren zelf van plan zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

3,5 maand avondklok was ook niet haalbaar....

Gaat gebeuren. En horeca ondernemers die zich er niet aan houden worden afgevoerd en failliet beboet.

Proof me wrong. Een miljard is er weggegeven zonder enige vorm van controle. Wat denk je zelf?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 20 apr 2021, 18:37 als het heel erg tegenzit oktober hebben we m.i. voldoende immuniteit om die hele zooi achter ons te laten..
Jij rekent buiten nieuwe mutaties. Die op dit moment volle bak geimporteerd worden omdat zelfs Braziliaanse vliegtuigen blijven landen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

De huidige Braziliaanse variant schijnt gelukkig nog wel gepakt te worden door de vaccins.

Maar tsja die onvoorzichtigheid daarmee vind ik ook vreselijk.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

ShovingNE2 schreef: 20 apr 2021, 18:38 3,5 maand avondklok was ook niet haalbaar....

Gaat gebeuren. En horeca ondernemers die zich er niet aan houden worden afgevoerd en failliet beboet.

Proof me wrong. Een miljard is er weggegeven zonder enige vorm van controle. Wat denk je zelf?
Alles valt of staat bij het volk. Voor de avondklok was (en is) er een (brede) steun omdat veel mensen toch niets meer doen op dat tijdstip. Een test moeten doen in Eindhoven voor een terrasje gaat natuurlijk niemand doen, daar valt echt niet tegen te handhaven hoor. Als dan de politie/BOA's ook nog eens aan gaat geven dat het niet te handhaven is kan de regering beslissen wat ze willen, dat gaat dan gewoon niet gebeuren
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De indiase niet. En die importeren we. Massaal. 10 dagen geleden al 2,5% van de besmettingen. Als de cijfers van de eerder op manipulatie betrapte instanties kloppen. Dat is mijn probleem: de GGD heeft toegegeven dat ze veel zaken gemanipuleerd hebben. Waarom zou ik ze nu vertrouwen? Blijf jij bij jouw partner als ze je een paar keer recht in je smoel liegt? Lijkt me niet toch?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

ShovingNE2 schreef: 20 apr 2021, 18:32 Het is makkelijk voor anderen te bepalen hoe of wat. Het gaat niet om bezig zijn en dingen doen. Ik wil gewoon interactie met vrienden. Waar dan ook. Fietstochten? Wandelingen? Ik vind daar niets aan. Ik wil gewoon met vrienden over van alles en nog wat kunnen ouwehoeren. Zoals mensen met een grote familie graag bij famillie op bezoek gaan. Ik zoek geen uitjes, ik zoek sociale contacten. Ik wil naar wedstrijden. Ik wil met mijn vrouw uit eten kunnen.

Wat de ene leuk vindt, vind de andere totaal kut he.

Ik wil geen testsamenleving. Dat als ik met mijn vrouw naar de bios wil eerst een wattenstaaf achter in mijn neus krijg.

Als je binnen de huidige maatregelen prima kan functioneren en dat je hobby's ook prima uitgevoerd kunnen worden wil niet zeggen dat iedereen dat kan.

Zoals het RIVM zei: 'het is eventjes vervelend als je op een appartement woont'. Echt massaal de covid voor ze hoor. De meest achterlijke uitspraak van het afgelopen jaar. Met je eventjes vervelend. Opgetekend door rijke wetenschappers die vreten uit de gemeenschapsruif met een huis met een grote tuin. Dan is het verdomd veel makkelijker dan op een appartement. Ik haat ze om die uitspraak. Want zei bepalen het beleid.

Maar goed: ik voel mij niet meer gebonden aan welke regelgeving dan ook. Ik kijk alleen naar ons zelf en de mensen die we liefhebben. Underground kroeg: ik ben erbij.
Sorry, maar je komt over als een verwend klein kind met weinig inlevingsvermogen en inventiviteit. En dan valt zo’n lockdown natuurlijk wel heel zwaar ;)
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De tering zeg. Zoek het uit

Ik groet u allen. Laatste bijdrage. Wordt duidelijk niet gewaardeerd. Als je niet hetzelfde denkt als anderen hier en als je een keer open en eerlijk bent over hoe je dit beleeft en voelt dan ben je een verwend klein kind.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Joosth
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 646
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Inmiddels is het net zo verrassend dat de besmettingen weer oplopen naar mate de versoepelingen dichterbij komen als de VAR 020 zou bevoordelen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik moest het ff opzoeken maar voor zover ik zo snel kan zien is nog niet bekend in hoeverre een Indiase variant besmettelijker is en is hij ook nog niet in Nederland aangetroffen... wel in België en in de UK.

Als ik zoek op 'GGD manipuleerde cijfers' krijg ik als eerste resultaat een site van één of andere opiniepeiler die de laatste 20 jaar vooral faam heeft gemaakt met het verspreiden van allerlei onzin over allerlei onderwerpen waar ie geen verstand van heeft, dat kan ook niet helemaal de bedoeling zijn denk ik ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Ik las gisteren dat het Pfizer vaccin werkt tegen de Indiase variant. Dus dat is al iets. En Ab maakt zich geen zorgen.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

GillesdelaCroquette schreef: 20 apr 2021, 18:55 En Ab maakt zich geen zorgen.
Dan komt het goed. Ab is vaak de eerste die roept dat we allemaal dood gaan.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Het is inderdaad bizar, het is sneller om naar hier (Sint Maarten) te komen en je te laten vaccineren met Pfizer of inderdaad naar de states. Ik was er vorige week en overal kun je gratis testen krijgen en je laten vaccineren. Ik adviseer het m’n moeder inmiddels ook.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Europa heeft redelijk gefaald met die vaccins maar bedenk wel dat de situatie van de VS uniek is, nou ja naast Israël dan maar da's ook een soort VS he. In de rest van de wereld zijn de problemen nog veel groter dan bij ons.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Maikel_91 schreef: 20 apr 2021, 19:01
GillesdelaCroquette schreef: 20 apr 2021, 18:55 En Ab maakt zich geen zorgen.
Dan komt het goed. Ab is vaak de eerste die roept dat we allemaal dood gaan.
Idd ja
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

"De modellering laat zien dat de komende tijd het aantal opnamen gaat dalen" - ja maar is dat niet modellering op basis van de huidige set maatregelen, meneer de ministerpresident?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

😂😂😂😂😂

Lunchen is veilig maar de bitterbal en avondeten moeten we voorkomen. Die idioot zegt het echt. 😂😂😂😂😂😂
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Covid-19