Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ja precies, bijna iedereen die mag kan al afspraak maken. 1997 en 1998 mogen vanaf vandaag een afspraak maken. Die zijn 12 ofzo.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 16 jun 2021, 12:49 Ja precies, bijna iedereen die mag kan al afspraak maken. 1997 en 1998 mogen vanaf vandaag een afspraak maken. Die zijn 12 ofzo.
...is wat ik tegen mezelf zeg, om vervolgens achter te komen dat die al 23-24 jaar zijn en me oud te voelen :wall:
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 16 jun 2021, 12:49 Ja precies, bijna iedereen die mag kan al afspraak maken. 1997 en 1998 mogen vanaf vandaag een afspraak maken. Die zijn 12 ofzo.
23 dus he.
Je wordt oud.
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Grasmat schreef: 16 jun 2021, 12:49 Ja precies, bijna iedereen die mag kan al afspraak maken. 1997 en 1998 mogen vanaf vandaag een afspraak maken. Die zijn 12 ofzo.
Ik heb toch echt mijn Havo-diploma al binnen hoor...

Dan zal ik zo maar eens mijn afspraak inplannen :D
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ik blijf erbij, iedereen in of na 2000 geboren is ver onder de 16.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Manolev25 schreef: 16 jun 2021, 13:10
Grasmat schreef: 16 jun 2021, 12:49 Ja precies, bijna iedereen die mag kan al afspraak maken. 1997 en 1998 mogen vanaf vandaag een afspraak maken. Die zijn 12 ofzo.
Ik heb toch echt mijn Havo-diploma al binnen hoor...

Dan zal ik zo maar eens mijn afspraak inplannen :D
Vroege leerling zeker :nuts:

Maar lekker hoor, deze week volgende mij iedere dag dubbele jaartallen gehad. Die embryo's van na 2000 zijn op deze manier dan ook gauw aan de beurt. Mooi, en als iedereen dan straks geprikt is als afsluitend ritueel alle overgebleven vaccins in Engel spuiten.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

4,7% positief, dat is wel heel erg positief!


Onze nationale corona ontkenningsacteur krijgt eindelijk een beetje tegengas:
https://www.nu.nl/287682/video/baudet-u ... kapje.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

ziege maar ook zagge schreef: 16 jun 2021, 16:09 4,7% positief, dat is wel heel erg positief!


Onze nationale corona ontkenningsacteur krijgt eindelijk een beetje tegengas:
https://www.nu.nl/287682/video/baudet-u ... kapje.html
Wat een lul met vingers is het toch ook
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ziege maar ook zagge schreef: 16 jun 2021, 16:09 4,7% positief, dat is wel heel erg positief!


Onze nationale corona ontkenningsacteur krijgt eindelijk een beetje tegengas:
https://www.nu.nl/287682/video/baudet-u ... kapje.html
Weet je wat het leukste is? Baudet die hier zegt dat hij alleen in de zaal is om wat vakliteratuur aan een kamergenoot te geven. Dat is bullshit.

https://www.ad.nl/video/kamerleden-klaa ... ie~p232990

Hier geeft hij namelijk aan dat hij een debat wil, maar hij heeft uiteraard geen kennis van zaken, dus wordt door iedereen erop gewezen dat er morgen (vandaag) in de commissiezaal een debat/vergadering plaats zal vinden met oa Sigrid Kaag. En wie is er nou net in beeld in de zaal waar Baudet zonder mondkapje binnenkwam? Juist, Kaag. Baudet kwam 100% zeker binnen om mee te doen en niet om vakliteratuur af te geven.

Kwal.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja het is een lul, maar met iedere versoepeling wordt hij net als Willem Engel stapje voor stapje minder relevant. Gelukkig.

Maar dit gaat wel weer richting politiek en weg van Corona. Motten we niet willen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Solliciteer jij nou ook al naar een mod functie?

Beetje netiquette, gratis en voor niets! :)
https://www.forumwarz.com/help/me/77-wh ... modding%20
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Nee joh, gouden naam is extra functies he, heb je dat niet meegekregen toen je dat kreeg?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Meh. Gewoon niet mini modden, vind ik.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik hou gewoon graag liever dit topic geopend. Mijn excuses daarvoor.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Excuses aanvaard ;)

Mini modden is gewoon erg irritant en leidt (daarom) juist vaak tot onmin op een forum. Is meestal dan ook gewoon verboden in de forumregels.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Het is maar wat je modden noemt. Ik heb niemand gezegd dat iets niet mocht. Alleen aangegeven dat het richting politiek ging. Niks mis mee lijkt me.

Net als dat dit onnodig offtopic gaat. Lijkt me dat iedereen dat kan aangeven zonder modbedoelingen.

Maar goed hoe dan ook: Corona is kut. Mondkapjes ook. Blij als dat eraf gaat. En met mij vele anderen zoals ik op het werk merk. Zeker met deze hitte.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik heb sowieso véél meer moeite met de maatregelen sinds m'n vaccinatie.

Uiteindelijk zijn we gewoon wat pietluttig in Nederland, ben ik bang. In de VS hebben de grote winkelketens bijv. maanden geleden al gezegd: als je gevaccineerd bent hoef je geen mondkapje meer op. En dat gaan ze ook niet controleren, ze gaan gewoon uit van eigen verantwoordelijkheid... elkaar een beetje als volwassen mens beschouwen zeg maar.

Al geef ik toe: dat is misschien wat moeilijker als je weet dat ongeveer éénderde van je medelanders bestaat uit ernstig asociale figuren die zelfs bij besmetting weigeren hun medemens uit de weg te gaan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 16 jun 2021, 17:14 Al geef ik toe: dat is misschien wat moeilijker als je weet dat ongeveer éénderde van je medelanders bestaat uit ernstig asociale figuren die zelfs bij besmetting weigeren hun medemens uit de weg te gaan.
Ben jij niet een van die asociale figuren als je vindt dat jij je niet meer aan regels zou moeten houden, omdat jij al gevaccineerd bent? We moesten toch solidair zijn? Laat ons dan toch gewoon uitzitten totdat iedereen een vaccinatie heeft kunnen krijgen.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Mensen denken alleen aan zichzelf en niet aan anderen. Dus ja, per definitie zijn we aso’s.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Thijs85 schreef: 16 jun 2021, 17:36
ziege maar ook zagge schreef: 16 jun 2021, 17:14 Al geef ik toe: dat is misschien wat moeilijker als je weet dat ongeveer éénderde van je medelanders bestaat uit ernstig asociale figuren die zelfs bij besmetting weigeren hun medemens uit de weg te gaan.
Ben jij niet een van die asociale figuren als je vindt dat jij je niet meer aan regels zou moeten houden, omdat jij al gevaccineerd bent? We moesten toch solidair zijn? Laat ons dan toch gewoon uitzitten totdat iedereen een vaccinatie heeft kunnen krijgen.
Liever geen mondkapje meer willen dragen omdat het wegens vaccinatie volslagen zinloos geworden is vind jij dus hetzelfde als het actief en bewust vergroten van het potentieel dodelijke risico voor je medemens?

Bovendien draag ik die dingen gewoon nog ondanks de tegenzin, die éénderde bleef niet met tegenzin thuis maar had er gewoon dikke schijt aan.

Kortom: volgens mij sla je de plank echt mis met deze opmerking.


Sowieso hadden we als het aan mij lag de crisis werkelijk intelligent bestreden, dus geen maatregelen waar die niet nodig zijn. Daar is niets a-sociaals aan want dat zou ook voorkomen dat jij onnodig in je vrijheden wordt beperkt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 16 jun 2021, 18:05 Liever geen mondkapje meer willen dragen omdat het wegens vaccinatie volslagen zinloos geworden is vind jij dus hetzelfde als het actief en bewust vergroten van het potentieel dodelijke risico voor je medemens?
Hoezo is een mondkapje dragen zinloos wegens vaccinatie?
De kans dat je besmet raakt is een stuk kleiner na 1 vaccinatie en nog veel kleiner na de 2e vaccinatie, maar die kans is er nog steeds. En eenmaal besmet kun je ook anderen besmetten.

Dus ik vind het niet mee dan logisch dat iedereen of niemand een mondkapje op moet, dus geen bepaalde privileges voor een bepaalde groep.

PS: Niemand stelt je trouwens gelijk aan "het actief en bewust vergroten van het potentieel dodelijke risico voor je medemens", dus waarom je daarover begint is mij een raadsel.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

[mention]Ren Höek[/mention] dan moet je even teruglezen: [mention]Thijs85[/mention] vraagt zich af of ik niet één van die a-sociale figuren ben, te weten de door mij aangehaalde ongeveer 30% ernstig asociale figuren die zelfs bij besmetting weigeren hun medemens uit de weg te gaan. Raadsel opgelost dus, geen dank! ;)

Ik ben het niet gewend van Thijs85 om de logische plank zo mis te slaan, misschien voelde ie zich wel aangesproken...? :neh:


Overigens wordt jouw gevoel voor logica niet gedeeld door zowel ECDC als CDC: beiden hebben geadviseerd om maatregelen als maskers en social distancing op te heffen voor gevaccineerden, zie hier en hier.


Ik ben de hele crisis doordrongen geweest van de ernst en heb begrip gehad voor vrijwel alle maatregelen, al waren sommige verschrikkelijk pijnlijk, op het onmenselijke af en ook bij een nieuwe pandemie niet voor herhaling vatbaar, we moesten het nog leren zeg maar. Ik heb me ook neer moeten leggen bij het onvermogen van wij als volk om deze crisis werkelijk intelligent te lijf te gaan - verschillende maatregelen zijn breder / algemener dan nodig ingezet omdat mensen dat anders 'oneerlijk' of 'niet uit te leggen' vonden.

De laatste lockdown heeft al met al ruim een half jaar geduurd omdat we de cijfers niet meer omlaag kregen. Als ik dan hoor dat op zo'n moment mensen doodleuk naar hun werk gaan terwijl ze weten dat ze besmet(telijk) zijn - maar dan niet zomaar een handvol, maar fokking éénderde van iedereen, dan breekt mijn klomp. Zo groot is het aandeel hondekoppen dus in onze maatschappij, denk ik dan lekker ongenuanceerd. Ik heb daar totaal geen begrip voor, als het aan mij lag hadden we sowieso duizenden euro's boete verbonden aan dat gedrag zoals dat ook in andere landen om ons heen gebeurd is - wij hadden dat ook nodig, we hebben het zonder geprobeerd maar het bleek ijdele hoop.

Als ik dan nu zeg dat ik als wél brave burger na volledige vaccinatie meer moeite met de maatregelen bemerk, wetende dat experts eigenlijk ook adviseren om de maatregelen zo snel mogelijk op te heffen als ze niet meer nodig zijn omdat ze bijv. nogal ingrijpend zijn en ook negatieve effecten hebben, dan lijkt me de vergelijking met degenen die al die tijd moedwillig het virus verspeid hebben omdat ze totale schijt hebben aan andermans gezondheid of de prijs van de crisis voor ons allemaal, inderdaad niet bepaald op zijn plaats.

Ik snap er intussen nog steeds echt totaal niks van dat er niet meer ophef is geweest over genoemde ruwweg 30%. Waarom lieten we dat gewoon gebeuren?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 17 jun 2021, 10:41 Overigens wordt jouw gevoel voor logica niet gedeeld door zowel ECDC als CDC: beiden hebben geadviseerd om maatregelen als maskers en social distancing op te heffen voor gevaccineerden, zie hier en hier.
Toch een belangrijke nuance hierin: het ECDC heeft het over gevaccineerden onderling. Dat is nog wel een belangrijk verschil. Komt er dus op neer dat je in publieke ruimtes etc. gewoon je mondkapje en je anderhalve meter afstand moet houden, omdat je simpelweg niet weet of de rest van de mensen al gevaccineerd is.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Heb je idd een punt, het ECDC wijkt daarmee af van het CDC, maar het ECDC blijkt hierbij vervolgens vooral te denken aan gevaccineerde ouderen die zich voor alle zekerheid nog zouden moeten beschermen tegen niet-gevaccineerden.

Bottom line is dat risico's gewoon verschrikkelijk veel kleiner zijn na volledige vaccinatie, m.i. te klein om nog langer drastische maatregelen op te leggen aan je gehele bevolking. Waarbij je het geringe c.q. discutabele effect van mondkapjes kunt optellen - het was denk ik prima om ze te gaan gebruiken toen de nood hoog was, maar nu niet meer.

Niet dat ik er verder een heel groot punt van maak, ik blijf me ook gewoon houden aan de regels die er zijn maar ik bemerk bij mezelf gewoon meer weerstand sinds m'n volledige vaccinatie. Een gevoel wat denk ik dus best uit te leggen is maar volgens sommigen is alleen dat gevoel hebben dus al uiterst asociaal ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Maatregelen of het opheffen van maatregelen heeft alleen zin als ze af te dwingen of te controleren zijn.

Gevaccineerden geen en de rest wel maatregelen is niet te controleren in het openbare leven. Net zo achterlijk als quarantaine eisen zonder controle.

Wat ga je krijgen dan? Speciale boa's met scanners die controleren of je wel gevaccineerd bent? Dat zou absurd zijn. Gaat ook nooit gebeuren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Covid-19