Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Welke beloften doel je dan die niet worden nagekomen of kunnen worden nagekomen ? Ik beweer ook niet dat men hier Baudetiaans is of handelt, maar ik mis vaak context en nuance in uitingen. Zoals Xander van der Wulp gisteren prima verwoorde, vorige week werd er ingezoomd op de zogenaamde beloftes en nu is de tendens het is te vroeg en ministers negeren advies experts. Dat is gestoeld op gevoel/opinie en niet op feiten. Bij Op1 werd het gisteren door mevrouw Koopmans en Hugo de Jonge prima uitgelegd op basis waarvan men tot deze besluiten is gekomen, daar is toch niets buhne aan of onderdrukking - alsjeblieft zeg.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tuurlijk niet.

Het wordt m.i. de komende dagen wel erg spannend... als de gok van het kabinet goed uitpakt dan kan dit m.i. eindelijk het begin zijn van een definitief pad naar normalisatie. Pakt de gok niet goed uit dan zal de klap groot zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Op weg naar nr 25 schreef: 21 apr 2021, 10:52 Welke beloften doel je dan die niet worden nagekomen of kunnen worden nagekomen ? Ik beweer ook niet dat men hier Baudetiaans is of handelt, maar ik mis vaak context en nuance in uitingen.
Ik baseer me met name op waar ik direct inzicht in heb en dat is het openstellen van hoger onderwijs. Daarover zie Rutte gisteren: "Iedere student in het hoger onderwijs kan weer één dag per week naar college of naar een andere vorm van live onderwijs, in een klas of collegelokaal". Welnu, buiten dat dit een logistieke operatie van enorme proporties is (pre-corona was de druk op leslokalen en collegezalen al zo groot dat deze op dagelijkse basis back to back geboekt moesten worden, inclusief zalen die amper doorgelucht kunnen worden en momenteel dus grotendeels onbruikbaar zijn), dat dit dus maanden van tevoren wordt vastgelegd om alle timeslots van verschillende cursussen te stroomlijnen, dat er geen rekening gehouden wordt met verschillende vormen van onderwijs (íédere student) en dat veel oudere of kwetsbare docenten hier in de praktijk weinig zeggenschap in hebben, gaat dit ten koste de kwaliteit van onderwijs op de korte termijn. In dit geval was het, denk ik, beter geweest om te benadrukken dat dit indien mogelijk kan gebeuren en dat er met name gestreefd wordt naar een verdere opening (of normalisering, zo je wil) vanaf september. Nu gaat deze belofte ongetwijfeld voor scheve gezichten zorgen omdat het praktisch vrijwel onmogelijk is en/of omdat de gevraagde kwaliteit amper geleverd kan worden.

Ja, als je heel goed zoekt biedt het woordje 'kan' eventueel mogelijkheid tot nuance, afhankelijk van hoe je het interpreteert. De impliciete belofte (zonder expliciete nuance), is echter reeds gedaan.
Zoals Xander van der Wulp gisteren prima verwoorde, vorige week werd er ingezoomd op de zogenaamde beloftes en nu is de tendens het is te vroeg en ministers negeren advies experts. Dat is gestoeld op gevoel/opinie en niet op feiten.
Daar ben ik het mee eens. Maar volgens mij zijn dit, buiten de media en bepaalde politieke stromingen die een nogal opportuun karakter omhelzen, geen homogene dynamieken en hóéf je het helemaal niet los te zien van een politieke afweging. Daar kun je prima in hybride vorm over discussiëren.
Bij Op1 werd het gisteren door mevrouw Koopmans en Hugo de Jonge prima uitgelegd op basis waarvan men tot deze besluiten is gekomen, daar is toch niets buhne aan of onderdrukking - alsjeblieft zeg.
Zal ik dit sneertje maar negeren? Lijkt me weinig constructief.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

El Sordo schreef: 21 apr 2021, 12:10 k baseer me met name op waar ik direct inzicht in heb en dat is het openstellen van hoger onderwijs. Daarover zie Rutte gisteren: "Iedere student in het hoger onderwijs kan weer één dag per week naar college of naar een andere vorm van live onderwijs, in een klas of collegelokaal". Welnu, buiten dat dit een logistieke operatie van enorme proporties is (pre-corona was de druk op leslokalen en collegezalen al zo groot dat deze op dagelijkse basis back to back geboekt moesten worden, inclusief zalen die amper doorgelucht kunnen worden en momenteel dus grotendeels onbruikbaar zijn), dat dit dus maanden van tevoren wordt vastgelegd om alle timeslots van verschillende cursussen te stroomlijnen, dat er geen rekening gehouden wordt met verschillende vormen van onderwijs (íédere student) en dat veel oudere of kwetsbare docenten hier in de praktijk weinig zeggenschap in hebben, gaat dit ten koste de kwaliteit van onderwijs op de korte termijn. In dit geval was het, denk ik, beter geweest om te benadrukken dat dit indien mogelijk kan gebeuren en dat er met name gestreefd wordt naar een verdere opening (of normalisering, zo je wil) vanaf september. Nu gaat deze belofte ongetwijfeld voor scheve gezichten zorgen omdat het praktisch vrijwel onmogelijk is en/of omdat de gevraagde kwaliteit amper geleverd kan worden.

Ja, als je heel goed zoekt biedt het woordje 'kan' eventueel mogelijkheid tot nuance, maar de impliciete belofte (zonder expliciete nuance), is dan reeds gedaan.
Dat is maar wat je onder een belofte verstaat, dit is precies wat ik bedoel, er wordt 1 fragment gepakt en vertaald naar een loze belofte. Maar dat heeft uiteraard te maken met eigen situatie, volledig begrijpbaar.
El Sordo schreef: 21 apr 2021, 12:10 Zal ik dit sneertje maar negeren? Lijkt me weinig constructief.
is goed ;) negeer ik die van jou ;)
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017



En zo zal er aan het einde een pijnlijke opsomming aan blunders en niet nagekomen afspraken volgen.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Op weg naar nr 25 schreef: 21 apr 2021, 12:17 Dat is maar wat je onder een belofte verstaat, dit is precies wat ik bedoel, er wordt 1 fragment gepakt en vertaald naar een loze belofte. Maar dat heeft uiteraard te maken met eigen situatie, volledig begrijpbaar.
Dat laat toch onverlet dat andere maatregelen/versoepelingen wél prima begrijpelijk en inzichtelijk zijn? Ik ben prima in staat om de verschillende veranderingen individueel te beoordelen, waarbij in veel gevallen logischerwijs een balans wordt gezocht tussen de concrete medische situatie en sociaal-maatschappelijke belangen. Two wrongs make a right, daar pas ik liever voor. ;)
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Dan zijn we het toch eens ?
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Waren we grotendeels al geloof ik. Maakt de polemiek niet minder leuk. ;)
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Onze vaste rapporteur lijkt niet erg te spreken over het kabinetsbeleid:






Natuurlijk zijn er intussen wel cijfers:



Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

De woensdagen op een rijtje:

vandaag 8471
vorige week 5503 (+ plm. 2000)
2 wkn terug 6409
3 wkn terug 7684
4 wkn terug 7624
5 wkn terug 5974
6 wkn terug 5330
7 wkn terug 5090
8 wkn terug 4420
9 wkn terug 3416

Vandaag het hoogste aantal gemelde positieve tests op woensdag sinds 30 december.

Ik snap wel dat men in de zorg denkt: WTF
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Heissenberrug schreef: 21 apr 2021, 12:19

En zo zal er aan het einde een pijnlijke opsomming aan blunders en niet nagekomen afspraken volgen.
Waar we in dit land vroeger goed in waren, blinken we nu uit in onkunde. Onvoorstelbaar hoe zoveel basisdingen elke keer fout gaan.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

ziege maar ook zagge schreef: 21 apr 2021, 15:38 De woensdagen op een rijtje:

vandaag 8471
vorige week 5503 (+ plm. 2000)
2 wkn terug 6409
3 wkn terug 7684
4 wkn terug 7624
5 wkn terug 5974
6 wkn terug 5330
7 wkn terug 5090
8 wkn terug 4420
9 wkn terug 3416

Vandaag het hoogste aantal gemelde positieve tests op woensdag sinds 30 december.

Ik snap wel dat men in de zorg denkt: WTF
We kunnen alleen nog maar zeggen dat we het over een paar weken wel gaan zien. Misschien gaat het inderdaad wel zakken, maar dat kan feitelijk alleen als een substantieel deel van de bevolking de regels nu al compleet negeert. Wat prima zou kunnen. Vanuit de ziekenhuizen nog steeds pijnlijke berichten:

https://www.ad.nl/delft/longarts-luidt- ... ~a34a4504/

Wel 40 patiënten minder in het ziekenhuis dan gisteren. Misschien dat Ab vanavond nog ergens met een glas wijn zit om een beetje duiding te geven.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Waar waren we 'vroeger' dan zo goed in?

Trouwens:
Afbeelding
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Dat is het enige wat we momenteel goed doen. Spuiten erin rammen. Waarom niet nog een paar weken geduld?
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Hoe meer mensen er worden gevaccineerd, hoe meer mensen er besmet raken lijkt het inmiddels bijna wel..
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Ja, dat zal het zijn.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

De cijfers gaan in ieder geval nog niet omlaag. Valt me erg tegen.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

GillesdelaCroquette schreef: 21 apr 2021, 17:25 Dat is het enige wat we momenteel goed doen. Spuiten erin rammen. Waarom niet nog een paar weken geduld?
Zo komen we weer een beetje uit op de discussie die ik vanmorgen met [mention]Op weg naar nr 25[/mention] voerde. Persoonlijk ben ik geen voorstander van versoepelingen op dit moment (en zie ik het ook deels als politiek ingegeven) en had ik het inderdaad logischer gevonden als we hadden gewacht tot die 'poot' daadwerkelijk aan een afdaling was begonnen.

Maar bovenstaande reactie(s) - niet die van jou dus - die ervan uitgaan dat 'we' niets kunnen, alles fout doen en blunder op blunder stapelen, zonder daarbij ook maar een minimale poging om e.e.a. te contextualiseren of de complexiteit te duiden, tsja, daar kan ik helemaal niets mee. En passant wordt dan nog even vergeten dan het in goede banen leiden van een dergelijk proces zonder enige precedent nagenoeg niet foutloos kán en dat ook in álle landen om ons heen (logischerwijs) fouten worden gemaakt.

Overigens, als je dezelfde landen meeneemt in een grafiek over cummulatieve sterfgevallen staat alleen Denemarken ver onderaan. Nederland en Duitslan vrijwel gelijk en de rest daar (flink) boven. Nu is het lastig om verschillende landen met elkaar te vergelijken, maar je zou op basis daarvan ook kunnen beargumenteren dat Nederland het binnen de eigen context (zoals elk land dat doet) misschien tóch niet zó slecht heeft gedaan.

Het is allemaal maar wat hap-snapwerk, natuurlijk, en vooral de zorg wordt m.i. niet voldoende gehoord. Vooral hoop ik dat de huidige versoepelingen ons niet alsnog terugwerpen, want in de eigen verantwoordelijkheid heb ik niet bijzonder veel vertrouwen.
Laatst gewijzigd door El Sordo op 21 apr 2021, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

TomPSV schreef: 21 apr 2021, 17:26 Hoe meer mensen er worden gevaccineerd, hoe meer mensen er besmet raken lijkt het inmiddels bijna wel..
Nou ja dit kan indirect natuurlijk wel: jubelcijfers over vaccinatie die mensen het idee geven dat het intussen allemaal wel goed komt en ze zich dus niet meer aan regels hoeven te houden.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
grasveld
Internationale topspeler
5
Berichten: 3017
Lid geworden op: 8 aug 2018

TomPSV schreef: 21 apr 2021, 17:26 Hoe meer mensen er worden gevaccineerd, hoe meer mensen er besmet raken lijkt het inmiddels bijna wel..
Dit was (leek) in Israël aan het begin ook zo. Ik volgde dat nauwlettend en verbaasde me daar toen ook over. Maar als je nou kijkt...

Iedereen die nu geprikt wordt is ook pas 20-30 dagen later (deels) immuun. Denk dat we eind mei echt hard gaan kelderen. Sowieso door het jaargetijde, maar ook door de vaccins.

Hopelijk tot nooit kut COVID. :pul:
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

grasveld schreef: 21 apr 2021, 18:58

Hopelijk tot nooit kut COVID. :pul:
Marktkooplui in China: "hold my rice bowl.."
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Goed nieuws vandaag trouwens voor de mensen die bang zijn dat we nooit meer van die idiote omgangsvormen af komen:

https://nos.nl/artikel/2377701-gevaccin ... elijk.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 21 apr 2021, 23:21 Goed nieuws vandaag trouwens voor de mensen die bang zijn dat we nooit meer van die idiote omgangsvormen af komen:

https://nos.nl/artikel/2377701-gevaccin ... elijk.html
Ik las trouwens ergens dat die Orban in Hongarije elk middel goedkeurt, zo lang ie maar kan vaccineren. Russisch, Chinees, Indiaas, Marktplaats, t maakt em allemaal niet uit. Een aantal is door de EMA niet goedgekeurd.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Goh. Rutte weer eens glashard zitten liegen. Heel benieuwd wat ze hebben nagelaten om dit doel (waarvan hij en Van Dissel later zeiden dat de media het zo framede) te bereiken. Het doel was lekker het virus laten rondgaan. Ook weer heel dubieus van het RIVM. Ze hebben het doel zo benoemd en gecommuniceerd als 'maximaal controleren'.

We weten nu waarom ze tegen mondkapjes waren. Ze wilden juist dat het rond zou gaan.

Draadje.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Echt totaal geen overdreven conclusies ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Volgens mij is dit geen nieuwe informatie. Alleen zijn ze heel snel terug gekomen op die groepsimmuniteit toen dit absoluut geen haalbare kaart bleek te zijn.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.

Covid-19