Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Brael schreef: 19 apr 2021, 16:38 Ik ben complete voorstander van versoepelingen, maar het is wel erg apart om de veranderde stemming te zien bij onze politici, terwijl de relevante cijfers niet (lijken te) dalen.
Het is idd een aardige jojo waarbij je weet dat t morgenavond ook weer compleet anders kan zijn.. Jantje huilt Jantje lacht in optima forma
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Bijzonder vreemd stukje tekst op de 'liveblog' van NU:
Minder positieve tests geregistreerd dan gemiddeld
Het RIVM meldt dat in het afgelopen etmaal 7.187 nieuwe positieve coronatests zijn geregistreerd, veel minder dan het gemiddelde in de afgelopen zeven dagen (7.699)

Zondag (8.600), zaterdag (8.336), vrijdag (8.966) en donderdag (8.797) werden achtereenvolgens relatief grote aantallen gemeld. Vermoedelijk werden grotere hoeveelheden positieve testen gemeld, doordat woensdag een groot deel van de meldingen bleef liggen door een ict-storing.
Zo vreemd om zoiets te lezen... alsof het door iemand geschreven is die nog nooit opgemerkt heeft dat de cijfers op maandag en dinsdag altijd lager zijn.

Verder geeft iemand op dezelfde site deze uitleg, geen idee wanneer Kuipers betreffende uitspraken gedaan zou hebben of waar die te zien/te beluisteren zijn:
Heldere uitleg van meneer Kuipers. De ziekenhuispatiënten die er nu liggen zijn 4 á 5 weken besmet geraakt. Dat is wel even goed om te nuanceren. Bij versoepelingen op 28 april, zie je de stijging door de versoepelingen dus ook pas 4 á 5 weken later in de ziekenhuisbezetting. Dan zitten we al in juni. Tegelijkertijd, neemt de uitstroom toe, want de patiënten die nu ontslagen worden, zijn de patiënten die in de piek besmet zijn geraakt. Ook tegelijkertijd wordt er gevaccineerd. Al met al is het redelijk safe om nu te starten met versoepelen. Het grote verschil t.o.v. vorige week is nu dat de ziekenhuisinstroom is gedaald. Een absoluut voorteken dat de bezetting ook gaat dalen (dat kan niet anders, tenzij patiënten plotseling langer in het ziekenhuis liggen). Ingewikkeld verhaal dat lang niet iedereen kan begrijpen denk ik. Het lijkt een beetje op de massa-balans van de middelbare school.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ai ai, weer een klap in het gezicht van de "DICTATUUR!" roepers: 538 feest is afgelast na de publieke ophef. De regering wilde wel maar de gemeente Breda uiteindelijk niet. Dik 300.000 handtekeningen blijken dus toch wel iets waard.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Ik wilde verder niemand op ideeën brengen, maar als je een bommelding had gedaan was de boel ook geëvacueerd neem ik aan..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 19 apr 2021, 17:15 Ai ai, weer een klap in het gezicht van de "DICTATUUR!" roepers: 538 feest is afgelast na de publieke ophef. De regering wilde wel maar de gemeente Breda uiteindelijk niet. Dik 300.000 handtekeningen blijken dus toch wel iets waard.
Mooie edit van je avatar trouwens... nu bovendien met nóg minder kaas, kan ik een voorbeeld aan nemen ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/coronavirus/6128624/c ... loren.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Tja, ik vind dat gezien de ziekenhuiscijfers vreemd naar ik laat me graag verrassen
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ben er ook nog niet gerust op maar ben persoonlijk vooralsnog wel blij dat het doorgaat:

https://www.nu.nl/algemeen/6128745/kabi ... dklok.html

Terrassen dus maar een paar uurtjes per dag...
Het is een begin.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Percentage positief blijft nu rond de 11% hangen.

loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

El Sordo schreef: 20 apr 2021, 15:23 Percentage positief blijft nu rond de 11% hangen.

327 nieuwe patienten in het ziekenhuis? Dat klinkt niet als een instroom die afneemt...
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ruim 200 bedden meer bezet dan 3 dagen geleden, en zelfs Ernst Kuipers denkt dat we de piek gehad hebben, ligt vast aan mij maar ik kan dat uit de cijfers niet echt opmaken.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Niets aan de hand, gewoon versoepelen vanaf volgende week:
Het kabinet speelt Russisch roulette met de ziekenhuiszorg. Dat vindt vakbond FNV Zorg & Welzijn, in reactie op de versoepelingen die het kabinet vanvond volgens ingewijden aankondigt, op de dag dat de ziekenhuizen de hoogste instroom meldden van coronapatiënten dit jaar. Ook volgens beroepsorganisatie NU'91 komen de versoepelingen te vroeg.

Bestuurder van FNV Zorg & Welzijn Elise Merlijn: ,,Het is volle bak in de ziekenhuizen, er is een hoog ziekteverzuim en operatiekamers zijn gesloten omdat medewerkers meehelpen op de intensive cares. Het beleid is nog steeds: alle hens aan dek." Ze snapt dat de samenleving snakt naar versoepelingen. ,,Maar ik vraag me af hoe blij mensen straks zijn als ze voor een gesloten ziekenhuisdeur staan."

Ook beroepsorganisatie NU'91 maakt zich zorgen. ,,Iedereen wil versoepelen, wij ook. Maar dat kan alleen als het niet leidt tot meer ziekenhuisopnames", zegt een woordvoerder. Dat is met de versoepelingen zoals ze nu op tafel liggen alleen mogelijk als iedereen zich aan de coronamaatregelen houdt, zegt hij. ,,En dat is een utopie. Deze versoepelingen komen dus nog echt te vroeg."

IC-arts en voorman van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care Diederik Gommers gaat ervan uit dat het kabinet geen versoepelingen van de coronamaatregelen doorzet zolang het aantal patiënten in de ziekenhuizen niet afneemt. Zelf moet Gommers gezien de stijgende cijfers ,,nog even niet aan versoepelingen denken".

In Gommers' eigen ziekenhuis, het Erasmus MC in Rotterdam, is het volgens de intensivist vandaag dan ook 'paniek' en dat geldt voor meer ziekenhuizen, weet hij. ,,Er zijn vandaag heel veel nieuwe patiënten bijgekomen. We zijn de hele dag aan het puzzelen, omdat we weer moeten opschalen op de intensive cares en operaties moeten afzeggen."
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Nu leveren de aangekondigde versoepelingen slechts in zeer beperkte mate ook daadwerkelijk meer risico op.

Dus wat dat betreft moeten we ook niet overdrijven met alle paniekzaaierij.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Is mij echt totaal onduidelijk, welke bron gebruik jij voor die conclusie?


Ik vind het daarnaast weer onbegrijpelijk dat Gommers meteen aan het klagen slaat - niet de klacht op zich want zijn zorgen lijken me gegrond maar waarom stemt het OMT de boel niet even af met de ic's? Dit gaat nou ook al de hele crisis zo terwijl het aantal relevante organisaties echt niet zo enorm uitgebreid is, sterker nog de ic's vormen al een jaar lang DE bottleneck. Ik snap daar bijzonder weinig van, deze verdeeldheid zorgt ook al de hele crisis voor onnodige extra twijfel en onduidelijkheid bij ons allemaal.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Ik zie op de site van het LCPS dat er 109 patiënten meer in het ziekenhuis liggen dan gisteren. Dat is in volgens mij een zeldzaam grote stijging.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Luitjes. Maak je niet druk. Het kabinet heeft al de perfecte oplossing om iedereen de komende zomer ook op te hokken.

Werken en thuisblijven! Uit niets anders zal uw leven bestaan. Gewoon even de braziliaanse en indiaase variant door laten razen in Nederland en u kunt weer opgesloten worden. Gewoon stapels vliegtuigen laten landen.

En het gebeurt, want Rutte heeft de tweede kamer als tegenmacht totaal uitgeschakeld. Kaag buigt keurig als Rutte dat zegt. De samenleving moet en zal kapot.

Een miljard naar testbedrijven zonder controle, geen bonus voor de zorg want dat is te duur en als u een pilsje wil drinken na 1 juli: eerst een test!!!

Maar wel zorgen dat nieuwe varianten volle bak binnen kunnen komen, want we zullen het virus er eens echt onder krijgen natuurlijk. Veel te lekker zo'n avondklok en de knoet over het volk.

Benieuwd wanneer de eerste paniekberichten van Van Dissel komen met 100 miljoen miljard besmettingen als we niet snel alles dichtgooien.


"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Intussen wordt het al duidelijker waarom er verdeeldheid is, het kabinet handelt nl. op eigen houtje :D

OMT adviseert langer te wachten, RIVM waarschuwt dat de R nog boven de 1 ligt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Gooi de boel maar open. Ik neem liever het risico om te sterven dan nog 3 jaar in deze situatie te leven. Ze laten nieuwe gevaarlijke varianten vanuit Brazilie en India volle bak binnen komen. Vliegtuigen vol.

En over een maand weer janken dat het toeneemt omdat het gepeupel zich niet aan de maatregelen houdt.

Absoluut geen zin om nog jaren in deze situatie te zitten omdat het kabinet weigert oorzaken weg te nemen en mensen alleen maar te willen ophokken. Ik ben er klaar mee, dan maar covid.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 20 apr 2021, 17:14Maar wel zorgen dat nieuwe varianten volle bak binnen kunnen komen,
Binnenkort eindelijk een torenhoge boete voor reizigers die niet in quarantaine gaan... maar liefst 435 euro!

https://www.ad.nl/politiek/quarantaineb ... ~af3c86c1/
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik kan er niets aan doen, ik neig steeds meer naar wappie. Alle beslissingen van het kabinet zijn zo volstrekt achterlijk dat ik echt geen hond meer vertrouw. Ze zeggen dat ze versoepelen omdat er goede cijfers zijn. Huh?

Ook de GGD vertrouw ik niet meer niet na dat verschrikkelijke stuk in het AD vorige week. Die manipuleerden dus in het begin van de crisis gewoon de cijfers. Ik heb geen enkele reden om te geloven dat ze dat nu niet doen. Wie weet manipuleren ze de vaccinatiecijfers wel omdat ze gruwelijk langs de kloten krijgen. Niemand die het kan uitsluiten.

Ik geloof het gewoon niet meer, ik vertrouw het niet meer. Ik stop ook verder met me te houden aan maatregelen. We gaan naar een testsamenleving toe vanaf 1 juli waarbij ik 15km moet rijden voor een test (ja echt: Gelredome notabene) om 100meter verderop uit eten te gaan. En ze krijgen het voor elkaar. Maar dat lukt ze alleen als de besmettingen en opnames hoog blijven. Gewoon nieuwe varianten binnen laten.

Ik ben mentaal gebroken op dit punt. Ik ga het gevecht met covid maar aan en hoop dat ik het red. Ik doe niet meer mee. Ik hoop op vaccinatie zsm, maar met die nieuwe varianten.... geen idee. We gaan het zien. Ik hou nog zo'n jaar niet vol maar het kabinet koerst er op af. Vind ik geen leven. Als het over is, dan is het maar over. Maar ik ga geen IC bed bezet houden.

Ik ben weer weg hier. No offence, maar ik heb mij overgeven aan dit kabinet. Ik heb geaccepteerd dat er in de grootste crisis sinds WOII de volledige oppositie is uitgeschakeld. Het zal een reden hebben. Ik ga het niet tegenhouden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Shoving, wordt het niet eens tijd met een professional hierover te praten? Dit is echt niet gezond meer.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

GillesdelaCroquette schreef: 20 apr 2021, 17:31 Shoving, wordt het niet eens tijd met een professional hierover te praten? Dit is echt niet gezond meer.
Nee hoor.

Maar jullie zien niet veel anders dan ik zie hoor.

Ik lees het gewoon terug van anderen. Ik geloof alleen niets meer totdat het gebeurt. Maar dan ook echt niets meer. Jullie hebben nog vertrouwen. Ik niet.

Ik maak me er juist nu minder druk om. Ik accepteer als ik covid krijg en ik zie wel hoe het afloopt. Ik overweeg trouwens in juni naar Vegas te vliegen om daar een vaccinatie te halen. Retourtje kost 380 dollar en ik kan een beetje kaarten.

En over de oppositie: het enige wat zij hebben kunnen fixen is een avondklok van acht uur naar negen uur in januari. Verder hebben 5 ministers en Van Dissel alles besloten en door de kamer gejast. Dagenlange debatten. Nooit wat veranderd. Welke oppositie?

Degene die mijn mindset hier kan veranderen krijgt een pilsje op de forumborrel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mexicanen gaan ook met vliegtuigen vol de Amerikaanse grens over om daar vaccinaties te laten zetten. En een maandje later nog een keer. Best bizar als je erover nadenkt. Ze hebben er alleen een geldige ID voor nodig.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Gewoon doen als je dat wilt. In Nederland zul je niks voor mekaar krijgen want kut regering. Ik denk er ook over om mijn ouders over te laten vliegen voor het Pfizer vaccin.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Lekker weekje vegas. Dikke prima.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mag ik mee?

Covid-19