Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2108
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Kansloze testen. Bij Guido Weijers liet 20% zich ook al niet testen. Wat heeft zo'n fieldlab-experiment sowieso voor een zin?
Iedereen zou eigenlijk 10 dagen van tevoren in een bubbel moeten en daarna getest moeten worden, dan het experiment (iedereen is logischerwijs negatief) en dan iedereen weer testen (logisch zou zijn, weer iedereen negatief).
Nu is het net van tevoren testen. Negatief zegt nog niet alles. Je kan net besmet zijn geraakt, dan experiment en dan heeft het alleen zin om er conclusies aan te verbinden als IEDEREEN dan weer getest wordt om te kijken hoeveel mensen dan positief zijn.
Is er geen verplichting (NL = polderland) om te testen stop er dan maar meteen helemaal mee. Je kan er dus geen enkele conclusie aan verbinden behalve dat je een leuk feestje hebt gehad. Totaal kansloos en zinloos op deze wijze.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Woodenshoes schreef: 05 mar 2021, 22:21 Nu is het net van tevoren testen. Negatief zegt nog niet alles. Je kan net besmet zijn geraakt, dan experiment en dan heeft het alleen zin om er conclusies aan te verbinden als IEDEREEN dan weer getest wordt om te kijken hoeveel mensen dan positief zijn.
Ik vind dit beter dan de bubble die jij voorstelt. Het gaat natuurlijk om het testen om evenementen open te stellen op een bepaalde manier. Niemand, maar dan ook helemaal niemand gaat 10 dagen in een bubbel voor voetbalwedstrijd of theatervoorstelling. Dus dan ben je al een niet realistisch beeld aan het testen.

Dit vind ik veel beter: negatieve test naar binnen en dan na een paar dagen weer testen en kijken hoeveel besmettingen er zijn. Dat is realistisch. En dat er dan een paar besmettingen zijn is op zich geen punt. Waar het om gaat is of je superspreadingevents kan voorkomen hiermee. Niet of je allemaal coronavrij in een periode van 2 weken een wedstrijd kan bekijken.

Wel met je eens: iedereen had zich moeten laten testen voor een juist beeld.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ach tegen de tijd dat de stadions open gaan, pas start volgend seizoen lijkt me, is iedereen inmiddels ingeënt en maken die bubbels en testen niet meer uit.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De cijfers zeggen wat anders dan de horror die het RIVM voorspelde, dus wat doet Van Dissel: de cijfers in twijfel trekken.

Meer mensen laten zich testen volgens de cijfers, maar Van Dissel weet dat te draaien naar minder mensen.

Ach: de avondklok moet ook maar blijven omdat iedereen er aan gewend is immers.

Afbeelding
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7560
Lid geworden op: 16 mei 2019

Over de griep gesproken (influenza). Er zijn 0 gevallen geregistreerd deze winter waar normaal duizenden sterfgevallen worden geregistreerd.....

Dat kan toch niet ineens verdwenen zijn? De verklaringen die ze geven slaan dan ook nergens op.

https://www.nu.nl/binnenland/6120219/de ... steld.html
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2108
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

ShovingNE2 schreef: 06 mar 2021, 08:22
Wel met je eens: iedereen had zich moeten laten testen voor een juist beeld.
Dat is precies waar het om gaat. Op deze wijze volstrekt zinloos. Het volk krijgt een regering die het verdiend. uitstekende volksvertegenwoordigers gekozen. De regering verkloot de boel en dat doet het volk ook.
Stop hier lekker mee. Kost alleen maar een hoop geld en levert alleen maar schijnveiligheid op.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Hatseflats schreef: 06 mar 2021, 09:11 Over de griep gesproken (influenza). Er zijn 0 gevallen geregistreerd deze winter waar normaal duizenden sterfgevallen worden geregistreerd.....

Dat kan toch niet ineens verdwenen zijn? De verklaringen die ze geven slaan dan ook nergens op.

https://www.nu.nl/binnenland/6120219/de ... steld.html
Hoezo slaan die verklaringen nergens op? Veel minder internationaal reisverkeer wat de import van griep uit landen waar het heerst al reduceert. Met daarbovenop maatregelen die verspreiding binnen Nederland ook nog eens reduceren. Dat lijken mij vrij logische verklaringen voor veel minder griepgevallen dan je normaal ziet. Ik heb zelf via mijn werkgever de griepprik gehaald in november maar twijfelde ook of het überhaupt nodig zou zijn, omdat vanwege alle maatregelen de verspreiding van griep waarschijnlijk beperkt zou zijn. Mijn verwachtingen lijken dan ook uit te komen.

Dat er zelfs geen enkel geval is gedetecteerd is extreem, maar dat betekent niet dat er niemand in Nederland griep heeft gehad, omdat niet iedereen daarop getest wordt. Het krijgt alleen niet de kans om zich te verspreiden.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7560
Lid geworden op: 16 mei 2019

Dus het is niet vreemd dat er 0 personen zijn gestorven aan de griep ipv duizenden in andere jaren? Dat is op zijn minst zeer merkwaardig te noemen!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Je kan denk ik stellen dat een veel heftiger virus de plaats van griep in heeft genomen denk ik.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Die zijn nu allemaal aan Corona gestorven i.p.v. griep.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja, maar het beleid is er ook niet zozeer op gericht om enkel doden te voorkomen. Dat is wat Baudet gebruikt: er zijn weinig doden zonder onderliggend lijden. Maar dat is het punt niet: die gaan vaak dood aan griep inderdaad.

Maar griep zorgt er niet voor dat de ziekenhuizen helemaal vol liggen met mensen. Dat is het grootste probleem.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

En de avondklok schijnt weer verlengd te gaan worden. Een maatregel die 2 weken zou blijven, maar daarna als eerste weer zou worden afgeschaft. Wat maken ze zich onsterfelijk belachelijk.

Normaal ben ik een VVD-stemmer, maar heb nu mijn ernstige bedenkingen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

TomPSV schreef: 06 mar 2021, 10:46 Normaal ben ik een VVD-stemmer, maar heb nu mijn ernstige bedenkingen.
Ik hoor er meer. Benieuwd welk effect dit op de peilingen/verkiezingen heeft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Hatseflats schreef: 06 mar 2021, 10:23 Dus het is niet vreemd dat er 0 personen zijn gestorven aan de griep ipv duizenden in andere jaren? Dat is op zijn minst zeer merkwaardig te noemen!
Wat is er vreemd aan? Zeker naar de uitleg van loginnaam?
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Totaal niks vreemds aan, zagen we ook allang aankomen. Onze griep komt normaliter uit Azië waar hij door alle coronamaatregelen ook al niks voorstelde.
ShovingNE2 schreef: 06 mar 2021, 10:32 Je kan denk ik stellen dat een veel heftiger virus de plaats van griep in heeft genomen denk ik.
Precies, maatregelen die de griep er helemaal onder gekregen hebben, hebben niet de miljoenen coronadoden kunnen voorkomen.
ShovingNE2 schreef: 06 mar 2021, 08:53 De cijfers zeggen wat anders dan de horror die het RIVM voorspelde, dus wat doet Van Dissel: de cijfers in twijfel trekken.
Bedoel je nou dat ie liegt over dat onderzoek van RIVM en GGD?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nee. Hij geeft er gewoon een draai aan. Beetje zijn eigen verhaal van januari in de lucht houden hoe verschrikkelijk wel niet is.

De derde golf blijkt niet uide cijfers: stoute mensen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
grasveld
Internationale topspeler
5
Berichten: 3017
Lid geworden op: 8 aug 2018

TomPSV schreef: 06 mar 2021, 10:46 En de avondklok schijnt weer verlengd te gaan worden. Een maatregel die 2 weken zou blijven, maar daarna als eerste weer zou worden afgeschaft. Wat maken ze zich onsterfelijk belachelijk.

Normaal ben ik een VVD-stemmer, maar heb nu mijn ernstige bedenkingen.
De avondklok wordt breed gedragen, door bijna alle partijen.
Of wilde je PVV / FvD gaan stemmen? ;)

Overigens ben ik (ook) geen fan van de avondklok. Niet omdat het mijn leven nou zo zeer in de war schopt, maar meer uit principieel oogpunt.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dat is ook gewoon niet wat er staat. Meer mensen hebben zich laten testen, minder positieve tests. Daarnaast blijkt dat minder mensen met klachten zich laten testen. Die twee kunnen prima naast elkaar bestaan, wat Van Dissel aangeeft. Niets meer en niets minder. Over eigen draai gesproken.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik zie ook niet wat Shoving bedoelt met draai tenzij hij inderdaad liegt over onderzoeken van RIVM en GGD.

De maatregelen zijn klote en dus zijn we pissig op degene die ervoor betaald wordt om het slechte nieuws te brengen, zoiets proef ik hier vooral.


Maar als dat onderzoek van RIVM en GGD klopt geeft dat misschien een probleem aan, maar dat kan ook juist héél erg goed nieuws betekenen: nl. dat de besmettingscijfers zeer onzeker zijn maar in elk geval veel te laag, maar de ziekenhuiscijfers liegen intussen niet! Dat zou dus betekenen dat we de correlatie tussen besmettingen en zorgdruk al veel gunstiger is dan we tot nu toe dachten.

Ook betekent het dat we het virus er nu gemakkelijk onder zouden kunnen krijgen, en ons dus ook allerlei versoepelingen zouden kunnen permitteren als mensen e.e.a. nog heel even wat serieuzer zouden nemen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/coronavirus/6120283/r ... -4526.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

grasveld schreef: 06 mar 2021, 14:33Overigens ben ik (ook) geen fan van de avondklok. Niet omdat het mijn leven nou zo zeer in de war schopt, maar meer uit principieel oogpunt.
Mee eens. Het probleem is dat die nu op de grote berg maatregelen gegooid is zodat het stoppen ervan ook steeds afgewogen wordt tegen alle andere mogelijke versoepelingen....
Waarbij (zeker nu in verkiezingstijd) nogal geluisterd wordt naar 'geluiden uit de samenleving' wat al snel ten gunste komt van de hardste schreeuwers, zodat zich nu de surreële mogelijkheid aandient dat men 's avonds en 's nachts opgesloten worden als prima ruil ziet voor overdags op een terras mogen zitten.

Dat er zo gemakkelijk gedacht wordt over basale vrijheden is m.i. best een deceptie te noemen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Vaccineren werkt echt als een dolle zeg. Totaal logisch die versoepelingen. De mensen die het nu krijgen worden er steeds minder ziek van laat staan dat ze er aan sterven. Daar gooien we niet de economie nog eens 25 jaar verder terug.

Aantal doden in verpleeghuizen: hoogste punt is 4 januari: 68. 5 maart zit op 2.

Afbeelding

Het aantal verpleeghuislocaties met besmettingen. Hoogste punt is 8 januari: 858, 5 maart zit op 362.

Afbeelding

Aantal postief gesteste bewoners. Hoogste punt 17 december 468, 1 maart zit op 31

Afbeelding

Aantal positief getesten 70+ thuiswonend. Hoogste punt 31 december: 1079. 5 maart: 279.

Afbeelding

Sterfgevallen onder 70+ thuiswonend. Hoogste punt 4 januari: 41. 5 maart: 0.


Tegen 1 mei zijn de bovenste 3 groepen gevaccineerd (wie dat wilde). Dat is samen 90,5% van alle dodelijke slachtoffers.

Afbeelding
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Okee, geen doden meer, dus iig wat Thierry betreft kunnen we open :D
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja precies. 😂

Maar het kan niet anders dat het ook gevolgen gaar hebben voor druk op de zorg. Blijkt ook wel omdat deze week is opgeschaald zodat al veel meer zorg kan worden gegeven.

Dan maakt het niet meer uit dat je 5000 besmettingen hebt per dag. Want dan gaat het wel richting een normale griep.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Vanaf nu kan het idd alleen maar beter gaan, ik zie het zonnig in. Tenzij we te snel de boel opengooien en onszelf alsnog een 3e golf op de hals halen... ik ben wat dat betreft echt superbenieuwd hoe de cijfers zich deze week gaan ontwikkelen.

Intussen om me heen steeds meer speculatie over hoe Nederland er na corona uit zal zien. Sommigen denken dat het een testsamenleving wordt, velen verwachten een jaarlijkse vaccinatie zoals een deel nu al doet met de griep. Sommigen verwachten dat onze omgangsvormen nooit meer hetzelfde zullen worden: het knuffelen, de twee of drie kussen bij ontmoeting en afscheid. Sommigen denken ook dat de mondkapjes blijven, bijv. in het openbaar vervoer, of dan tenminste dat mensen voortaan een mondkapje op zullen doen als ze verkouden zijn, of bijv. tenminste mensen in contactberoepen. Vrij breed lijkt gedacht te worden dat we meer thuis zullen blijven werken dan voorheen, internetshopping zal groot blijven.


Persoonlijk denk - en hoop - ik dat de omgangsvormen weer snel terug zullen gaan naar normaal, ik denk dat de meeste mensen er echt naar snakken om weer normaal te kunnen doen, kennissen idd gewoon weer te zoenen en te knuffelen enz. (en oh ik zoen even niet want ik ben verkouden, zoals vroeger). Mondkapjes zullen denk ik al weer snel verdwijnen uit het dagelijkse straatbeeld, op wat subgroepen na die er echt in zijn gaan geloven.
Jezelf weer door de mensenmassa moeten wurmen om de bar te bereiken in een drukke kroeg, heerlijk.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 07 mar 2021, 11:37 Intussen om me heen steeds meer speculatie over hoe Nederland er na corona uit zal zien. Sommigen denken dat het een testsamenleving wordt, velen verwachten een jaarlijkse vaccinatie zoals een deel nu al doet met de griep. Sommigen verwachten dat onze omgangsvormen nooit meer hetzelfde zullen worden: het knuffelen, de twee of drie kussen bij ontmoeting en afscheid. Sommigen denken ook dat de mondkapjes blijven, bijv. in het openbaar vervoer, of dan tenminste dat mensen voortaan een mondkapje op zullen doen als ze verkouden zijn, of bijv. tenminste mensen in contactberoepen. Vrij breed lijkt gedacht te worden dat we meer thuis zullen blijven werken dan voorheen, internetshopping zal groot blijven.


Persoonlijk denk - en hoop - ik dat de omgangsvormen weer snel terug zullen gaan naar normaal, ik denk dat de meeste mensen er echt naar snakken om weer normaal te kunnen doen, kennissen idd gewoon weer te zoenen en te knuffelen enz. (en oh ik zoen even niet want ik ben verkouden, zoals vroeger). Mondkapjes zullen denk ik al weer snel verdwijnen uit het dagelijkse straatbeeld, op wat subgroepen na die er echt in zijn gaan geloven.
Jezelf weer door de mensenmassa moeten wurmen om de bar te bereiken in een drukke kroeg, heerlijk.
Ik hoop (en denk) dat als straks iedereen gevaccineerd is, we snel weer terug gaan naar het oude. Dat is waar iedereen naar uitkijkt dus daar is het draagvlak het grootste voor. Als je gevaccineerd bent is een testsamenleving ook niet meer nodig lijkt me. En ik denk dat veel mensen die nu om het hardst roepen dat ze zich niet laten vaccineren dit als puntje bij paaltje komt (en iedereen om hen heen het doet) zich toch laten spuiten.

Ik kan niet wachten om me weer in de drukte en gezelligheid te begeven. Niet zo zeer feesten of festivals, zo'n type ben ik sowieso niet, maar gewoon sfeer en gezelligheid zonder dat je zo op je hoede hoeft te zijn voor afstand houden, mondkapjes en andermans standpunten hierover. Sowieso, als het dadelijk weer warmer gaat worden dan schiet gelukkig de gemoedstoestand van iedereen weer wat meer naar het positieve, met of zonder maatregelen.

Zelden zo'n zin gehad in zomer.

Covid-19