Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Wat een ouderwets kastje heeft Bryan staan.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12454
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Maar.. dan nog.. wat wil hij ermee zeggen? Alsof het wereldschokkend zou zijn dat Rutte inderdaad in een beeld geplakt is met op de achtergrond een bord met wat kreten rondom Corona. Zou toch geen enkel verschil maken of die achtergrond een doek is of dat het erin gephotoshopt is? Dus wat is zijn punt nou eigenlijk?

Maar ach, hij zal wel gedacht hebben; die dansleraar met dreadlocks heeft opeens verstand van virologie dus ik ben bij deze volledig ondergedompeld in de computeranimatie.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Geen idee. Bryan doet me denken aan de zaak van Kat, Raatgever en Knevel die deze week behandeld is. Allen zien zelfverzonnen dingen die er niet zijn en zijn helemaal psychisch koekoek. Door Corona en de bijbehorende complotten is dat allemaal aangezwengeld en onder een breder publiek geraakt. Allen zetten zich onnoemelijk voor lul zonder het zelf door te hebben.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

https://www.skipr.nl/nieuws/delta-varia ... um=twitter
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

10%, dan is dominantie van deze variant toch al niet meer tegen te houden. Op zich prima, hoeven we ons niet druk te maken over de Albufeira sangria tsunami.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Eerste prik zit er in. Grote jongen, niet gehuild.

Interessant om te zien hoe georganiseerd en gestroomlijnd het daar gaat bij zo'n grote priklocatie. Het was net een incheckhal van een groot vliegveld. Alles met soepele looplijnen, doorstroom en lopende band werk.

Straks maar eens proberen of er al wat bestek wil blijven plakken na het douchen.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Niet teveel douchewater drinken dan, krijg je tieten van al die oestrogeen. Helpen anderzijds wel bij het laten plakken van bestek
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Moskou maakt voor de tweede keer in korte tijd duizenden extra ziekenhuisbedden beschikbaar voor coronapatiënten. Die zijn nodig vanwege de vele nieuwe besmettingen die momenteel in de Russische hoofdstad worden vastgesteld, met als gevolg dat ziekenhuizen worden overspoeld door Covid-19-patiënten.

Burgemeester Sergej Sobjanin maakte donderdag bekend dat in vijf dagen tijd 13.000 beschikbare ziekenhuisbedden waren 'opgeslokt' door coronapatiënten en dat er daarom is uitgebreid naar 17.000. In de komende twee weken moet dat aantal verder stijgen naar 24.000, aldus een van zijn medewerkers.

Moskou registreerde zaterdag 9120 nieuwe besmettingen met het coronavirus, het tweede dagrecord op rij. Twee weken geleden werden 3000 gevallen per dag vastgesteld. Bij bijna 90 procent van de positief geteste Moskovieten wordt nu de extra besmettelijke Delta-variant gevonden, aldus Sobjanin.

Met nieuwe maatregelen, bijvoorbeeld de sluiting van de horeca, wordt geprobeerd de verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. Sobjanin neemt daarnaast drastische stappen om de lage vaccinatiegraad op te krikken. Veel inwoners willen zich niet laten inenten, maar sommigen worden daar alsnog toe verplicht. Tegen 15 augustus moet 60 procent van het personeel in bepaalde sectoren volledig zijn gevaccineerd.
In Moscow is de shit de fan aan het hitten. Opschalen naar 24.000 ziekenhuisbedden :O
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Die Delta variant gaat nog voor heel veel gezeik zorgen.
In Sydney iemand besmet in een winkelcentrum door een ander waar hij 50cm langs is gelopen, met de Delta variant. Verder hebben die 2 helemaal geen ‘contact’ gehad.
Delta variant lijkt steeds besmettelijker te worden. En benieuwd hoe sterk je hier tegen bent als je volledig gevaccineerd bent door bijvoorbeeld Pfizer
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Eerste berichten zeggen dat 2 vaccinaties een hoge bescherming bieden. Probleem is dat in de meeste landen slechts een klein deel van de bevolking tweemaal gevaccineerd is.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

In Nederland ook niet. Als je Corona hebt gehad, zoals ik, krijg je maar 1 prik. Je kunt er niet eens 2 krijgen als je online een afspraak maakt.
Bes1987
Bankzitter
2
Berichten: 247
Lid geworden op: 5 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dat belooft idd wat als iedereen terug is gekomen van vakantie.. En tegen de herfst zal er vast een nieuwe mutatie zijn. Spannende tijden vrees ik.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

TomPSV schreef: 20 jun 2021, 08:34 In Nederland ook niet. Als je Corona hebt gehad, zoals ik, krijg je maar 1 prik. Je kunt er niet eens 2 krijgen als je online een afspraak maakt.
Online niet inderdaad, maar als je er toch twee wil kun je dit wel telefonisch regelen.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

TomPSV schreef: 20 jun 2021, 08:34 In Nederland ook niet. Als je Corona hebt gehad, zoals ik, krijg je maar 1 prik. Je kunt er niet eens 2 krijgen als je online een afspraak maakt.
Zelfde verhaal hier maar die ene prik is dan wel Pfizer of Moderna, het is vooral Astrazeneca waarbij één shot niet genoeg is, zelfs bij 2 shots biedt die volgens een studie slechts 60% bescherming vs. 88% bij Pfizer. Wat precies de effectiviteit van 1 shot Pfizer is vs. de deltavariant kan ik vooralsnog niet vinden, maar onze bescherming is sowieso beter door de zelf dus al opgebouwde immuniteit.

Maar tsja, het is een optie om nog een tweede prikje te halen idd.

60% bescherming bij 2 AZ prikken is echt niet geweldig.... De bescherming tegen ernstige ziekte is ongetwijfeld wel veel hoger, maar zo blijft het virus intussen natuurlijk gewoon flink rondgaan (en verder muteren).
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Pfizer was 93% tegen alfa variant en 88% tegen delta.

AZ 66 om 60.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/06/18/be ... s-a4047886
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Denk dat er in het OMT acceptatie is dat het corona-virus nooit weg zal zijn. Het doel van vaccineren is dat ook niet geworden het virus uitdammen maar controleerbaar houden. Dus minder mensen worden ziek en de mensen die ziek worden zal het milder bij verlopen in de meeste gevallen. Corona zal in dit plaatje de reguliere zorg niet meer verdringen.

Daarom wordt nu alles opgegooid inclusief vluchten uit India en Engeland met die boterzachte quarantaine verplichting. Of het verstandig is geen idee, we zullen zien.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Economische factoren spelen zoals altijd een rol en dat is vast ook wel terecht. En dat heeft ook weer z'n prijs, vorige zomer was het erg belangrijk dat de (Europese) vakantielanden toeristen konden ontvangen wat flink bijgedragen heeft aan de tweede golf.

Dat groepsimmuniteit onhaalbaar is maakt op zich niet zoveel uit voor je aanpak, je moet nog steeds zoveel mogelijk vaccineren en eventueel nog een keer bij mutaties...

We blijven intussen maar slap omgaan met quarantaines idd, vast vanuit liberale idealen ingegeven.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

koetje schreef: 20 jun 2021, 11:24 Denk dat er in het OMT acceptatie is dat het corona-virus nooit weg zal zijn. Het doel van vaccineren is dat ook niet geworden het virus uitdammen maar controleerbaar houden. Dus minder mensen worden ziek en de mensen die ziek worden zal het milder bij verlopen in de meeste gevallen. Corona zal in dit plaatje de reguliere zorg niet meer verdringen.

Daarom wordt nu alles opgegooid inclusief vluchten uit India en Engeland met die boterzachte quarantaine verplichting. Of het verstandig is geen idee, we zullen zien.
Tsja ik vermoed een scenario als de Spaanse griep, die is ook nog blijven rondgaan tot eind jaren 40, maar lang niet zo serieus als in zijn begintijd.

Laatst gewijzigd door VeresRivne op 20 jun 2021, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Zijn er mensen hier die een Jansen vaccin hebben gehad/gekozen?
Ik heb de kans om te worden gevaccineerd terwijl ik in Spanje ben (heb wel de uitnodiging in NL gehad, maar ik zit hier al een tijdje) maar ik kan alleen Jansen krijgen en weet nog niet hoe blij ik daarmee moet zijn.
Tweede optie is wachten tot half augustus tot ik weer terug in NL ben..
Tips iemand?
La vida és massa curta per no fer broma
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Ik heb twee afspraken voor Pfizer/Moderna maar ga woensdag bellen voor Janssen. Eén prikje nodig en die kan waarschijnlijk al volgende week gezet worden ipv mijn tweede prik op 12 augustus
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

DadOfThree schreef: 20 jun 2021, 11:37 Zijn er mensen hier die een Jansen vaccin hebben gehad/gekozen?
Ik heb de kans om te worden gevaccineerd terwijl ik in Spanje ben (heb wel de uitnodiging in NL gehad, maar ik zit hier al een tijdje) maar ik kan alleen Jansen krijgen en weet nog niet hoe blij ik daarmee moet zijn.
Tweede optie is wachten tot half augustus tot ik weer terug in NL ben..
Tips iemand?
De kans dat je in die twee maanden Covid oploopt en daar ernstige bijwerkingen aan overhoudt, is een stuk groter dan dat je ernstige bijwerkingen krijgt van het Janssen-vaccin. Ik zou het niet weigeren, maar die beslissing moet je uiteindelijk zelf nemen.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Wat ik merkte is dat Janssen veel genomen werd door mensen die 'er met 1 prik vanaf wilden zijn'. Een soort keuze uit gemaksoverweging. Punt met Janssen is dat het minder bescherming biedt en dat het niet heel duidelijk is nu wat het tegen nieuwe varianten gaat doen terwijl Pfizer en Moderna al wel aantonen na twee vaccinaties hier een goede bescherming te geven.

Het is dus vooral afhankelijk van waar je zelf het meeste waarde aan hecht.
Laatst gewijzigd door GillesdelaCroquette op 20 jun 2021, 11:53, 5 keer totaal gewijzigd.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik heb Pfizer gehad. Maar Janssen was me evenlief geweest als ik die had gehad. Als ik de keuze had gehad dan had ik gekozen voor het vaccin dat het snelste gezet kon worden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Niks mis met Janssen zou ik ook zeggen, iets hogere kans dat je later bij moet prikken maarja die extra prik krijg je anders dus meteen. Als je geen opties hebt zou ik 'm pakken.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

VeresRivne schreef: 20 jun 2021, 11:37 Tsja ik vermoed een scenario als de Spaanse griep, die is ook nog blijven rondgaan tot eind jaren 40, maar lang niet zo serieus als in zijn begintijd.
Ik heb de geschiedenis van die Spaanse griep aanvankelijk ook bestudeerd maar het idee dat die tot in de jaren '40 is blijven hangen is mij onbekend, waar vond je dat?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 20 jun 2021, 12:05
VeresRivne schreef: 20 jun 2021, 11:37 Tsja ik vermoed een scenario als de Spaanse griep, die is ook nog blijven rondgaan tot eind jaren 40, maar lang niet zo serieus als in zijn begintijd.
Ik heb de geschiedenis van die Spaanse griep aanvankelijk ook bestudeerd maar het idee dat die tot in de jaren '40 is blijven hangen is mij onbekend, waar vond je dat?
Pfoe tijd terug dat ik een docu had gekeken maar vind hem niet zo snel terug, het ging er dan om dat in de jaren '40 het om zeer kleine brandhaarden ging. Wat ik met name bedoel is dat ik ook met Corona niet verwacht dat je een virus nooit 100% uitroeit maar net zoals andere ziektes zal het wel zo gaan dat ze geen significant probleem meer vormen zolangw e inenting en dergelijke op orde hebben.

https://www.dekennisvannu.nl/site/artik ... elost/6917

Overigens dit heb ik ook nooit geweten

Volgens de nieuwste inzichten ligt de oorsprong van de Spaanse Griep in een H1-type virus dat al tien tot vijftien jaar bij de mens rondspookte tot het kort voor 1918 stukjes genetisch materiaal van een vogelgriepvirus wist in te bouwen. Pas toen kon het vernietigend om zich heen slaan.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!

Covid-19