Spelconsoles

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

El Sordo schreef: 09 dec 2020, 15:02
Josef Dettelbacher schreef: 09 dec 2020, 14:20

Ik heb er geen, maar wellicht kan ik helpen. Wat lukt er nu niet?

Even wat simpele zaken:
- moet je updaten?
- heb je voldoende schijfruimte?
- is de disc beschadigd?
Ok, ik heb vorige week de nieuwste CoD: Modern Warfare gekocht en na vier uur installeren bleek de campaign-mode gelocked te zijn. Na een harde reboot leek dit opgelost, maar nu leidt het spel me bij opstarten automatisch naar een scherm waarin je een Xbox Live account moet aanschaffen. Ik heb geen interesse in online spelen en derhalve geen behoefte aan zo'n account. Als je dit echter weigert gaat het spel automatisch in een offline-modus. Bij het starten van de campaign krijg ik nu een melding dat er een data package mist (waardoor het spel dus niet start), wat vervolgens alleen in-game te downloaden is (wat dus niet kan, want offline). Voldoende schrijfruimte, overigens, en de disc is niet beschadigd. ;)

Als iemand dé fix heeft: graag!
Een quick search toont dat meerdere mensen dit hebben, en niet alleen op Xbox. Ook PS4.

Misschien helpt dit:



of dit:



of dit:

Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ah, ga het vanavond eens op m’n gemak proberen. Thanks!!
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 09 dec 2020, 15:21 of dit:

Deze werkt, merci!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Cyberpunk 2077 schijnt echt een enorme bende te zijn op de PS4 en XBox one. Enorm veel bugs, en mensen zijn ronduit kwaad.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Breur
Internationale topspeler
6
Berichten: 3744
Lid geworden op: 1 mar 2018

Schijnt inderdaad een slechte port te zijn van de PC versie. Ik heb gameplay beelden gezien van de xbox one waar gemiddeld ongeveer 20 FPS gehaald werden, dat is bijna onspeelbaar. Op de next-gen gaat het al beter maar het is niet best..
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Lijkt nog niet helemaal af te zijn inderdaad. Vrienden van mij klagen er ook over. Crasht ook enorm veel blijkbaar.
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ook de PC-versie is niet wat het moet zijn. Niet zo erg als wat ik hoor over de console-versies, maar ik kan er zeker niet overheen kijken. Ik zit nog steeds in de beginfase. Het is een toffe game, maar ik weet niet of ik op deze manier moet willen doorspelen ipv te wachten op wat patches.

Het gaat echt om dingen als inputs die niet werken. Zo kwam ik niet door de trainingen totdat ik erachter kwam dat het indrukken van mijn middelste muisknop wèl werkte als ik dat op een bepaalde manier deed.

Maar qua gameplay zijn er sowieso wat vreemde keuzes gemaakt. Ik denk dat als je niet vaak gamet, je best wel moeilijk zal kijken wanneer je al die dingen ziet die je moet doen tijdens de training. Dat moet op een makkelijker manier kunnen of ze hadden wat elementen weg moeten laten.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De jailbreak community rondom de PS4 begint nu echt op stoom te komen. Tot aan de zomer van 2020 moest iedereen het doen met een jailbreak voor firmware 5.5 (halverwege 2018), wat betekende dat als je de jailbreak wilde uitvoeren, je geen spellen kon spelen met een firmware versie boven die van 5.5.

Afgelopen zomer is een jailbreak voor 6.72 uitgekomen, welke nu steeds stabieler wordt. Persoonlijk zit ik op deze versie, en dat verloopt allemaal prima. Afgelopen kerst is er een jailbreak voor 7.02 vrijgegeven, maar deze is momenteel nog erg vers en werkt nog niet optimaal. Echter, nu is er alweer sprake van een jailbreak voor 7.50-7.55, wat betekent dat je spellen kan spelen tot ongeveer zomer 2020 (Ghost of Tsushima en The Last of Us 2). Ze kruipen dus steeds dichter naar de huidige firmware versie. Het is nog niet uitgekomen, maar de berichten zijn hoopvol. Waarschijnlijk wordt het uitwerken van 7.02 hiermee overgeslagen, of wordt 7.02 alleen maar gebruikt door de scene om spellen te dumpen en beschikbaar te maken voor 6.72 versies.

Dit alles is te danken aan The Flow0, een getalenteerde cyber security analyst. Ik weet niet of ie momenteel al is afgestudeerd, maar toen ik me een jaar of 2 geleden in hem verdiepte, was hij nog student. Hij is ook verantwoordelijk voor het volledig jailbreaken van de Playstation Vita. Bizar eigenlijk dat deze hele community afhankelijk is van een persoontje.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
tijn0

Wat?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

tijn0 schreef: 13 jan 2021, 11:22Wat?
Ik neem aan dat je bedoelt: wat is een jailbreak?

Vroeger kon je een playstation, playstation 2, xbox of Gamecube "ombouwen". Dan moest je je console naar een louche winkeltje brengen, of je kende toevallig iemand uit je buurt die dat kon, en werd er een speciale chip in gesoldeerd. Hiermee kon je dan spelletjes downloaden en op cd/dvd branden en speelde je console die af.

Sinds de ps3 is deze methode echter achterhaald geraakt, omdat handige lui manieren vonden om via de online connectie toegang te krijgen tot de kern van de console. Hiermee konden ze softwarematig de beveiliging passeren. Voor de PS3 heeft dit uiteindelijk geleid tot een volledige jailbreak, waarna er custom firmware (het besturingssysteem) op de console kon worden gezet en je er alles mee kan doen wat Sony niet graag wil. Bij de PS4 komt dit nu ook op gang, alleen zijn ze nog niet zo ver dat er custom firmware op de console kan worden gezet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
tijn0

Ah, zo! Dus je maakt er je eigen apparaat van, met eigen mogelijkheden en zou in theorie ook Xbox spellen erop kunnen spelen?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

tijn0 schreef: 13 jan 2021, 14:07 Ah, zo! Dus je maakt er je eigen apparaat van, met eigen mogelijkheden en zou in theorie ook Xbox spellen erop kunnen spelen?
Ja, en nee.

Het blijft gewoon een PS4 die precies kan wat een PS4 al kon, maar dan zonder restricties. Je kunt dus gedownloade spellen spelen vanaf een harde schijf omdat de beveiliging weg is. Je kunt er ook homebrew (software gemaakt door derden) op installeren. Via die homebrew zou je bijvoorbeeld ook emulators kunnen installeren, waarmee je spellen kunt spelen van Nintendo, Sega en Xbox consoles. Dit is wel erg afhankelijk van de optimalisatie van die emulators en de kracht van de PS4. In theorie zou je dus inderdaad Xbox spellen kunnen spelen, ware het niet dat er eigenlijk nog geen goede Xbox emulators zijn. Emulatie heeft eigenlijk pas echt een vlucht genomen de afgelopen 2, 3 jaar, en de hardware van de PS4 is eigenlijk niet sterk genoeg om alles vanaf de Dreamcast goed te spelen.

Ik verwacht dat de PS5 en de nieuwe X box dit veel beter zullen kunnen, gezien de stap in hardware. PS4 jailbreak is dus vooral interessant voor de mogelijkheid om PS4 spellen te downloaden en te spelen. WIl je retro gamen, bijvoorbeeld Dreamcast, PS2, Gamecube, Wii, Wii U en PS3, dan kun je beter een pc samenstellen met de juiste componenten.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
tijn0

Ok, helder. Denk trouwens niet dat ik eraan begin, maar dat terzijde. Zou het vooraleuk vinden om oude spellen van oude consoles te spelen, maar om nou mijn hele playstation te hacken... is vast niet best voor de garantie 😅
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

tijn0 schreef: 13 jan 2021, 16:04 Ok, helder. Denk trouwens niet dat ik eraan begin, maar dat terzijde. Zou het vooraleuk vinden om oude spellen van oude consoles te spelen, maar om nou mijn hele playstation te hacken... is vast niet best voor de garantie 😅
Vertel even in welke consoles je interesse hebt, dan vertel ik je de goedkoopste/leukste/efficientste manier om dat te bereiken. Ik ben redelijk goed ingevoerd in retro gaming en de hardwarevereisten per console.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
tijn0

Op dit moment geen wensen, hoor. Ik heb nog die SNES retro console hier liggen en die dekt al een hoop af. Ik zou alleen graag nog de MSX(2) op dat apparaat aan de praat krijgen, maar dat lukt mij niet.

Wat ik liefst zou hebben is een officiële (!) Gameboy remake van Nintendo, maar tenzij je daar werkt, kun je niet veel voor me betekenen 😉.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

tijn0 schreef: 13 jan 2021, 16:25 Op dit moment geen wensen, hoor. Ik heb nog die SNES retro console hier liggen en die dekt al een hoop af. Ik zou alleen graag nog de MSX(2) op dat apparaat aan de praat krijgen, maar dat lukt mij niet.

Wat ik liefst zou hebben is een officiële (!) Gameboy remake van Nintendo, maar tenzij je daar werkt, kun je niet veel voor me betekenen 😉.
Ik ben niet bekend met de software op de SNES classic, maar volgens mij is dat niet de meest gebruiksvriendelijke manier. Ik zou eerder een raspberry pi, of bijvoorbeeld dit tv boxje aanraden: https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... ousPage=lr

Daar kun je via een sd kaartje EMUELEC of Retropie op zetten, en dan is het een kwestie van de MSX spelletjes in de MSX folder plaatsen, of je download een complete image voor op een SD kaart compleet met spelletjes. Mocht je via PC willen spelen (8-bit en 16-bit kan zonder enige vorm van grafische kaart), dan raad ik aan om Coinops te installeren. Daar kun je packs voor installeren, wat het bijna plug en play maakt.

Een gameboy remake kan ik je inderdaad niet geven, maar ik zou in dat geval voor een Bittboy Pocket gaan. Een handheld emulator in de vorm van een Gameboy. Mocht je uiteindelijk toch liever een landscape vorm handheld willen, dan een Retroid Pocket v2, of een RG351 van Anbernic. Goed spul, ook al is het niet officieel.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik speel nog regelmatig spellen van NES, SNES, Megadrive/Genesis, en daarom kon ik de verleiding niet weerstaan om terug in de tijd te gaan en een heuse CRT televisie te kopen. Een echte Bang en Olufsen waar je in de 90's een compleet maandsalaris aan kwijt was.

Zin in om te gaan gebruiken :)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Josef Dettelbacher schreef: 04 nov 2021, 15:11 Ik speel nog regelmatig spellen van NES, SNES, Megadrive/Genesis, en daarom kon ik de verleiding niet weerstaan om terug in de tijd te gaan en een heuse CRT televisie te kopen. Een echte Bang en Olufsen waar je in de 90's een compleet maandsalaris aan kwijt was.

Zin in om te gaan gebruiken :)
Gaaf. Ik heb nog een SNES en een shitload aan games. Laatst nog Super Ghouls 'n Ghosts gekocht. Iemand wist niet wat hij verkocht. Voor 15 euro gekocht.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Oh wauw, €15 euro is niks haha. Nice.

Ik speel NES en SNES ook nog. Vooral via emulator met een usb SNES controller. Niet dezelfde vibe uiteraard, maar het werkt.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 04 nov 2021, 15:17 Oh wauw, €15 euro is niks haha. Nice.

Ik speel NES en SNES ook nog. Vooral via emulator met een usb SNES controller. Niet dezelfde vibe uiteraard, maar het werkt.
Gebruik je Retroarch?

Zo ja, gebruik shader "crt royale". En filter "2xbr".

Tover je scherm zo dicht als mogelijk weer om naar een beeld dat je herkent uit de 90s!
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ardbeg schreef: 04 nov 2021, 15:12
Josef Dettelbacher schreef: 04 nov 2021, 15:11 Ik speel nog regelmatig spellen van NES, SNES, Megadrive/Genesis, en daarom kon ik de verleiding niet weerstaan om terug in de tijd te gaan en een heuse CRT televisie te kopen. Een echte Bang en Olufsen waar je in de 90's een compleet maandsalaris aan kwijt was.

Zin in om te gaan gebruiken :)
Gaaf. Ik heb nog een SNES en een shitload aan games. Laatst nog Super Ghouls 'n Ghosts gekocht. Iemand wist niet wat hij verkocht. Voor 15 euro gekocht.
Ja die krengen zijn echt duur geworden. De enige kans op een deal is als je een omaatje aantreft die op zolder nog een SNES met spellen van de kids aantreft en ervan af wil.

Je kunt op AliExpress ook aardig goede reproducties kopen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Ik heb nog een NES uit 1986 staan :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

deninho32 schreef: 04 nov 2021, 21:41 Ik heb nog een NES uit 1986 staan :D
Ik heb vroeger m'n NES voor een appel en een ei verkocht om een SNES te kopen. Die vervolgens voor bijna niets om een PSX te kopen. Achteraf gezien had ik het gewoon moeten bewaren. De spellen die ik had zouden ook veel geld hebben opgeleverd nu.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja, hier redelijk idem. Als ik alles achteraf had geweten had ik nu spullen die een flink stuk meer waard zouden zijn. O.a. naast die consoles ook een flinke verzameling van de allereerst Pokemonkaarten. :tear:
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 04 nov 2021, 15:11 Ik speel nog regelmatig spellen van NES, SNES, Megadrive/Genesis, en daarom kon ik de verleiding niet weerstaan om terug in de tijd te gaan en een heuse CRT televisie te kopen. Een echte Bang en Olufsen waar je in de 90's een compleet maandsalaris aan kwijt was.

Zin in om te gaan gebruiken :)
Nice. Ik heb een jaar of wat geleden ook een JVC overgenomen van een oom van mij. Was destijds ook een topper, en inderdaad ideaal voor retro-games. Wel jammer dat retrogames tegenwoordig veel duurder zijn dan een paar jaar terug waar je ze voor een appel en een ei op iedere rommelmarkt kon vinden.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RaJitsu schreef: 08 nov 2021, 15:22
Josef Dettelbacher schreef: 04 nov 2021, 15:11 Ik speel nog regelmatig spellen van NES, SNES, Megadrive/Genesis, en daarom kon ik de verleiding niet weerstaan om terug in de tijd te gaan en een heuse CRT televisie te kopen. Een echte Bang en Olufsen waar je in de 90's een compleet maandsalaris aan kwijt was.

Zin in om te gaan gebruiken :)
Nice. Ik heb een jaar of wat geleden ook een JVC overgenomen van een oom van mij. Was destijds ook een topper, en inderdaad ideaal voor retro-games. Wel jammer dat retrogames tegenwoordig veel duurder zijn dan een paar jaar terug waar je ze voor een appel en een ei op iedere rommelmarkt kon vinden.
Echte hardware inderdaad wel, maar er zijn twee alternatieven:

Een Raspberry pi 3b+ met een Pi2scart of RBG-Pi add on.

Een MiSTer. Ik neig ernaar er eentje aan te schaffen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Spelconsoles