Boeken

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Grasmat schreef: 09 apr 2021, 20:53
Josef Dettelbacher schreef: 09 apr 2021, 20:37 Ben nu halverwege 11/22/63, en dat is tot nu toe fantastisch. Ik denk dat het mijn top 3 van King binnen is gewandeld.
Ja die is echt wel geniaal, staat bij mij ook echt hoog in de King favorieten. Zo'n simpel maar tegelijkertijd bizar concept.
De miniserie volgt het boekverhaal dacht ik ook behoorlijk goed, is al even geleden dat ik die gezien heb.
Ja die heb ik ook n aantal jaar geleden gezien, maar volgens mij slaat hij daar het hele gedeelte in Derry met die kreupele conciërge over, en gaat het direct richting Lee Harvey Oswald. Geweldig hoe King dit schrijft, alsof ik echt een tijdreis door de jaren 50/60 maak. Ben nu precies op de helft, en nu pas gaat het richting LHO. Kijk weer uit naar mijn volgende sessie.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 09 apr 2021, 21:00
Grasmat schreef: 09 apr 2021, 20:53

Ja die is echt wel geniaal, staat bij mij ook echt hoog in de King favorieten. Zo'n simpel maar tegelijkertijd bizar concept.
De miniserie volgt het boekverhaal dacht ik ook behoorlijk goed, is al even geleden dat ik die gezien heb.
Ja die heb ik ook n aantal jaar geleden gezien, maar volgens mij slaat hij daar het hele gedeelte in Derry met die kreupele conciërge over, en gaat het direct richting Lee Harvey Oswald. Geweldig hoe King dit schrijft, alsof ik echt een tijdreis door de jaren 50/60 maak. Ben nu precies op de helft, en nu pas gaat het richting LHO. Kijk weer uit naar mijn volgende sessie.
Hier nog even op terugkomend: ik vond de laatste helft toch wel wat minder moet ik zeggen. Die love story kabbelde iets te lang voort, waardoor de snelheid een beetje uit het boek verdween.

En er zit wat mij betreft ook een fout of onderbelicht punt in: die poort naar de toekomst vanuit 1958 stond midden op een braakliggend terrein. Erg frappant dat tussen 1958 en 2011 niemand per toeval een keer daar doorheen loopt..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

[mention]VeresRivne[/mention] https://www.ad.nl/binnenland/heinekenon ... a25c608e6/

Komt dus alsnog uit. Lang op gewacht!
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Thanks voor de tip. Over 2 weken vaderdag en ik weet zeker dat dit boek bij mijn pa in de smaak gaat vallen.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Boekje Derksen is binnen als epub.. Voor wie interesse heeft, stuur maar een PM.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik houd me aanbevolen, [mention]deninho32[/mention] ;)

https://www.ad.nl/gezond/waarom-de-supe ... ~a1d46fca/
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Dat boek kan ik nog nergens vinden. Ik houd het in de gaten.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Op zoek naar de titel van het boek (ook verfilmd dacht ik) van een burgerlijk stel in ik dacht hun 30, die opeens nieuwe buurtgenoten krijgen die er wel een ‘gezellige’ leefstijl op na houden (swingers). Van het één komt het ander, en ze raken verwikkeld in een jaloerse relatie die eindigt met een schietpartij op een soort centerparcs.

Iemand die weet waar ik het over heb?
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

PCGC schreef: 04 nov 2021, 23:37 Op zoek naar de titel van het boek (ook verfilmd dacht ik) van een burgerlijk stel in ik dacht hun 30, die opeens nieuwe buurtgenoten krijgen die er wel een ‘gezellige’ leefstijl op na houden (swingers). Van het één komt het ander, en ze raken verwikkeld in een jaloerse relatie die eindigt met een schietpartij op een soort centerparcs.

Iemand die weet waar ik het over heb?
Nieuwe buren van Saskia Noort
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Juist, bedankt! Ik kwam gisteren langs The Neighbors op Prime. Ik denk ik ken die verhaallijn ergens van.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Haha ja ik wist waar je op doelde omdat mijn vrouw de serie op Videoland gekeken heeft. Ik ben lichtelijk allergisch voor Nederlandse series dus zelf niet gezien, maar toch krijg je onbewust wel wat dingen mee. Wist alleen niet dat het gebaseerd was op een (Nederlands) boek. Weer wat geleerd dus.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

PCGC schreef: 04 nov 2021, 23:37 Op zoek naar de titel van het boek (ook verfilmd dacht ik) van een burgerlijk stel in ik dacht hun 30, die opeens nieuwe buurtgenoten krijgen die er wel een ‘gezellige’ leefstijl op na houden (swingers). Van het één komt het ander, en ze raken verwikkeld in een jaloerse relatie die eindigt met een schietpartij op een soort centerparcs.

Iemand die weet waar ik het over heb?
Toen ik dit las, moest ik gelijk aan dit denken:

Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 05 nov 2021, 16:29
PCGC schreef: 04 nov 2021, 23:37 Op zoek naar de titel van het boek (ook verfilmd dacht ik) van een burgerlijk stel in ik dacht hun 30, die opeens nieuwe buurtgenoten krijgen die er wel een ‘gezellige’ leefstijl op na houden (swingers). Van het één komt het ander, en ze raken verwikkeld in een jaloerse relatie die eindigt met een schietpartij op een soort centerparcs.

Iemand die weet waar ik het over heb?
Toen ik dit las, moest ik gelijk aan dit denken:

Nooit geweten dat [mention]deninho32[/mention] vroeger een Suzuki reed. :nuts:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hebben jullie eigenlijk een favoriete auteur? Voor mij is dat Stephen King, gevolgd door Dean Koontz. Ben inmiddels aan m'n 37e King boek begonnen, en moet zeggen dat ik de pareltjes er inmiddels wel uit heb gevist. Nu is het vooral volharden om alles gelezen te hebben :tear:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Lees eigenlijk alleen non fictie, een tussenvorm daarin zijn de boeken van Ben Mezrich die ik wel redelijk kan waarderen. De film 21 is gebasseerd op een van zijn boeken.

Ik heb net bezig in het boek over Sywert, men kan me altijd een PM sturen btw. ;)
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Willy Vandersteen 8)

Maar nee serieus, ik ben ook groot King fan. Alleen kom ik echt al jaren niet meer aan lezen toe. Of ja, ik geef het geen prioriteit is het eerlijke antwoord. Heb wel een aardig aantal boeken van hem in de kast staan.

Ook groot fan van de Nic Costa serie van David Hewson omdat ik hou van Italië. Een mooie combinatie van thriller, detective en sightseeing.

En los van thrillers/fictie staat de boekenkast gevuld met voetbal/dartsboeken, wat verzamelde columns, humoristische boeken en zo'n beetje alles wat er over de Band of Brothers geschreven is, vooral biografieën. Plus nog wat WOII naslagwerk.

Misschien toch nog eens wat spul gaan herlezen... :wonder:
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 06 mei 2022, 19:16 Alleen kom ik echt al jaren niet meer aan lezen toe. Of ja, ik geef het geen prioriteit is het eerlijke antwoord.
Tot 2017 las ik alleen héél sporadisch. De aanschaf van een e-reader heeft dat compleet veranderd. Nu lees ik elke avond 15-30 minuutjes voordat ik het licht uit doe. Het helpt me rustig worden en snel in slaap vallen, wat voorheen echt anders was. Kan het iedereen aanraden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Golden Stars
Bankzitter
3
Berichten: 220
Lid geworden op: 4 nov 2020

Bij mij juist andersom.
Lang geleden bijna alles van Alistair MacLean uit de bieb gehaald. Daarna over gegaan op Robert Ludlum.
Nederlandse "Faction"-verhalen van Tomas Ross heb ik ook graag gelezen.
Maar aangezien ik sinds een aantal jaar een tablet heb, zijn het series in plaats van boeken geworden.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

De eerste keer dat ik op dit deel van het Forum kom, maar leuk om te zien dat er toch een aantal Stephen King fans hier zitten.
Heb zelf al z'n boeken (sommigen ook in andere talen) en een paar special editions.
Helaas tegenwoordig te weinig tijd om te lezen..
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik luister vooral veel boeken via Storytel. Ben nu bijna klaar met "Sleep" van Matthew Walker. Een informatief boek over slaap, alles netjes onderbouwd met de nodige studies. Op zich wel goed om een keer te lezen/luisteren zodat je weer even bewust wordt van hoe belangrijk goede slaap is. Niet slaapverwekkend geschreven gelukkig. Voor mij persoonlijk staan er hier en daar nog wat dingen tussen die ik zelf nog niet wist maar overall is het geen spectaculair boek.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Wij gaan over een maandje op vakantie naar de Cyladen. Ik wil dan (eindelijk) weer eens wat e-books gaan lezen. Al een hele tijd niet meer gedaan dus ik ben er een beetje uit. Maar ik zou graag minimaal 3 boeken willen lezen:

1. spannende thriller (mag ook een serie zijn met meerdere boeken). Nu ik dit zeg, ik heb nog die ragdolls serie liggen, of hoe heet die...
2. sportboek/biografie maar wel liefst gerelateerd aan voetbal of tennis
3. boek meer gericht op persoonlijkheid zoals boeken als Don't give a fuck: opgeruimd in je hoofd, De edele kunst van not giving a fuck etc.

Iemand gouden tips? We hebben overigens een Kobo abonnement bij bol.com dus ook liefst boeken die je daar kan downloaden. Thanks alvast toppers!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 21 jul 2022, 10:23 Wij gaan over een maandje op vakantie naar de Cyladen. Ik wil dan (eindelijk) weer eens wat e-books gaan lezen. Al een hele tijd niet meer gedaan dus ik ben er een beetje uit. Maar ik zou graag minimaal 3 boeken willen lezen:

1. spannende thriller (mag ook een serie zijn met meerdere boeken). Nu ik dit zeg, ik heb nog die ragdolls serie liggen, of hoe heet die...
2. sportboek/biografie maar wel liefst gerelateerd aan voetbal of tennis
3. boek meer gericht op persoonlijkheid zoals boeken als Don't give a fuck: opgeruimd in je hoofd, De edele kunst van not giving a fuck etc.

Iemand gouden tips? We hebben overigens een Kobo abonnement bij bol.com dus ook liefst boeken die je daar kan downloaden. Thanks alvast toppers!
Ik lees voornamelijk categorie 1 boeken, dus ik zal niet doen alsof ik verstand heb van 2 en 3.

Zoals je in dit topic kunt terugvinden, ben ik groot fan van Stephen King. Ik zal me beperken tot tips van boeken die een behoorlijke snelheid hebben en deze weten vast te houden, en niet al te dik. Ervan uitgaande dat je iets zoekt dat je op je balkon, op het strand, aan het zwembad lekker vlot kunt doorlezen. Dat zijn overigens niet mijn absoluut favoriete King boeken, dus klop nog maar eens aan als je boeken zoekt voor in de kerstvakantie bij de open haard.

Josef's SK summer holiday picks:

1. Misery https://en.m.wikipedia.org/wiki/Misery_(novel)

2. Thinner https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thinner_(novel)

Ik vind boeken van Dean Koontz ook erg leuk, en van hem zou ik aanraden:

1. The Husband https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Husband

2. The Good Guy https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Good_Guy

3. Velocity
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Velocity_(novel)

Ik lees trouwens altijd in het Engels, zodat ik altijd de exacte woorden en nuances van de auteur lees.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Om een of andere reden kan ik sinds m'n 16de me nog moeilijk focussen op boeken met fictie, dus het is vooral non fictie en bv historische romans gebasseerd op echte personen.

Wat aanraders;

een detectieve verhaal, een historische setting en een waargebeurd verhaal. Een zeldzame combinatie.


Megalomanie, ondernemerschap, sex drugs rock n roll. Over het ontstaan van de eerste sekslijnen in Nederland
https://www.bol.com/nl/nl/f/06-cowboys/ ... 046118807/

Een historische contructie van twee kinderen die vanuit Italie naar Amerika emigreren
https://www.goodreads.com/book/show/43963.Vita

Een piratenschip een legende en oude rotten die het proberen te vinden
https://www.bol.com/nl/nl/p/pirate-hunt ... 035064872/

Moresnet,een republiekje in de buurt van Limburg met een vergeten geschiedenis
https://www.bol.com/nl/nl/p/moresnet/92 ... wMEALw_wcB

Twaalf jaar onschuldig in de cel: Romano Van der Dussen en zijn beproevingen
https://www.bol.com/nl/nl/f/twaalf-jaar ... 059583170/

Vermist, naar het programma. Zijn echt van die korte verhalen die beklijven
https://www.bol.com/nl/nl/f/vermist/9200000101607154/

John Mole, een Brit die door de speling van het lot in Rusland van de jaren negentig gaat ondernemen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 21 jul 2022, 19:22
Juancho schreef: 21 jul 2022, 10:23 Wij gaan over een maandje op vakantie naar de Cyladen. Ik wil dan (eindelijk) weer eens wat e-books gaan lezen. Al een hele tijd niet meer gedaan dus ik ben er een beetje uit. Maar ik zou graag minimaal 3 boeken willen lezen:

1. spannende thriller (mag ook een serie zijn met meerdere boeken). Nu ik dit zeg, ik heb nog die ragdolls serie liggen, of hoe heet die...
2. sportboek/biografie maar wel liefst gerelateerd aan voetbal of tennis
3. boek meer gericht op persoonlijkheid zoals boeken als Don't give a fuck: opgeruimd in je hoofd, De edele kunst van not giving a fuck etc.

Iemand gouden tips? We hebben overigens een Kobo abonnement bij bol.com dus ook liefst boeken die je daar kan downloaden. Thanks alvast toppers!
Ik lees voornamelijk categorie 1 boeken, dus ik zal niet doen alsof ik verstand heb van 2 en 3.

Zoals je in dit topic kunt terugvinden, ben ik groot fan van Stephen King. Ik zal me beperken tot tips van boeken die een behoorlijke snelheid hebben en deze weten vast te houden, en niet al te dik. Ervan uitgaande dat je iets zoekt dat je op je balkon, op het strand, aan het zwembad lekker vlot kunt doorlezen. Dat zijn overigens niet mijn absoluut favoriete King boeken, dus klop nog maar eens aan als je boeken zoekt voor in de kerstvakantie bij de open haard.

Josef's SK summer holiday picks:

1. Misery https://en.m.wikipedia.org/wiki/Misery_(novel)

2. Thinner https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thinner_(novel)

Ik vind boeken van Dean Koontz ook erg leuk, en van hem zou ik aanraden:

1. The Husband https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Husband

2. The Good Guy https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Good_Guy

3. Velocity
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Velocity_(novel)

Ik lees trouwens altijd in het Engels, zodat ik altijd de exacte woorden en nuances van de auteur lees.
Misery is zeker een aanrader! Thinner vond ik zelf minder..
Kort maar krachtig ook: Het Meisje dat hield van Tom Gordon - ook Stephen King maar geen horror ofzo
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sorry maar ik wil wel echt graag Nederlandse boeken ;)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 21 jul 2022, 21:39 Sorry maar ik wil wel echt graag Nederlandse boeken ;)
Van al mijn boeken is er ook een nederlandse vertaling, maar dan weet ik de Nederlandse naam van het boek niet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Boeken