De beste videoclip allertijden verkiezing

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Beste medeforummers,

Zo met de feestdagen in aantocht leek het me leuk om onder de forumleden een eigen muziekverkiezing te organiseren. Deze keer geen muzieklijst, maar een verkiezing voor de beste videoclip allertijden.

Spelregels:

1. Ieder lid mag drie videoclips nomineren. Dit mogen er drie tegelijk zijn, of verspreid over meerdere dagen elke keer één. Tot aan de deadline ben je ook vrij om van gedachten te veranderen en een clip om te ruilen. Wel graag je oorspronkelijke bericht editen en een videoclip erbij plaatsen/vervangen.

2. Je kunt precies één week clips nomineren. Woensdag 16 december om 10.00u is de nominatiedeadline.

3. Vanaf woensdag 16 december 10.00u mag je drie clips punten geven, respectievelijk 3, 2 en 1 punt(en) voor je top 1, 2 en 3.

4. Stemmen kan tot donderdag 24 december 23.59u, zodat op 1e kerstdag de winnende clip (en de ranking) bekend is.

5. Ook leden die zelf geen clips hebben aangedragen, zijn van harte welkom om in de stemmingsperiode punten uit te delen.

6. Bij een gebrek aan deelnemers kiest Josef de top drie, en die lijst geldt dan officieel voor het hele forum als beste videoclips allertijden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mijn bijdrage:

Radiohead - Karma Police



Ik vond dit als kind helemaal geen interessant nummer, dat kwam pas veel later. Maar ik was wel geintrigreerd door de videoclip, die ik lange tijd in de dag top 5 op TMF voorbij zag komen.

The Verve - Bittersweet Symphony



Wederom een lied dat ik als kind helemaal niet tof vond, maar die clip kon ik uren achter elkaar kijken. Alles wat er op straat gebeurde, ik zag telkens iets nieuws.

PSY - Gangnam Style



Ok, dat liedje is iedereen inmiddels spuugzat, maar deze videoclip vind ik echt goud. Ontzetten veel aandacht besteed aan de sfeer. Dat iconische dansje, de kleding, de hoeveelheid locaties, achtergrond danseressen, figuranten, etc. Ik vind het echt een hele toffe clip, en is niet voor niets lange tijd de meest bekeken video op youtube geweest.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
J.B.
Jeugdspeler
6
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 sep 2017
Clubvoorkeur: Club sandwich

Mijn bijdrage aan het geheel. De nummers 1 en 3 vooral voor het visuele, en nummer 2 voor het verhalende aspect..





Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Leuk [mention]Josef Dettelbacher[/mention]!

Mijn inzendingen:



Buiten prachtige beelden en kleuren vind ik de videoclip ook sterk het gevoel weergeven van je ergens op je plek voelen. Onder je eigen volk begeven. Avicii sowieso een fenomeen natuurlijk.



Zowel het nummer als de videoclip maakt mij altijd ontzettend vrolijk. Clip + nummer sluit perfect op elkaar aan.



Slaat nergens op en zal geen stemmen krijgen, maar op een of andere manier vind ik de vibes van deze clip geweldig. Kan 'm 10x achter elkaar kijken.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Leuk idee. Ik zal even wat baanbrekende clips toevoegen.

Te beginnen met een videoclip, voordat videoclips bestonden. Bob Dylan maakte een soort lyric video voor Subterranean Homesick Blues. Later is dit nog wel eens nagedaan door anderen. Een van de grondleggers van de muziek video.


Hoeveel karakters of persoonlijkheden had David Bowie? In deze video van Ashes to Ashes liet hij er een aantal zien. Dat maakt een vrij vreemde video, waarin hij bewijst dat het out-of-the-box denken wat sommige artiesten nu trachten, al is gedaan door Bowie of er simpelweg niet bij in de buurt komt.


De rivaliteit tussen Prince en Michael Jackson was groot in de jaren 80 toen video echt hét medium werd om muziek te verkopen. Prince heeft met de film Purple Rain mogelijk dé ultieme lange videoclip gemaakt. Niet voor een liedje, maar voor een heel album. Puur voor een liedje, behoort Michael Jackson op de lijst. De man die paste bij het MTV tijdperk. Als performer en muzikant altijd de mindere van Prince, maar qua commerciële toegankelijkheid via video/MTV was hij de perfecte artiest. Thriller was over de top, maar Billie Jean was fantastisch vormgegeven.
tijn0



Zien we elkaar nog wel?
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

1-
2-
3-
tijn0

Iedereen die toen the Box of TMF keek, weet precies het verloop van deze clip:
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Goede clips, feest der herkenning, vroegen toen ik als kind nog regelmatig bij TMF en MTV bleef hangen al deze clips wel gezien, ook de oudere.

Zeker niet de beste clip, maar wel een grappige:
J.B.
Jeugdspeler
6
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 sep 2017
Clubvoorkeur: Club sandwich

Leuk, goede smaak hier...
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
tijn0

Als je Al-Qaida al over de zeik weet te krijgen, is het zeker een geslaagde clip:

Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De deadline voor inzendingen is inmiddels verstreken. Iedereen is welkom om vanaf nu (eigenlijk 10.00u vanochtend, maar vooruit) tot en met 24 december 23.59u 1, 2 en 3 punten uit te delen aan zijn of haar top 3.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
J.B.
Jeugdspeler
6
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 sep 2017
Clubvoorkeur: Club sandwich

Josef Dettelbacher schreef: 16 dec 2020, 23:46 De deadline voor inzendingen is inmiddels verstreken. Iedereen is welkom om vanaf nu (eigenlijk 10.00u vanochtend, maar vooruit) tot en met 24 december 23.59u 1, 2 en 3 punten uit te delen aan zijn of haar top 3.
1. Thriller (3 pt)
2. Cash- Hurt (2)
3. There There Radiohead ( 1 pt)
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

1. Subterranean Homesick Blues
2. Rubber Johnny
3. Karma Police
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

1. Subterranean Homesick Blues
2. Karma Police
3. Ashes to Ashes
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Kan er niet meer op 'Boys' van Sabrina gestemd worden??? :|
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 19 dec 2020, 15:14 Kan er niet meer op 'Boys' van Sabrina gestemd worden??? :|
Dan had je en in moeten brengen!
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Inbrengen??? Ik vond die nipslip destijds al spannend genoeg :shock:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 19 dec 2020, 19:45 Inbrengen??? Ik vond die nipslip destijds al spannend genoeg :shock:
Nomineren, selecteren, voordragen, aandragen, kies maar een ander woord waar je minder van in de war raakt ;)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 19 dec 2020, 23:08
ziege maar ook zagge schreef: 19 dec 2020, 19:45 Inbrengen??? Ik vond die nipslip destijds al spannend genoeg :shock:
Nomineren, selecteren, voordragen, aandragen, kies maar een ander woord waar je minder van in de war raakt ;)
Ziege raakt niet in de war, Ziege is in de war. Je woordkeuze zal daar weinig aan veranderen. ;)
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

In d'n oorlog, zeiden we vroeger (op aangeven van Urbanus).

Maarreh:

1. Thriller
2. Billie Jean
3. Stylo
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

1 Weapon of choice 3pt
2 Thriller 2pt
3 Hurt 1pt

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De beste videoclip allertijden verkiezing