Muziektopic

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Toch weer genieten van de Top 2000 hoor deze dagen. Ieder jaar komen er nog steeds pareltjes voorbij die ik aan mijn Spotify-lijstje kan toevoegen. Ook wel genoeg meuk, maar dat maakt zo'n lijst wel leuk.

Zonder mensen in het café is het wel wat saaier, nu wat beelden met Zoom-verbindingen, dus het is met name luisteren.
tijn0

Ik vind de Zoom variant leuker, eigenlijk. Wel ruk dat ze de single versie van In-a-gadda-da-vida deden. Neem aan dat de stemmers voor de volledige versie hebben gestemd.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

tijn0 schreef: 27 dec 2020, 18:55 Ik vind de Zoom variant leuker, eigenlijk. Wel ruk dat ze de single versie van In-a-gadda-da-vida deden. Neem aan dat de stemmers voor de volledige versie hebben gestemd.
Die single versie leek inderdaad nergens op. Wat stukken aan elkaar geplakt, leek het.

Ze zijn 8 uur eerder begonnen dit jaar om alle nummers volledig te draaien, maar in de praktijk gebeurt dat toch niet en is de reclame een stuk langer geworden.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Ik vind mijn top 2020 leuker. :p
tijn0

https://www.linda.nl/nieuws/bekend/dr-d ... iekenhuis/

2021 gaat verder waar 2020 gestopt was 😱😭.
tijn0

https://variety.com/2021/music/news/dr- ... ssion=true

Dodged the bullet there.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Grote rapper, grotere producer, nog grotere zakenman. Goed om te zien dat ie herstellende is.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Golden Earring gestopt dus. Einde van een tijdperk. Beste Nederlandse band voor mij. Ontzettend zonde. In 2019 gelukkig nog live van kunnen genieten op Pinkpop.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

De reden waarom maakt het nog treuriger eigenlijk. ALS is echt einde verhaal. Al heeft hij nog 'geluk' dat het pas op zo'n gevorderde leeftijd is.

Maar goed, dik 50 jaar een band vormen in de originele samenstelling, heel veel respect daarvoor, er zijn er maar weinig die dat kunnen zeggen.
tijn0

Triest, inderdaad. Denk dat ik ze een jaar of vijf geleden voor het laatst heb gezien. Beste Nederlandse band lijkt me evident.

Vreselijke ziekte.
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Jaaaa deze versie is zo heerlijk uitgewerkt hè met die extra tekst. Het nummer bleef al veel te lang in je kop zitten en zo al helemaal. Lekker man, koesteren.
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Daft Punk stopt. Hoewel ik vooral hun jaren 90 en begin 00 werk echt top vind, is het toch zonde dat zo'n act uit mijn puberjaren er mee ophoudt. Mooie herinneringen aan Homework en Discovery.

Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Voor mij was Homework heel belangrijk. Alles daarna was ook goed, maar voelde wat minder.. persoonlijk.
Natuurlijk gaan ze apart gewoon verder, maar ik hoop dat ze stiekem over een aantal jaar nog terugkomen als Daft Punk.
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit is misschien een rare post, maar wie luistert er hier naar de Top 40? Ik heb dit serieus al jaren niet gedaan. Ik denk dat dit zomaar een jaar of 15 geweest kan zijn dat ik op basis van de top 40 naar nieuwe muziek luisterde. Dus ik dacht van de week, laat ik eens luisteren naar wat tegenwoordig populair is. En tot mijn verrassing moet ik zeggen dat je dan eigenlijk best aardige muziek hoort.

Veel mensen maken de fout door de denken dat vroeger muziek veel beter was, zowel de periode van de eigen jeugd als daarvoor. Dit komt echter doordat in de herinnering de goede muziek blijft hangen en dat nog altijd gespeeld wordt. Maar het is natuurlijk bullshit om te zeggen dat in de jaren '90 we luisterden naar Oasis, Nirvana, REM, Dr Dre, 2Pac, Beastie Boys en te doen alsof acts als Aqua en al die kutte boybands die hit naar hit scoorden er niet waren, of dat we in de jaren 80 luisterden naar Van Halen, Run DMC, The Police, AC/DC en de overblijfselen van de disco-muziek en die zeer mattige makeup rock er niet was.

Ik denk dat wat de huidige top 40 is bestaat uit een veel hoger percentage aan serieuze muziek vs wat we in de jaren '90 en het begin van de '00s hadden. Is dit een moment-opname? Of staat het gemiddelde niveau van de popmuziek gewoon hoger dan wat het in het verleden was?
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

RaJitsu schreef: 18 mar 2021, 15:49 Ik denk dat wat de huidige top 40 is bestaat uit een veel hoger percentage aan serieuze muziek vs wat we in de jaren '90 en het begin van de '00s hadden. Is dit een moment-opname? Of staat het gemiddelde niveau van de popmuziek gewoon hoger dan wat het in het verleden was?
Ik denk dat jij nu ook met een roze bril kijkt. :D

De tijden dat de Top 40 nog echt een redelijk afspiegeling konden zijn van de smaak van jong Nederland ligt al heel ver achter ons. Dat geld trouwens voor radio in zijn algemeen. In de jaren negentig konden stations als Veronica en Radio 538 nog de Eurohouse (die jij vervloekt) killen door het niet meer te draaien, waarna het echt verdween.

Wat je anno nu ziet is een collectie van liftmuziek die deels door platenmaatschappijen en deels door de inventarisatie van wat streams word verzameld. De Top Notch shit of de Koreaanse popsterren waar tienermeisjes op losgaan kom je niet tegen. Spannende popmuziek is er genoeg maar daarvoor moet je echt grasduinen op Spotify of inchecken bij radiostations als Kink FM en de VPRO.

In 2015 was dit een hit in de randstad maar dat kom je in de Top 40 niet tegen:
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

mr.top schreef: 18 mar 2021, 19:12 De tijden dat de Top 40 nog echt een redelijk afspiegeling konden zijn van de smaak van jong Nederland ligt al heel ver achter ons. Dat geld trouwens voor radio in zijn algemeen. In de jaren negentig konden stations als Veronica en Radio 538 nog de Eurohouse (die jij vervloekt) killen door het niet meer te draaien, waarna het echt verdween.
Waar vervloek ik eurohouse? En ik heb ook nergens gesproken over wat een representatie is van wat de jeugd goed vindt. Ik heb het alleen over wat er in de top 40 zit.
Overigens, die Koreaanse popbands scoren toch ook gewoon? Ik ken alleen BTS, maar zie dat die toch echt in de top 40 hebben gestaan...
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

RaJitsu schreef: 18 mar 2021, 15:49 Dit is misschien een rare post, maar wie luistert er hier naar de Top 40? Ik heb dit serieus al jaren niet gedaan. Ik denk dat dit zomaar een jaar of 15 geweest kan zijn dat ik op basis van de top 40 naar nieuwe muziek luisterde. Dus ik dacht van de week, laat ik eens luisteren naar wat tegenwoordig populair is. En tot mijn verrassing moet ik zeggen dat je dan eigenlijk best aardige muziek hoort.

Veel mensen maken de fout door de denken dat vroeger muziek veel beter was, zowel de periode van de eigen jeugd als daarvoor. Dit komt echter doordat in de herinnering de goede muziek blijft hangen en dat nog altijd gespeeld wordt. Maar het is natuurlijk bullshit om te zeggen dat in de jaren '90 we luisterden naar Oasis, Nirvana, REM, Dr Dre, 2Pac, Beastie Boys en te doen alsof acts als Aqua en al die kutte boybands die hit naar hit scoorden er niet waren, of dat we in de jaren 80 luisterden naar Van Halen, Run DMC, The Police, AC/DC en de overblijfselen van de disco-muziek en die zeer mattige makeup rock er niet was.

Ik denk dat wat de huidige top 40 is bestaat uit een veel hoger percentage aan serieuze muziek vs wat we in de jaren '90 en het begin van de '00s hadden. Is dit een moment-opname? Of staat het gemiddelde niveau van de popmuziek gewoon hoger dan wat het in het verleden was?
Hear, hear! :praise:

Elke era heeft zijn pareltjes, ook deze.

Hoe de top 40 zich verhoudt tot vroeger weet ik niet. Ik luister alles via Spotify. Maar het is echt niet zo dat de populaire muziek van nu allemaal meuk is.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Ik moest hier wel erg om lachen.
Hij is gewoon te fout.
Eindhovuuuh!

https://www.ed.nl/eindhoven/eindhovens- ... ~adef6da2/
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

dit



naar dit

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Muziektopic