Muziektopic

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

dit



naar dit

Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Slipknot, best geinig.. Wel grappig dat Corey Taylor ook een zachtere kant heeft :)
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

De nieuwe van The Offspring kab mij best wel goed bekoren:



Vleugje Bad Religion, altijd fijn.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Grasmat schreef: 17 apr 2021, 17:53 Vleugje Bad Religion, altijd fijn.
Ik hoor 't ja. Heb bij beide bands gemengde gevoelens, maar het is in elk geval geen Why Don't You Get A Job. :d

Ook nieuw:



"underscores" is één van de (momenteel) vijf leden van Six Impala en doet - net zoals de andere (momenteel) vier - heel leuke muziek in eigen beheer. Kinderen van de generatie van 00. Kijk. Luister.
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Grasmat schreef: 17 apr 2021, 17:53 De nieuwe van The Offspring kab mij best wel goed bekoren:



Vleugje Bad Religion, altijd fijn.
Alweer een nieuw album? 'Father of All Motherfuckers' was van vorig jaar en vond ik wel aardig, maar het was typisch Green Day met muziek die m.i. inwisselbaar was. Revolution radio had een paar aardige nummers die echt anders klonken, maar dat album is ook alweer van 2016 zie ik.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

RaJitsu schreef: 23 apr 2021, 11:51
Grasmat schreef: 17 apr 2021, 17:53 De nieuwe van The Offspring kab mij best wel goed bekoren:



Vleugje Bad Religion, altijd fijn.
Alweer een nieuw album? 'Father of All Motherfuckers' was van vorig jaar en vond ik wel aardig, maar het was typisch Green Day met muziek die m.i. inwisselbaar was. Revolution radio had een paar aardige nummers die echt anders klonken, maar dat album is ook alweer van 2016 zie ik.
Haal je nu niet the Offspring en Green Day door elkaar?

Ik ben persoonlijk groot Green Day liefhebber sinds ongeveer Warning, maar latere albums, eigenlijk vanaf uno, dos, tre konden mij een stuk minder bekoren. American Idiot en 21st century breakdown zaten zo ontzettend goed in elkaar dat dat ook lastig te evenaren was, maar het gevoel van die albums heb ik daarna niet meer gehad. Al luisterden genoeg nummers nog wel lekker weg. Still Waiting van Revolution Radio vind ik zelfs een van mijn favorieten.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

8485 is een jongedame die net een heel sterke EP (Plague Town) heeft gedropt, met o.a. deze erop:

Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

RaJitsu schreef: 18 mar 2021, 15:49 Dit is misschien een rare post, maar wie luistert er hier naar de Top 40? Ik heb dit serieus al jaren niet gedaan. Ik denk dat dit zomaar een jaar of 15 geweest kan zijn dat ik op basis van de top 40 naar nieuwe muziek luisterde. Dus ik dacht van de week, laat ik eens luisteren naar wat tegenwoordig populair is. En tot mijn verrassing moet ik zeggen dat je dan eigenlijk best aardige muziek hoort.

Veel mensen maken de fout door de denken dat vroeger muziek veel beter was, zowel de periode van de eigen jeugd als daarvoor. Dit komt echter doordat in de herinnering de goede muziek blijft hangen en dat nog altijd gespeeld wordt. Maar het is natuurlijk bullshit om te zeggen dat in de jaren '90 we luisterden naar Oasis, Nirvana, REM, Dr Dre, 2Pac, Beastie Boys en te doen alsof acts als Aqua en al die kutte boybands die hit naar hit scoorden er niet waren, of dat we in de jaren 80 luisterden naar Van Halen, Run DMC, The Police, AC/DC en de overblijfselen van de disco-muziek en die zeer mattige makeup rock er niet was.

Ik denk dat wat de huidige top 40 is bestaat uit een veel hoger percentage aan serieuze muziek vs wat we in de jaren '90 en het begin van de '00s hadden. Is dit een moment-opname? Of staat het gemiddelde niveau van de popmuziek gewoon hoger dan wat het in het verleden was?
Sinds ik ging studeren heb ik de top 40 wel en beetje gedag gezegd, ik heb nu ook echt geen clue wat er in staat. Toen ik een jaar of 14 was kende ik de hele top 100 zo ongeveer van buiten. De top 40 is wel handig om op een oppevlakkige manier met verschillende stijlen in aanraking te komen, al krijg je ook niet alle stijlen. Van de huidige popmuziek kan ik de dancenummertjes wel waarderen, die zijn beter en volwassener dan veel jaren '90 shit.

Wat veel veranderd heeft is de 'downloadgeneratie' en daarna zaken als youtube en spotify. Vroeger als je een goed nummer hoorde op de radio was het snel een casette erin douwen en proberen op te nemen of je kocht singletjes en cd's. Toen kwam cd's lenen van de bieb om op casette over te zetten, cd's branden, radio tracks downloaden op minidiscs, mp3tjes downloaden via indexlijsten. Toen via kazaa en bearshare. Toen via wazige russische sites in losse mp3's voor op je mp3 speler, toen via downloadlnks als megaupload en rapidshare, toen Russische fora vol met downloadlinks, toen hele discogafien via torrents, toen youtube mp3s om converteren of de hele harde schijf van een vriend kopieren voor de muziek en nu uiteindelijk spotify.

de kracht van media als MTV, TMF en radiostations is gaandeweg afgenomen. Ook de consumptie en het verdienmodel is veranderd. Vroeger in de jaren 90 was het vooral verdienen d'.m.v. pubers en jonger singeltjes te laten kopen. Als je 25+ was kocht je zelden singles, dus de hitlijsten waren er ook naar. Dat model is al even op z'n retour. Eigenlijk zou je het boek 'how music got free' eens moeten lezen, dat legt het helemaal uit.

Voor wat muziek betreft, ik kies m'n era's uit. Elke stroming heeft z'n bloeiperiode en dan geldt voor mij

1. Ambient - begin 2000 tot nu
2. Hiphop - begin tot miden jaren 90
3. Jazz - jaren 60
4. Techhouse - vanaf 2010
5. Grunge begin jaren 90
6. Nu Metal - midden jaren 90 tot voege 2000
7. Soul - jaren 70
8. Indy rock - jaren 90

etc etc. want ik luister nog wel een stijl of 10.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik luister tegenwoordig vaak in de auto top 40 muziek, en dat kan me best bekoren eerlijk gezegd. Muziek is wel veel vluchtiger geworden voor mijn gevoel, dus de nummers die ik nu de hele week hoor, ben ik over na jaar compleet vergeten. Maar ook dat kan selectieve interpretatie zijn, want ze vullen ook met gemak een top 800 van de jaren 80.

Mijn favoriete stijlen:
- 80s rock (late 70s ook nog) en metahou
- 50s/60s jazz
- late 90s/early 00 nu-metal (mijn guilty pleasure. Limp Bizkit, Papa roach, linkin park, disturbed)
- Japanse hip hop jazz dj's (nujabes, nomak, etc)

En als op de radio dan nog wat hedendaagse muziek gedraaid wordt,kan ik dat ook wel hebben.

Gek genoeg kan ik dan weer weinig met pearl jam en Nirvana. Ik kan het hebben, maar zet het nooit zelf op.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 20 mei 2021, 11:00 Ik luister tegenwoordig vaak in de auto top 40 muziek, en dat kan me best bekoren eerlijk gezegd. Muziek is wel veel vluchtiger geworden voor mijn gevoel, dus de nummers die ik nu de hele week hoor, ben ik over na jaar compleet vergeten. Maar ook dat kan selectieve interpretatie zijn, want ze vullen ook met gemak een top 800 van de jaren 80.

Mijn favoriete stijlen:
- 80s rock (late 70s ook nog) en metahou
- 50s/60s jazz
- late 90s/early 00 nu-metal (mijn guilty pleasure. Limp Bizkit, Papa roach, linkin park, disturbed)
- Japanse hip hop jazz dj's (nujabes, nomak, etc)

En als op de radio dan nog wat hedendaagse muziek gedraaid wordt,kan ik dat ook wel hebben.

Gek genoeg kan ik dan weer weinig met pearl jam en Nirvana. Ik kan het hebben, maar zet het nooit zelf op.
Heb Pearl Jam en Nirvana te veel geluisterd waardoor ik het ook niet opzet, de NU metal hb ik precies hetzelfde dat rijtje dus en dan zelfs een clubje als POD er bijvoorbeeld nog bij of System of a Down, Korn en Godsmack. Wel grappig dat je nujabes enzo luistert, als je nog eens tips wil over goede instrumental hiphop albums laat maar weten :-)


misschien vind je dit wat
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 20 mei 2021, 11:17
Josef Dettelbacher schreef: 20 mei 2021, 11:00 Ik luister tegenwoordig vaak in de auto top 40 muziek, en dat kan me best bekoren eerlijk gezegd. Muziek is wel veel vluchtiger geworden voor mijn gevoel, dus de nummers die ik nu de hele week hoor, ben ik over na jaar compleet vergeten. Maar ook dat kan selectieve interpretatie zijn, want ze vullen ook met gemak een top 800 van de jaren 80.

Mijn favoriete stijlen:
- 80s rock (late 70s ook nog) en metahou
- 50s/60s jazz
- late 90s/early 00 nu-metal (mijn guilty pleasure. Limp Bizkit, Papa roach, linkin park, disturbed)
- Japanse hip hop jazz dj's (nujabes, nomak, etc)

En als op de radio dan nog wat hedendaagse muziek gedraaid wordt,kan ik dat ook wel hebben.

Gek genoeg kan ik dan weer weinig met pearl jam en Nirvana. Ik kan het hebben, maar zet het nooit zelf op.
Heb Pearl Jam en Nirvana te veel geluisterd waardoor ik het ook niet opzet, de NU metal hb ik precies hetzelfde dat rijtje dus en dan zelfs een clubje als POD er bijvoorbeeld nog bij of System of a Down, Korn en Godsmack. Wel grappig dat je nujabes enzo luistert, als je nog eens tips wil over goede instrumental hiphop albums laat maar weten :-)
Ik luister het al 13 jaar denk ik, na mijn eerste bezoek aan Japan. DJ Krush, Nujabes, nomak, michita, DJ okawari, jizue, uyama hiroto, ezasscul, blazo, Marcus d, raujika, tsunenori, kenmochi hidefumi, kenichiro nishihara heb ik in m'n playlist. Mocht je hier mooie aanvullingen op hebben, altijd welkom!
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Kende het nog niet, maar dat past wel in m'n straatje ja

(POD en Godsmack idd ook qua nu metal)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 20 mei 2021, 11:29 Kende het nog niet, maar dat past wel in m'n straatje ja

(POD en Godsmack idd ook qua nu metal)
Even een guilty nu metal nummertje dan, deze altijd wel heerlijk gevonden, tyisch underground jaren 90 trackje...


Ok effe wat dingetjes dan, je zal niet alles goed vinden maar soit.


DJ Mitsu The Beats maakt soms wel geinige albums al zit hij muzikaal misschien wat verder weg van je straatje. Dit setje gaat overal wel naartoe.


Gasoline Dit is een redelijk aparte undergound compilatie die een youtube hit is geworden, wel wta raakvlakken af en toe met DJ Krush


Jenova 7 DJ Krush meets Jazz zeg maar (scroll wel even door naar minuut 6)


J Dilla - eigenlijk alles van hem


Emancipator met het album - Soon it will be cold enough zul je al kennen gok;
https://www.youtube.com/results?search_ ... old+enough

Shingo Nakamura progressive house, op een of andere manier wordt dit beter als je het vaak gaat luisteren


Onra - Chinoiseries 1-3
Franse producer die oude chinese film muziek vermengt met hiphop


9th wonder mierzoete hiphop beats


Flying Lotus


Pete Rock 0 vooral instrumentals, deze heeft wel vocals


Deltron 3030 album 3030


Abel Korzianowski


Skalpel Poolse acid jazz
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Hee, dit topic is even tot leven geschoten zeg..

Leuk om Kazaa voorbij te zien komen ook, hoewel ik dat meestal voor minder nobele doeleinden heb ingezet. :D
Ik stapte, wat muziek downloaden betreft, in met Napster en daarna Soulseek (wat ik nog steeds gebruik <3 ). Tussendoor ook sites als mp3.com en wat onafhankelijke labels die via eigen site hun mp3's en CD's verkochten.

Tegenwoordig ben ik redelijk tevreden met Spotify, maar ik struin nog altijd driftig Soundcloud af en kom altijd wel leuke dingen tegen.

Grappig dat nu-metal weer terug is. Bevestigt maar weer dat mode zich in cirkels van 15-20 jaar beweegt.
Ik gooi af en toe nog wel wat Korn, Limp Bizkit, Linkin Park, Static-X, maar ik was meer fan van een paar bands die eigenlijk niet echt in die stroming hoorden: Deadsy en Deftones.

Nog een van underscores:

Heeft echt leuke ideeën qua productie. Heb op insta eens over de schouder meegekeken hoe die sommige dingen doet in Ableton. Leuk om al die piepkleine details tegen te komen die stiekem echt impact hebben op het eindresultaat. In twee minuten gebeurt er zo heel wat. :hoed:
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

VeresRivne schreef: 20 mei 2021, 11:58 Skalpel Poolse acid jazz
Lekker dat Skalpel. Ik zal de rest ook eens checken.
(J Dilla, Deltron, Flying Lotus was ik al mee bekend.)
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

voskat schreef: 20 mei 2021, 15:13 Hee, dit topic is even tot leven geschoten zeg..

Leuk om Kazaa voorbij te zien komen ook, hoewel ik dat meestal voor minder nobele doeleinden heb ingezet. :D
Ik stapte, wat muziek downloaden betreft, in met Napster en daarna Soulseek (wat ik nog steeds gebruik <3 ). Tussendoor ook sites als mp3.com en wat onafhankelijke labels die via eigen site hun mp3's en CD's verkochten.

Tegenwoordig ben ik redelijk tevreden met Spotify, maar ik struin nog altijd driftig Soundcloud af en kom altijd wel leuke dingen tegen.

Grappig dat nu-metal weer terug is. Bevestigt maar weer dat mode zich in cirkels van 15-20 jaar beweegt.
Ik gooi af en toe nog wel wat Korn, Limp Bizkit, Linkin Park, Static-X, maar ik was meer fan van een paar bands die eigenlijk niet echt in die stroming hoorden: Deadsy en Deftones.

Nog een van underscores:

Heeft echt leuke ideeën qua productie. Heb op insta eens over de schouder meegekeken hoe die sommige dingen doet in Ableton. Leuk om al die piepkleine details tegen te komen die stiekem echt impact hebben op het eindresultaat. In twee minuten gebeurt er zo heel wat. :hoed:
mp3.com haha geniaal die had je ook nog inderdaad, Napster is denk ik de enige die ik niet gebruikt heb. Soundcloud heeft nog altijd heerlijke mixes wat ik bij spotify echt wel mis. Dit is bijvoorbeeld een absoluut pareltje in mijn ogen

Mocht je triphop aankunnen is dit trouwens wel een leuk mixproject van Skalpel


Underscores ga ik later nog een kans geven. :piraat:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

VeresRivne schreef: 20 mei 2021, 15:45 mp3.com haha geniaal die had je ook nog inderdaad, Napster is denk ik de enige die ik niet gebruikt heb. Soundcloud heeft nog altijd heerlijke mixes wat ik bij spotify echt wel mis. Dit is bijvoorbeeld een absoluut pareltje in mijn ogen *Bonobo*
Ha, Boiler Room video's kijk je minstens net zo vaak voor de crowd. :) Maar hier zijn ze wel rustig en relaxt trouwens. Ook niet zo gek, want deze set klinkt tot nu toe erg chill.
Mocht je triphop aankunnen is dit trouwens wel een leuk mixproject van Skalpel
Ik luister er niet vaak meer naar. Vroeger vooral Tricky (Premillennium Tension is m'n favoriete album uit dat genre) en beetje Massive Attack en zo.
Oh, van dit Skalpel album had ik vanmiddag al twee tracks gehoord via Spotify.. ook wel aardig, maar ik denk dat hun jazz me nog meer ligt (hoewel ik daar normaal vrijwel nooit naar luister).
Underscores ga ik later nog een kans geven. :piraat:
Doen. Ben benieuwd of je er wat van vindt.
Buiten die twee video's op deze pagina hier hun bandcamp: https://underscores.bandcamp.com/
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]VeresRivne[/mention] even vergeten te reageren, maar zaten idd leuke nummertjes tussen.

Ik gebruikte trouwens ook nog Imesh en LimeWire vroeger.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Imesh... wow, ook zoiets wat ik helemaal heb uitgeblockt. Die gebruikte ik dus ook.
Limewire hoorde ik voortdurend over, maar in de praktijk kreeg ik daar nooit iets nuttigs uit. Geen idee waarom.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

voskat schreef: 23 mei 2021, 23:01 Imesh... wow, ook zoiets wat ik helemaal heb uitgeblockt. Die gebruikte ik dus ook.
Limewire hoorde ik voortdurend over, maar in de praktijk kreeg ik daar nooit iets nuttigs uit. Geen idee waarom.
Ja hij deed het bij mij ook niet altijd even goed kan ik me herinneren. Volgens mij kon je er ook Bittorrent mee downloaden. Op een gegeven moment had je kazaa, kazaa lite, Imesh,limewire , Emule (zelf nooit gebruikt) en nog wat ander klein grut. Piraterij vierde hoogtij, en in Nederland kon je toen nog open en bloot alles binnenharken. Jammer dat ze destijds niet de snelheden van nu hadden..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja mooie tijden. Mijn moeder kon de lege cd's en cd stiften niet aanslepen. En de printer draaide overuren met het printen van hoesjes. :haha:
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 24 mei 2021, 00:26 Ja mooie tijden. Mijn moeder kon de lege cd's en cd stiften niet aanslepen. En de printer draaide overuren met het printen van hoesjes. :haha:
Jaa daar had je ook een website voor. Cdcovers.cc

Wij hadden hier in het dorp trouwens een enorm louche muziekwinkel. Die verkocht boven de toonbank gewone cd's, en de insiders kwamen op een aantal vaste momenten voor de Twilight game cd's, gekopieerde psx games, illegale MP3 cd's en andere meuk waar ie een leuk bedrag op kon pakken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Napster was briljant. En dan op 97% de download van de ander verbreken :D. Daarna vrij snel overgestapt naar FTD.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Josef Dettelbacher schreef: 24 mei 2021, 16:12
Grasmat schreef: 24 mei 2021, 00:26 Ja mooie tijden. Mijn moeder kon de lege cd's en cd stiften niet aanslepen. En de printer draaide overuren met het printen van hoesjes. :haha:
Jaa daar had je ook een website voor. Cdcovers.cc
Jaaaaaaaaa
Wij hadden hier in het dorp trouwens een enorm louche muziekwinkel. Die verkocht boven de toonbank gewone cd's, en de insiders kwamen op een aantal vaste momenten voor de Twilight game cd's, gekopieerde psx games, illegale MP3 cd's en andere meuk waar ie een leuk bedrag op kon pakken.
Oh god, Twilight... dat hele "warez" gedoe. Heerlijk.
Ik word er nostalgisch van, maar als ik tegelijk denk aan de Minecraft en Twitch muziek-events van de afgelopen paar jaar (zoals dit), dan heb ik daar ook een soortgelijk gevoel bij. Dat je iets redelijk exclusiefs deelt met een vrij kleine community.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 24 mei 2021, 00:20
voskat schreef: 23 mei 2021, 23:01 Imesh... wow, ook zoiets wat ik helemaal heb uitgeblockt. Die gebruikte ik dus ook.
Limewire hoorde ik voortdurend over, maar in de praktijk kreeg ik daar nooit iets nuttigs uit. Geen idee waarom.
Ja hij deed het bij mij ook niet altijd even goed kan ik me herinneren. Volgens mij kon je er ook Bittorrent mee downloaden. Op een gegeven moment had je kazaa, kazaa lite, Imesh,limewire , Emule (zelf nooit gebruikt) en nog wat ander klein grut. Piraterij vierde hoogtij, en in Nederland kon je toen nog open en bloot alles binnenharken. Jammer dat ze destijds niet de snelheden van nu hadden..
Bearshare was ook wel mooi. Weet nog een keer dat ik mn PC ooit bijna drie dagen heb laten aanstaan om via limewire The Good The Bad and The Ugly te downloaden.

Wat ik iedereen hier wil aanraden is dit boek, echt een pareltje. Over het ontstaan van de mp3, downloadcultuur, etc,

https://en.wikipedia.org/wiki/How_Music ... 0Invention
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Showtje:

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Muziektopic