Series

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

1. The Sopranos



2 t/m de rest is niet specifiek op volgorde.

2. Il Capo dei Capi
3. Band of Brothers
4. Inbetweeners
5. Breaking Bad
6. Dexter
7. The Wire
8. Manhunt Unabomber
9. Mindhunter
10. Dark
11. Chernobyl
12. The office UK
13. Jeugdsentiment Tour of Duty
14. OZ

Overigens zie ik Friends ook wel vaker langskomen. Ik heb denk ik zo'n 5x een stuk van een aflevering gezien en ik heb denk ik nog nooit zo'n saaie, flauwe kutserie gezien. Niet te doen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Band of Brothers hoort er natuurlijk ook in!

Dat heb ik met de wat ‘nieuwere’ comedy series als HIMYM, Brooklyn 911, Community, 30 Rock en nu ook weer Superstore. Te saai en totaal niet grappig.
#FreeGeneratie4
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Thijs85 schreef: 01 aug 2021, 08:51
PCGC schreef: 01 aug 2021, 00:26The Wire en The Sopranos vergelijken is als appels en peren.
Mooi hoe je vervolgens een heel uitgebreide vergelijking schrijft. :grin:

Einde van the Sopranos vond ik ook sterk. Zeker omdat er tot nu grote discussies over zijn, maar voor mij was het einde van The Wire perfectie.
Haha shit inderdaad!!😂
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 schreef: 01 aug 2021, 10:00 Overigens zie ik Friends ook wel vaker langskomen. Ik heb denk ik zo'n 5x een stuk van een aflevering gezien en ik heb denk ik nog nooit zo'n saaie, flauwe kutserie gezien. Niet te doen.
Apart om The Soprano's o.a. te prijzen om de verandering die ze hebben ingezet in TV land, maar vervolgens een serie die hetzelfde heeft gedaan helemaal af te maken. En Friends deed dit nog 5 jaar eerder, de eerste serie die wereldwijd een monsterhit werd en de budgetten voor series ineens deed stijgen.
Het hoeft natuurlijk niet je smaak humor te zijn, maar kwalitatief is Friends echt ontzettend goed.
PCGC schreef: 01 aug 2021, 11:20 Dat heb ik met de wat ‘nieuwere’ comedy series als HIMYM, Brooklyn 911, Community, 30 Rock en nu ook weer Superstore. Te saai en totaal niet grappig.
Brooklyn Nine-Nine vind ik juist briljant.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

[mention]Ren Höek[/mention] Wat is er dan zo goed aan Friends? Ik meen me te herinneren dat er zelfs een lachband achter zat. The horror zeg maar.. Ik vond de humor totaal niet grappig, maar misschien zit er een goede verhaallijn in. Die heb ik nooit kunnen ontdekken, omdat ik slechts flarden heb gezien natuurlijk.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

- Subtiliteit van de grappen.
- Connectie met de cast. (Op elk moment van je leven tussen 20-40 kan je je wel met 1 van de hoofdrolspelers identificeren.)
- Het doen verlangen naar eenzelfde lifestyle. (Onvoorwaardelijke vriendschap, sex, goeie baan, leven in misschien wel de mooiste stad ter wereld op een prachtlocatie.)
#FreeGeneratie4
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

deninho32 schreef: 01 aug 2021, 12:15 @Ren Höek Wat is er dan zo goed aan Friends? Ik meen me te herinneren dat er zelfs een lachband achter zat. The horror zeg maar.. Ik vond de humor totaal niet grappig, maar misschien zit er een goede verhaallijn in. Die heb ik nooit kunnen ontdekken, omdat ik slechts flarden heb gezien natuurlijk.
[mention]Ren Höek[/mention] ik snap je punt ook niet zo. Ik heb het toen met veel plezier gekeken, maar vernieuwend was het zeker niet. Het paste heel goed bij de tijdsgeest, wat ook maakt dat als je het nu kijkt het opvalt hoe pijnlijk matig het eigenlijk is. Er zit weinig echte verhaallijn in (behalve de knipperlicht relatie van Ross en Rachel misschien), karakters worden eerder oppervlakkiger dan dat er ontwikkeling in zit. Het heeft mogelijk gezorgd voor een verandering dat tv series een belangrijkere plek kregen tov films, maar dat had niks met inhoudelijke vernieuwing te maken.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 schreef: 01 aug 2021, 12:15 @Ren Höek Wat is er dan zo goed aan Friends? Ik meen me te herinneren dat er zelfs een lachband achter zat.
Een lachband is bewezen effectief, maar Friends maakte hier geen gebruik van.
Alles werd opgenomen in een studio met publiek.

Maar hier een aantal zaken waar Friends verantwoordelijk voor is:

https://www.looper.com/252307/how-frien ... e-noticed/
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Een lachband is voornamelijk enorm irritant vind ik, maar dat terzijde. Ze hebben met die serie dus behoorlijk wat vernieuwende dingen gedaan, maar die spreken mij voor het grootste deel totaal niet aan. Waarschijnlijk is sitcom ook gewoon helemaal niets voor mij. Dat ze meer budget hebben weten te genereren voor TV is natuurlijk wel een goede zaak. The Sopranos had voor TV-begrippen echt een mega budget en als deze serie daar aan heeft bijgedragen kan ik daar alleen maar blij mee zijn. Maar ik vind het verder niet om aan te gluren :mrgreen:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Friends vind ik echt geweldig. Maar als we praten over de beste serie ooit, dan zal ik niet snel een comedy kiezen. Voor mij:

1. Game of Thrones
2. Breaking Bad
3. Sherlock

Band of Brothers is valsspelen [mention]deninho32[/mention]. Die tel ik niet mee. Veelstegoed 😁
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Voor mij de top 5, in willekeurige volgorde:

1. Better Call Saul
2. Breaking Bad
3. Mad Men
4. Fargo (al viel laatste seizoen wat tegen)
5. Sons of Anarchy

Comedy aparte top 5:

1. Friends (het heeft toch iets magisch wat hierboven vrij accuraat is uitgelegd)
2. Frasier (de ultieme late night comedy, of om op een regenachtige zondag te kijken)
3. King of Queens (zou het nu niet meer kijken, maar destijds vond ik het echt super grappig)
4. Workaholics (hierbij lig ik echt krom van het lachen)
5. Home Improvement (jeugdsentiment)

Eervolle vermeldingen los van genres: the office US, an idiot abroad, family guy, American dad, game of thrones, walking dead (eerste seizoenen), Ozark, Banshee, Eastbound and down

Series waarvan ik absoluut nooit begrepen heb wat mensen er leuk aan vonden:
1. Scrubs (met stip op 1)
2. How I met your Mother
3. Orange is the new black

Series die ik gemist heb en absoluut nog wil kijken: Sopranos, Seinfeld
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Oké, nu kan ik niet meer achterblijven:

1. The Wire
-. The Sopranos
3. Life on Mars (UK)
4. Seinfeld
5. Bojack Horseman
6. Freaks and Geeks
7. Twin Peaks
8. Better Call Saul
9. Master of None
10. Breaking Bad

Dit kan trouwens per dag wel wat verschillen, zeker in volgorde, maar ook wel in welke series.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Life on mars, ook veel plezier aan beleefd. De 3e serie is in de maak. Gene Hunt returns 😎

Ozark ook enorm goed!
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

deninho32 schreef: 02 aug 2021, 20:50 Life on mars, ook veel plezier aan beleefd. De 3e serie is in de maak. Gene Hunt returns 😎
Echt?! Looking for Satellites of wat wordt dat? Jaren 90 waren niet per se Bowie’s meest succesvolle periode, maar ik zou verwachten dat ze dan jaren 90 wel doen, toch? Ik ben benieuwd of ze dan weer met een nieuw karakter komen of teruggrijpen naar Sam.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

https://amp.theguardian.com/tv-and-radi ... -works-bbc
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Bob Odenkirk (Better Call Saul) heeft dus een kleine hartaanval gehad. Gelukkig is het goed afgelopen. En beter nu een kleine dan straks een grote (not what she said).
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Thijs85 schreef: 02 aug 2021, 20:45
6. Freaks and Geeks
goede smaak wordt gewaardeerd.
Helaas te snel gestopt (na 1 seizoen al) vanwege de slechte en wisselende uitzendtijden.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Skywalker schreef: 03 aug 2021, 22:19
Thijs85 schreef: 02 aug 2021, 20:45
6. Freaks and Geeks
goede smaak wordt gewaardeerd.
Helaas te snel gestopt (na 1 seizoen al) vanwege de slechte en wisselende uitzendtijden.
Heeft ook echt veel goede/bekende acteurs voortgebracht. Zou nu in dit "iedereen is bijzonder" tijdperk waarschijnlijk erg goed scoren. Waarom is er nog geen remake? :wonder:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Skywalker schreef: 03 aug 2021, 22:19
Thijs85 schreef: 02 aug 2021, 20:45
6. Freaks and Geeks
goede smaak wordt gewaardeerd.
Helaas te snel gestopt (na 1 seizoen al) vanwege de slechte en wisselende uitzendtijden.
Dat was wel gek inderdaad. Die serie heeft nooit een echte kans gehad, maar misschien ook juist daardoor zo goed, want meerdere seizoenen kan soms ook juist verkeerd lopen. Voor mij wel een zeldzaamheid nog wel wat betreft een highschool serie met echte karakterontwikkeling.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Favoriete series aller tijden dus...
In willekeurige volgorde:

- Twin Peaks
- Sense8
- Hannibal (iedere ep is eigenlijk wel een visueel meesterwerk)
- Buffy the Vampire Slayer / Angel
- Game Of Thrones (het laatste seizoen bestaat niet)
- The X-Files
- The Punisher (fenomenaal goed eerste seizoen, daar zit álles in)
- Breaking Bad (t/m seizoen 4)
- House
- The Deuce (van de makers van The Wire)
- The Americans
- The Leftovers (hoewel het einde niet helemaal klikte voor mij)

O ja, en van de afgelopen paar jaar ook nog Pose, maar die moet ik nog een beetje verder laten bezinken of zo.

En eervolle vermelding voor Euphoria. Maar daar wil ik eerst nog even een 2e seizoen van zien voor ik definitief kan oordelen.
De twee specials waren in elk geval veelbelovend. Toegegeven, alleen al voor Hunter Schafer en het algemene visuele aspect zou ik blijven kijken.
Laatst gewijzigd door voskat op 06 aug 2021, 07:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Iemand hier al bekend met de Netflix serie Sick Note?

Britse dark comedyserie waarin n nietsnut opeens doet alsof hij kanker heeft om zich uit een benader situatie te redden, en vanaf daar wordt het alleen maar slechter.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Iemand een idee of Oz nog ergens te streamen valt? Wat een bazenserie was dat 'vroeger'. Lang geleden en zou hem nog eens willen kijken of het de tijd een beetje overleefd heeft.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Grasmat schreef: 05 aug 2021, 19:37 Iemand een idee of Oz nog ergens te streamen valt? Wat een bazenserie was dat 'vroeger'. Lang geleden en zou hem nog eens willen kijken of het de tijd een beetje overleefd heeft.
Volgens mij is dat een HBO serie, dus volgens mij kom je dan bij Ziggo of Pathé, maar geen gewone streamingdienst.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Thijs85 schreef: 05 aug 2021, 19:44
Grasmat schreef: 05 aug 2021, 19:37 Iemand een idee of Oz nog ergens te streamen valt? Wat een bazenserie was dat 'vroeger'. Lang geleden en zou hem nog eens willen kijken of het de tijd een beetje overleefd heeft.
Volgens mij is dat een HBO serie, dus volgens mij kom je dan bij Ziggo of Pathé, maar geen gewone streamingdienst.
Klopt, had hier op Ziggo als eerste al gekeken, was ook mijn gok, maar helaas. Denk dat ik dan toch maar eens Limewire en KaZaa op ga snorren. :mrgreen:
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Grasmat schreef: 05 aug 2021, 19:37 Iemand een idee of Oz nog ergens te streamen valt? Wat een bazenserie was dat 'vroeger'. Lang geleden en zou hem nog eens willen kijken of het de tijd een beetje overleefd heeft.
Mocht je het niet kunnen vinden dan roep maar.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

HBO 2 weken gratis trial nemen en dan VPN
#FreeGeneratie4

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Series