NBA Basketbal

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hoe ver kan ik ernaast zitten? De Hawks versloegen opnieuw de 76-ers, waardoor zij met 3-2 voorstaan in de serie. En nu staan de Clippers voor tegen de Jazz, waar Paul George in de eerste drie kwarten fantastisch was. In het vierde kwart was het met name Reggie Jackson die ze over een dood punt hielp, waardoor de Clippers hier waarschijnlijk gaan winnen. Gruwelijk knap, al is Donovan Mitchell duidelijk geen 100%.
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Paul George dan toch! Inderdaad niet verwacht, des te leuker dat het gebeurt. Blijft toch een mooie sport met die onvoorspelbaarheid. En wat een comeback van de Hawks!
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De play-offs worden dit seizoen toch behoorlijk bepaald door blessures. Wat dat betreft hebben de spelers wel echt gelijk gekregen dat de zomerstop na de bubbel te kort is geweest.

Knappe overwinning van Atlanta, Trae Young laat zich echt zien als een elite talent. Is nog beter in de playoffs dan het reguliere seizoen, en dat terwijl dit de eerste keer is. Erg knap. Toch hoop ik dat de 76ers het nog recht weten te trekken. Alle respect voor Atlanta, maar ik denk dat ze geen schijn van kans hebben tegen de Nets (die het waarschijnlijk gaan worden) volgende ronde. Philadelphia heeft meer tools om ze te bestrijden verwacht ik.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Rookie of the Year overigens gegaan naar LaMelo Ball. Ondanks dat ik erg fan van hem ben, vind ik dat Anthony Edwards een beter en constanter seizoen heeft gedraaid. Beide de playoffs niet gehaald, dus dat is ook geen argument. Maar LaMelo is natuurlijk veel meer een speler voor de marketing: meer flair, meer volgers en qua speelstijl een stuk eleganter. Dus dan win je vaak de awards :mrgreen:
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

nilssonH schreef: 17 jun 2021, 11:23 Rookie of the Year overigens gegaan naar LaMelo Ball. Ondanks dat ik erg fan van hem ben, vind ik dat Anthony Edwards een beter en constanter seizoen heeft gedraaid. Beide de playoffs niet gehaald, dus dat is ook geen argument. Maar LaMelo is natuurlijk veel meer een speler voor de marketing: meer flair, meer volgers en qua speelstijl een stuk eleganter. Dus dan win je vaak de awards :mrgreen:
Dat ben ik niet met je eens. Als je ziet waar die teams stonden voor zij kwamen en waar ze nu staan, heeft Lamelo de Hornets echt naar een veel hoger plan geholpen. Edwards totaal niet bij de Timberwolves, wat echt schandalig onderpresteerde, zelfs in de fases dat Towns en Russel wel ook fit waren.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

nilssonH schreef: 17 jun 2021, 10:49 De play-offs worden dit seizoen toch behoorlijk bepaald door blessures. Wat dat betreft hebben de spelers wel echt gelijk gekregen dat de zomerstop na de bubbel te kort is geweest.

Knappe overwinning van Atlanta, Trae Young laat zich echt zien als een elite talent. Is nog beter in de playoffs dan het reguliere seizoen, en dat terwijl dit de eerste keer is. Erg knap. Toch hoop ik dat de 76ers het nog recht weten te trekken. Alle respect voor Atlanta, maar ik denk dat ze geen schijn van kans hebben tegen de Nets (die het waarschijnlijk gaan worden) volgende ronde. Philadelphia heeft meer tools om ze te bestrijden verwacht ik.
Klopt inderdaad van die blessures. Heel erg jammer ook, maar dan nog vind ik het fantastisch tot dusver. Echte wereldprestaties gezien van Durant, Doncic, Kawhi, Mitchell, Paul en anderen.

Dat Trae Young zo goed speelt verbaast me. Ik vind het vaak een egocentrisch mannetje, die te veel in zichzelf gelooft, maar hij maakt het nu wel aardig waar. Bij de Hawks ook geweldig gedaan met Collins, Bogdanovic, Hunter, Capela, Lou Williams, Galinari en anderen er omheen, die de kwaliteiten hebben van de besten op hun positie, maar volledig in dienst van het team spelen. Knap.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

En zo forceren de Bucks toch nog een game 7. Knap zeg. Middleton besloot eens een fantastische wedstrijd te spelen. En Giannis is gewoon altijd gruwelijk goed, daar kon Durant en een verbeterde Harden ook niks tegen. Spannend wie dit nu gaat winnen…
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Mooie ontknoping inderdaad. Game 7 Is bij de Nets toch? Dan ga ik toch voor Durant en consorten. Harden weer wat beter wellicht. Hoop toch stiekem op de Bucks ondanks dat ik het Durant zou gunnen om nog een ring toe te voegen aan zijn palmares.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Echt een heerlijke serie, met een mooie apotheose! Je zou zeggen dat de Nets toch iets in het voordeel zijn, maar het gaat erg spannend worden. Jammer dat het niet de vroege zondag wedstrijd is.
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

En dan toch de Clippers in zes wedstrijden langs de Jazz. En wederom een team dat van een behoorlijke achterstand terugkomt. En dit zonder Kawhi, die een zware knieblessure heeft. Zonde. Nu mogen ze tegen de Suns. Benieuwd hoe dit gaat aflopen.

En in de Eastern Conference is het me toch ook een potje spannend. The 76’ers die het toch weer gelijktrekken. Beide halve finales nu op 3-3. Leuk!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik vind nog geen duidelijkheid over Kawhi’s blessure. Iets met de kruisband, toch? Waar vind jij dat het een zware knieblessure is? Want dan is het einde seizoen, lijkt me. Dat zou ontzettend balen zijn.
Wel gruwelijk knal van de Clippers. Terrence Mann speelde de wedstrijd van zijn leven, Reggie Jackson was heel goed en ook Paul George liet zich zien. Knappe prestatie.
Zondag eerste wedstrijd Clippers-Suns op een haalbare tijd.

Vannacht dé wedstrijd tussen Bucks en Nets. Ik twijfel of ik ervoor opsta, want het is wel een heel ongunstige tijd….
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zeer waarschijnlijk geen Chris Paul morgen vanwege een positieve Corona-test. Dat in combinatie met het ontbreken van Leonard doet wel wat af aan de wedstrijd. Niet te min erg benieuwd naar.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Is geloof ik morgen ook de enige wedstrijd van beide Conference Finals, die op een goed tijdstip plaatsvindt. Rest allemaal diep in de nacht.
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Thijs85 schreef: 19 jun 2021, 09:14 Ik vind nog geen duidelijkheid over Kawhi’s blessure. Iets met de kruisband, toch? Waar vind jij dat het een zware knieblessure is? Want dan is het einde seizoen, lijkt me. Dat zou ontzettend balen zijn.
Wel gruwelijk knal van de Clippers. Terrence Mann speelde de wedstrijd van zijn leven, Reggie Jackson was heel goed en ook Paul George liet zich zien. Knappe prestatie.
Zondag eerste wedstrijd Clippers-Suns op een haalbare tijd.

Vannacht dé wedstrijd tussen Bucks en Nets. Ik twijfel of ik ervoor opsta, want het is wel een heel ongunstige tijd….
Wat betreft de blessure van Kawhi: Skip had het hier gisteren over bij Undisputed. Niets officieels inderdaad, maar hij is een Clippers fan en zal kort bij het vuur zitten. Volgens mij gaf hij aan dat het zwaar genoeg dat er op korte termijn geopereerd moet worden. Begin van volgend seizoen zou dan in gedrang komen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dat is balen dan.

Nu is Skip geen echte Clippers fan, maar een Spurs fan en is dat een gimmick om tegen Shannon’s Lakers te kunnen zijn, maar hij heeft wel bronnen inderdaad. Hoop dat ie mis zit, want dit verpest wel wat.
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Ja, dat vond ik even wennen in het begin. Hij heeft het altijd over 'My Spurs' en de dag erna zit hij met sneakers van Kawhi aan tafel. Als Lebron bij de Clippers zou spelen zou Skip voor de Lakers zijn :). Maar wat betreft Kawhi zou dat ontzettend zonde zijn. Maar zonder hem hebben ze toch de Jazz verslagen, één van de beste teams van het reguliere seizoen. The Suns hebben nu wel langer rust gehad, dus dat zou een voordeel voor hen kunnen zijn. Maar zoals we vannacht hebben gezien, hebben de Clippers met Mann, Paul en Jackson toch spelers die het verschil kunnen maken.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Hij heeft Kawhi ook jaren Number Two genoemd, omdat hij vond dat hij de Spurs zo erg bedrogen had. Plots is hij zijn grootste fan. Maarja dat is het concept en zeker wel vermakelijk. In die programma’s moet je het per definitie oneens zijn met elkaar, dat is wel anders dan we hier gewend zijn.

Suns hebben misschien zelfs wel te lang rust gehad. Die zijn het ritme kwijt. Ik zou denken dat de kansen voor de Suns groeien naar mate het langer duurt. Maar ik heb er tot nu continu naast gezeten, dus…
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Wow, wat een serie was dat. Bijna spijt dat ik er vannacht niet voor was opgestaan. Fenomenale wedstrijd weer, die in OT ging. Nu zou je zeggen dat de Bucks de favoriet zijn om all the way te gaan, maar Giannis leek al erg moe en dat zal ook voor anderen gelden. Dit is zo’n intense serie geweest. Al zijn de 76ers en Hawks echt wel een stuk minder sterk.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Als KD hier trouwens niet net met zijn teen op de lijn had gestaan, was het een driepunter geweest en hadden de Nets gewonnen ipv op dat moment naar overtime gegaan.

Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Heb de wedstrijd niet gezien dus heb ik naar de samenvatting gekeken. Giannis zag er inderdaad moe uit. Zeker bij de vrije worp die de basket niet eens haalde. En wat je zegt, een paar centimeter naar achteren en de Nets hadden gewonnen. Echter had Durant in OT op het laatst niet voor de glorie moeten gaan.

Ben benieuwd of de Bucks en Giannis voldoende uitgerust zijn voor de Finals. Denk ook dat ze favoriet zijn, ongeacht de tegenstander.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wat een einde van een heerlijke serie. Had niet meer verwacht dat de Nets de 3-2 voorsprong weg zouden geven, maar de hele playoffs zijn al verrassend. En dit dus ook weer.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs85 schreef: 20 jun 2021, 09:49 Als KD hier trouwens niet net met zijn teen op de lijn had gestaan, was het een driepunter geweest en hadden de Nets gewonnen ipv op dat moment naar overtime gegaan.
Echt bizar dit. Hoeveel zou het zijn, paar centimeter?

Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ja, echt gek. Ook hoe relaxt Durant er zelf op reageerde. Dat is gewoon het verschil tussen een kwartfinale en een mogelijke titel.
DE MADERA 76
Bankzitter
2
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 apr 2021
Seizoenkaart: Vak SS
Clubvoorkeur: PSV / 76ers

Ja, dat is het mooie aan een game 7 die op details wordt beslist. Dubbeltje had net zo goed de andere kant op kunnen vallen.

Sorry, begin ik weer over de 76ers. Twee jaar geleden schoot Kawhi Leonard in de dying seconds een onmogelijke corner three over Joel Embiid die vervolgens een aantal keren op de ring stuiterde en uiteindelijk erin viel. Geen ECF voor de 76ers, wel voor de Raptors die vervolgens ook de titel pakten tegen een uitgekleed Warriors team.

Vannacht game seven in Philly, hoop en verwacht eigenlijk een betere afloop. ECF tussen de Bucks en Sixers belooft ook veel (defensief) spektakel
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

George en Booker beiden met een heel sterke wedstrijd. Alleen komt de oude ziekte bij George dan naar boven. Zowel in het derde als vierde kwart maakt George op cruciale momenten een aantal keer de verkeerde keuze. Vervolgens scoort ie nog vaak, waardoor hij ze erin houdt, maar hij betrekt zijn medespelers te weinig, waardoor het voorspelbaar wordt en hij te gemakkelijk gestopt kan worden. Dat blijft ie toch veel te vaak doen en is precies waarom de Clippers zonder hem kans zouden maken, maar zonder Kawhi kansloos zijn om de titel te pakken.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wat een heerlijk begin van de Western Conferende finale! De Clippers kwamen nog ontzettend dichtbij, maar de Suns komen op voorsprong. Devin Booker stond op met zijn allereerste triple double in de NBA en ook nog 40 punten. De Clippers hebben al twee keer een achterstand goed gemaakt, maar zonder Kawhi en de Suns wel met Chris Paul gaat het een behoorlijke klus worden in ieder geval.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

NBA Basketbal