Portugal - Liga Portugal

Landen, clubs, spelers en competities.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Gisteravond werd Sporting Lissabon of tegenwoordig Sporting Club de Portugal voor het eerst in 19 jaar weer eens kampioen.

Een club waar illustere namen uit de historie speler of trainer zijn geweest, zoals Stan Valkx, Bobby Robson, Santiago Arias, Stijn Schaars, Marvin Zeegelaar en Bas Dost. Maar ook talenten als Christian Ronaldo en Bruno Fernandes.

Na grote problemen 2,5 jaar geleden met o.a. het strijkijzer incident met Bas Dost heeft de club het dan toch voor elkaar. De Fado en Sporting lijken onlosmakelijk aan elkaar verbonden te zijn.

Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Woodenshoes schreef: 12 mei 2021, 09:20

Een club waar illustere namen uit de historie speler of trainer zijn geweest, zoals Stan Valkx, Bobby Robson, Santiago Arias, Stijn Schaars, Marvin Zeegelaar en Bas Dost. Maar ook talenten als Christian Ronaldo en Bruno Fernandes.
:haha:
er zijn daarnaast ook een paar redelijk aardige spelertjes uit die opleiding gekomen zoals Figo, Nani en Quaresma.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Hebben wel echt een fantastische linksback he dat Sporting, Nuno Mendes. Gaat vanaf deze zomer denk ik al in de basis bij een absolute topclub. Denk dat PSG of Inter hem zal oppikken. Anders City.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Tovast schreef: 12 mei 2021, 10:43 Hebben wel echt een fantastische linksback he dat Sporting, Nuno Mendes. Gaat vanaf deze zomer denk ik al in de basis bij een absolute topclub. Denk dat PSG of Inter hem zal oppikken. Anders City.
Absoluut mee eens. Het blijft inderdaad een talentenfabriek.

Ik was nog een illuster rijtje namen vergeten:
Peter Houtman, Boukahrouz, Ricky van Wolfswinkel, Castaignos (2e team, paar jaar geleden nog mee gesproken in vliegtuig op terugweg vanuit Lissabon) en ons aller Rijkaard in de PSV/Sporting/Ajax-soap.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Tovast schreef: 12 mei 2021, 10:43 Hebben wel echt een fantastische linksback he dat Sporting, Nuno Mendes. Gaat vanaf deze zomer denk ik al in de basis bij een absolute topclub. Denk dat PSG of Inter hem zal oppikken. Anders City.
Als City Mendy verpatst, zie ik hem daar wel heen gaan ja. Enorm veel potentie.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Een paar jaar geleden sportief en financieel afgezakt en nu toch kampioen terwijl de grootste vedette naar United is gegaan. Ik zie Sporting altijd een beetje als het Feyenoord van Portugal qua club. Benfica en Porto als respectievelijk en in willekeurige volgorde PSV en Ajax. (En Braga het AZ) Het niveau in Portugal vind ik wel hoger dan in Nederland. Ajax is de laatste jaren naar het niveau Benfica/Porto toe gekropen. Komt voornamelijk door de uitgaven in transfersommen en salarissen. PSV zit (nog) niet op dat niveau.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Massimo schreef: 12 mei 2021, 13:12 Een paar jaar geleden sportief en financieel afgezakt en nu toch kampioen terwijl de grootste vedette naar United is gegaan. Ik zie Sporting altijd een beetje als het Feyenoord van Portugal qua club. Benfica en Porto als respectievelijk en in willekeurige volgorde PSV en Ajax. (En Braga het AZ) Het niveau in Portugal vind ik wel hoger dan in Nederland. Ajax is de laatste jaren naar het niveau Benfica/Porto toe gekropen. Komt voornamelijk door de uitgaven in transfersommen en salarissen. PSV zit (nog) niet op dat niveau.
Ik vind Coates ook altijd wel een mooi slot op de deur. Deed het dit jaar fantastisch.
Maar Nuno Mendes is zeker weg na het seizoen.
Ik hoop eind dit jaar weer een wedstrijd te bezoeken.
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1714
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Toch weer een aantal verrassende kampioenen dit jaar. Sporting, Inter, Rangers zijn al kampioen en dan staan Lille en Atletico er ook nog het beste voor. Alleen maar goed voor het voetbal dit.
Likes voor Mick Jagger :
Berserkllama
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Persepolis schreef: 12 mei 2021, 10:36
Woodenshoes schreef: 12 mei 2021, 09:20

Een club waar illustere namen uit de historie speler of trainer zijn geweest, zoals Stan Valkx, Bobby Robson, Santiago Arias, Stijn Schaars, Marvin Zeegelaar en Bas Dost. Maar ook talenten als Christian Ronaldo en Bruno Fernandes.
:haha:
er zijn daarnaast ook een paar redelijk aardige spelertjes uit die opleiding gekomen zoals Figo, Nani en Quaresma.
En Bruma :pul:
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Mijn favo Portugese club.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

RIO schreef: 13 mei 2021, 03:16 Mijn favo Portugese club.
Kun je volgend jaar je lol op.
https://www.vi.nl/nieuws/sporting-geruc ... -verbreken
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

De Portugese competitie is komend seizoen een stuk klimaatvriendelijker:

Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 12 jun 2023, 14:21 De Portugese competitie is komend seizoen een stuk klimaatvriendelijker:


Want de tweede divisie neemt de company zeilboot?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik bedoelde de Portuguaanse eredivisie uiteraard he.
Dai Ragazzi
Lid 2e elftal
Berichten: 191
Lid geworden op: 6 jun 2023
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Phillip Cocu

https://m.voetbalzone.nl/nieuws/sportin ... ldo/422333



Thoughts?
Mr.Unibet
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 701
Lid geworden op: 5 jun 2021
Seizoenkaart: Vak H

Pff, gaaf. Hebben.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

:lol:

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/11 ... bliek.html
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

João Neves. Dat gaat een hele, hele goeie speler worden. Wat een genot om naar te kijken. Menneke is sinds twee dagen 19 en bepaalt doodleuk het spelbeeld van Benfica-Porto. Het moet raar lopen wil 'ie niet binnen twee jaar bij een Europese grootmacht spelen.
Likes voor Ykhim (totaal 2):
SensationnilssonH
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De geweldige middenvelder Aursnes is daar linksback geworden zie ik 😅
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Het kan verkeren. Bij een verlies komend weekend kan het afgelopen zijn voor onze Duitse vriend.


https://www.vi.nl/nieuws/schmidt-krijgt ... eb-gefaald
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

mr.top schreef: 09 nov 2023, 12:12 Het kan verkeren. Bij een verlies komend weekend kan het afgelopen zijn voor onze Duitse vriend.


https://www.vi.nl/nieuws/schmidt-krijgt ... eb-gefaald
Staan in de competitie nog tweede dus dat zou wel erg overdreven zijn om hem dan gelijk er uit te flikkeren. Je bouwt toch ook wel iets van credits op na zo’n topjaar
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

trouwepsvfan schreef: 09 nov 2023, 12:14
mr.top schreef: 09 nov 2023, 12:12 Het kan verkeren. Bij een verlies komend weekend kan het afgelopen zijn voor onze Duitse vriend.


https://www.vi.nl/nieuws/schmidt-krijgt ... eb-gefaald
Staan in de competitie nog tweede dus dat zou wel erg overdreven zijn om hem dan gelijk er uit te flikkeren. Je bouwt toch ook wel iets van credits op na zo’n topjaar
Eens

De media lijkt er anders over te denken. Zo’n mindere campagne in de Champions League kan gebeuren.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Heel apart, vraag mij ook af waar het vandaan komt, want volgens mij zijn er tov vorig seizoen ook helemaal geen hele grote mutaties geweest. Als je bijv. de opstelling van gister tegen Sociedad vergelijkt met de ploeg waarmee ze vorig jaar van Juventus wonnen dan mis je Ramos, maar daar is wel Cabral voor teruggehaald, Alexander Bah is geblesseerd en Ferandez is weg (maar die transfer was al in de winterstop en daarna wisten ze nog steeds uitstekend te presteren in Portugal en tot de kwartfinale CL te komen), Grimaldo weg en Vlachodimos. Voor die laatste is talent Trubin gekomen die het bij Shakhtar erg goed deed. En de selectie is ook nog aangevuld met een Cabral, Di Maria en Kokcu.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Benfica in 90+3 nog 0-1 achter tegen 10 man van Sporting, maar ze buigen het om en winnen nog met 2-1 :mrgreen:
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Top level van Roger
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Portugal - Liga Portugal