De invloed van Brexit op de sportwereld

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

https://nos.nl/collectie/13852/artikel/ ... et-voetbal

Toch een stuk ingrijpender dan ik eerst dacht.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Vanaf 1 januari mogen er geen Europese voetballers onder de 18 jaar meer gecontracteerd worden door de Engelse clubs.
De redding van Nederlandse voetbal als opleidingsland?
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Waarom de redding?
Alsof er nu een leegloop is vanuit Nederland naar Engeland. Daarbij zullen ongetwijfeld de topclubs uit andere landen dat gat gaan opvullen en zullen de Engelse topclubs de regels gaan ontwijken door eigenaarschap van clubs in andere competities en daar de talenten te stallen.

Maar het zou mooi zijn als er hierdoor minder wordt getrokken aan de Nederlandse toptalenten.
En het lijkt me vooral gunstig voor de Engelse talenten, dit verhoogt hun kans op speeltijd.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ren Höek schreef: 25 dec 2020, 12:58 Waarom de redding?
Er staat niet voor niets een vraagteken.

Na de Brexit mogen jaarlijks maximaal nog maar zes buitenlandse spelers door clubs aangetrokken worden en wordt een puntensysteem gehanteerd waarbij Nedeland als een soort "B-land" wordt geteld.
Daardoor ligt in ieder geval de barriere naar Engeland een stuk hoger. Bovendien is Engeland financieel de meest aantrekkelijke overstap in Europa en dat valt dus ook voor een gedeelte weg.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ailon schreef: 25 dec 2020, 13:20 Er staat niet voor niets een vraagteken.
Bij mijn reactie naar jou ook.
Ik vraag simpelweg om argumenten voor jouw vraag en geef er zelf enkele.
Daardoor ligt in ieder geval de barriere naar Engeland een stuk hoger. Bovendien is Engeland financieel de meest aantrekkelijke overstap in Europa en dat valt dus ook voor een gedeelte weg.
Met allebei ben ik het helemaal eens.
Het zou mooi zijn als dit verschil maakt.

Maar volgens mij vertrekken er nu ook weer niet zoveel toptalenten van Nederland naar Engeland. En meer verdienen bij buitenlandse clubs kunnen ze sowieso, als het geen Engelse zijn dan wel Duitse of Italiaanse (Spaanse clubs veel minder opvallend genoeg).
En ik ben benieuwd hoeveel dochterclubs de Engelse clubs gaan gebruiken. Zoals de City Football Group met o.a. Lommel, Girona en Troyes.

Hopelijk brengt dit de massale koop en verhuur van spelers door de Engelse topclubs ten einde, of zorgt het in ieder geval voor een flinke vermindering.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ren Höek schreef: 25 dec 2020, 13:46 Hopelijk brengt dit de massale koop en verhuur van spelers door de Engelse topclubs ten einde, of zorgt het in ieder geval voor een flinke vermindering.
Een mogelijk eerste indicatie gaan we krijgen in de komende transferperiode.
Die van Nederland duurt van 4 jan tot 1 feb, terwiijl die van Engeland al start op 1 jan en een dag eerder eindigt.
In Engeland lopen in januari een aantal huurcontracten af. Voor verlenging of nieuw contract bij een andere club gelden dan ineens strengere regels.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Ik begreep dat het lastiger wordt om spelers naarde UK te halen vanuit kleine competities als de eredivisie.

Aan de andere kant wordt de drempel met de nieuwe regels lager voor Engelse clubs om bijvoorbeeld in Zuid en Midden Amerika spelers te halen. Als PSV nog eens een Mexicaan wil halen, dan zullen we meer concurrentie hebben van Engelse clubs.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Aan de andere kant wordt de drempel met de nieuwe regels lager voor Engelse clubs om bijvoorbeeld in Zuid en Midden Amerika spelers te halen. Als PSV nog eens een Mexicaan wil halen, dan zullen we meer concurrentie hebben van Engelse clubs.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Is dat zo, ja? Ik neem aan dat ze Mexicanen en Brazilianen net zo goed niet mogen halen onder de 18, en er ook maar max. 3 van mogen halen onder de 21. Het gaat om alle buitenlanders voor zover ik begreep, niet alleen om spelers uit de EU.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Magnus schreef: 27 dec 2020, 09:59 Is dat zo, ja? Ik neem aan dat ze Mexicanen en Brazilianen net zo goed niet mogen halen onder de 18, en er ook maar max. 3 van mogen halen onder de 21. Het gaat om alle buitenlanders voor zover ik begreep, niet alleen om spelers uit de EU.
Dat zelfde heb ik ook begrepen.
De restricties na de Brexit gelden voor "overseas" players. Dus niet alleen beperkt tot de EU.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Maar buiten Europa gold dat toch sowieso al? Daar verandert dus niks in, wat die spelers nu relatief aantrekkelijker maakt, omdat er geen verschil meer is met Europese spelers.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Voor Brazilië gold de onder-18-regel inderdaad al, bij de rest weet ik dit niet. De onder-21-regel is wel nieuw, ook voor spelers uit bijv. Mexico en Brazilië. Het lijkt me dat de regel voornamelijk Engels talent aantrekkelijk maakt. Je kunt je jeugdopleiding niet meer grotendeels opvullen met buitenlanders, dus je zult zelf spelers moeten gaan opleiden.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Gunstig voor de opleidingen, wel benieuwd wat het gaat doen met transfersommen. Dat is de andere levensader van NL topclubs.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De invloed van Brexit op de sportwereld