Champions League

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ren Höek schreef: 11 mar 2021, 09:20 Hoe kan een keeper in de absolute top onderschat zijn? ;)
Eerst keeper bij Real, nu bij PSG.
Onderschat in de zin dat hij nooit wordt genoemd in het rijtje beste keepers ter wereld. Terwijl ik absoluut vind dat hij daarbij hoort.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH schreef: 11 mar 2021, 10:15 Onderschat in de zin dat hij nooit wordt genoemd in het rijtje beste keepers ter wereld. Terwijl ik absoluut vind dat hij daarbij hoort.
Ik snap dat wel.
Op de lijn hoort hij bij dat rijtje, maar het rijtje beste keepers dat vaak wordt genoemd is voetballend en van de lijn af beter dan Navas.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Navas, de Unnerstall van PSG.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

:lol:
Al zit daar wel wat in :mrgreen:
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Sensation schreef: 11 mar 2021, 08:55 We hebben nu dus Porto, Dortmund, PSG en Liverpool. Daar zullen City en Bayern wel bij gaan komen, met Real/Atalanta en Chelsea/Atletico.

Als ik puur naar het voetbal kijk zou ik een clash tussen PSG en Dortmund als finale wel leuk vinden, ga je een hele leuke wedstrijd krijgen!

Oja, en het zou wel leuk zijn als Atalanta Real uitschakelt, gewoon, puur als middelvinger naar Flap die nog altijd vind dat Ajax meer recht op CL deelname heeft dan Atalanta.
Munchen en PSG zie ik wederom als favorieten voor de finale. Misschien dat City iets kan doen, maar meestal laten ze het afweten in de CL.

Dortmund - PSG lijkt mij ook een mooie clash, maar doe die maar in de halve finale. Denk namelijk dat een Paris dat relatief gemakkelijk wint. En ik zie graag een finale die gelijk op gaat.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk dat Bayern gewoon weer gaat winnen. ManCity en PSG ogen ook ijzersterk, maar als Bayern op dreef raakt is daar niet tegen op te spelen. Dortmund kwam afgelopen week nog 0-2 voor en ze mochten uiteindelijk blij zijn dat ze niet met 8-2 terug naar huis werden gestuurd. Kimmich is een van de beste spelers ter wereld op dit moment, Lewandowski ís de beste speler ter wereld en dan hebben ze nog weergaloze spelers als Davies, Alaba, Neuer, Sané, Gnabry, Goretzka en Müller die perfect in het systeem passen. Het feit dat zelfs olietanker Süle nu rendeert als aanvallende rechtsback zegt alles over wat voor geoliede machine Bayern is.

Maar goed, het blijft de CL. Een slechte dag kan je alles kosten, om maar eens een open deur in te trappen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja dat zijn weer gewaagde uitspraken [mention]Ykhim[/mention] , je durft nogal.

Dan ga ik voor Man. City. Iets gewaagder. Die zouden kunnen winnen, maar zijn zeker niet de favorieten. Gewoon voor de spanning, want het zal wel Bayern worden. Maar goed, de bal is rond hè. :mrgreen:
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VAR? Hallo? Is daar iemand?

Als je hier niet ingrijpt, waarom zit je er dan?
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Hier zie je ook wat een verschil een dosis geluk maakt. Ziyech rond tien keer slechter af dan Malen bij die twee kansen tegen Feyenoord, maar deze gaat erin, dus doet ie het goed...
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... titie.html

Het is een groter gedrocht dan ik had meegekregen. In die eerste 10 wedstrijden krijgen de gebruikelijke namen dus alleen maar de kleinere clubs als tegenstander. Zo wordt het nog voorspelbaarder dan het nu al is. Totale waanzin dit.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

ruuddevil schreef: 27 mar 2021, 07:42 In die eerste 10 wedstrijden krijgen de gebruikelijke namen dus alleen maar de kleinere clubs als tegenstander. Zo wordt het nog voorspelbaarder dan het nu al is.
Dit klopt niet. Wordt juist gezegd met nieuwe Champions League dat topclubs vaker tegen elkaar spelen. In eerste 10 wedstrijden spelen allerlei teams tegen elkaar, maar wel een soort van seeding om te voorkomen dat het ene team alleen tegen sterke tegenstanders speelt en het andere team alleen tegen zwakke.

Lees hier dat UEFA woensdag over de nieuwe Champions League beslist https://www.sportschau.de/fussball/cham ... g-100.html
Nog drie twistpunten: de kalender, welke teams extra en geldverdeling. Met 10 poulewedstrijden zal bijvoorbeeld Engeland een bekertoernooi moeten schrappen om er ruimte voor te maken.
In grote lijnen format wel al duidelijk, maar nog niet definitief welke teams er extra meedoen om van 32 naar 36 teams te komen. Kampioenen van kleinere landen of teams die hoog staan op coefficientenranking en zich niet geplaatst hebben voor CL. Dat laatste zou echt gedrocht zijn, dan hoeven topteams helemaal niet goed te presteren in competitie om zich toch te plaatsen voor CL.
Over geld is gesteggel over percentage dat gaat als solidariteitspremie voor clubs die niet meedoen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dan is voetbal in Nederland wel dood hoor. Ook als PSV die CL zou halen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

[mention]ShovingNE2[/mention] Eens... genadeklap van nationale voetbalcompetities. Momenteel is het al zo dat veel Europese competities erg ongelijk zijn met een club die vaak achter elkaar kampioen wordt. Dit versterkt het alleen nog maar.

Beslissing nieuwe CL uitgesteld tot 19 april. Hervorming er wel komen, maar discussie over geld. Topclubs willen meer inspraak commerciële rechten hebben.
https://apnews.com/article/sports-europ ... 3a8b800b27
https://theathletic.com/news/champions- ... =twitteruk
Interessant dat ze het nu ook hebben over Europa League, dat dat een soortgelijk systeem krijgt met meer groepswedstrijden maar geen aparte poules. Vrees toch beetje dat we die CL niet halen en dan moet Europa League wat moois voor ons zijn...
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En dan mogen we een keer of 6 per jaar door de weeks naar het stadion voor de competitie.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zo’n goal van madrid zojuist kan ik zo ontzettend van genieten. Een lange bal, een goede aanname en doeltreffend afwerken. Simpel spelletje dat voetbal.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Daar komt City echt heel goed weg hoor. Niks aan de hand.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vind dit eigenlijk gewoon een blunder van Neuer. Bal komt recht op hem af
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Heerlijke openingsfase van absurd hoog niveau. En ook weer genieten van Kimmich, Sané, Di Maria en Goretzka. Jammer dat Bayern redelijk gehavend is en op Alaba na toch een aantal koekenbakkers achterin heeft staan.

En PSG uiteraard de pareltjes Verratti en Paredes mist.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wat een bal van Neymar. Heerlijke wedstrijd tot nu toe!
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ykhim schreef: 12 mar 2021, 14:50 Ik denk dat Bayern gewoon weer gaat winnen. ManCity en PSG ogen ook ijzersterk, maar als Bayern op dreef raakt is daar niet tegen op te spelen. Dortmund kwam afgelopen week nog 0-2 voor en ze mochten uiteindelijk blij zijn dat ze niet met 8-2 terug naar huis werden gestuurd. Kimmich is een van de beste spelers ter wereld op dit moment, Lewandowski ís de beste speler ter wereld en dan hebben ze nog weergaloze spelers als Davies, Alaba, Neuer, Sané, Gnabry, Goretzka en Müller die perfect in het systeem passen. Het feit dat zelfs olietanker Süle nu rendeert als aanvallende rechtsback zegt alles over wat voor geoliede machine Bayern is.

Maar goed, het blijft de CL. Een slechte dag kan je alles kosten, om maar eens een open deur in te trappen :mrgreen:
Dus dit kan ook nog 8-2 worden? :mrgreen:

Edit: nog 7 te gaan
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Kijken wat onze nieuwe cv nog kan :D
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

W00t
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mbappé is echt the real deal he. Wat een speler.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Is die Mbappe niet iets voor ons? Wat is dat een gruwelijk goede speler. Ik ben benieuwd of due nog eens naar een Real Madrid gaat of bij PSG blijft.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Die Bakker wordt wel geslacht door Sane.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ongeveer een jaar geleden was er weekenden lang door corona geen voetbal op tv. En nu zitten we naar deze klasse partij te kijken op een woensdagavond. Het kan verkeren. Merk dat ik daardoor nog extra geniet van het niveau.

Ze spelen beide alsof het de finale is. Wat het misschien ook had moeten zijn. En dan missen beide ploegen nog een aantal van hun beste spelers. Kunnen ze geen 120 minuten spelen vandaag ipv 90?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Champions League