FC Groningen

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Na NAC, Roda JC, Willem II, ADO, PEC en Heracles lijkt dit de volgende club die bezig is met een neergang.

Er is nogal wat aan de hand in Grunn, de club staat laatste en wordt geplaagd door incidenten. Met de verkoop van Strand Larsen voor een miljoenenbedrag lijkt het laatste beetje stabiliteit weggevallen. Eerder al werd deze zomer Bjorn Meijer voor een miljoenenbedrag verkocht

De incidenten, klein en groot op een rij.

- Hoewel een nederlaag kan gebeuren wordt Groningen vroeg in de competitie met 6-1 weggespeeld tegen Ajax.
- Cyrill Ngonge leeft zich uit in het Groningense nachtleven. Na eerst een tijdelijke schorsing mag hij weer bij het eerste komen, kort daarna gaat het weer mis en wordt hij definitief verbannen door Wormuth, een aftocht transfervrij naar Hellas verona volgt in januari
- De Bulldog van Paulos Abraham bijt in de wijk waar hij woont een chihuahua dood, nadat RTV Noord er over bericht wordt d Zweedse aanvaller bedreigd en laat Groningen hem tijdelijk in Zweden op verlof gaan.
- Ricardo Pepi, aanvaller gehuurd van Augsburg is een van de weinige lichtpuntjes, toch baalt de Amerikaan wanneer hij niet wordt opgeroepen voor het Amerikaanse team. Zo twijfelt hij of Groningen wel de juiste keuze was.
- Frank Wormuth wordt ontslagen en is daar niet blij mee, nadat het afhandelen van zijn ontslagpremie aansleept spant hij een arbitragezaak aan.
- In de zoektocht naar een trainer vangt Groningen telkens bot, dat Bosz het niet wil doen is logisch maar ook namen als Dick Schreuder zeggen af. Daardoor is de uiteindelijke oplossing de onervaren Dennis van de Ree
- De bekeruitschakeling thuis tegen Spakenburg zorgt voor rellen op de tribune en een veldbestorming
- Na de nederlaag tegen Excelsior misdragen Groningensupporters zich zo in de trein dat de burgemeester de aanhang dreigt met zeer zware maatregelen als er nog een keer wat misgaat
- Heerenveen legt de uitsupporters van Groningen zware afreismaatregelen op, waardoor de supporters besluiten de wedstrijd te boycotten, enkelen protesteren in Heerenveen.
- Groningen is bezig aan een dramatische reeks van 8 nederlagen in de competitie op een rij.
- De supporters eisen de kop van technisch directeur Fledderus
- Twee leden van het stichtingsbestuur stappen op omdat ze met een fraudezaak in verband worden gebracht; https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=414249
Laatst gewijzigd door VeresRivne op 31 jan 2023, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dikke prima, we verliezen daarginds iets te vaak dure punten. Laat maar afzinken.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Grasmat schreef: 31 jan 2023, 09:13 Dikke prima, we verliezen daarginds iets te vaak dure punten. Laat maar afzinken.
Mja vind het niet goed voor het NL voetbal als weer zo'n bastion afzakt ten koste van een klein clubje, hoewel het natuurlijk wel een soort karma is. Ik snap jouw punt ook wel, ik mis trouwe puntenpakkers tegen PSV zoals NAC en Roda. :mrgreen:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

Als FC Groningen dit seizoen gevolgd zou worden voor een docu dan zou ik daar wel wat geld voor over hebben. Wat een ongelooflijke teringbende. Wel jammer, want ik vind het altijd wel een sympathieke club. Ik vraag me af of ze een degradatie financieel overleven.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Raw85 schreef: 31 jan 2023, 09:17 Als FC Groningen dit seizoen gevolgd zou worden voor een docu dan zou ik daar wel wat geld voor over hebben. Wat een ongelooflijke teringbende. Wel jammer, want ik vind het altijd wel een sympathieke club. Ik vraag me af of ze een degradatie financieel overleven.
Raw85 schreef: 31 jan 2023, 09:17 Als FC Groningen dit seizoen gevolgd zou worden voor een docu dan zou ik daar wel wat geld voor over hebben. Wat een ongelooflijke teringbende. Wel jammer, want ik vind het altijd wel een sympathieke club. Ik vraag me af of ze een degradatie financieel overleven.
In totaal ontvingen ze volgens TM bruto twintig miljoen voor Meijer+Kasanwirjo+Strand Larsen, ze hebben qua transfers iets van ,4,5 miljoen uitgegeven. Er moet nog wel geld zijn om het te redden hoor.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

VeresRivne schreef: 31 jan 2023, 09:35
Raw85 schreef: 31 jan 2023, 09:17 Als FC Groningen dit seizoen gevolgd zou worden voor een docu dan zou ik daar wel wat geld voor over hebben. Wat een ongelooflijke teringbende. Wel jammer, want ik vind het altijd wel een sympathieke club. Ik vraag me af of ze een degradatie financieel overleven.
Raw85 schreef: 31 jan 2023, 09:17 Als FC Groningen dit seizoen gevolgd zou worden voor een docu dan zou ik daar wel wat geld voor over hebben. Wat een ongelooflijke teringbende. Wel jammer, want ik vind het altijd wel een sympathieke club. Ik vraag me af of ze een degradatie financieel overleven.
In totaal ontvingen ze volgens TM bruto twintig miljoen voor Meijer+Kasanwirjo+Strand Larsen, ze hebben qua transfers iets van ,4,5 miljoen uitgegeven. Er moet nog wel geld zijn om het te redden hoor.
De selectie is volgens mij helemaal niet zo slecht, alleen ze krijgen het niet aan de praat. Ze hebben zeker geen minder materiaal dan Cambuur, GAE, etc.
Ze moeten snel een nieuwe trainer aan gaan stellen, want die interim kan er niet veel van lijkt het.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Fledderus ontslagen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ik heb een idee voor een opvolger: John de Jong.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik weet nog dat hij hier genoemd werd😂
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 03 feb 2023, 09:25 Fledderus ontslagen.
Mja gegokt en verloren. Ik vond het lef en roekeloos tegelijk dat je een student hoofd scouting maakt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Fc Denzel
Basisspeler
2
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 mar 2022
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk serieus dat die gaan degraderen.
Gebruikersavatar
O Goleiro Grande
Meervoudig international
1
Berichten: 1293
Lid geworden op: 20 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 03 feb 2023, 09:37 Ik heb een idee voor een opvolger: John de Jong.
Zou wel ironisch zijn. Chris Woerts en de Telegraaf kwamen naast Jordy Zuidam - ook zo'n onbewezen luchtfietser - met de belachelijke suggestie dat MJ Fledderus John de Jong moest opvolgen bij PSV. Waarom Woerts toen niet falikant werd uitgelachen is me een raadsel...
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Rikkert1234 schreef: 03 feb 2023, 09:46 Ik weet nog dat hij hier genoemd werd😂
HAHA
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 03 feb 2023, 09:51
VeresRivne schreef: 03 feb 2023, 09:25 Fledderus ontslagen.
Mja gegokt en verloren. Ik vond het lef en roekeloos tegelijk dat je een student hoofd scouting maakt.
Mja die wil ik de schuld er niet van geven, het probleem bij Groningen lijken de peopleskills te zijn waarbij hij veel vijanden heeft gemaakt. Daarnaast heeft Groningen in een moeilijke vijver gevist, de vijver van 200.000 tot 1.500.000 aankopen. Maar hebben heel weinig uitgegeven i.v.m wat er binnenkwam. Als je als technisch kader niet investeert en je kan de club niet aantrekkelijk maken voor een nieuwe trainer waardoor je met een rookie van start gaat, tsja.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

O Goleiro Grande schreef: 03 feb 2023, 10:00
ruuddevil schreef: 03 feb 2023, 09:37 Ik heb een idee voor een opvolger: John de Jong.
Zou wel ironisch zijn. Chris Woerts en de Telegraaf kwamen naast Jordy Zuidam - ook zo'n onbewezen luchtfietser - met de belachelijke suggestie dat MJ Fledderus John de Jong moest opvolgen bij PSV. Waarom Woerts toen niet falikant werd uitgelachen is me een raadsel...
Waren er werkelijk mensen die Fledderus als optie voor PSV zagen?
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 03 feb 2023, 10:32
Josef Dettelbacher schreef: 03 feb 2023, 09:51

Mja gegokt en verloren. Ik vond het lef en roekeloos tegelijk dat je een student hoofd scouting maakt.
Mja die wil ik de schuld er niet van geven, het probleem bij Groningen lijken de peopleskills te zijn waarbij hij veel vijanden heeft gemaakt. Daarnaast heeft Groningen in een moeilijke vijver gevist, de vijver van 200.000 tot 1.500.000 aankopen. Maar hebben heel weinig uitgegeven i.v.m wat er binnenkwam. Als je als technisch kader niet investeert en je kan de club niet aantrekkelijk maken voor een nieuwe trainer waardoor je met een rookie van start gaat, tsja.
Ze zijn toch met Wormuth gestart? Behoorlijk ervaren toch
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Wel typisch om het na de window te doen.
Begrijp dat je het niet tijdens doet, maar je had hem nu net zo goed kunnen laten zitten.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 03 feb 2023, 10:34
VeresRivne schreef: 03 feb 2023, 10:32

Mja die wil ik de schuld er niet van geven, het probleem bij Groningen lijken de peopleskills te zijn waarbij hij veel vijanden heeft gemaakt. Daarnaast heeft Groningen in een moeilijke vijver gevist, de vijver van 200.000 tot 1.500.000 aankopen. Maar hebben heel weinig uitgegeven i.v.m wat er binnenkwam. Als je als technisch kader niet investeert en je kan de club niet aantrekkelijk maken voor een nieuwe trainer waardoor je met een rookie van start gaat, tsja.
Ze zijn toch met Wormuth gestart? Behoorlijk ervaren toch
Ik bedoel opvolger Van de Ree, terwijl ze wel allerlei ervaren namen hadden benaderd deze winter.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

De aanstelling van Wormuth en vd Ree is precies de reden waarom het een lichtgewicht is. Qua spelers aan en verkoopbeleid denk ik dat hij nog niet eens zo slecht is.

Vooral de aanstelling van Wormuth was al genoeg voor ontslag.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Goh, zonde zeg, nu we net Earnest aangesteld hebben. :lol:

Dat er mensen waren die dit lichtgewicht een optie voor PSV vonden.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Prima gedaan toch bij Heracles?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 03 feb 2023, 10:56 Qua spelers aan en verkoopbeleid denk ik dat hij nog niet eens zo slecht is.
Qua verkoopbeleid niet, al zijn er meerdere spelers met ruzie vertrokken. Dus op menselijk gebied is hij niet sterk.
Maar qua aankoopbeleid is het erg matig. De selectie van vorig seizoen en van dit seizoen loopt niet over van kwaliteit zeg maar, en de balans is ook weg.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Berichten: 2892
Lid geworden op: 23 feb 2022
Clubvoorkeur: v.v. UNA

ComeOnPSV schreef: 03 feb 2023, 10:39 Wel typisch om het na de window te doen.
Begrijp dat je het niet tijdens doet, maar je had hem nu net zo goed kunnen laten zitten.
Na een transferwindow is wellicht het beste moment om te beginnen met een nieuwe TD. Het is niet alsof je enkel in het transferwindow zelf actief bezig bent met de toekomstige transfers. Wil je gaan voorsorteren op de transfers van komende zomer mag je nu al aan de bak, wacht je te lang dan geef je de nieuwe TD weinig kans om een succesvolle zomertransferwindow te geven.
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Berichten: 2892
Lid geworden op: 23 feb 2022
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Grasmat schreef: 03 feb 2023, 11:10 Goh, zonde zeg, nu we net Earnest aangesteld hebben. :lol:

Dat er mensen waren die dit lichtgewicht een optie voor PSV vonden.
In theorie had hij het bij PSV - of een andere club met meer budget - prima/goed kunnen doen. De vijver waarin je vist is compleet anders, zelfs een top TD kan het wellicht niet goed doen bij een VVV Venlo.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als je bij Groningen werkt kun je niet elk jaar toppers halen als je met dergelijke budgetten werkt. Wat hij heeft gedaan met bv Strand Larsen, Meijer, Matusiwa, Gudmundsson, Zeefuik etc is wel knap en daarmee heeft hij heel veel geld verdiend voor de club. Waar het dit seizoen mis ging bij Groningen was een totale mismatch tussen spelers en trainer en dat is hem zeer aan te rekenen. Voor de rest hebben ze denk ik te weinig naar de ED markt gekeken en te veel in het buitenland. Twente haalt gewoon Pröpper op en dat is een stabiele ED kracht. Dat soort aankopen had Groningen mijn inziens moeten doen als je altijd maar 500k a 2 miljoen budget hebt per speler.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

FC Groningen