Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het is afwachten of die Ward een goede TD is of niet. Het idee lijkt me op voorhand prima van Ajax, maar ik heb te weinig achtergrond of dat ook daadwerkelijk het geval is en uiteindelijk zal alles vallen en staan bij de uitvoering. Veel slechter dan afgelopen zomer kan het vrijwel niet gaan. Het zal moeten passen in de omgeving Ajax en dat is afwachten. Helemaal als er vanuit bepaalde hoeken weer superlatieven komen voordat hij ook nog maar in dienst is waar je je kan afvragen of de argumentatie daarbij wel overal gerond is in relatie tot hossanastukjes.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Standbeeld schreef: 28 mar 2023, 10:05
VeresRivne schreef: 28 mar 2023, 10:01

tja liever Earnie van Bert en Eernie dan Bassey van Bassie en Adriaan

Sanchez is overigens een waardeloze back onbegrijpelijk dat dat Mexicaans international is, hoop dat we volgend seizoen niet moeten kijken naar hem en Bassey.

Ward mag aan de slag, wel tekenend om te zien hoe conservatief NL in de voetballerij hem alweer heeft afgeserveerd.
Bereid je maar vast voor want als de aankopen van Ward niet gaan renderen in de eerste week dan wordt hij vanaf dan alleen nog maar "Die Engelsman" genoemd.
Dat zie je van mijlenver aankomen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Massimo schreef: 28 mar 2023, 14:16 Het is afwachten of die Ward een goede TD is of niet. Het idee lijkt me op voorhand prima van Ajax, maar ik heb te weinig achtergrond of dat ook daadwerkelijk het geval is en uiteindelijk zal alles vallen en staan bij de uitvoering. Veel slechter dan afgelopen zomer kan het vrijwel niet gaan. Het zal moeten passen in de omgeving Ajax en dat is afwachten. Helemaal als er vanuit bepaalde hoeken weer superlatieven komen voordat hij ook nog maar in dienst is waar je je kan afvragen of de argumentatie daarbij wel overal gerond is in relatie tot hossanastukjes.
Ik was aanvankelijk niet zo enthousiast omdat normaliter dergelijke TD's nogal vastgeroest zijn op de Engelse markt. Maar deze man is er gelukkig eentje van de wereld, heeft voor de Portugese bond gewerkt, in Spanje gewoond als scout en ook nog voor City gewerkt. Spreekt meerdere talen Talentherkenning is in mijn ogen essentieel voor een TD en dat heeft deze man gelukkig met een voorgeschiedenis als scout. Garanties heb je echter niet. Waarschijnlijk zal je dus in het begin positieve PR krijgen van de media in ruil voor wat interviews, maar daarna zal het er op aankomen welke acties hij verricht qua aankoopbeleid, de fouten van Harmstra en hij was snoeihard afgeserveerd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Vraagje… Zijn wij Nederlanders xenofoob als het op trainers/coaches en diergelijken aankomt? Ooit hebben wij toch mensen als Ernst ‘kein Keloel’ Happel, Kurt Linder (Germanen bovendien en dat in die tijd!) e tutti quanti binnengehaald. En zo ja, waar komt dit vandaan? De ‘Hollandse School’ ziekte? Of wa
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

psvgouda schreef: 28 mar 2023, 17:06 Vraagje… Zijn wij Nederlanders xenofoob als het op trainers/coaches en diergelijken aankomt? Ooit hebben wij toch mensen als Ernst ‘kein Keloel’ Happel, Kurt Linder (Germanen bovendien en dat in die tijd!) e tutti quanti binnengehaald. En zo ja, waar komt dit vandaan? De ‘Hollandse School’ ziekte? Of wa
Ik niet en veel Nederlanders met mij ook niet. De haat komt vaak door en vanuit de media. De conservatieve mannetjes zoals Derksen, Falentijn, etc. beïnvloeden de opinie (on)bewust (te)veel. De enige keren dat het geaccepteerd wordt is wanneer iemand een uitzonderlijke prestatie neerzet óf als mensen een goede band onderhouden met de pers (zoals bijvoorbeeld bij Sloetski/Kraaij en Hyballa/Derksen).
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Het was ook bijna een retorische vraag hoor, beste @Standbeeld. Je mag er nog bijvoegen 'mits de trainer weinig tot geen schade kan aanrichten'. Zo'n Leonid Sloetski, dat was meer een enigszins excentrieke troetelbeer, coach van Fietstas dus is niet echt bedreigend voor het Nederlandse trainersgilde. Anders dan de arrogante betweter Schmidt, om maar iemand te noemen. Maar daar gaat het hier niet over. Benieuwd hoe Ward het hier gaat doen, slechter dan nu kan bijna niet lijkt mij in bepaalde opzichten...
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

psvgouda schreef: 28 mar 2023, 17:06 Vraagje… Zijn wij Nederlanders xenofoob als het op trainers/coaches en diergelijken aankomt? Ooit hebben wij toch mensen als Ernst ‘kein Keloel’ Happel, Kurt Linder (Germanen bovendien en dat in die tijd!) e tutti quanti binnengehaald. En zo ja, waar komt dit vandaan? De ‘Hollandse School’ ziekte? Of wa
Heeft in mijn ogen met een aantal zaken te maken.

1. De Nederlandse cultuur. De afgelopen decennia heeft onze cultuur zich ontwikkeld tot een zeer egalitaire met zeer lage hiërarchische hekken. Dat betekent dat een bepaald trainer die in het buitenland van een spelersgroep te horen krijgt op het bevel sping ''hoe hoog?" in Nederland eerst mag uitleggen waarom die oefening gedaan wordt. Je ziet al dat ook trainers als Huub Stevens en Jos Luhukay daarom met hun stijl succesvol waren in Duitsland en stukliepen in Nederland. Heel veel landen is het nog ''ja en amen'' naar de trainer of je nu Spanje, Frankrijk, Italië of Engeland neemt. Kortom niet elk type trainer redt het bij ons, daar waar omgekeerd wel kan (en softe NL trainer in een harde hiërarchische voetbalcultuur).
2. Nederland heeft afscheid genomen van de ontwikkelfase, er was ooit een tijd dat we standaard Engelse trainers hadden in NL want dat was het gidsland. Die tijden zijn wel voorbij.
3. Er is een duidelijke lobby gekomen via media. Nu er veel meer TV programma's, websites en dergelijke zijn is het ook makkelijker voor bepaalde partijen binnen Nederland een lobby te voeren voor eigen trainersloopbaan. Daar gaat een anti lobby van buitenlandse trainers mee samen.
4. De voetbalwereld is groter geworden met meer geld op rare plekken, het zorgt er ook voor dat je voor die buitenlandse trainer financieel vaak op meerdere vlakken concurreert. Zeker omdat i beginnende voetballanden men de voorkeur heeft voor een buitenlander. Een trainer van NEC verdient minder dan die van Erzgebirge Aue, Aktobe, Al Ain, Astana, Amiens etc.
5. Het thuis zijn in een cultuur is een duidelijke plus voor een trainer dus logisch dat men eerst binnen Nederland kijkt.
6. Er is een bepaalde trots die samengaat met de keuze voor iemand uit eigen keuken, wat soms ook samengaat met belangenverstrengeling vanuit de media. Met bepaalde NL trainers zijn al linkjes dus die zullen altijd de wind mee hebben (Van Bommel - Derksen).
7. Clubs hebben het opleidingsmodel tot trainers verkozen (zie Feyenoord, Ajax, PSV, etc)
8. Sommige clubs hebben er meer durf in dan anderen. Neem Vitesse de afgelopen dertig jaar met Neumann, Artur Jorge, Ferrer, Sloetsky en Letsch. Neem je NEC die hebben alleen Calderwood en Hybala gehad AZ dan weer helemaal niemand. Hangt dus ook van clubcultuur af, Vaak als het als buitenlanders zijn dan zie je NL vaker voor Belgen gaan en Oost Nederland vaker voor Duitsers.

Sloetsky heeft zich in Nederland alleen maar kunnen handhaven door zich cultureel aan te passen aan Nederland, dat gaf hij zelf ook aan.

Kurt Linder concureert in zijn tweede periode overigens wel met titel slechtste Ajaxtrainer samen met Schreuder en Blind.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 28 mar 2023, 18:33.

Kurt Linder concureert in zijn tweede periode overigens wel met titel slechtste Ajaxtrainer samen met Schreuder en Blind.
Zo oud ben jij helemaal niet.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Franciscus schreef: 28 mar 2023, 19:20
VeresRivne schreef: 28 mar 2023, 18:33.

Kurt Linder concureert in zijn tweede periode overigens wel met titel slechtste Ajaxtrainer samen met Schreuder en Blind.
Zo oud ben jij helemaal niet.
Maar ik wel... :mrgreen: Bovendien is het (bijna) een feit
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Franciscus schreef: 28 mar 2023, 19:20
VeresRivne schreef: 28 mar 2023, 18:33.

Kurt Linder concureert in zijn tweede periode overigens wel met titel slechtste Ajaxtrainer samen met Schreuder en Blind.
Zo oud ben jij helemaal niet.
Was jij er bij in WWII? Weet je ook dingen van toch?
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Op het moment dat H2 werd geboren al voorspeld dat Huntelaar de andere H er uit ging werken. Dat zit nou eenmaal in zijn karakter.

https://www.telegraaf.nl/sport/76022317 ... s-bij-ajax
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Triest hoe ze bij de Tele al een jaar lang zitten te haten op mevrouw Lenderink. Alsof zij mee de transfers heeft bepaald. Ze zit daar waarschijnlijk alleen bij om te bepalen of het wel/niet past in de financiële ruimte.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Standbeeld schreef: 29 mar 2023, 09:13 Triest hoe ze bij de Tele al een jaar lang zitten te haten op mevrouw Lenderink. Alsof zij mee de transfers heeft bepaald. Ze zit daar waarschijnlijk alleen bij om te bepalen of het wel/niet past in de financiële ruimte.
Zij was naar verluidt ook degene die een definitieve transfer van Ocampos blokkeerde, toch? En toch ook de persoon die lang voorkwam dat Bergwijn voor veel geld werd gehaald?

Klinkt als een zeer verstandige medewerker. Daar moeten ze er bij Ajax niet teveel van hebben, wat mij betreft :mrgreen:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ocampos werd geblokkeerd door de RvC. Lenderink blokkeerde wel steeds Bergwijn ten tijde van Overmars.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Juancho schreef: 27 mar 2023, 23:53 Ik vind het eigenlijk wel super interessant, zo'n TD vanuit de PL die naar de eredivisie komt. Ken de beste man totaal niet, maar ik ben erg benieuwd hoe zo'n stap gaat vallen. Wellicht ook voor PSV later. Niet alleen als TD overigens, je kan ook eens denken aan een AD, hoofd jeugd opleiding, rol van VoH etc.
Huh? Brands komt van de PL.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019



Die titel :tear:
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Toen waren zijn piemelfoto's nog populair waarschijnlijk.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

ruuddevil schreef: 28 mar 2023, 22:58 Op het moment dat H2 werd geboren al voorspeld dat Huntelaar de andere H er uit ging werken. Dat zit nou eenmaal in zijn karakter.

https://www.telegraaf.nl/sport/76022317 ... s-bij-ajax
Zo zit die in elkaar. De Nederlandse pers vindt hem geweldig want zo nuchter en het is een vogelfluisteraar.

Maar het is een heel vervelend mannetje. Zag je bij het EK 2012. We hadden twee top nummer negens. De topscorer van de PL en de topscorer van de Bundesliga. Daar kun je er maar eentje van opstellen. Alleen Huntelaar vond dat hij moest spelen. Dat een coach maar 11 spelers op kan stellen leek hij helemaal vergeten.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Hatseflats schreef: 29 mar 2023, 10:02
Juancho schreef: 27 mar 2023, 23:53 Ik vind het eigenlijk wel super interessant, zo'n TD vanuit de PL die naar de eredivisie komt. Ken de beste man totaal niet, maar ik ben erg benieuwd hoe zo'n stap gaat vallen. Wellicht ook voor PSV later. Niet alleen als TD overigens, je kan ook eens denken aan een AD, hoofd jeugd opleiding, rol van VoH etc.
Huh? Brands komt van de PL.
Is net als Stewart Nederlander, heeft die visie ook en is dus niet wat ik bedoel :mrgreen: Brands is nog amper een half jaar in dienst en je ziet zijn bekende werkwijze alweer :mrgreen: . Die gozer van Liverpool komt totaal anders binnen, hele andere blik, geen KNVB visies die er ingeramd zijn. Vers vanuit een topcompetitie naar de ED. Beetje zoals Schmidt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

ruuddevil schreef: 28 mar 2023, 22:58 Op het moment dat H2 werd geboren al voorspeld dat Huntelaar de andere H er uit ging werken. Dat zit nou eenmaal in zijn karakter.

https://www.telegraaf.nl/sport/76022317 ... s-bij-ajax
Joh, het is en blijft een ratje. Past dus heel erg goed daar.
danko-lazovic
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 588
Lid geworden op: 4 aug 2021
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Ik weet niet zo goed in wel topic het moet, maar als je de tweets van Saskia Belleman leest over rellen vorig jaar bij AJAX-Benfica is het echt heel erg.


1 dag van te voren dus al weten wat je van plan bent. Heel hard aanpakken zulke mensen, ook bij onze club aub.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Haha, alsof die mensen daar shells uit gaan delen. Hij dacht dat de shell een rookbom was, wist niet meer van wie hij die had gekregen. :lol:

Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Timeline gevolgd. Paar jaar vast graag. Wist niet wat hij gooide en kort daarna een fakkel in een vak eronder gooien en dan zegt hij: ik had niet de bedoeling hem te raken.

Deze figuren kan je missen in de samenleving. Zou mooi zijn als ze een keer proberen het kanaal over te zwemmen en dan verzuipen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

ShovingNE2 schreef: 29 mar 2023, 18:32 Timeline gevolgd. Paar jaar vast graag. Wist niet wat hij gooide en kort daarna een fakkel in een vak eronder gooien en dan zegt hij: ik had niet de bedoeling hem te raken.

Deze figuren kan je missen in de samenleving. Zou mooi zijn als ze een keer proberen het kanaal over te zwemmen en dan verzuipen.
Heb het ook gelezen en ik weet zeker dat hij dondersgoed wist wat hij gooide.

Deze is dan wel weer grappig:

Saskia Belleman
@SaskiaBelleman
·
4 u
De ArenA eist een schadevergoeding van 66.925 euro, voor onder meer schade aan de deuren en het plafond. Dat vindt de OvJ veel te veel, ook al omdat de ArenA al wat ouder is. Hij vindt 2000 euro genoeg. #bomgooier

Van 67k naar 2k :lol: beetje beton en het is inderdaad zo gepiept. Goede rechter die die betonbak heel goed op waarde schat :mrgreen:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

We zijn een ziek land. Die gast moet net zo kapot als Dylano.

Geen toekomst meer. Poster boy van maken. Leven totaal kapot maken. Probeerde hij ook 2x. Zo enorm de ellende instorten dat hij probeert te vliegen vanaf 16 hoog.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 29 mar 2023, 21:58 We zijn een ziek land. Die gast moet net zo kapot als Dylano.

Geen toekomst meer. Poster boy van maken. Leven totaal kapot maken. Probeerde hij ook 2x. Zo enorm de ellende instorten dat hij probeert te vliegen vanaf 16 hoog.
Je draaft weer door. Gewoon rustig je pilletjes blijven nemen, Shoving.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ajax deel II