Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Kunnen ze makkelijk hebben. Volgens sommigen!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ach tis niet zo dat ik dit net zag aankomen ofzo. :think:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Skuddem schreef: 22 mar 2023, 11:27 Kunnen ze makkelijk hebben. Volgens sommigen!
Kunnen ze ook, nietszeggend artikel.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25067
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 22 mar 2023, 11:39
Ach tis niet zo dat ik dit net zag aankomen ofzo. :think:
Ik deel het dan ook voornamelijk voor mijn PSV-vrienden zodat we gezamenlijk kunnen hopen op een grote catastrofe bij onze vrienden. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25067
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Skuddem schreef: 22 mar 2023, 11:27 Kunnen ze makkelijk hebben. Volgens sommigen!
Nou laat het maar gebeuren dan, dan gaan we zien wie er gelijk krijgt. Misschien kunnen we tegen die tijd hier een polletje starten.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ajax heeft een super gezond EV, voldoende liquide middelen en kapitaal zat op het veld, als die een keer (wat ik niet zie gebeuren) geen CL halen kunnen die de begroting gewoon op CL niveau houden. Niet 3 jaar op rij maar 1x makkelijk.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Op weg naar nr 25 schreef: 22 mar 2023, 12:07 Ajax heeft een super gezond EV, voldoende liquide middelen en kapitaal zat op het veld, als die een keer (wat ik niet zie gebeuren) geen CL halen kunnen die de begroting gewoon op CL niveau houden. Niet 3 jaar op rij maar 1x makkelijk.
Dat wordt allemaal wat overschat. Het geld gaat daar namelijk in rap tempo de deur uit. Door de CL en enorme transferopbrengsten is dit jaarlijks ruimschoots gecompenseerd. Het is niet supersolide bij Ajax.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik denk dat het allemaal wel mee valt. Je zult in een iets andere vijver moeten gaan vissen omdat je qua salaris heel erg terug moet. Maar dat lijkt me in het geval van Ajax slechts een voordeel. Want ze hebben wel echt precies de verkeerde dure spelers gehaald. Wat je normaal gesproken wel ziet is dat spelers als Taylor en Timber niet meer naar Bayern of Real Madrid worden geschreven en dat het geen 60+ wordt maar eerder 40+ . Maarja zoveel kapitaal is er dan niet meer over en als je nu Bassey/Brobbey tegen bodemprijzen weg moet doen dan schrijf je geen 50 miljoen af. Kudus is en blijft natuurlijk wel een goudmijntje en daar gaan ze wel flink op cashen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Op weg naar nr 25 schreef: 22 mar 2023, 12:07 Ajax heeft een super gezond EV, voldoende liquide middelen en kapitaal zat op het veld, als die een keer (wat ik niet zie gebeuren) geen CL halen kunnen die de begroting gewoon op CL niveau houden. Niet 3 jaar op rij maar 1x makkelijk.
Je vergeet alleen dat de RvC daar zit om de belangen van de aandeelhouders te dienen. En als ze dat zouden doen wat jij voorstelt dan begint het seizoen met een hele forse winstwaarschuwing en een aandeel wat in elkaar lazert. Wat denk je zelf?

Misschien vergeten, maar de RvC trapte vorige zomer al enorm op de rem hè? Wat denk je wat ze doen als ze geen CL halen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 22 mar 2023, 12:25
Op weg naar nr 25 schreef: 22 mar 2023, 12:07 Ajax heeft een super gezond EV, voldoende liquide middelen en kapitaal zat op het veld, als die een keer (wat ik niet zie gebeuren) geen CL halen kunnen die de begroting gewoon op CL niveau houden. Niet 3 jaar op rij maar 1x makkelijk.
Je vergeet alleen dat de RvC daar zit om de belangen van de aandeelhouders te dienen. En als ze dat zouden doen wat jij voorstelt dan begint het seizoen met een hele forse winstwaarschuwing en een aandeel wat in elkaar lazert. Wat denk je zelf?

Misschien vergeten, maar de RvC trapte vorige zomer al enorm op de rem hè? Wat denk je wat ze doen als ze geen CL halen?
Oh zeker, dan trappen ze vast op de rem wanneer ze na 110 miljoen te hebben uitgegeven nog een keer 10 willen aftikken. Maar kijk eens naar de cijfers en ze hebben een operationeel verlies 60 miljoen. Dan staan ze er nog beter voor dan wij.

Edit: ik zie het graag gebeuren hoor dat ze 3e worden maar het is niet zo dat ze dan ineens móeten verkopen om niet failliet te gaan ofzo.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Failliet zullen ze niet direct gaan. Maar beter er voor staan of niet dan ons gaat het niet om. Wij zijn een vereniging in principe zonder winstoogmerk.

Zij moeten gewoon een goed rendement halen voor de aandeelhouders en de waarde van het bedrijf is belangrijk voor aandeelhouders. Totaal andere insteek en kijk op de cijfers dan bij een PSV.

Verder worden ze alleen derde als AZ ze nog voorbij gaat. Dat zie ik ook niet gebeuren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Vierde bedoel je.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25067
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hun eigen vermogen lijkt mij ook niet enkel kant-en-klare cash of wel?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nee. Zit ook de aandelen Arena in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ajax heeft geld zat om een seizoen zonder CL door te komen, maar het slaat wel een gat natuurlijk.
Zolang het eenmalig is komt Ajax niet in de problemen, meerdere jaren achtereen geeft ze wel een heel serieus probleem. Al zie ik dat laatste niet gebeuren.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 22 mar 2023, 12:36 Failliet zullen ze niet direct gaan. Maar beter er voor staan of niet dan ons gaat het niet om. Wij zijn een vereniging in principe zonder winstoogmerk.

Zij moeten gewoon een goed rendement halen voor de aandeelhouders en de waarde van het bedrijf is belangrijk voor aandeelhouders. Totaal andere insteek en kijk op de cijfers dan bij een PSV.

Verder worden ze alleen derde als AZ ze nog voorbij gaat. Dat zie ik ook niet gebeuren.
Maar serieus, aandelen van Ajax, dat is leuk voor de heb als supporter maar er is er toch geen serieuze belegger die kapitaal belegd in een voetbalclub. Nagenoeg geen dividend en hooguit bij extreem sportief succes een koersstijging. Dat belang van de aandeelhouders bij die RVC is voor de bühne. Ajax kan echt zonder enig probleem een jaar zonder CL aan.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ajax kan echt met gemak een jaar en zelfs wel 2 jaar zonder CL voetbal. En dan nog staan ze er financieel beter voor dan ons. Die hoop is echt ongegrond.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Beter degraderen ze gewoon even. Een groot schandaal als destijds bij Juventus ofzo met verplichte terugzetting. Gezien de recente schandalen niet eens vergezocht. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Op weg naar nr 25 schreef: 22 mar 2023, 13:49Maar serieus, aandelen van Ajax, dat is leuk voor de heb als supporter maar er is er toch geen serieuze belegger die kapitaal belegd in een voetbalclub.
Zie hier. De Nationale Nederlanden Group kreeg ze in bezit na de fusie met Delta Lloyd wat de initiële aandeelhouder is. Daarnaast heeft/had de vereniging 73% in handen.
Daarnaast heeft verzekeraar NN Group (5,3%) en de familie van oud-beurshandelaar Adri Strating (8,9%) een deel van de uitstaande aandelen in bezit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 22 mar 2023, 15:00
Op weg naar nr 25 schreef: 22 mar 2023, 13:49Maar serieus, aandelen van Ajax, dat is leuk voor de heb als supporter maar er is er toch geen serieuze belegger die kapitaal belegd in een voetbalclub.
Zie hier. De Nationale Nederlanden Group kreeg ze in bezit na de fusie met Delta Lloyd wat de initiële aandeelhouder is. Daarnaast heeft/had de vereniging 73% in handen.
Daarnaast heeft verzekeraar NN Group (5,3%) en de familie van oud-beurshandelaar Adri Strating (8,9%) een deel van de uitstaande aandelen in bezit.
Bedoel je dat het daarmee een ontzettend strategisch en belangrijk aandeel is ? die vereniging zal sportief succes altijd voorrang geven. Daarmee zal de RvC vast gaan remmen, maar er is bij Ajax echt wel ruimte om te versterken. Nogmaals, jammer maar voor ons, maar als ze buiten de top2 vallen is er daar niets aan de hand.

De verlosser
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Op weg naar nr 25 schreef: 22 mar 2023, 12:07 Ajax heeft een super gezond EV, voldoende liquide middelen en kapitaal zat op het veld, als die een keer (wat ik niet zie gebeuren) geen CL halen kunnen die de begroting gewoon op CL niveau houden. Niet 3 jaar op rij maar 1x makkelijk.
Dat denk ik ook, al zal de RvC zich wel kapot schrikken als ze dik in het rood komen. Maar met Kudus hebben ze een pareltje in handen die heus wel weer 60 miljoen plus gaat opleveren. En ook Timber zal er heus nog wel goed opstaan, ondanks een matig seizoen.

Echter kijk je verder vooruit, dan is het wel gedaan met de cashcows. Spelers als Bergwijn, Brobbey en Bassey zijn geen 0 EUR waard, maar zijn er kwa waarde ook niet op vooruit gegaan lijkt mij. En in de jeugd loopt op Hato na niet zo veel interessants volgens mij.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Menno1 schreef: 22 mar 2023, 17:15
Op weg naar nr 25 schreef: 22 mar 2023, 12:07 Ajax heeft een super gezond EV, voldoende liquide middelen en kapitaal zat op het veld, als die een keer (wat ik niet zie gebeuren) geen CL halen kunnen die de begroting gewoon op CL niveau houden. Niet 3 jaar op rij maar 1x makkelijk.
Dat denk ik ook, al zal de RvC zich wel kapot schrikken als ze dik in het rood komen. Maar met Kudus hebben ze een pareltje in handen die heus wel weer 60 miljoen plus gaat opleveren. En ook Timber zal er heus nog wel goed opstaan, ondanks een matig seizoen.

Echter kijk je verder vooruit, dan is het wel gedaan met de cashcows. Spelers als Bergwijn, Brobbey en Bassey zijn geen 0 EUR waard, maar zijn er kwa waarde ook niet op vooruit gegaan lijkt mij. En in de jeugd loopt op Hato na niet zo veel interessants volgens mij.
ZIjn er niet op vooruit gegaan, maar ook geen 0 euro waard.
Taylor zal ook wel genoeg opleveren, die wordt ook wel weer gehyped.
Kudus, Timber en Taylor kunnen ze wel een jaartje CL van betalen weer.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Op weg naar nr 25 schreef: 22 mar 2023, 16:09Bedoel je dat het daarmee een ontzettend strategisch en belangrijk aandeel is ? die vereniging zal sportief succes altijd voorrang geven. Daarmee zal de RvC vast gaan remmen, maar er is bij Ajax echt wel ruimte om te versterken. Nogmaals, jammer maar voor ons, maar als ze buiten de top2 vallen is er daar niets aan de hand.
Nee dat zeg ik niet. Maar zo makkelijk als 'boeien dat ze 100 miljoen de min in gaan, kan prima' is het niet. Dat bewijst afgelopen zomer. Die aandeelhouders eisen simpelweg dat hun belangen verdedigd worden. En nee: sportief succes heeft daar niet altijd voorrang.

Het is een NV, geen sportclub.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 22 mar 2023, 17:28
Op weg naar nr 25 schreef: 22 mar 2023, 16:09Bedoel je dat het daarmee een ontzettend strategisch en belangrijk aandeel is ? die vereniging zal sportief succes altijd voorrang geven. Daarmee zal de RvC vast gaan remmen, maar er is bij Ajax echt wel ruimte om te versterken. Nogmaals, jammer maar voor ons, maar als ze buiten de top2 vallen is er daar niets aan de hand.
Nee dat zeg ik niet. Maar zo makkelijk als 'boeien dat ze 100 miljoen de min in gaan, kan prima' is het niet. Dat bewijst afgelopen zomer. Die aandeelhouders eisen simpelweg dat hun belangen verdedigd worden. En nee: sportief succes heeft daar niet altijd voorrang.

Het is een NV, geen sportclub.
Een NV dat stijgt in waarde als er sportieve prestaties worden geleverd. Ze zullen heus pas op de plaats moeten doen, net zoals PSV de broekriem aanhaalde. Maar ze gaan heus niet voor maximale zwarte cijfers als dit ten koste gaat voor sportieve prestaties. Die balans daar is niet zo veel anders dan die van ons.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25067
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Op weg naar nr 25 schreef: 22 mar 2023, 16:09
ShovingNE2 schreef: 22 mar 2023, 15:00

Zie hier. De Nationale Nederlanden Group kreeg ze in bezit na de fusie met Delta Lloyd wat de initiële aandeelhouder is. Daarnaast heeft/had de vereniging 73% in handen.

De verlosser
Typisch dat ze de voorzitter van ajax uitnodigen. Zouden ze dat in een vergelijkbare situatie bij PSV, Feyenoord, etc. ook doen? Is dit dan die kloof? Bah, eng grachtengordel kliekje. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Goor.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ajax deel II