Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 29 mar 2023, 21:58 We zijn een ziek land. Die gast moet net zo kapot als Dylano.

Geen toekomst meer. Poster boy van maken. Leven totaal kapot maken. Probeerde hij ook 2x. Zo enorm de ellende instorten dat hij probeert te vliegen vanaf 16 hoog.
Je draaft weer door. Gewoon rustig je pilletjes blijven nemen, Shoving.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2360
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Het mag inderdaad wel een tandje minder wat betreft het de dood in wensen van mensen.

Chill pill 💊
Gebruikersavatar
Smell Rock
Vaste waarde in elftal
1
Berichten: 595
Lid geworden op: 30 okt 2022
Clubvoorkeur: PSV

Net op VP, Ajax fans welkom in Eindhoven. Het is toch godgeklaagd hoe wij ons hier voor lul zetten als naieve braafste jongetjes van de klas. De laatste 10 jaar elk jaar gezeik, brandblussers, fakkels, slopen, ga zo maar door. ELK jaar. Nou mochten PSV supporters niet naar Amsterdam vanwege een liedje, had dat schorem dan ook daargelaten ! Of mooier, een uur voor aankomst van de trein het vak afkeuren 🤣
Full speed or nothing
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dat laatste zou heel leuk zijn, ware het niet dat ze dan mogelijk een Feyenoord-achtig waas voor de ogen kunnen krijgen, uit hun boemeltje-terug ontsnappen en wellicht de binnenstad gaan afbreken. Dus doe maar nie. Maar idd we wat raar dat de Ajax supporters hier wèl (gedeeltelijk) worden toegelaten en wij niet wegens een liedje.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Vind het ergens wel goed dat wij boven die intolerante kutclub gaan staan. Wij zijn (of beter gezegd onze uitsupporters) op een belachelijke manier buitengesloten daar. Wil die liedjes niet goed praten maar dat gebeurt over en weer. Als je dat niet wil moet je in lege stadions gaan spelen.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Het waren niet de kutclub zelf. Het kwam van die sympathieke burgemeester vandaan.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Gewoon weigeren die gasten. Ben het net als smell rock zat om altijd het braafste jongetje te zijn. Tenzij het plan is om het te laten instorten door overbelasting.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Zelfs na 2018 mochten ze nog gewoon komen. Gewoon lekker weigeren voor een jaar of 10. Opgedonderd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 30 mar 2023, 08:39 Zelfs na 2018 mochten ze nog gewoon komen.
Wat jeeft de KNVB toen eigenlijk gedaan na dat wangedrag?
Gebruikersavatar
Smell Rock
Vaste waarde in elftal
1
Berichten: 595
Lid geworden op: 30 okt 2022
Clubvoorkeur: PSV

Het Kanon schreef: 30 mar 2023, 08:41
ShovingNE2 schreef: 30 mar 2023, 08:39 Zelfs na 2018 mochten ze nog gewoon komen.
Wat jeeft de KNVB toen eigenlijk gedaan na dat wangedrag?
Keihard 'foei' geroepen...
Full speed or nothing
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Ik kon me geen maatregel herinneren, maar die was er gewoon niet.
RPSV94
Basisspeler
1
Berichten: 449
Lid geworden op: 29 jul 2022
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: PSV

Toch mooi man. Bij zo'n wedstrijd horen er uitsupporters bij. Des te mooier als je die 700 man kan uitzwaaien aan het einde van de wedstrijd.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Laat ze maar komen inderdaad.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Joenepsv schreef: 30 mar 2023, 07:30 Vind het ergens wel goed dat wij boven die intolerante kutclub gaan staan. Wij zijn (of beter gezegd onze uitsupporters) op een belachelijke manier buitengesloten daar. Wil die liedjes niet goed praten maar dat gebeurt over en weer. Als je dat niet wil moet je in lege stadions gaan spelen.
Ach het is omgekeerd ook gebeurd hoor, 2008 en 2013 toen Ajax supporters niet welkom waren in Eindhoven. Verder ging het niet alleen om wat er gezongen is, het was een optelsom van meerdere zaken.

“langdurig (antisemitische) spreekkoren, kwetsende liederen en zeer onsmakelijke verwensingen en (strafbare) beledigingen aan het adres van een aantal Ajax-spelers”. Ook richtten ze vernielingen aan in het stadion, werden veelvuldig voorwerpen en vloeistoffen uit het uitvak naar omringende vakken gegooid en aanwijzingen van stewards massaal niet opgevolgd. Dat leidde tot inzet van de Mobiele Eenheid.''

Het was dus meer dan wat foute liedjes. Valt me dus wel op dat niemand het hier heeft over de vernielingen en het gooien van voorwerpen en dergelijke. Waarbij je ook kan meenemen dat het bij een van de voorgaande confrontatie ook al aardig mis was gegaan en toen ook al overleg is geweest over dat gedrag

Verder zijn PSV supporters ook vanuit de Kuip dit seizoen voor de helft geweerd.

Brands is bang dat er nog meer straffen gaan volgen. "Ik heb bij de vergadering van de Eredivisie gezegd dat als we dit niet onder controle krijgen en dit zo door blijft gaan, we genoodzaakt zullen zijn dat er geen uitsupporters meer mee mogen nemen", zo gaf hij aan. "Sommige clubs in Nederland zullen dat niet erg vinden, maar voor ons is dat verschrikkelijk. Ons uitvak zit altijd vol."

De algemeen directeur gaf daarbij aan dat PSV ook voor de uitwedstrijd tegen Feyenoord gestraft is. "Dat is nu gehalveerd", zei hij daarover. "Er is nu in Nederland een systeem gaande dat als er gerotzooid wordt je de volgende keer nog maar de helft van het aantal kaarten krijgt en bij een volgende keer wordt dat weer gehalveerd. Dat is een beetje het begin van het einde. Het is een grote zorg."


Dan lijkt me dus dat er wel degelijk wat aan de hand is rond de groep uitsupporters, en ja het is arbitrair wanneer een burgemeester aan de bel trekt. Zoals Van Gijsel bij Ajaxsupporters sommige seizoenen geweerd heeft terwijl er andere seizoenen meer gebeurde. Punt is alleen dat die maatregelen niet uit het niets komen. De eerste stap is dat de grotere suppoterskern eens gaat erkennen dat er een harde schil is die voor ontoelaatbare problemen zorgt. Ik ben er niet te beroerd voor om aan te geven dat onder de Ajax harde kern die problemen nog een stuk groter zijn. Maar wat me wel tegenvalt is dat bij de situatie Dylano het hele forum zo ongeveer klaar staat om die gast figuurlijk aan de hoogste boom te knopen maar dat vernielingen, massaal antisemtische liederen, gooien van voorwerpen en vloeistoffen (ik denk dat we allemaal wel een voorstelling kunnen maken welke vloeitstoffen) dat maar wordt vergoelijkt met argumenten als ''hullie doen het ook''.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het gaat hier denk ik niet primair om het bagatelliseren van wat PSV-fans doen, maar om de frustratie rondom de inconsequente aanpak. En als je dan bedenkt dat PSV-fans worden geweerd om de genoemde redenen, dan lijkt het me terecht om verbaasd te zijn over het feit dat Ajacieden wél welkom blijven terwijl ze letterlijk vuurwerk naar beneden gooien. Dan heb je het over de categorie daadwerkelijk levensgevaarlijke acties versus het zingen van liedjes, het slopen van toiletpotten en het gooien van vloeistoffen. Daar zit nogal een verschil in.

Maar los daarvan begint PSV inderdaad ook gewoon een probleem te krijgen met supporters. Daar moeten we niet voor wegkijken. De lijst incidenten is inmiddels snel groeiende en dat is echt niet de schuld van een paar bezopen gekkies.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Ykhim schreef: 30 mar 2023, 12:19 niet de schuld van een paar bezopen gekkies.
Ja, k*t Rabobank.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Ketnet Gaylord
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... aar-taylor
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Doei Ward.

En het veel gebruikte zinnetje 'een fors verlies kan Ajax makkelijk hebben'... Daar denken ze bij Ajax dus inderdaad anders over. Aandeelhouders zijn belangrijker dan men denkt. Ward heeft echt wel even Transfermarkt geopend en weet dan ongeveer wat er normaliter gebeurde.
Het is niet duidelijk waarom hij precies is afgehaakt na de onderhandelingen met Edwin van der Sar, maar in de omgeving van de Brit wordt beweerd dat hij teleurgesteld is in de daadkracht van Ajax.
Opvolger Mislintat heeft een andere CV:
Eerder was hij hoofdscout bij Borussia Dortmund en werkte hij ook in de scouting van Arsenal. The Gunners zagen er later van af om hem te promoveren tot td.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... itser.html
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
PSVerDenBosch
Basisspeler
1
Berichten: 415
Lid geworden op: 23 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Haha ik was toch stiekem een beetje bang voor die Ward. Goede CV en veel lovende woorden. Maar ik begrijp hem wel, ik zou het ook niet doen ;)
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

PSVerDenBosch schreef: 31 mar 2023, 07:27 Maar ik begrijp hem wel, ik zou het ook niet doen ;)
Hmmwa ik zou er wel plezier in hebben om veel te dure miskopen te doen en Ajax naar de afgrond te helpen tegen 3 miljoen per jaar.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Wat maken ze er daar toch een potje van he? Ongekend. :lol:
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Haha heerlijk weer dit. Zoals altijd een te grote broek aantrekken en dan op je bek gaan. Ik wens wie het ook wordt veel succes, met dat kut konijn dat vanaf het begin aan je stoelpoten zal zagen.
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 31 mar 2023, 07:02 Doei Ward.

En het veel gebruikte zinnetje 'een fors verlies kan Ajax makkelijk hebben'... Daar denken ze bij Ajax dus inderdaad anders over. Aandeelhouders zijn belangrijker dan men denkt. Ward heeft echt wel even Transfermarkt geopend en weet dan ongeveer wat er normaliter gebeurde.
Ja inderdaad. Lekker gemaakt met afgelopen transferperiode(s) van Ajax. Een ambitieuze beginnend TD wordt natuurlijk razend enthousiast van een budget van 100mln, ook met wat minder kan je waanzinnige dingen neerzetten bij een club als Ajax.
Maar ja, hij is ook niet gek, en zal toezeggingen geëist hebben. De mooie woorden van vd Sar zijn leuk, maar daar koop je geen spelers mee.
En vervolgens blijft het dan waarschijnlijk stil aan Ajax zijde...
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Iedereen helemaal in shock daar in Amsterdam natuurlijk. Hoe durft iemand het grote ajax nou af te wijzen?

Nu moet de Telegraaf dadelijk weer opgesnord worden om te spinnen dat het toch eigenlijk ajax zelf was die de stekker uit de onderhandelingen heeft getrokken...
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Morgen zal de media wel aangeven dat die mistletoe een veeeeeeeeeeeeel betere keus is dan Ward.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Wel bijzonder dat Ward nu nog afhaakt.
Normaal gesproken zijn die gesprekken een formaliteit.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ajax deel II