Eredivisie Algemeen

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

https://www.vi.nl/nieuws/groningen-en-n ... er-publiek
Zou ESPN hier wel zin in hebben?
Gomes92
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 651
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano

Die strandballen bij Twente zijn dan wel weer hilarisch.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Bij Sparta hebben ze iets te goed naar Roma gekeken.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Voor de clubs is dit een veel betere aanbieding.

https://www.vi.nl/nieuws/alliantie-van- ... ie-rechten


Ook wel benieuwd of clubs dan transfers mee gaan nemen. Met een Mexicaan of Amerikaan in je selectie zal je de rechten toch beter kunnen verkopen zou je zeggen.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Alleen de 10 jaar is gewoon wel lang... Maar idd een veel betere deal.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ESPN/Disney kan gewoon het bod matchen en dan hebben ze nog steeds een goede deal.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het is een totaal andere deal natuurlijk. Het is meer dan alleen geld.

Daarnaast: ESPN is enorm aan het bezuinigen op dit moment. Daar gaan op dit moment duizenden mensen uit. Benieuwd wat de moedermaatschappij nog voor een vinger in de pap heeft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
robert_94
Lid 2e elftal
3
Berichten: 171
Lid geworden op: 4 nov 2020

Op basis van wat ik online kan vinden over de huidige tv gelden https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/di ... ~a6c4e39e/ is over seizoen 22/23 in totaal zo'n 74 miljoen euro te verdelen over de eredivisieclubs. PSV krijgt hier 8,3 miljoen euro van op basis van de puntentelling die de verdeling bepaalt.

Het is ongetwijfeld veel te makkelijk gerekend, maar als we met het nieuwe bod naar 200 miljoen per jaar gaan voor de eredivisieclubs en de verdeling blijft hetzelfde zou PSV per jaar zo'n 22 miljoen opstrijken in plaats van 8. Dit samen met de stijgende Europese gelden zou toch aardig wat mogelijkheden moeten bieden.
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

2 miljard is een verdubbeling van de vorige deal met FOX. Goede ontwikkeling!
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

robert_94 schreef: 26 apr 2023, 09:00 Op basis van wat ik online kan vinden over de huidige tv gelden https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/di ... ~a6c4e39e/ is over seizoen 22/23 in totaal zo'n 74 miljoen euro te verdelen over de eredivisieclubs. PSV krijgt hier 8,3 miljoen euro van op basis van de puntentelling die de verdeling bepaalt.

Het is ongetwijfeld veel te makkelijk gerekend, maar als we met het nieuwe bod naar 200 miljoen per jaar gaan voor de eredivisieclubs en de verdeling blijft hetzelfde zou PSV per jaar zo'n 22 miljoen opstrijken in plaats van 8. Dit samen met de stijgende Europese gelden zou toch aardig wat mogelijkheden moeten bieden.
Ik heb liever dat ze het eerlijker verdelen over de clubs (inclusief KKD), zeker als het bedrag groter wordt biedt dat alleen maar kansen. We zijn namelijk gebaad bij een sterkere competitie. Verplichting daarbij moet wel zijn dat het kunstgras er overal uitgaat.
Gebruikersavatar
colocolofc
Meervoudig international
5
Berichten: 1293
Lid geworden op: 26 jan 2019

Ik vraag me wel af: Aangezien Ziggo ook in deze 'alliantie van tv-aanbieders' zit, is dat niet een beetje conflict of interests aangezien ze ook Ajax sponsoren? Die hebben er natuurlijk baat bij als Ajax er zo goed mogelijk op staat.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dan pakken andere aanbieders toch PSV of Feyenoord. Helemaal prima.

Grote voordeel is dat PSV ook veel meer zelf met de beelden kan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Mikelvb schreef: 26 apr 2023, 09:28
robert_94 schreef: 26 apr 2023, 09:00 Op basis van wat ik online kan vinden over de huidige tv gelden https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/di ... ~a6c4e39e/ is over seizoen 22/23 in totaal zo'n 74 miljoen euro te verdelen over de eredivisieclubs. PSV krijgt hier 8,3 miljoen euro van op basis van de puntentelling die de verdeling bepaalt.

Het is ongetwijfeld veel te makkelijk gerekend, maar als we met het nieuwe bod naar 200 miljoen per jaar gaan voor de eredivisieclubs en de verdeling blijft hetzelfde zou PSV per jaar zo'n 22 miljoen opstrijken in plaats van 8. Dit samen met de stijgende Europese gelden zou toch aardig wat mogelijkheden moeten bieden.
Ik heb liever dat ze het eerlijker verdelen over de clubs (inclusief KKD), zeker als het bedrag groter wordt biedt dat alleen maar kansen. We zijn namelijk gebaad bij een sterkere competitie. Verplichting daarbij moet wel zijn dat het kunstgras er overal uitgaat.
Volgens mij speelt alleen Heracles straks toch nog op kunstgras? De rest is al over of gaat over (bijv. een Volendam toch ook)? Dan is het idd heel simpel: Heracles gaat op echt gras voetballen of ze komen de ED niet in. En dat moet je eigenlijk nu al vastleggen aangezien Heracles zal promoveren.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik hoop dat er vooral meer mogelijk wordt op individueel niveau. Buiten PSV heb ik totaal geen interesse in wedstrijden van andere clubs, ook niet van Feyenoord of Ajax.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 26 apr 2023, 10:32
Mikelvb schreef: 26 apr 2023, 09:28

Ik heb liever dat ze het eerlijker verdelen over de clubs (inclusief KKD), zeker als het bedrag groter wordt biedt dat alleen maar kansen. We zijn namelijk gebaad bij een sterkere competitie. Verplichting daarbij moet wel zijn dat het kunstgras er overal uitgaat.
Volgens mij speelt alleen Heracles straks toch nog op kunstgras? De rest is al over of gaat over (bijv. een Volendam toch ook)? Dan is het idd heel simpel: Heracles gaat op echt gras voetballen of ze komen de ED niet in. En dat moet je eigenlijk nu al vastleggen aangezien Heracles zal promoveren.
Heracles wil ook van kunstgras af.

https://www.vi.nl/nieuws/heracles-wil-n ... -kunstgras
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Kunstgras wordt afgeschaft voor de ED vanaf 2025 toch? Dan heeft Heracles niets te willen. Dan moeten ze wel.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

We kunnen ook voor de zekerheid gewoon heel Heracles afschaffen. Scheelt met meteen een lastige uitwedstrijd.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Standbeeld schreef: 26 apr 2023, 12:08 Kunstgras wordt afgeschaft voor de ED vanaf 2025 toch? Dan heeft Heracles niets te willen. Dan moeten ze wel.
Klopt, vanaf 25/26. Het zou dus best te verklaren zijn als de prioriteiten bij Ten Cate intussen verschoven zijn van marketing naar PR.

https://www.tubantia.nl/heracles/heracl ... ~abcdcef6/
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Grasmat schreef: 26 apr 2023, 14:53 We kunnen ook voor de zekerheid gewoon heel Heracles afschaffen. Scheelt met meteen een lastige uitwedstrijd.
Wij wonnen daar nog geregeld, de Diemense meisjes verloren er keer op keer op keer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Wel? Voor mijn gevoel ging dat maar 50/50 ofzo goed daar. Maar in dat geval mogen ze blijven. Schaffen we ajax wel af.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Grasmat schreef: 26 apr 2023, 16:10 Schaffen we ajax wel af.
Ook niet nodig. Die schaffen zichzelf wel af de komende tijd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Mikelvb schreef: 26 apr 2023, 09:28
robert_94 schreef: 26 apr 2023, 09:00 Op basis van wat ik online kan vinden over de huidige tv gelden https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/di ... ~a6c4e39e/ is over seizoen 22/23 in totaal zo'n 74 miljoen euro te verdelen over de eredivisieclubs. PSV krijgt hier 8,3 miljoen euro van op basis van de puntentelling die de verdeling bepaalt.

Het is ongetwijfeld veel te makkelijk gerekend, maar als we met het nieuwe bod naar 200 miljoen per jaar gaan voor de eredivisieclubs en de verdeling blijft hetzelfde zou PSV per jaar zo'n 22 miljoen opstrijken in plaats van 8. Dit samen met de stijgende Europese gelden zou toch aardig wat mogelijkheden moeten bieden.
Ik heb liever dat ze het eerlijker verdelen over de clubs (inclusief KKD), zeker als het bedrag groter wordt biedt dat alleen maar kansen. We zijn namelijk gebaad bij een sterkere competitie. Verplichting daarbij moet wel zijn dat het kunstgras er overal uitgaat.
Ik snap je gedachte, maar dit gaan 1. natuurlijk nooit werken omdat het bepaalde clubs gewoon minder kijkcijfers halen etc. en daarmee logischerwijs ook minder TV gelden zouden moeten verdienen. Bovendien kan het idee wel zijn dat je competitie sterker wordt, maar juist je topclubs die alle coëfficiënten moeten binnenslepen en je competitie op de kaart moeten zetten voor het buitenland lijden hieronder.

Daarnaast kan je beargumenteren of de competitie er sterker van wordt als kleinere clubs meer geld krijgen... Dit is ook het gehele onderhandelingsprobleem bij de NL League. De kleine clubs vinden allemaal dat PSV, Ajax en Feyenoord meer inkomsten moeten afstaan, maar zij stellen terecht dat het gros van de kleine clubs niet eens een beleid voert en/of visie heeft. Geef een club als NAC 1 miljoen en ze kopen er 10 onbekende exotische buitenlanders van waarvan 5 op huurbasis en ze hebben er geen drol aan.

Als je een andere verdeling wilt hebben, moeten daar ook afspraken over komen waar dat geld naar toe moet gaan.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Joofcorn
Jeugdinternational
2
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Paling Pirlo

Grasmat schreef: 26 apr 2023, 16:10 Wel? Voor mijn gevoel ging dat maar 50/50 ofzo goed daar. Maar in dat geval mogen ze blijven. Schaffen we ajax wel af.
Zo ver ik kan achterhalen over de laatste 17 wedstrijden in Almelo, heeft PSV 13 gewonnen, 3 gelijkgespeeld, en 1 verloren.
"Nulla è reale, tutto è lecito"
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2165
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Joofcorn schreef: 26 apr 2023, 16:34
Grasmat schreef: 26 apr 2023, 16:10 Wel? Voor mijn gevoel ging dat maar 50/50 ofzo goed daar. Maar in dat geval mogen ze blijven. Schaffen we ajax wel af.
Zo ver ik kan achterhalen over de laatste 17 wedstrijden in Almelo, heeft PSV 13 gewonnen, 3 gelijkgespeeld, en 1 verloren.
Dat is gelukkig iets beter dan Ajax, die in 23 wedstrijden er 14 gewonnen heeft, 4x gelijk en 5x verloren :lol:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dan zit mijn gevoel ernaast en in dat geval: welcome back Heracles! :mrgreen:

Fijne club en altijd welkom in de eredivisie. Altijd al gevonden.
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 feb 2022
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Heruone schreef: 26 apr 2023, 16:31
Mikelvb schreef: 26 apr 2023, 09:28

Ik heb liever dat ze het eerlijker verdelen over de clubs (inclusief KKD), zeker als het bedrag groter wordt biedt dat alleen maar kansen. We zijn namelijk gebaad bij een sterkere competitie. Verplichting daarbij moet wel zijn dat het kunstgras er overal uitgaat.
Ik snap je gedachte, maar dit gaan 1. natuurlijk nooit werken omdat het bepaalde clubs gewoon minder kijkcijfers halen etc. en daarmee logischerwijs ook minder TV gelden zouden moeten verdienen. Bovendien kan het idee wel zijn dat je competitie sterker wordt, maar juist je topclubs die alle coëfficiënten moeten binnenslepen en je competitie op de kaart moeten zetten voor het buitenland lijden hieronder.
Dat is een nogal positieve feedbackloop. De club die beter presteert krijgt meer kijkers en daardoor meer geld en daardoor beter presteert en daardoor meer geld. Dat effectief zie je al met CL gelden in kleine competities. In dit geval krijgen kleinere clubs dus minder geld, kunnen ze minder goede spelers halen/behouden en daardoor presteren ze weer minder hence je negatieve feedbackloop.

Geen competitie bestaat zonder kleinere teams, en nee een FC Emmen is geen club van naam, heeft geen gelijke toeschouwesraantallen als Ajax, en heeft niet eenzelfde begroting. Moet je ze daarvoor straffen?
Heruone schreef: 26 apr 2023, 16:31 Als je een andere verdeling wilt hebben, moeten daar ook afspraken over komen waar dat geld naar toe moet gaan.
Hoe zie je dat voor je? Hier heb je geld maar je mag er enkel niet exotische spelers van halen? Eisen stellen moet je maar tot beperkte mate doen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eredivisie Algemeen