Eredivisie Algemeen

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Mooi dat ADO zo dik achter staat. Jammer dat het tegen Willem II is. De afspraak was dat die samen zouden degraderen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

VVV is wel weg zo dus. Extra bijzonder voor Giakomakis dan nu. Ben benieuwd of ze er dan nog een serieus bedrag voor kunnen krijgen.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

3 miljoen, die gaat niet in de KKD ballen.

Kom op Groningen. Arjen erin 2e helft en knallen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Best bizar eigenlijk. Sinds de invoering van Playoffs voor Europese tickets in 2006 zijn er 15 jaar wedstrijden gespeeld waar zo goed als elke club wel eens heeft moeten aantreden.... behalve PSV.

Een beetje zoals de vloek op Viergever, die wonderbaarlijk altijd bij een contender speelt die niet kampioen wordt. En de reeks waarin Luuk en Siem tig jaar achter elkaar kampioen werden TOT ze beide bij ons speelde.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Playoffs zijn een commercieel gedrocht. Godallemachtig blij dat we geen Feyenoord zijn en dit tot nu toe altijd nog hebben kunnen ontlopen.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Grasmat schreef: 15 mei 2021, 12:25 Playoffs zijn een commercieel gedrocht. Godallemachtig blij dat we geen Feyenoord zijn en dit tot nu toe altijd nog hebben kunnen ontlopen.
Plus het feit dat het winnen van die play-off's geen prijs maar maar een soort vetleren medaille oplevert, namelijk 2de voorronde in de voetbal vergeetput die ECL genoemd wordt.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Conference league lijkt me best een leuke competitie voor clubs als feyenoord vitesse utrecht etc. Ik gun elke club en haar supporters leuke europese tripjes. Als PSV zijnde mik je hoger uiteraard.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Die playoffs verder best leuk, zorgt er voor dat veel teams tot het einde nog ergens voor spelen. Het is ook alleen maar voor dat troostprijsje. Leuk om Feyenoord/Dick/Berghuis nog een tijdje te zien ploeteren.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Die ECL kan voor PSV best nuttig zijn: de kans is aanwezig dat clubs als Feyenoord, AZ en Vitesse overwinteren, waardoor ze een drukker programma hebben. Tegelijkertijd doen spelers niet dezelfde ervaring op als wanneer je CL of EL speelt, aangezien je enkel meer wedstrijden tegen clubs van het niveau Heracles of Heerenveen speelt.
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Hoe meer wedstrijden je speelt, hoe meer ervaring je op doet. Zeker tegen buitenlandse ploegen, met andere formaties en tactieken. Is alleen maar goed als clubs als Vitesse daar meer wedstrijden van spelen.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Op de lange termijn wel maar vaak blijkt op korte termijn dat dit soort ploegen niet in staat zijn om weekend - midweeks - weekend te spelen en te blijven presteren
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

El Sordo schreef: 15 mei 2021, 13:45 Die ECL kan voor PSV best nuttig zijn: de kans is aanwezig dat clubs als Feyenoord, AZ en Vitesse overwinteren, waardoor ze een drukker programma hebben. Tegelijkertijd doen spelers niet dezelfde ervaring op als wanneer je CL of EL speelt, aangezien je enkel meer wedstrijden tegen clubs van het niveau Heracles of Heerenveen speelt.
Ik hoop vooral dat we ons volgend seizoen niet meer druk hoeven te maken over de resultaten van die clubs..
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1715
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Voor PSV zelf is het als vangnet ook best nuttig, als we in de EL-groepsfase (of in de CL- én EL-voorronde) dusdanig falen dat we 3e eindigen, spelen we na de winter alsnog Europees, zelfs al is het dan in de Conference League. Bovendien liggen er dan ook veel kansen om aan je coëfficiënten te werken.
Het is ook meteen een reden om de beker serieuzer te nemen, want stel dat je dan een keer een minder jaar hebt of een andere ploeg die niet Ajax is heeft ook een goed jaar en je eindigt derde heb je toch nog EL als je zelf de beker wint. Of je kan in dat geval ook de Conference League winnen natuurlijk, heb je ook EL.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mick Jagger schreef: 15 mei 2021, 14:12 Voor PSV zelf is het als vangnet ook best nuttig, als we in de EL-groepsfase (of in de CL- én EL-voorronde) dusdanig falen dat we 3e eindigen, spelen we na de winter alsnog Europees, zelfs al is het dan in de Conference League. Bovendien liggen er dan ook veel kansen om aan je coëfficiënten te werken.
Het is ook meteen een reden om de beker serieuzer te nemen, want stel dat je dan een keer een minder jaar hebt of een andere ploeg die niet Ajax is heeft ook een goed jaar en je eindigt derde heb je toch nog EL als je zelf de beker wint. Of je kan in dat geval ook de Conference League winnen natuurlijk, heb je ook EL.
Ach, de Conference League kun je nog winnen, wat misschien ook best geinig is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Geinig, Hmm…Vrees dat die benadering zo maar kan resulteren in een soortement KNVB-beker benadering: laat maar waaien dus, te weinig aanzien of weetikveelwat. But they may prove me entirely wrong
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1715
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 15 mei 2021, 14:55 Ach, de Conference League kun je nog winnen, wat misschien ook best geinig is.
Ik vraag me net als [mention]psvgouda[/mention] af of PSV alles op alles zou zetten om dat toernooi te proberen te winnen of dat PSV dan all-in gaat op de titel, plek 2 of zelfs op de beker. Misschien over een paar jaar als het toernooi meer historie en wellicht ook meer aanzien heeft dat het wel serieus/serieuzer genomen gaat worden, maar ik denk niet dat PSV staat te springen om aankomend seizoen al in dat toernooi terecht te komen.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dat vraag ik mij ook af ja. Zou leuk zijn om keer Europese prijs te winnen, om die Conference League te winnen. Maar dat winnen levert geen Champions League ticket op. En daarom zal kampioen worden wellicht belangrijker worden gezien.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dumfries?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Park schreef: 15 mei 2021, 16:19 Dat vraag ik mij ook af ja. Zou leuk zijn om keer Europese prijs te winnen, om die Conference League te winnen. Maar dat winnen levert geen Champions League ticket op. En daarom zal kampioen worden wellicht belangrijker worden gezien.
Ik vind dat ALS je kans maakt op een Europese prijs, je er altijd voor moet gaan. A omdat we "maar" 2 van zulke mooie prijzen in de kast hebben staan en de laatste inmiddels meer dan 30 jaar geleden is behaald, B je weet niet hoe deze prijs in de toekomst evolueert. Misschien krijgt het toernooi later nog een upgrade en dan heb je em met terugwerkende kracht maar mooi binnen, en C het zou zomaar kunnen dat in de laatste fase van het toernooi nog enkele mooie clubs overblijven waartegen het leuke affiches oplevert.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dat is wat jij wilt. Dat is wat ik zou willen. Waar het om gaat is natuurlijk wat PSV gaat dóén en uiteraard weet ik dat niet echt. Maar ik ben wat bang voor het boven geschetste scenario. Maar nogmaals: hopelijk heb ik ongelijk, dat zou mooi zijn. Iedere prijs is er een.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik mag hopen dat PSV heeft geleerd van het "laten lopen" van Europese toernooien. Onze huidige lage plek op de ranking komt meer door de wanprestaties van de afgelopen jaren dan het bewust laten lopen, maar uiteindelijk heb je hetzelfde resultaat: waarschijnlijk geen geplaatste status in de CL kwalificatie en als we toch kwalificeren zitten we in pot 4. Zelfs in de EL zullen we niet meer in pot 1 zitten, vermoed ik.

Bovendien is het onzin dat minder ver komen in Europa=meer kans op kampioenschap. Theoretisch kun je dit onderbouwen (vermoeidheid etc.), maar de praktijk laat anders zien. Als je het per seizoen bekijkt wordt namelijk juist het tegendeel bewezen; meestal is de kampioen langer of even lang actief geweest als de nr 2 in Europa. Elke Europese competitie moet serieus worden genomen, ook de Conference League.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Kwaliteit is gedurende een seizoen dan ook een grotere factor dan die paar extra wedstrijden. Hoe meer kwaliteit, hoe verder je nationaal en internationaal komt.

Neemt niet weg dat ploegen regelmatig morsen na een Europees tripje. Punt is dat je daar geen titels mee verliest. Die geef je weg op andere momenten die los staan van Europese verplichtingen.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

De tering wat een heerlijke goal van Pavlidis. Mooiste van het seizoen denk ik?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:



Redelijk goaltje ja.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Drie maal raden bij welke club de supporters weer moeten gaan lopen kloten in het stadion.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eredivisie Algemeen