Eredivisie Algemeen

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Die zal inderdaad wel de opvolger van Ten Hag gaan worden denk ik.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Als Ten Hag weggaat. Volgens mij is dat ook nog wel een ding sinds dat Gladbach al een ander heeft weten te strikken voor Röse. Wellicht dat ie Nagelsmann opvolgt o.i.d.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind Bosz wel een prima vent met een mooie visie, een beetje een Schmidt light, maar hij wint te weinig.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Bosz past qua uitstraling en spreekvaardigheid natuurlijk wel beter bij Ajax dan Erik tuinkabouter ten Hag.

Van mij mag hij ten Hag opvolgen, kunnen wij weer mooi prijzen pakken.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Tovast schreef: 23 mar 2021, 12:05 Bosz past qua uitstraling en spreekvaardigheid natuurlijk wel beter bij Ajax dan Erik tuinkabouter ten Hag.

Van mij mag hij ten Hag opvolgen, kunnen wij weer mooi prijzen pakken.
Ik zou juist vanwege die laatste zin willen dat ten Hag blijft. Zodat het idee niet blijft hangen dat we pas kampioen worden nadat ten Hag vertrekt (ook al werden we het in 2018 ook).
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Heissenberrug schreef: 23 mar 2021, 11:45 Die zal inderdaad wel de opvolger van Ten Hag gaan worden denk ik.
Ik denk dat hij naar AZ gaat komend seizoen. Mooie uitdaging voor hem.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Emmen gaat het gewoon nog redden he. Nog maar 1 punt achter nu. Wat een ommekeer!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Zo zie je maar wat er ook kan gebeuren als je de trainer niet ontslaat vanuit paniek.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Op de laatste dag is VVV-Emmen. Dat zou nog wel eens de beslissing kunnen zijn voor die tweede degradatieplek.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja Emmen is bezig zich erg knap te herstellen. Nog geen twee maanden geleden riep een pipo hier dat het ondering al wel allemaal klaar was. Boy was he wrong.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Mooi om te zien dat de clubs die de rust bewaren beloont worden met punten. ADO met hun zwalkend beleid gaan geheel terecht degraderen. Maar Emmen die vasthoudt aan een goed functionerende trainer krijgt nu loon naar werken. Net zoals bijvoorbeeld RKC, waar ook tegenslag het rustig blijft en verstandig beleid wordt gevoerd.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Aangezien ik geboren en getogen ben in Den Haag heb ik een zwak voor ADO, maar met dit beleid resulterend in dit niveau voetbal verdienen ze het om te degraderen. Wordt nog een spannende strijd tussen Emmen, Willem II, VVV en misschien ook RKC voor het ontlopen van die 2e degradatieplek en nacompetitie.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Johann Vogel schreef: 10 apr 2021, 23:26 Mooi om te zien dat de clubs die de rust bewaren beloont worden met punten. ADO met hun zwalkend beleid gaan geheel terecht degraderen. Maar Emmen die vasthoudt aan een goed functionerende trainer krijgt nu loon naar werken. Net zoals bijvoorbeeld RKC, waar ook tegenslag het rustig blijft en verstandig beleid wordt gevoerd.
Clubs die een visie hebben en ergens naar toe willen laten niet hun oren naar de supporters, de Valentijntjes en de Johannetjes hangen. Je gaat een bepaald traject in hebt met een reden voor een visie gekozen en die gelijk bij een tegenslag overboord zetten is achterlijk. RKC speelt ook inmiddels hartstikkel leuk voetbal en lijken er wel in te blijven. Emmen heeft de gunfactor, alleen dat godvergeten kunstgras....
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik vind het ook goed om te zien als clubs waar de rust is dat die goed presteren. Er zijn een stuk of 5/6 ploegen onderin die elkaar niet zoveel ontlopen. Dan spelen geluk en pech ook wel een rol of kan er op het dunne koord net een wedstrijd zijn waar iets kan ontstaan of juist iets stuk gaat binnen een team. Meestal ook ongrijpbaar. Emmen en RKC zijn dit seizoen niet in paniek geraakt. De andere clubs onderin niet al wil ik Willem II nog wel het voordeel van de twijfel geven. Het kan nog steeds alle kanten op, al lijkt Ado wel klaar te zijn. Volledig terecht overigens.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Willem II degraderen is wel fijn hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 550
Lid geworden op: 2 okt 2017

ShovingNE2 schreef: 11 apr 2021, 08:57 Clubs die een visie hebben en ergens naar toe willen laten niet hun oren naar de supporters, de Valentijntjes en de Johannetjes hangen. Je gaat een bepaald traject in hebt met een reden voor een visie gekozen en die gelijk bij een tegenslag overboord zetten is achterlijk. RKC speelt ook inmiddels hartstikkel leuk voetbal en lijken er wel in te blijven. Emmen heeft de gunfactor, alleen dat godvergeten kunstgras....
Emmen wil zelf ook af van kunstgras, maar is ook bezig met een nieuw stadion. Zo'n kunstgrasveld verwijderen schijnt nogal prijzig te zijn en om dat (en dus een nieuwe mat aanleggen) te doen voor waarschijnlijk één volledig seizoen is natuurlijk wel gortig voor een club met een begroting van zo'n 9 miljoen. Dat was tenminste afgelopen zomer het verhaal. Maar door Corona en de sportieve crisis is dat momenteel natuurlijk allemaal ook onzeker met dat stadion.

Ik ben ook wel blij dat Emmen vastgehouden heeft aan Lukkien, want dat is voor Emmen gewoon een toptrainer. De reden dat Emmen in de problemen is geraakt zit hem in de selectie die voor de winter gewoon veel te mager was. Ze dachten dat Laursen en Sidibe (beiden hier niet onbekend) de huurlingen Adzic en Frei wel konden vervangen. Dat viel even tegen. Die laatste twee zijn in de winterstop terug gekomen en nu kan Peña zijn balletjes weer kwijt en met Vlak erachter hoeft ie ze ook niet meer van eigen helft te halen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Klopt. Het nieuwe stadion moet met ingang van seizoen 22/23 worden opgeleverd. Ik snap dat je dan geen kunstgras gaat vervangen in de tussentijd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 550
Lid geworden op: 2 okt 2017

Het huidige kunstgrasveld is net een jaar oud. En volgens mij zit er een betonnen bak onder, wat zorgt voor een flinke kostenpost bij vervanging. De kogel is trouwens nog niet door de kerk wat betreft een nieuw stadion. Verbouw van het huidige behoort ook nog tot de mogelijkheden. Als voor die optie gekozen wordt zal het plastic wel snel verdwijnen lijkt me.
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Wat een verhaal is dit joh, het is bij ADO echt nog erger dan bij Roda JC. ADO staat dus echt op de rand van de afgrond. Zo ver dat advocaten zelfs aan het uitzoeken zijn of een Rangers-traject (failliet verklaren en dan weer opklimmen) niet gewoon het beste is voor de club. Het verhaal is zo chaotisch dat het eigenlijk niet samen te vatten is maar hier toch een stukje over waarom de Chinese eigenaren ineens de club willen verkopen:
Na een paar moeizame jaren lijken de Chinezen eind 2019 weer helemaal aan boord. Een Haagse delegatie bezoekt China, waar de onlangs aangestelde algemeen directeur een meerjarenplan presenteert. De club wil commercieel stappen maken en de gemiddelde leeftijd in de selectie moet drastisch omlaag. China is positief en zegt één miljoen euro extra toe om alles te verwezenlijken. Dat bedrag komt echter niet direct uit de portemonnee van UVS. In China wordt eens te meer duidelijk dat Hui Wang, de man die zich in 2014 presenteert als de nieuwe grootaandeelhouder, niet het laatste woord heeft. Dat is Yihui Wang, de zwager van Hui Wang. Hij leidt Jiahua East Holdings Group dat 51 procent van de aandelen United Vansen bezit. Yihui Wang staat dicht bij het partijbestuur van de communistische partij, waar president Xi Jinping de scepter zwaait. Het Haagse gezelschap ziet zijn kans schoon en vraagt via een tolk aan Wang senior wat nu eigenlijk de bedoeling is met ADO. ‘Het is een prestigeproject’, vertaalt de tolk vrij. ‘Ik wil dit project voor eeuwig voortzetten, tot in mijn graf.’

Toch praat UVS nog geen twaalf maanden later met Amerikanen. De dagelijkse leiding vraagt meermaals naar de beweegredenen, maar een antwoord blijft uit. Sportief is er weinig progressie geboekt sinds het bezoekje aan China, commercieel maakt het wél stappen. In het Haagse doen inmiddels twee scenario’s de ronde. Allereerst zou Hui Wang in scheiding liggen met de zus van Yihui Wang. Dat is in Chinese kringen reden genoeg om alle banden met United Vansen door te snijden. Een tweede en logischere verklaring, is een rigoureuze koerswijziging. Collega Süleyman Öztürk beschreef recent al hoe de Chinese bubbel uiteen is gespat. Een paar jaar terug wilde Xi Jinping van China een voetbalgrootmacht maken, nu zijn investeringen in het mondiale voetbal uit den boze. In eigen land gaan clubs failliet, in Europa worden clubs massaal te koop gezet. In een lezerswaardig artikel merken de journalisten van Follow The Money op dat Xi Jinping er met gestrekt been in gaat. Al het geld dat ooit is geïnvesteerd in buitenlandse clubs, moet terugvloeien naar China. Zo niet, dan volgen sancties. Wang zou niet de eerste clubeigenaar zijn die in de gevangenis belandt.
https://www.vi.nl/pro/hoe-ado-den-haag- ... en-cowboys
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Ik wilde hem hier net gaan delen inderdaad [mention]Manolev25[/mention].
What the fuck is daar toch allemaal aan de hand :lol:

Als iemand het artikel wil lezen dan stuur maar een PM!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tsja, dubieuze buitenlandse geldstromen die instorten....
Trouwens interessant, die koerswijziging van China mbt voetbal.

Ik ken het naadje van de kous niet maar het lijkt er sterk op alsof mismanagement net zo diep in het DNA van Den Haag zit als dat bij bijv. Feyenoord het geval is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Het is sowieso te bizar voor woorden dat de 3e stad van het land, met zo'n groot achterland, zich niet eens op zijn minst als een stabiele middenmoter kan manifesteren. Dan hang je inderdaad van mismanagement aan elkaar. En dat al jarenlang.
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Ken deze speler niet maar deze cijfers lijken me vrij aardig. Nog een voordeel: kan mooi meevliegen met Tzolis... :p

nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Bram van Polen bijgetekend, en gaat nu voor zijn 15e seizoen bij Zwolle. Vind ik mooi!

Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Afbeelding
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Weer een kunstgras veld erbij.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eredivisie Algemeen