Eredivisie Algemeen

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Vertrekken allebei pas na het seizoen overigens

https://fctwente.nl/nieuws/jan-streuer- ... fc-twente/
Gebruikersavatar
bakayokodiamant
Verbannen
1
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2023
Seizoenkaart: Vak B

Had Ron Jans graag bij PSV gezien ipv RvN. Heeft overal het maximale eruit gehaald met aantrekkelijk aanvallend voetbal. M.u.v Luik.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Zoiets zo vroeg in het seizoen al bekend maken levert vaak niet echt hele goede resultaten in de rest van het seizoen dacht ik. Spelersgroep gelooft het zo wel.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Zou me niks verbazen als ze samen naar 020 gaan
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat zou mij eigenlijk wel enorm verbazen :tear:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mij ook. Daar zijn het veel te beschaafde mensen voor.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik zie Ron Jans nog wel naar een topclub in België gaan, als hij nog een stap hogerop wil maken. Ik verwacht namelijk niet dat de traditionele top 3 bij hem aan zal kloppen.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Ron Jans was duidelijk: Wil gaan genieten van zijn kinderen, kleinkinderen, vrienden, boeken lezen enz. Kortom: hij stopt en gaat genieten van het leven en dus vervroegd pensioen.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Grasmat schreef: 12 feb 2023, 19:10 Zoiets zo vroeg in het seizoen al bekend maken levert vaak niet echt hele goede resultaten in de rest van het seizoen dacht ik. Spelersgroep gelooft het zo wel.
Dat was vorig seizoen bij ons toch al gedebunked?
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik snap die positiviteit omtrent Jans nooit zo. Vervelende vent met een vriendelijke uitstraling. En als coach niks bijzonders, maar wel vaak geluk gehad dat hij op het juiste moment op de juiste plek was met uitstekende selecties voor de clubs waar hij werkte.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 12 feb 2023, 20:38 Ik snap die positiviteit omtrent Jans nooit zo. Vervelende vent met een vriendelijke uitstraling. En als coach niks bijzonders, maar wel vaak geluk gehad dat hij op het juiste moment op de juiste plek was met uitstekende selecties voor de clubs waar hij werkte.
Waarom een vervelende vent?
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Thijs schreef: 12 feb 2023, 20:38 Ik snap die positiviteit omtrent Jans nooit zo. Vervelende vent met een vriendelijke uitstraling. En als coach niks bijzonders, maar wel vaak geluk gehad dat hij op het juiste moment op de juiste plek was met uitstekende selecties voor de clubs waar hij werkte.
Op een gegeven moment is dat geen geluk meer maar gewoon kunde.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Standbeeld schreef: 12 feb 2023, 20:40
Thijs schreef: 12 feb 2023, 20:38 Ik snap die positiviteit omtrent Jans nooit zo. Vervelende vent met een vriendelijke uitstraling. En als coach niks bijzonders, maar wel vaak geluk gehad dat hij op het juiste moment op de juiste plek was met uitstekende selecties voor de clubs waar hij werkte.
Waarom een vervelende vent?
Elke keer als hij tegengas kreeg liet hij zijn ware kleuren zien, zoals in zijn ruzietje met Louis van Gaal en onderstaande video. Zijn nog wel meer momenten en zijn ontslag in de VS was natuurlijk ook niet voor niks…

Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

loginnaam schreef: 12 feb 2023, 20:41
Thijs schreef: 12 feb 2023, 20:38 Ik snap die positiviteit omtrent Jans nooit zo. Vervelende vent met een vriendelijke uitstraling. En als coach niks bijzonders, maar wel vaak geluk gehad dat hij op het juiste moment op de juiste plek was met uitstekende selecties voor de clubs waar hij werkte.
Op een gegeven moment is dat geen geluk meer maar gewoon kunde.
Nee hoor. Heeft gewoon meestal naar het niveau van zijn selectie gepresteerd. Ook nu heeft Twente gewoon een prima selectie, waarmee een vijfde plaats hartstikke normaal is. Prima dus, maar niks voor een topclub, want dan moet het technisch, tactisch of qua motivatie iets extra’s kunnen zijn en dat is het bij hem niet.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Thijs schreef: 12 feb 2023, 20:46
loginnaam schreef: 12 feb 2023, 20:41

Op een gegeven moment is dat geen geluk meer maar gewoon kunde.
Nee hoor. Heeft gewoon meestal naar het niveau van zijn selectie gepresteerd. Ook nu heeft Twente gewoon een prima selectie, waarmee een vijfde plaats hartstikke normaal is. Prima dus, maar niks voor een topclub, want dan moet het technisch, tactisch of qua motivatie iets extra’s kunnen zijn en dat is het bij hem niet.
Maar dat hij elke keer bij clubs zat die net op dat moment voor hun doen een uitstekende selectie hadden, hoeft helemaal geen geluk te zijn. Dat kan ook juist betekenen dat Jans ten eerste vaak de juiste carrière keuzes maakt en ten tweede de TDs daar kennelijk ook goed van input weet te voorzien welke spelers goed zouden zijn, en ten derde lukt het Jans dan ook om alles uit die selecties te halen. Vergelijk dit nou eens met wat Schreuder het afgelopen half jaar heeft gedaan...

Dan zeg ik niet meteen dat hij ook geschikt is voor een topclub, waarschijnlijk zelfs niet omdat er dan ook andere topclub-specifieke dingen gaan spelen (wat niet een voetbaltechnisch hoeft te zijn) en zijn mislukte avonturen in België en de VS tonen wel dat hij in meer uitdagende omgevingen mogelijk niet de beste keuzes maakt, maar jij schildert hem nu helemaal aan het andere spectrum af, en dat lijkt mij gezien zijn prestaties niet terecht.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 12 feb 2023, 20:38 Ik snap die positiviteit omtrent Jans nooit zo. Vervelende vent met een vriendelijke uitstraling. En als coach niks bijzonders, maar wel vaak geluk gehad dat hij op het juiste moment op de juiste plek was met uitstekende selecties voor de clubs waar hij werkte.
Poeh wat een onderschatting wbt Jans. Op zo'n wijze kan je werkelijk alles wel goed praten bij elke willekeurige coach. Sorry hoor, maar echt een onzin post van je. Lijkt eerder alsof Jans je jeugdliefde heeft afgepakt vroeger, al weet ik natuurlijk niet hoe oud je bent.. 🤔 😁

Als Jans wat meer tijd wil... Lekker terug komen bij PEC! Die zijn hard op weg weer te promoveren, ligt een mooie klus om de club weer op te bouwen en dat in zijn eigen stadje.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 13 feb 2023, 00:26 Lijkt eerder alsof Jans je jeugdliefde heeft afgepakt vroeger, al weet ik natuurlijk niet hoe oud je bent.. 🤔 😁
Haha Jans en [mention]Thijs[/mention] schelen echt een jaar of 50.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Grasmat schreef: 12 feb 2023, 19:10 Zoiets zo vroeg in het seizoen al bekend maken levert vaak niet echt hele goede resultaten in de rest van het seizoen dacht ik. Spelersgroep gelooft het zo wel.
Als resultaten tegenvallen dan wel, maar Twente gaat echt prima. Die spelers gaan door het vuur voor Jans. Daarbij: ze voetballen allemaal voor een transfer na zo'n geweldig seizoen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Lorenzo von Matterhorn schreef: 13 feb 2023, 01:13
Juancho schreef: 13 feb 2023, 00:26 Lijkt eerder alsof Jans je jeugdliefde heeft afgepakt vroeger, al weet ik natuurlijk niet hoe oud je bent.. 🤔 😁
Haha Jans en [mention]Thijs[/mention] schelen echt een jaar of 50.
:lol:

Ik ben niet positief over Jans, maar dat [mention]Juancho[/mention] hem nu beticht van pedofilie vind ik dan ook weer te ver gaan inderdaad…
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Maar wat betreft de titelstrijd, als we even kijken naar het huidige puntgemiddelde van Feyenoord en het resterende programma van de concurrenten ten opzichte van ons eigen programma lijkt een titel me eerlijk gezegd zo goed als onrealistisch. Feyenoord kan nog max. 85 punten halen, en kijkend naar hun programma zie ik ze nog maximaal drie keer puntverlies lijden. Laten we aannemen dat ze deze zaterdag winnen van AZ, verliezen van Ajax en nog twee keer een uitglijdertje (lees: gelijkspel) maken in hun andere wedstrijden. In dat geval zouden ze eindigen op 78 punten. Wij kunnen zelf nog maximaal 81 punten halen, en laten we aannemen dat we al onze thuiswedstrijden gaan winnen (waaronder Twente en Ajax), wat al vrij optimistisch is. Ik kan me gezien ons trackrecord absoluut niet voorstellen dat wij daarnaast ook nog eens 6 uit 7 overwinningen gaan halen in het volgende rijtje uitwedstrijden: Utrecht, RKC, Vitesse, NEC, Volendam, Sparta, AZ. Ik denk eerlijk gezegd dat 4 wellicht al te veel is...
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 13 feb 2023, 06:59
Grasmat schreef: 12 feb 2023, 19:10 Zoiets zo vroeg in het seizoen al bekend maken levert vaak niet echt hele goede resultaten in de rest van het seizoen dacht ik. Spelersgroep gelooft het zo wel.
Als resultaten tegenvallen dan wel, maar Twente gaat echt prima. Die spelers gaan door het vuur voor Jans. Daarbij: ze voetballen allemaal voor een transfer na zo'n geweldig seizoen.
Voetballen voor een transfer is doorgaans niet het meest wenselijk voor een team (lees: veel egoïsme). Anderzijds: ik denk dat deze duidelijkheid beter is dan sluimerende onduidelijkheid. Maar al met al denk ik dat een vertrekkende trainer gemiddeld genomen geen positief effect heeft op een team.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Chucky schreef: 13 feb 2023, 10:59 Maar wat betreft de titelstrijd, als we even kijken naar het huidige puntgemiddelde van Feyenoord en het resterende programma van de concurrenten ten opzichte van ons eigen programma lijkt een titel me eerlijk gezegd zo goed als onrealistisch. Feyenoord kan nog max. 85 punten halen, en kijkend naar hun programma zie ik ze nog maximaal drie keer puntverlies lijden. Laten we aannemen dat ze deze zaterdag winnen van AZ, verliezen van Ajax en nog twee keer een uitglijdertje (lees: gelijkspel) maken in hun andere wedstrijden. In dat geval zouden ze eindigen op 78 punten. Wij kunnen zelf nog maximaal 81 punten halen, en laten we aannemen dat we al onze thuiswedstrijden gaan winnen (waaronder Twente en Ajax), wat al vrij optimistisch is. Ik kan me gezien ons trackrecord absoluut niet voorstellen dat wij daarnaast ook nog eens 6 uit 7 overwinningen gaan halen in het volgende rijtje uitwedstrijden: Utrecht, RKC, Vitesse, NEC, Volendam, Sparta, AZ. Ik denk eerlijk gezegd dat 4 wellicht al te veel is...
Waarom ga je er vanuit dat Feyenoord in deze vorm van AZ wint, terwijl Kokcu, die echt hun gangmaker is, niet meedoet? Denk dat AZ een grotere kans maakt op drie punten zelfs. Die kunnen net zo slim spelen als wij deden in de Kuip en dan gaat Feyenoord een zware pijp roken hoor.
Gomes92
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 651
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano

Groningen is wel klaar denk ik. Als je van 10 man van Emmen niet kunt winnen....
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hopen op gelijkspelletje tussen Feyenoord-AZ
Gomes92
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 651
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano

Rikkert1234 schreef: 18 feb 2023, 20:55 Hopen op gelijkspelletje tussen Feyenoord-AZ
Hoop met je mee, maar weinig vertrouwen in. Feyenoord morst echt nauwelijks wat en anders krijgen ze wel een beetje hulp.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

AZ laat vaker onverwachts punten liggen en ik verwacht dat ze het lastiger gaan krijgen met de druk, dus ik hoop dat AZ wint vandaag.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eredivisie Algemeen