Eredivisie Algemeen

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Bespreek hier alles over de Eredivisie.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Rankovic dus ontslagen bij ADO. Zes keer verloren in acht wedstrijden klinkt dan ook bedroevend slecht. Maar ze speelden al tegen Vitesse, AZ, Feyenoord en PSV en zijn in de beker “gewoon” door. Dan valt het toch wel mee? Zeker met de ploeg, die ze hebben, waar de bepalende karakters ook nog uit zijn verdwenen.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Martin Jol moet het maar overnemen als hij het zo goed weet.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Thijs85 schreef: 08 nov 2020, 12:10 Rankovic dus ontslagen bij ADO. Zes keer verloren in acht wedstrijden klinkt dan ook bedroevend slecht. Maar ze speelden al tegen Vitesse, AZ, Feyenoord en PSV en zijn in de beker “gewoon” door. Dan valt het toch wel mee? Zeker met de ploeg, die ze hebben, waar de bepalende karakters ook nog uit zijn verdwenen.
Het is weer ouderwets onrustig daar met al die hogere machten die invloed uit willen oefenen. Ik geloof niet dat Rankovic eruit gooien het probleem oplost. Niet dat het nu zo'n geweldige coach is, maar inderdaad het speelschema zat niet mee en de selectie is ook niet echt kwalitatief hoogwaardig.

In potentie zou er uit een club met als direct achterland zo'n grote stad veel en veel meer uit te halen zijn. Maar dan moet er wel structureel een capabel en loyaal bestuur zijn.
Kezmania
Meervoudig international
3
Berichten: 1047
Lid geworden op: 4 nov 2020

Lijkt me een uitermate geschikte vent. Ze hebben hem aangesteld doordat hij bepaalde competenties heeft, en het is nog veel te vroeg om hem nu af te rekenen. Zeer eng beleid daar in Den Haag. Immers, Beugelsdijk, Meijers zijn geen helden, maar zij bewaakte wel de identiteit van ADO. Het is nu letterlijk een bij elkaar geraapt zootje rijp voor degradatie. Stel dat vvv na hun moraal-boost van gister wat beter gaat spelen dan is ADO degradatie-kandidaat nummer 1.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Helemaal eens met Kezmania. Het waren geen toppers maar dan weet je dat je spelers hebt die altijd alles geven en die vul je aan met een paar talenten en wat oud Eredivisie gedienden en dan heb je al een basis om mee te werken.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik geloof dat die gasten ook wel heel veel geld opstreken, waardoor ze verder echt vast zaten.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Jol haalde maar liefst 18 nieuwe spelers (!), waarvan er een stuk of 7 zijn gehuurd.
Verder lieten ze de 'echte' en ervaren ADO mannen vertrekken.

Dus een nieuwe en onbewezen trainer met een berg jonge en onbewezen spelers, dat is vragen om problemen en die kregen ze dan ook. Daarbij spraken Jol en Rankovic blijkbaar niet meer met elkaar.

Wat een enorme puinhoop hebben ze ervan gemaakt.
En waarom krijgt Jol daar nog steeds het vertrouwen? Vorig seizoen haalde hij Pardew en kreeg die de vrije hand om een berg Engelse dure en vrij waardeloze spelers te halen, dit seizoen haalt hij uit zijn eigen netwerk eveneens vooral spelers die (nog?) niet goed genoeg zijn. Hij verdient er bakken met geld mee en is zogenaamd een clubman, en die voorzitter blijft erin trappen.

De voetbalwereld blijft niet stoppen met verbazen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Jol vult zijn zakken via al die schimmige figuren, denk ik.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Wat je nu heel goed ziet in de Eredivisie is dat een club als Twente goed presteert. Dit komt omdat zij talenten halen die ook nog een redelijk goede toekomst kunnen hebben of een groot talent zijn geweest.

ADO haalt spelers die niemand kent en nooit als talent zijn aangekaart.

Bij Vitesse zie je dit nu ook goed, die trainer heeft ervoor gezorgd dat Bazoer en Tannane goed spelen. Zij kunnen uiteindelijk best wel weer die stap hogerop maken.

Het valt me nog steeds tegen hoe kleine clubs in de Eredivisie zulke slechte spelers kunnen halen.
RKC daarentegen heeft het wel goed gedaan vind ik. Zij hadden de slechtste selectie en worden naar mijn idee steeds sterker.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

https://www.vi.nl/pro/brood-ik-kan-heel ... gen-mening

Die Jol, die heeft iets te veel mafiafilms gekeken. Wat n vent is dat tegenwoordig.

Zou Brood een niet te weigeren aanbod hebben gehad? :D
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ik begrijp nooit dat Ruud Brood geen betere clubs kan krijgen. Hij stapt altijd in bij ellende.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 10 nov 2020, 22:47
Die Jol, die heeft iets te veel mafiafilms gekeken. Wat n vent is dat tegenwoordig.

Zou Brood een niet te weigeren aanbod hebben gehad? :D
Sorry, kon het niet laten :mrgreen:

Afbeelding
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Haha goud, precies wat ik voor ogen had toen ik die foto zag :praise:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

ComeOnPSV schreef: 10 nov 2020, 22:53 Ik begrijp nooit dat Ruud Brood geen betere clubs kan krijgen. Hij stapt altijd in bij ellende.
Er zal wel weer brood op de plank moeten. Je kunt niet eeuwig je vaste lasten blijven betalen uit de ontslagvergoeding van NAC.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ernie Brandts is ook zo iemand die een tijd geleden best leuke dingen liet zien met NAC, en vervolgens geen fatsoenlijke club meer kon krijgen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hofland er dus uit bij Fortuna. Wéér een club waar van Bommel in kan stappen, zeker gezien zijn clubverleden. Bovendien: Hij wilde graag een Duitse club en Sittard is gewoon Duitsland, daar hoeven we niet moeilijk over te doen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 11 nov 2020, 12:51 Hofland er dus uit bij Fortuna. Wéér een club waar van Bommel in kan stappen, zeker gezien zijn clubverleden. Bovendien: Hij wilde graag een Duitse club en Sittard is gewoon Duitsland, daar hoeven we niet moeilijk over te doen.
Bij PSV deed ie moeilijk dat ze op de training niet altijd dezelfde bal gebruikten als die tijdens de wedstrijd. De organisatorische zaken die hij van PSV verlangde, die kunnen ze hem bij Fortuna helemaal niet bieden. Als hij daar de clubarts vraagt om een foto van de knie van Koselev, dan moet die kerel eerst nog op zoek naar polaroids.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Van Bommel moet zich minder druk maken om het werk van de artsen en zich meer druk maken om de omzettingen die de tegenstander in de rust doorvoert.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV schreef: 10 nov 2020, 22:53 Ik begrijp nooit dat Ruud Brood geen betere clubs kan krijgen. Hij stapt altijd in bij ellende.
Bij NAC was iedereen dolblij dat hij vertrok, ook de spelers.
Dat vond ik verrassend (hij maakte bij PSV een prima indruk), maar het is ook veelzeggend.

Ik ben benieuwd hoe lang dit goed blijft gaan.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 11 nov 2020, 12:58
Grasmat schreef: 11 nov 2020, 12:51 Hofland er dus uit bij Fortuna. Wéér een club waar van Bommel in kan stappen, zeker gezien zijn clubverleden. Bovendien: Hij wilde graag een Duitse club en Sittard is gewoon Duitsland, daar hoeven we niet moeilijk over te doen.
Bij PSV deed ie moeilijk dat ze op de training niet altijd dezelfde bal gebruikten als die tijdens de wedstrijd. De organisatorische zaken die hij van PSV verlangde, die kunnen ze hem bij Fortuna helemaal niet bieden. Als hij daar de clubarts vraagt om een foto van de knie van Koselev, dan moet die kerel eerst nog op zoek naar polaroids.
Sorry, ik probeer hem ook alleen maar wanhopig aan een club te helpen, welke dan ook, zodat hij ons kan vergeten en door kan met zijn leven.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 11 nov 2020, 13:56
Josef Dettelbacher schreef: 11 nov 2020, 12:58

Bij PSV deed ie moeilijk dat ze op de training niet altijd dezelfde bal gebruikten als die tijdens de wedstrijd. De organisatorische zaken die hij van PSV verlangde, die kunnen ze hem bij Fortuna helemaal niet bieden. Als hij daar de clubarts vraagt om een foto van de knie van Koselev, dan moet die kerel eerst nog op zoek naar polaroids.
Sorry, ik probeer hem ook alleen maar wanhopig aan een club te helpen, welke dan ook, zodat hij ons kan vergeten en door kan met zijn leven.
Dan moet ie toch echt een keer naar Eindhoven, en wij een keer naar Sittard, dus ben bang dat er niks vergeten kan worden ;)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
GOATZE
Regelmatige invaller
3
Berichten: 302
Lid geworden op: 9 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV FCE

Kaarten:

Het wordt tijd dat Vite$$e wat punten gaat droppen.. die blijven te lang hangen bovenin
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Geduld. Vitesse komt uiteindelijk wel waar ze horen te staan en dat zal waarschijnlijk plek 5 zijn. Misschien een plekje hoger als het langer de goede kant op valt en AZ of Feyenoord een flinke dip krijgen.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Grasmat schreef: 10 nov 2020, 23:31
Josef Dettelbacher schreef: 10 nov 2020, 22:47
Die Jol, die heeft iets te veel mafiafilms gekeken. Wat n vent is dat tegenwoordig.

Zou Brood een niet te weigeren aanbod hebben gehad? :D
Sorry, kon het niet laten :mrgreen:

Afbeelding
Ik ook niet.
'Cuz one does not fvck with Tony SoprADO.

Afbeelding

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eredivisie Algemeen