Eredivisie Algemeen

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Handball
Bankzitter
1
Berichten: 248
Lid geworden op: 10 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

11 Sir Tinus schreef: 24 aug 2022, 11:36 Bij Voetbalpraat gisteren zei Kwakman, die ik oprecht een leuke analist vind, dat heel NL blij zou zijn als PSV de CL haalt. Zelfs vd Sar zou niet hopen dat wij verliezen.

Nou ik denk dat het precies tegenovergestelde is. Ik verwacht dat er vrijwel geen club of supporter is die ons liever verder ziet uitlopen met de CL miljoenen, met mindere lastige donderdag-zondag wedstrijden, met normaliter minder kans op coëfficientpunten en dat we na de winter geen dubbel programma hebben (wat zou kunnen bij een lastige loting). En Ajax, die wil sowieso dat kleine potje niet met ons delen want dat scheelt 2 a 4 miljoen geloof ik en onze spelers worden meer waard in de CL bij succes dan bij de EL of zelfs ECL.

Andersom hoop ik namelijk dat Ajax er zo snel mogelijk uit vliegt, en in de EL mag het nog wel wat rondjes vanwege het dubbel programma.
Een PSV overwinning geeft enorm veel bonuspunten, waardoor plek 6 op de coefficenten ranglijst bijna zeker binnen is. Dit betekent niet alleen een tweede extra ticket naar de groepsfase. Maar ook dat de nummer 3 voorronde champions league mag gaan spelen (Oftewel grotere kans Feyenoord/AZ) op champions league. Dat de nummer 4 geplaatst is voor Europa league groepsfase. En dat we daarnaast nog eens twee tickets krijgen voor de conference league.

Dat laatste is positief voor clubs als vitesse, utrecht, twente etc. omdat hun kans op europa nu bijna verdubbeld.

Daarnaast zullen clubs als PSV/Feyenoord door de verhoogde europese inkomsten steeds meer geld te besteden hebben, wat uiteindelijk deels ook door zal vloeien naar kleinere clubs omdat transfersommen etc. omhoog gaan.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Volgens mij krijg je 3/5e punt dus dat is 0.6 punt + minimaal 0,5/5e punt bij gelijkspel vandaag en 1/5e punt bij winst dus dat is 0.7 of 0.8 punt in totaal. Als we in de EL komen mag je verwachten dat je tegen een mindere broeder 2x wint en dan heb je al 1.2 punt. In de CL zal het puntjes sprokkelen zijn maar leveren ze net zoveel op.

Als de nr 4 automatisch geplaatst is voor EL groepfase en nr 5 voor ECL groepfase is wel een hoofdprijs. Dat de nr 6 voorronde ECL moet spelen is eerder een last dan een lust.
Handball
Bankzitter
1
Berichten: 248
Lid geworden op: 10 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 24 aug 2022, 17:31 Volgens mij krijg je 3/5e punt dus dat is 0.6 punt + minimaal 0,5/5e punt bij gelijkspel vandaag en 1/5e punt bij winst dus dat is 0.7 of 0.8 punt in totaal. Als we in de EL komen mag je verwachten dat je tegen een mindere broeder 2x wint en dan heb je al 1.2 punt. In de CL zal het puntjes sprokkelen zijn maar leveren ze net zoveel op.

Als de nr 4 automatisch geplaatst is voor EL groepfase en nr 5 voor ECL groepfase is wel een hoofdprijs. Dat de nr 6 voorronde ECL moet spelen is eerder een last dan een lust.
Champions League is 4 bonuspunten
Overwinning is 2 punten (in de qualificatie /2)

Vandaag winnen betekent dus 5 punten / 5 clubs = 1 coeficientie punt voor NL
Stel je wint 1x, 1x gelijk en verliest 4x in de champions league (moet haalbaar zijn) betekent dat je in totaal 8 punten behaald.

Dat staat gelijk aan 4 overwinningen in de Europa League. Uiteindelijk zal het dus voor de coefficienten niet heel veel uitmaken.

Die 6de club kan voor het Nederlandse voetbal inderdaad negatief uitpakken omdat punten die Ajax/PSV pakken minder tellen. Echter speelt die ploeg nu wel vort in de conference league. Waar afgelopen seizoen Vitesse ook gewoon overwinterd. (Moet je wel geluk hebben met de loting en geen Fiorentina's etc tegen krijgen). Daarnaast is het voor de clubs zelfs natuurlijk gewoon een prijs, die ook financieel voor veel clubs zeer welkom zal zijn.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=407510
Netflix, Videoland. Hup, laat die camera's draaien.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Zou NEC subsidie krijgen voor Tannane? Als die niet zo goed kon voetballen had ie echt in de Grote Beek ofzo gezeten.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wow Laros Duarte!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Zo, goaltje van Duarte.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Daar kon Jappie alleen maar naar kijken
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Grasmat schreef: 26 aug 2022, 21:26 Zou NEC subsidie krijgen voor Tannane? Als die niet zo goed kon voetballen had ie echt in de Grote Beek ofzo gezeten.
Typisch gevalletje LVB.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Dat Vitesse is ook niks meer. Allemaal van die vage huurlingen en drie waardeloze keepers. Die Scherpen bakt er ook weer helemaal niks van.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Respect.
https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-neem ... -toornstra
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Kracht, passie en strijd. Tja je moet wat als je niet kunt voetballen :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Cute, speler van het niveau Hendrix. Die zwaaiden we ook niet zo massaal uit.
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

Toornstra is makkelijk af te zeiken natuurlijk maar ik snap wel dat hij populair is bij de Feyenoord-fans. Nooit klagen, altijd 100% geven, vaak afgeschreven maar toch ook altijd weer teruggeknokt.

Dat hij geen absolute topspeler is snapt iedereen wel. Hendrix vind ik een prima gozer maar heeft hier niet zo’n belangrijke rol gehad als Toornstra voor Feyenoord.
Handball
Bankzitter
1
Berichten: 248
Lid geworden op: 10 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Joenepsv schreef: 27 aug 2022, 19:28 Dat Vitesse is ook niks meer. Allemaal van die vage huurlingen en drie waardeloze keepers. Die Scherpen bakt er ook weer helemaal niks van.
Vage huurlingen valt dit jaar toch wel mee ivm eerdere jaren?
Momenteel 4 spelers gehuurd, waarvan 2 Nederlandse talenten, en Kozlowski, die bekend staat als een toptalent, niet voor niks al international van Polen op 18 jarige leeftijd (ook jongste ek speler aller tijden).
Als laatste hebben ze ook nog Ferro, de enige van de vier waarvan je verwacht dat die er direct zal staan met ervaring bij oa Benfica en Valencia, maar vooralsnog echt flink tegen valt.

Over de keepers ben ik het volledig met je eens, wat een klootviolen zijn dat.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Handball schreef: 27 aug 2022, 20:45
Joenepsv schreef: 27 aug 2022, 19:28 Dat Vitesse is ook niks meer. Allemaal van die vage huurlingen en drie waardeloze keepers. Die Scherpen bakt er ook weer helemaal niks van.
Vage huurlingen valt dit jaar toch wel mee ivm eerdere jaren?
Momenteel 4 spelers gehuurd, waarvan 2 Nederlandse talenten, en Kozlowski, die bekend staat als een toptalent, niet voor niks al international van Polen op 18 jarige leeftijd (ook jongste ek speler aller tijden).
Als laatste hebben ze ook nog Ferro, de enige van de vier waarvan je verwacht dat die er direct zal staan met ervaring bij oa Benfica en Valencia, maar vooralsnog echt flink tegen valt.

Over de keepers ben ik het volledig met je eens, wat een klootviolen zijn dat.
Nouja laat ik dan zo stellen dat Vitesse, net als wij momenteel niks heeft aan huurlingen van 18 en 19. Zullen dan geen vage huurlingen zijn uit allerlei windstreken maar wel huurlingen waar je weinig van kan verwachten. Die gaan Vitesse niet verder helpen. En dan die Ferro. Wat een doetje is dat. Dacht dat Vinicius de slechte speler van Benfica was maar Vitesse heeft een nog slechtere gevonden. Als e daar niet heel snel een stuk of 5, 6 kerels halen wordt het een lastig seizoen voor de Vitesse supporters. Alle 26 dus.
René1978
Meervoudig international
5
Berichten: 1484
Lid geworden op: 13 aug 2018

Van Wonderen doet het toch knap in Heerenveen. Geen doelpunt tegen en dat met Sven van Beek als leider van de defensie. Voetballen ook best aardig.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zo zie je ook hoe snel het soms kan omslaan. Heerenveen leek vorig seizoen tot de laatste maanden nergens op. Twee/drie goede aankopen + een goede trainer verder en het staat er heel anders voor.
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

nilssonH schreef: 27 aug 2022, 22:20 Zo zie je ook hoe snel het soms kan omslaan. Heerenveen leek vorig seizoen tot de laatste maanden nergens op. Twee/drie goede aankopen + een goede trainer verder en het staat er heel anders voor.
Vooral het tweede denk ik, ik vind van Wonderen een heel interessante trainer.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Interessante trainer voor alles wat niet voor de titel speelt.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 27 aug 2022, 22:28 Interessante trainer voor alles wat niet voor de titel speelt.


Daarmee bedoel je dus niet voor ons, toch? :tear:
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Thijs schreef: 28 aug 2022, 08:57
11 Sir Tinus schreef: 27 aug 2022, 22:28 Interessante trainer voor alles wat niet voor de titel speelt.


Daarmee bedoel je dus niet voor ons, toch? :tear:
Nee ik bedoel dat het een trainer is die kan ontregelen en het neer kan zetten om tegen te houden. Maar niet om het spel te bepalen.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Puur goud.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Wat een blunder van die Cambuur-keeper.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Stiekem is AZ echt uitstekend aan het seizoen begonnen. Niet verwacht eerlijk gezegd.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eredivisie Algemeen