De Grote KNVB-topic

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik laat mij graag verrassen, maar ben vooralsnog sceptisch... :wonder:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik was, en ben, ook wat sceptisch, maar dit artikel heeft me (ondanks de titel) wel iets optimistischer gestemd. Er lijkt toch wel iets van een gedachte achter te zitten:

https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/ni ... ~a9a32179/
De oud-middenvelder stopte in 2021 met voetballen in Qatar en schakelde vrijwel meteen door. Hij begon aan het masterprogramma International Business bij de UEFA, een opleiding voor ex-profs, en schreef zich ook in voor een cursus Business Management aan de toonaangevende Amerikaanse Harvard University. ,,Ik wil uiteindelijk een leidende rol binnen een voetbalorganisatie vervullen. Dat zou als CEO kunnen zijn, maar ook als sportief directeur of als teammanager. Ik voel daar meer bij dan bij trainer worden’’, vertelde De Jong destijds op de website van zijn oude club Manchester City.

Gedurende zijn spelerscarrière zette hij ook al managementstappen buiten het voetbal. De Jong vergaarde een fortuin met de handel in exclusieve auto’s. Hij toverde samen met een zakenpartner een oude tennishal in Hamburg om tot showroom en importeerde luxe wagens. ,,Een eigen bedrijf leiden, kijken wat daar allemaal bij komt kijken, dat vind ik leuk’’, zei hij toen.
In Zeist is Marianne van Leeuwen nu directeur betaald voetbal. Jan Dirk van der Zee leidt de sectie amateurvoetbal. Daar mag wel iemand bij die topvoetbal ademt en Nigel de Jong brengt wat dat betreft ook een contactennetwerk in. In Zeist is er nu in elk geval iemand die rechtstreeks met pak ’m beet Pep Guardiola kan bellen om hem te polsen als bondscoach. Nico-Jan Hoogma had zo’n ingang niet.
Op het vlak van begeleiding lijkt Han Berger een logische mentor. De huidige voetbalcommissaris bij de KNVB heeft ook een lange ervaring als trainer en technisch directeur, zowel op club- als bondsniveau. Daarnaast zal De Jong zijn adviseurs hebben in eigen kring.

Het is hoe dan ook een sprong in het diepe. Van beide kanten. ,,Nigel heeft zich de afgelopen jaren voorbereid op een managementfunctie in het voetbal. Daarbij heeft hij ook in de keuken gekeken bij een aantal clubs en de UEFA’’, aldus de KNVB. ,,We zijn ervan overtuigd dat dat hij zich snel zal kunnen inwerken in deze voor hem nieuwe rol. Daarin krijgt hij uiteraard alle ondersteuning.’’
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Het auto avontuur is niet goed afgelopen.

https://www.focus.de/regional/hamburg/h ... 87802.html
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Lekker kapotmaken dat Oranje. Goed bezig.
Gebruikersavatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 mei 2021

Verfrissende keuze. Een nieuwe generatie dient zich aan. Laat me graag verrassen.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ik heb vernomen dat Andy van der Meyde de eerste kandidaat was, naar die wilde niet.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Wat een farce dit hoor. 14 maanden op zoek geweest naar een vriendje voor in de organisatie en dan iemand de status van directeur geven die zelf zegt: ik heb echt geen idee.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Blijkbaar is het hebben van het telefoonnummer van Pep Guardiola voldoende kwalificatie om deze rol bij de KNVB te krijgen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Kun je nagaan wat voor minkukel die Hoogma dan was, die kwam niet verder dan het telefoonnummer van Foppe de Haan.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Grasmat schreef: 04 jan 2023, 23:42 In Zeist is er nu in elk geval iemand die rechtstreeks met pak ’m beet Pep Guardiola kan bellen om hem te polsen als bondscoach. Nico-Jan Hoogma had zo’n ingang niet.
:lol:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Grasmat schreef: 05 jan 2023, 09:42 Kun je nagaan wat voor minkukel die Hoogma dan was, die kwam niet verder dan het telefoonnummer van Foppe de Haan.
Als ie de pukcode van z'n Nokia kon terugvinden, misschien
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

psvgouda schreef: 05 jan 2023, 11:53
Grasmat schreef: 05 jan 2023, 09:42 Kun je nagaan wat voor minkukel die Hoogma dan was, die kwam niet verder dan het telefoonnummer van Foppe de Haan.
Als ie de pukcode van z'n Nokia kon terugvinden, misschien
Hoogma? Is dat niet die tukker die na een jaar KNVB ineens met een Amsterdamse tongval begon te praten?
Gebruikersavatar
degans4567
Bankzitter
1
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

hopelijk heeft die het nummer van xabi alonso als proefkonijn. om het Nederlands elftal te leren lening worden.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

degans4567 schreef: 05 jan 2023, 12:06 hopelijk heeft die het nummer van xabi alonso als proefkonijn. om het Nederlands elftal te leren lening worden.
?? :wonder:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
degans4567
Bankzitter
1
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

psvgouda schreef: 04 jan 2023, 23:21 Ik laat mij graag verrassen, maar ben vooralsnog sceptisch... :wonder:

hij heeft die xabi alonso ooit een doodschop gegeven dan kan hij het weer opnieuw doen bij oranje voor een lesje bal afpakken
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Lol. :lol:
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

WTF :lol:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Sneijder wil alsnog zijn trainerspapieren halen, alleen de KNVB wil niet meewerken aan het aanpassen van het curriculum. Dus hij heeft nu zijn hoop gevestigd op Nigel de Jong, die nu een hoge functie heeft gekregen bij de KNVB. De Jong gaat kijken wat ie kan betekenen voor Wesley. Daarnaast begreep ik dat Sneijder ook een afspraak met Ceferin heeft staan om te bekijken wat de andere mogelijkheden zijn (buiten de KNVB). :wonder:
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 16 jan 2023, 20:54 Sneijder wil alsnog zijn trainerspapieren halen, alleen de KNVB wil niet meewerken aan het aanpassen van het curriculum. Dus hij heeft nu zijn hoop gevestigd op Nigel de Jong, die nu een hoge functie heeft gekregen bij de KNVB. De Jong gaat kijken wat ie kan betekenen voor Wesley. Daarnaast begreep ik dat Sneijder ook een afspraak met Ceferin heeft staan om te bekijken wat de andere mogelijkheden zijn (buiten de KNVB). :wonder:
Toch fijn, dat ze die vriendjespolitiek openlijk bespreken.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het is niet zo dat Sneijder niet wil studeren, maar hij wil juist meer begeleiding in het "managen". Liever ergens stagelopen in de top in plaats les volgen, aldus Sneijder zelf. :tear:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Waarom dit nog eens opgerakeld wordt door Breakie weet ik niet, maar tegenwoordig is dus het beleid van de KNVB om de benadeelde club op de hoogte te brengen (zie casus Groningen) zodat de benadeelde club het zelf naar buiten kan brengen in plaats van dat de KNVB het doet.

Wat een pedante jankert is die Serdar toch, met zijn Van Basten, Gullit en Hanegem. Geef gewoon je fout toe en ga door met je leven.

https://www.telegraaf.nl/sport/16081244 ... enoord-PSV
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

en – voor mij het allerbelangrijkste – Pol van Boekel stonden achter mijn besluit. Pol is een van de beste VAR’s ter wereld en heeft de beelden uitgebreid bestudeerd.”
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Professor doctorandus Pol van Boekel. Geboren in Vierlingsbeek, gevoetbald bij VVV Venlo en Feyenoord fan sinds zijn geboorte.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Steeds meer oud-profs die hun weg weten te vinden naar de KNVB. Nu nog een paar oud-PSV'ers na Seedorf en De Jong als ajacieden ;).

https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/kn ... ~a64dc051/
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Prima dat er een plekje is voor Seedorf. Wel een beetje een anti-held in NL. Daar heb ik dan net wat meer sympathie voor dan de usuals suspect als Danny Blind, Henk Fraser en Marco van Basten.

Enige nadeel is dat die RVC voortaan wel dubbellang duren.
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

Handig toch, nog een Ajacied bij de kliek.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De Grote KNVB-topic