Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12991
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

loginnaam schreef: 01 jun 2023, 00:34
11 Tinus schreef: 01 jun 2023, 00:26 Dat Feyenoord heeft wel een leuk vooruitzicht (mits City de CL wint). Inmiddels is Bayern ipv Dortmund ook pot 1 geworden met bv Benfica City Barcelona Napoli PSG en dus Sevilla. Die ontlopen ze allemaal en dan blijven er niet heel veel combinaties over waarbij je op voorhand denkt.. oef dat kan wel heel lastig worden. Als Feyenoord net als Ajax zo n jaar heeft waar alles in elkaar valt dan gaan we financieel een giga achterstand oplopen met een extra jaar Slot.

En op dat stukje hebben wij precies 0 invloed.

Hopelijk loten ze Arsenal United of Real in ieder geval.
Feyenoord heeft dit seizoen geen enkele uitwedstrijd in Europa gewonnen. Een poule met Sturm Graz en Midtjylland kwamen ze maar net aan door. Die gaan het dus ook lastig hebben met de "gemakkelijke" clubs uit pot 3 en pot 4.
Maar toen deed Wieffer nog niet mee....
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Rot toch op
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7236
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

11 Tinus schreef: 01 jun 2023, 00:26 Dat Feyenoord heeft wel een leuk vooruitzicht (mits City de CL wint). Inmiddels is Bayern ipv Dortmund ook pot 1 geworden met bv Benfica City Barcelona Napoli PSG en dus Sevilla. Die ontlopen ze allemaal en dan blijven er niet heel veel combinaties over waarbij je op voorhand denkt.. oef dat kan wel heel lastig worden. Als Feyenoord net als Ajax zo n jaar heeft waar alles in elkaar valt dan gaan we financieel een giga achterstand oplopen met een extra jaar Slot.

En op dat stukje hebben wij precies 0 invloed.

Hopelijk loten ze Arsenal United of Real in ieder geval.
Heel pot 2 bestaat uit clubs waar Feyenoord (zwaar) de underdog tegen is. Uit pot 3/4 kan een Milan, Lazio, Sociedad of Newcastle komen die ook sterker zijn, en nog een paar clubs zoals Salzburg, Marseille en Braga die misschien niet zoveel sterker zijn maar ook niet zwakker en lastiger zijn dan hun naam doet vermoeden. De kans dat ze een groep krijgen waar een top 2 plek waarschijnlijk is blijft gewoon erg klein.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Behalve tegen Dinamo Kiev heeft Feyenoord geen wedstrijd overtuigend gewonnen in de Europa League. Sterker nog, op die slechte wedstrijd in Sevilla na was onze Europese reeks veel sterker. Ze hebben met deze selectie weinig te zoeken in de CL, en ik verwacht niet dat er heel veel bij gaat komen. Ze hebben al veel spelers.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Robson de Souza schreef: 01 jun 2023, 08:37Dinamo Kiev
Shaktar Donetsk. En thuis tegen Graz deden ze het ook wel goed.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

loginnaam schreef: 01 jun 2023, 08:41
Robson de Souza schreef: 01 jun 2023, 08:37Dinamo Kiev
Shaktar Donetsk. En thuis tegen Graz deden ze het ook wel goed.
Excuus. Maar tegen Lazio gingen ze er vanaf, tegen die Denen spelen ze twee keer met geluk gelijk en thuis tegen Lazio wonnen ze met meer geluk dan wijsheid.
Daarbij, de toppers in de competitie dit jaar: in Eindhoven terecht verloren, AZ twee keer op het nippertje gewonnen, PSV thuis tot aan de rode kaart één grote kans, Ajax thuis hadden ze bijna nog verloren (met een xG van 0,2) en uit had Ajax de 3-2 kunnen/moeten scoren, het dubbeltje viel lekker de goede kant op.

Nu lijkt het misschien dat ik vind Feyenoord onterecht kampioen is geworden, dat is niet zo hoor. Maar in de grote wedstrijden was het niet heel overtuigend. Vaak maakte zelfs het uithoudingsvermogen het verschil...
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Dus als ik het goed begrijp, als City de CL wint dan komt Feyenoord in pot 1 en anders in pot 3? Vanwaar dat grote verschil?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Sensation schreef: 01 jun 2023, 08:51 Dus als ik het goed begrijp, als City de CL wint dan komt Feyenoord in pot 1 en anders in pot 3? Vanwaar dat grote verschil?
Omdat deze plaatsing in pot 1 niet op basis van club- maar landencoëfficient is.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Sensation schreef: 01 jun 2023, 08:51 Dus als ik het goed begrijp, als City de CL wint dan komt Feyenoord in pot 1 en anders in pot 3? Vanwaar dat grote verschil?
Pot 1 is voor kampioenen. Als City de CL wint zijn ze zowel CL kampioen als Engels kampioen en dan komt er een plekje vrij voor een nationaal kampioen, wat voor land nr 7 op de ranglijst is (Nederland) en dat is Feyenoord.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

loginnaam schreef: 01 jun 2023, 08:56
Sensation schreef: 01 jun 2023, 08:51 Dus als ik het goed begrijp, als City de CL wint dan komt Feyenoord in pot 1 en anders in pot 3? Vanwaar dat grote verschil?
Pot 1 is voor kampioenen. Als City de CL wint zijn ze zowel CL kampioen als Engels kampioen en dan komt er een plekje vrij voor een nationaal kampioen, wat voor land nr 7 op de ranglijst is (Nederland) en dat is Feyenoord.
Dan komt de kampioen van NL dus ook zeker in pot 1 komend seizoen?
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Robson de Souza schreef: 01 jun 2023, 08:57
loginnaam schreef: 01 jun 2023, 08:56

Pot 1 is voor kampioenen. Als City de CL wint zijn ze zowel CL kampioen als Engels kampioen en dan komt er een plekje vrij voor een nationaal kampioen, wat voor land nr 7 op de ranglijst is (Nederland) en dat is Feyenoord.
Dan komt de kampioen van NL dus ook zeker in pot 1 komend seizoen?
De hele CL gaat op de schop na volgend seizoen dus volgens mij heb je dan die potindeling niet meer.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Ondertussen in Rotterdam:

https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-gaat ... sche-grens
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Ja en 30 procent van die begroting zijn lasten van bouwval De Kuip en Co.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25066
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Met Pepi en Gimenez zouden ze de spitspositie iig uitstekend bezet hebben voor een lang seizoen met veel wedstrijden.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Pepi is mooi gek als hij gaat. Die gaat nooit basis spelen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

ShovingNE2 schreef: 02 jun 2023, 12:22 Pepi is mooi gek als hij gaat. Die gaat nooit basis spelen.
Feyenoord speelt sowieso al 42 wedstrijden, en als het een beetje meezit voor ze 45-50.
Dan is het toch heel fijn als je een Pepi als tweede spits achter de hand hebt om alvast klaar te kunnen stomen voor het daaropvolgende jaar, wanneer Giménez waarschijnlijk zal vertrekken.

Ik zou willen dat er bij ons soms ook iets verder vooruit werd gedacht, al is dat financieel niet in alle gevallen mogelijk.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Toet toet boing boing, Pepi en Kokcü.

Het kan net...
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25066
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Best grappig.

Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Grasmat schreef: 02 jun 2023, 13:09 Toet toet boing boing, Pepi en Kokcü.

Het kan net...
1. Die was nog nooit gemaakt. En 2. Zelfs een Obispo op krukken maakt die achter z’n standbeen 8) Daarmee is de vraag gerechtvaardigd of ie wel kan
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Chucky schreef: 02 jun 2023, 12:27Feyenoord speelt sowieso al 42 wedstrijden, en als het een beetje meezit voor ze 45-50.
Dan is het toch heel fijn als je een Pepi als tweede spits achter de hand hebt om alvast klaar te kunnen stomen voor het daaropvolgende jaar, wanneer Giménez waarschijnlijk zal vertrekken.

Ik zou willen dat er bij ons soms ook iets verder vooruit werd gedacht, al is dat financieel niet in alle gevallen mogelijk.
Dat is prachtig voor Feyenoord, maar ik redeneer vanuit Pepi. Ik denk dat bij PSV dezelfde gedachten gang heerst, maar daar gaat Pepi het mogelijk al gedurende het seizoen het overnemen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Weet niet of htlet al genoemd is hier, maar Slot heeft dus naast de Spurs ook gesprekken gehad met Chelsea. Geen idee hoe en wat maar dat werd door de AD van Feyenoord bij Studio sport bevestigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

https://1908.nl/artikelen/keito-nakamur ... rd-bekoren
Die kennen we hier nog wel
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Volgens mij zijn de scoutingslijstjes bij Feyenoord op 🤔 zitten allemaal achter spelers aan waar PSV ook interesse in heeft (gehad).
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

DeEintovenaar schreef: 05 jun 2023, 09:18 Volgens mij zijn de scoutingslijstjes bij Feyenoord op 🤔 zitten allemaal achter spelers aan waar PSV ook interesse in heeft (gehad).
Of het is omdat ze vergelijkbare middelen, en mogelijkheden hebben en in dezelfde competitie spelen.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

En aan vergelijkbare clubs worden aangeboden.

Er zitten een aantal namen bij die best prima voetballers kunnen zijn of worden, maar het zijn niet namen om bang van te worden.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Heissenberrug schreef: 05 jun 2023, 20:39
DeEintovenaar schreef: 05 jun 2023, 09:18 Volgens mij zijn de scoutingslijstjes bij Feyenoord op 🤔 zitten allemaal achter spelers aan waar PSV ook interesse in heeft (gehad).
Of het is omdat ze vergelijkbare middelen, en mogelijkheden hebben en in dezelfde competitie spelen.
De post was niet te serieus hoor. Lijkt me redelijk logisch dat PSV en Feyenoord in dezelfde vijver vissen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord