Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Maar Feyenoord is ook wel behoorlijk kut
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ShovingNE2 schreef: 16 nov 2022, 18:57 Kan je onderbouwen dat Slot veel meer met patronen werkt dan Ruud?
Als je alleen al het hoofd van Arne Slot ziet, zie je toch dat daar de nodige lachgaspatronen doorheen zijn gegaan?
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Thijs schreef: 16 nov 2022, 20:23
ShovingNE2 schreef: 16 nov 2022, 18:57 Kan je onderbouwen dat Slot veel meer met patronen werkt dan Ruud?
Als je alleen al het hoofd van Arne Slot ziet, zie je toch dat daar de nodige lachgaspatronen doorheen zijn gegaan?
Maar dan staat Schreuder echt eenzaam aan de top als het gaat om met patronen werken.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 16 nov 2022, 19:11 Ja, door wedstrijden te kijken. Dat zie je zelf ook wel.
Een 'doe je eigen onderzoek'-je.

Te makkelijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

loginnaam schreef: 16 nov 2022, 21:19
Thijs schreef: 16 nov 2022, 20:23

Als je alleen al het hoofd van Arne Slot ziet, zie je toch dat daar de nodige lachgaspatronen doorheen zijn gegaan?
Maar dan staat Schreuder echt eenzaam aan de top als het gaat om met patronen werken.
Acteert op een veel hoger niveau

https://imgflip.com/i/2fvasg
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 17 nov 2022, 06:31
Menno1 schreef: 16 nov 2022, 19:11 Ja, door wedstrijden te kijken. Dat zie je zelf ook wel.
Een 'doe je eigen onderzoek'-je.

Te makkelijk.
Onderzoek in je broekje
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Slot is absoluut een trainer die 5 tot 10% meer uit de kwaliteit van de groep kan halen, maar de kwaliteit van Feyenoord laat op meerdere posities nog wel te wensen over.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Massimo schreef: 17 nov 2022, 17:55 Slot is absoluut een trainer die 5 tot 10% meer uit de kwaliteit van de groep kan halen, maar de kwaliteit van Feyenoord laat op meerdere posities nog wel te wensen over.
Bij ons, Ajax en AZ ook.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Wat een puinhoop. Die roestbak hangt als een molensteen om de groeimogelijkheden van de club. Zonder fatsoenlijk nieuw stadion gaat Feyenoord nooit structureel inkomsten genereren en meekunnen met ajax en PSV. Onbegrijpelijk dat de supporters puur en alleen uit nostalgie per sé in de Kuip willen blijven.

https://nos.nl/artikel/2454006-nieuwe-k ... ortemonnee
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Feyenoord City was ook niet best voor Feyenoord anders.....

Twee kwaden. Gevolg van 20 jaar geen beleid.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Grasmat schreef: 26 nov 2022, 15:44 Wat een puinhoop. Die roestbak hangt als een molensteen om de groeimogelijkheden van de club. Zonder fatsoenlijk nieuw stadion gaat Feyenoord nooit structureel inkomsten genereren en meekunnen met ajax en PSV. Onbegrijpelijk dat de supporters puur en alleen uit nostalgie per sé in de Kuip willen blijven.

https://nos.nl/artikel/2454006-nieuwe-k ... ortemonnee
De nieuwe Kuip was tien keer schadelijker voor Feyenoord.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

En toch kunnen ze niet groeien zonder nieuw stadion met fatsoenlijke commerciële voorzieningen.
Makaveli
Meervoudig international
6
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ze hoeven niet heel veel meer te groeien. Zitten al vrijwel op het niveau van PSV. Dat meekunnen met PSV snap ik dan ook niet erg. Schijnbaar hebben mensen niet in de gaten dat PSV al behoorlijk lang nog maar mondjesmaat groeit en eigenlijk al is bijgehaald. Ajax heeft duidelijk veel meer mogelijkheden, PSV en Feyenoord liggen nu heel dicht bij elkaar.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli schreef: 26 nov 2022, 18:05 Ze hoeven niet heel veel meer te groeien. Zitten al vrijwel op het niveau van PSV. Dat meekunnen met PSV snap ik dan ook niet erg. Schijnbaar hebben mensen niet in de gaten dat PSV al behoorlijk lang nog maar mondjesmaat groeit en eigenlijk al is bijgehaald. Ajax heeft duidelijk veel meer mogelijkheden, PSV en Feyenoord liggen nu heel dicht bij elkaar.
Moet je de waarde van de selecties eens vergelijken. Je schrikt je kapot!
Makaveli
Meervoudig international
6
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 aug 2017

Als de budgetten naar elkaar toe trekken zullen uiteindelijk de waardes van de selecties ook naar elkaar toe gaan schuiven. Dat is onvermijdelijk als PSV geen CL gelden binnen weet te halen.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli schreef: 26 nov 2022, 23:06 Als de budgetten naar elkaar toe trekken zullen uiteindelijk de waardes van de selecties ook naar elkaar toe gaan schuiven. Dat is onvermijdelijk als PSV geen CL gelden binnen weet te halen.
Haha ja, in het slechtste scenario voor PSV en het beste voor feyenoord zullen de waardes naar elkaar toe gaan schuiven. Klopt helemaal.

Maar dat was je punt niet.
Makaveli
Meervoudig international
6
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 aug 2017

Nee, dit heeft niks met een beste en slechtse scenario te maken. Ik had het over de budgetten en dat Feyenoord al nagenoeg op het niveau van PSV zit wanneer (beide!) geen CL inkomsten hebben. Dat naar aanleiding van de opmerking dat Feyenoord zonder nieuw stadion niet meer zou kunnen groeien. Dat hoeven ze helemaal niet. Want PSV groeit ook al jaren bijna niet meer en de budgetten ontlopen elkaar nog amper iets.

Vervolgens kwam jij met de waarde van de selecties, DAT was mijn punt nou juist niet. En ook minder relevant. Want die waarde volgt op termijn altijd het budget.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli schreef: 27 nov 2022, 01:16 Nee, dit heeft niks met een beste en slechtse scenario te maken. Ik had het over de budgetten en dat Feyenoord al nagenoeg op het niveau van PSV zit wanneer (beide!) geen CL inkomsten hebben. Dat naar aanleiding van de opmerking dat Feyenoord zonder nieuw stadion niet meer zou kunnen groeien. Dat hoeven ze helemaal niet. Want PSV groeit ook al jaren bijna niet meer en de budgetten ontlopen elkaar nog amper iets.

Vervolgens kwam jij met de waarde van de selecties, DAT was mijn punt nou juist niet. En ook minder relevant. Want die waarde volgt op termijn altijd het budget.
De waarde van PSV staat op het veld. Als PSV alleen al Gakpo verkoopt heeft het meer budget dan feyenoord. Lijkt me dus zeer relevant wat de waardes van de selectie zijn ;)

PSV en feyenoord zitten helemaal niet dicht bij elkaar.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Ik snap niet zo goed waar het 'PSV staat stil, PSV groeit niet' vandaan komt.

PSV heeft onlangs alle trainingsfaciliteiten vernieuwd tot high-end top-of-the-bill. Ook is het stadion aan alle kanten geüpgraded en gemoderniseerd. Tevens zijn er tig sponsorcontracten en samenwerkingen met allerhande partijen aangegaan.

Stilstaan doen we zeker niet!
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Fanatic-U-s schreef: 27 nov 2022, 10:58 Ik snap niet zo goed waar het 'PSV staat stil, PSV groeit niet' vandaan komt.

PSV heeft onlangs alle trainingsfaciliteiten vernieuwd tot high-end top-of-the-bill. Ook is het stadion aan alle kanten geüpgraded en gemoderniseerd. Tevens zijn er tig sponsorcontracten en samenwerkingen met allerhande partijen aangegaan.

Stilstaan doen we zeker niet!
We staan zeker stil. Sportief hebben we de afgelopen 5 jaar niks gepresteerd en corona heeft er heel erg ingehakt. We hebben nagenoeg twee grote partnerfondsen nodig om de door jou genoemde trainingsfaciliteiten te verbeteren. Ook project Schmidt heeft gigantisch veel geld gekost en qua prijzen niets opgeleverd (of op zijn minst CL voetbal). Waarom denk je dat de RvC heeft ingegrepen?
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Ligt eraan vanaf wanneer je kijkt. Ik zie ons enorme stappen gezet hebben sinds Van Bommel. Dat heeft ons gewoon enorm ver teruggeworpen, naast corona natuurlijk maar daar heeft iedereen last van. We krabbelen nu op met hopelijk weer CL plaatsing aan het einde van het seizoen. En ook het dure project Schmidt heeft bijgedragen aan die wederopstanding denk ik.

Als je Cocu als beginpunt neemt zijn we idd nog niet verder gekomen, al denk ik dat de nieuw ingeslagen weg (meer instroming van eigen jeugd) tijd nodig heeft.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik vraag me af of Bommel ook aangesteld zou zijn als Marcel en Phillip destijds niet hun grote verdwijntruc hadden uitgevoerd. Dat blijft m.i. een inktzwarte bladzijde uit de clubgeschiedenis die bovendien nooit opgehelderd is... ik vraag me iig tot op de dag van vandaag af wat daar precies gebeurd is.

Eigenlijk best bijzonder dat één van de hoofdrolspelers van die ramp nu directeur is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Makaveli
Meervoudig international
6
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 aug 2017

Fanatic-U-s schreef: 27 nov 2022, 10:58 Ik snap niet zo goed waar het 'PSV staat stil, PSV groeit niet' vandaan komt.

PSV heeft onlangs alle trainingsfaciliteiten vernieuwd tot high-end top-of-the-bill. Ook is het stadion aan alle kanten geüpgraded en gemoderniseerd. Tevens zijn er tig sponsorcontracten en samenwerkingen met allerhande partijen aangegaan.

Stilstaan doen we zeker niet!
Waar in de begroting vind ik de miljoenen die de high end trainingsfaciliteiten opleveren?

Oké, vaak helpt het wanneer iets wat beeldender gemaakt wordt voor mensen. Hier onder zie je de omzet per club over de afgelopen 5 jaar. Bij Ajax zitten daar uiteraard de CL inkomsten in maar PSV en Feyenoord spelen nog meestal in de lagere Europese toernooien, wat de omzetten redelijk vergelijkbaar maakt. Dit zijn de omzetten in miljoenen euro's:

Afbeelding

Dan de claim dat we zo vreselijk aan het groeien zijn met talloze sponsorcontracten. Dat is inderdaad wel de indruk die je altijd krijgt uit de communicatie vanuit PSV. Hier zie je de omzetten uit partnerships voor zowel Feyenoord als PSV. Vergelijk de omzet van PSV afgelopen seizoen met die in het laatste jaar voor corona. Een groei van 7 ton. Feyenoord groeit ook niet maar laat je niet voor de gek houden door de PR. Het is altijd beter om gewoon naar de echte cijfers te kijken:

Afbeelding

Er is een top 1 ontstaan met PSV en Feyenoord daar achter die elkaar niet veel meer ontlopen. Vandaar ook mijn opmerking dat PSV zonder CL echt geen voorsprong meer houdt op lange termijn op Feyenoord zonder CL. Beide liggen qua omzetten relatief dicht bij elkaar. Alleen de omzet van Ajax is ook zonder CL nog een stuk hoger dan die van PSV en Feyenoord. Die hebben afstand genomen.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Makaveli schreef: 27 nov 2022, 13:27
Fanatic-U-s schreef: 27 nov 2022, 10:58 Ik snap niet zo goed waar het 'PSV staat stil, PSV groeit niet' vandaan komt.

PSV heeft onlangs alle trainingsfaciliteiten vernieuwd tot high-end top-of-the-bill. Ook is het stadion aan alle kanten geüpgraded en gemoderniseerd. Tevens zijn er tig sponsorcontracten en samenwerkingen met allerhande partijen aangegaan.

Stilstaan doen we zeker niet!
Waar in de begroting vind ik de miljoenen die de high end trainingsfaciliteiten opleveren?

Oké, vaak helpt het wanneer iets wat beeldender gemaakt wordt voor mensen. Hier onder zie je de omzet per club over de afgelopen 5 jaar. Bij Ajax zitten daar uiteraard de CL inkomsten in maar PSV en Feyenoord spelen nog meestal in de lagere Europese toernooien, wat de omzetten redelijk vergelijkbaar maakt. Dit zijn de omzetten in miljoenen euro's:

Afbeelding

Dan de claim dat we zo vreselijk aan het groeien zijn met talloze sponsorcontracten. Dat is inderdaad wel de indruk die je altijd krijgt uit de communicatie vanuit PSV. Hier zie je de omzetten uit partnerships voor zowel Feyenoord als PSV. Vergelijk de omzet van PSV afgelopen seizoen met die in het laatste jaar voor corona. Een groei van 7 ton. Feyenoord groeit ook niet maar laat je niet voor de gek houden door de PR. Het is altijd beter om gewoon naar de echte cijfers te kijken:

Afbeelding

Er is een top 1 ontstaan met PSV en Feyenoord daar achter die elkaar niet veel meer ontlopen. Vandaar ook mijn opmerking dat PSV zonder CL echt geen voorsprong meer houdt op lange termijn op Feyenoord zonder CL. Beide liggen qua omzetten relatief dicht bij elkaar. Alleen de omzet van Ajax is ook zonder CL nog een stuk hoger dan die van PSV en Feyenoord. Die hebben afstand genomen.
Deze grafieken laten zien dat Feyenoord al minimaal 5 jaar PSV niet veel meer ontloopt en mogelijk dus zelfs langer. Echter kon PSV in die 5 jaar nog altijd meer uitgeven aan bijv. salarissen of tekengelden en zorgen dat er meer kapitaal op het veld stond en staat. Alleen naar de begroting kijken is dus niet voldoende, kijken naar welk kapitaal er is, op en naast het veld, en welke mogelijkheden daar op de korte en middellange termijn zijn, is dus ook van belang. Zolang Feyenoord nog vast zit in De Kuip en Jong Feyenoord in de onder -21 competitie hebben ballen, hebben ze nog gewoon een aanzienlijke achterstand. Het enige wat we wel moeten doen, is zorgen dat wij die voorsprong ook blijven vertalen in prestaties op het veld.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En volgens mij betaalt Feyenoord nu 4 miljoen huur per jaar aan De Kuip. Er is een reden dat ze redelijk in de buurt van PSV blijven: ze geven geen sodemieter uit aan huisvesting. Niet gemoderniseerd, catering is kut en er is achterstallig onderhoud, maar dat is niet vreemd als Feyenoord een fooi blijft betalen. Dat kan je van ons stadion niet zeggen. De Kuip zal achterstallig onderhoud moeten gaan inhalen en er zal gemoderniseerd worden. Anders wordt er helemaal nooit meer een wedstrijd gespeeld omdat het te gevaarlijk is. Kosten: 213 miljoen euro.

Daar gaat Feyenoord linksom of rechtsom aan meebetalen. De gemeente zeker niet. En dan gaan de kosten voor Feyenoord ook een heel stuk hoger worden dan nu het geval is.

Stel het was andersom: wij in de situatie van Feyenoord. Dan had men hier (terecht) gezegd dat het leuk is dat we ongeveer gelijk staan maar dat wij een enorme molensteen om ons nek hebben: het stadion.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Makaveli
Meervoudig international
6
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 aug 2017

Halen we die ook door de factchecker:

Uitgaven salarissen 21-22:
Ajax: 109,4 miljoen
PSV: 51,4 miljoen
Feyenoord: 48,2 miljoen

Is dit het enorme verschil tussen PSV en Feyenoord waar je op doelt? Zoals ik al zei: er is een top 1 ontstaan (ajax betaalt meer aan salarissen dan PSV en Feyenoord samen) met PSV en Feyenoord daar achter die elkaar amper wat ontlopen.

Ja, PSV heeft nog een marginale voorsprong. Met name door een Gakpo en Sangaré die veel waarde vertegenwoordigen. Maar die voorsprong stelt niks voor vergeleken met de CL prijzengelden die er aan gaan komen. Daarom zijn dit en volgend seizoen echt cruciaal. Dit jaar is er nog 1 directe plaats, volgend seizoen waarschijnlijk 2 voor het jaar er op. Degene die zich naast Ajax plaatst is de club die waarschijnlijk het voortouw gaat nemen als de nummer 2 in NL.

Het is niet voor niets dat Feyenoord ook zo stevig heeft geïnvesteerd. Dit worden 2 hele belangrijke seizoenen. Hopelijk zijn wij degene die zich plaatsen, dan gaat het gat weer groter worden. Zo niet dan hebben we echt een serieus probleem. Ook al willen mensen daar blijkbaar nog niet aan.
ShovingNE2 schreef: 27 nov 2022, 15:09 Stel het was andersom: wij in de situatie van Feyenoord. Dan had men hier (terecht) gezegd dat het leuk is dat we ongeveer gelijk staan maar dat wij een enorme molensteen om ons nek hebben: het stadion.
Deze reflex ken ik nog uit de periode dat er eveneens op basis van de financiële cijfers gewaarschuwd werd dat ajax weg zou gaan lopen. Dat was allemaal maar flauwekul van pessimisten en vervolgens werden dan alleen de pijnpunten bij ajax benoemd in plaats van het totaalplaatje te bekijken. We zijn nu 5 jaar verder en er is precies gebeurd wat toen aangegeven werd. Dat Feyenoord zijn problemen heeft is helder, dat PSV er op zich nog (!) iets beter voor staat ook. Maar dat het gat snel kleiner aan het worden is en we nu op het cruciale punt belanden eveneens. Iets anders beweren is gewoon opnieuw de kop in het zand steken.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord