Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De media noemt dat: 'het programma komt toevallig gunstig uit voor Ajax'.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 22 jan 2022, 17:49 De media noemt dat: 'het programma komt toevallig gunstig uit voor Ajax'.
Hoe wilde je het anders noemen?
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Een complot dat de lockdown precies gunstig voor Ajax valt! :lol:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Nee geen complot, maar smerig geluk is het wel weer.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 22 jan 2022, 17:49 De media noemt dat: 'het programma komt toevallig gunstig uit voor Ajax'.
Eens met [mention]VeresRivne[/mention] hier. hoe wil je het anders noemen.

Je hierop richten is echt raar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Grasmat schreef: 22 jan 2022, 18:07 Nee geen complot, maar smerig geluk is het wel weer.
Precies dit, dat het financieel heel goed uit komt en sportief heel goed uit komt. Geen prettige bijkomstigheid maar gewoon een flinke portie geluk. En dat met die 3 uitwedstrijden die net worden gepland half december en half januari terwijl CL van september tot half december en vanaf februari tot verder is.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Zoals eerder gezegd, iemand bij PSV moet zich echt serieus bezighouden met het programma zodra dat voorgesteld wordt. Dit soort discussies moeten voorkomen worden, want [mention]11 Sir Tinus[/mention] heeft gewoon een valide punt.
En dat komt door laksheid aan de zijde van PSV denk ik
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

VeresRivne schreef: 22 jan 2022, 18:03Hoe wilde je het anders noemen?
Een pannekoekenlockdown :grin:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 22 jan 2022, 19:44
VeresRivne schreef: 22 jan 2022, 18:03Hoe wilde je het anders noemen?
Een pannekoekenlockdown :grin:
Ik ben maar blij dat Hugo De Jonge Feyenoorder is ....blijft die conspiracy me iig bepaard.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Conspiracy is natuurlijk onzin. Maar het is wel erg jammer dat de toppers gepland worden in de maanden dat de kans veruit het grootst is dat er een lockdown zal zijn.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

11 Sir Tinus schreef: 22 jan 2022, 18:49
Grasmat schreef: 22 jan 2022, 18:07 Nee geen complot, maar smerig geluk is het wel weer.
Precies dit, dat het financieel heel goed uit komt en sportief heel goed uit komt. Geen prettige bijkomstigheid maar gewoon een flinke portie geluk. En dat met die 3 uitwedstrijden die net worden gepland half december en half januari terwijl CL van september tot half december en vanaf februari tot verder is.
Dat lijkt mij ook, ja. Zeker met [mention]11 Sir Tinus[/mention] eens, jij hebt al eerder een helder en goed overzicht geplaatst over de nadelen van PSV t.o.v. Ajax dit seizoen. Niks complot of wat dan ook. Het is voor een deel pure pech, maar voor een deel (met name het programma rond de Europese wedstrijden) toch al te duidelijk in ons nadeel en daar is PSV inderdaad hoogstwaarschijnlijk deels zelf bij door wat al te gemakkelijk akkoord te gaan met het programma. Aan de blessuregolf is wellicht ook wel iets te doen, daar waar het de 'mechanische schade' betreft. En we hebben natuurlijk een aantal kwetsbare spelers willens en wetens binnengehaald (Ginkel, Romero, Pröpper) en helaas valt dat gegeven nu vooral in ons nadeel uit, mis gegokt. Maar dan nog, je kunt de kat ook wel erg op het spek binden, met de combinatie van deze factoren ben je zeg maar niet echt geweldig voorwaardenscheppend bezig. Enfin, er is nog steeds een goed elftal op de been te brengen, al had het zeker beter kunnen en moeten zijn. Enne.. morgen is de spreekwoordelijke wedstrijd op zich, ;) , hoewel de odds niet in ons voordeel lijken.
Laatst gewijzigd door psvgouda op 22 jan 2022, 20:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Precies wat [mention]mateja[/mention] zegt. En zeg nou niet dat het allemaal zo onvoorzien is nu.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Ben het er wel mee eens dat PSV pro actiever moet zijn en niet zomaar akkoord gaan met een speelschema. Ik heb sterk de indruk dat ajax zich achter de schermen er veel meer mee bemoeit, en dat is hun goed recht. Wij moeten dat ook gewoon gaan doen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

mateja schreef: 22 jan 2022, 20:32 Ben het er wel mee eens dat PSV pro actiever moet zijn en niet zomaar akkoord gaan met een speelschema. Ik heb sterk de indruk dat ajax zich achter de schermen er veel meer mee bemoeit, en dat is hun goed recht. Wij moeten dat ook gewoon gaan doen.
Geloof dat maar. We moeten echt niet naïef zijn. Ajax probeert achter de schermen gewoon zo veel mogelijk te beïnvloeden ten gunste van de club, op heel veel fronten. Zij zijn daar veel meer mee bezig maar hebben er tegelijkertijd misschien ook meer mankracht voor.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

mateja schreef: 22 jan 2022, 20:32 Ben het er wel mee eens dat PSV pro actiever moet zijn en niet zomaar akkoord gaan met een speelschema. Ik heb sterk de indruk dat ajax zich achter de schermen er veel meer mee bemoeit, en dat is hun goed recht. Wij moeten dat ook gewoon gaan doen.
Dat valt wel mee. Zoveel inbreng is er niet na eerste voorstel. Zijn details.

[mention]Standbeeld[/mention] klare onzin.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 22 jan 2022, 20:49
mateja schreef: 22 jan 2022, 20:32 Ben het er wel mee eens dat PSV pro actiever moet zijn en niet zomaar akkoord gaan met een speelschema. Ik heb sterk de indruk dat ajax zich achter de schermen er veel meer mee bemoeit, en dat is hun goed recht. Wij moeten dat ook gewoon gaan doen.
Dat valt wel mee. Zoveel inbreng is er niet na eerste voorstel. Zijn details.

@Standbeeld klare onzin.
Er zijn artikelen over hoe dat programmaproces in elkaar zit, lijkt me voor sommigen wel een aanrader om dat te lezen, er is inderdaad amper inbreng. Met een clubjubileum kun je eens verzoeken tot een thuiswedstrijd, dat werk.

Wie suggereert dat Ajax de boel zo naar zijn hand zet moet maar met concrete voorbeelden komen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 22 jan 2022, 21:00
ShovingNE2 schreef: 22 jan 2022, 20:49

Dat valt wel mee. Zoveel inbreng is er niet na eerste voorstel. Zijn details.

@Standbeeld klare onzin.
Er zijn artikelen over hoe dat programmaproces in elkaar zit, lijkt me voor sommigen wel een aanrader om dat te lezen, er is inderdaad amper inbreng. Met een clubjubileum kun je eens verzoeken tot een thuiswedstrijd, dat werk.

Wie suggereert dat Ajax de boel zo naar zijn hand zet moet maar met concrete voorbeelden komen.
Met speelschema aan het begin van de competitie is het puur speculatie, dat klopt. Gebaseerd op hoe de schema's de afgelopen jaren zeer ongunstig zijn voor ons.

Maar:

Als je alleen al kijkt naar de verplaatste wedstrijden ivm Europees voetbal. Bij PSV ken ik alleen gevallen waar dat niet gehonoreerd is, of niet eens geprobeerd. Bij Ajax is dat wel gelukt. Ik vind dat Ajax daarin meer het zekere voor het onzekere neemt en ik zou willen dat PSV dat ook wat vaker zo zou doen.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 22 jan 2022, 21:00
ShovingNE2 schreef: 22 jan 2022, 20:49

Dat valt wel mee. Zoveel inbreng is er niet na eerste voorstel. Zijn details.

@Standbeeld klare onzin.
Er zijn artikelen over hoe dat programmaproces in elkaar zit, lijkt me voor sommigen wel een aanrader om dat te lezen, er is inderdaad amper inbreng. Met een clubjubileum kun je eens verzoeken tot een thuiswedstrijd, dat werk.

Wie suggereert dat Ajax de boel zo naar zijn hand zet moet maar met concrete voorbeelden komen.
Ik zeg hierin trouwens niet dat Ajax iets verkeerd doet hè? Ik vind juist dat PSV meer moet doen..
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ik vind het vrij naïef om te zeggen dat er iets niet anders kan aan het schema. Of is het toeval dat het steevast in ons nadeel is? Sorry, maar daar is wel degelijk invloed op in te brengen.
Als dat niet zo zou zijn zou het toch behoorlijk gênant zijn dat de ene club consequent aantoonbaar meer last heeft van bepaalde nadelen dan de ander
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 22 jan 2022, 20:49
mateja schreef: 22 jan 2022, 20:32 Ben het er wel mee eens dat PSV pro actiever moet zijn en niet zomaar akkoord gaan met een speelschema. Ik heb sterk de indruk dat ajax zich achter de schermen er veel meer mee bemoeit, en dat is hun goed recht. Wij moeten dat ook gewoon gaan doen.
Dat valt wel mee. Zoveel inbreng is er niet na eerste voorstel. Zijn details.

@Standbeeld klare onzin.
Blijkt het geloof toch onzin te zijn. Zoals wel vaker. ;)
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het is pure pech. Schmidt doet lang niet alles goed, maar Christus te Paard: het zit ook nooit mee.

Hopelijk is morgen het voor 1 keer anders. Een domme eigen goal van Blind, pingel en rood tegen voor Pasveer, Tadic die 3 keer de lat raakt en uit frustratie zijn eigen been kapot schopt tegen de paal, waarmee hij een schoen verliest en die op de harses van Antony beland, die vervolgens zijn neus breekt en uit pure woede Tadic zijn andere been breekt, die vervolgens per brancard word afgevoerd maar struikelt over Brobbey die net zijn veters probeerde te strikken en die vervolgens zijn kuit breekt. 2-0 winst voor PSV.

Zoiets.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Menno1 schreef: 22 jan 2022, 21:17 Het is pure pech. Schmidt doet lang niet alles goed, maar Christus te Paard: het zit ook nooit mee.

Hopelijk is morgen het voor 1 keer anders. Een domme eigen goal van Blind, pingel en rood tegen voor Pasveer, Tadic die 3 keer de lat raakt en uit frustratie zijn eigen been kapot schopt tegen de paal, waarmee hij een schoen verliest en die op de harses van Antony beland, die vervolgens zijn neus breekt en uit pure woede Tadic zijn andere been breekt, die vervolgens per brancard word afgevoerd maar struikelt over Brobbey die net zijn veters probeerde te strikken en die vervolgens zijn kuit breekt. 2-0 winst voor PSV.

Zoiets.
:lol:
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

VeresRivne schreef: 22 jan 2022, 21:00
ShovingNE2 schreef: 22 jan 2022, 20:49

Dat valt wel mee. Zoveel inbreng is er niet na eerste voorstel. Zijn details.

@Standbeeld klare onzin.
Er zijn artikelen over hoe dat programmaproces in elkaar zit, lijkt me voor sommigen wel een aanrader om dat te lezen, er is inderdaad amper inbreng. Met een clubjubileum kun je eens verzoeken tot een thuiswedstrijd, dat werk.

Wie suggereert dat Ajax de boel zo naar zijn hand zet moet maar met concrete voorbeelden komen.
Ajax hoeft ook niks naar hun hand te zetten, dat doet de KNVB alvast voor ze.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 22 jan 2022, 21:00
ShovingNE2 schreef: 22 jan 2022, 20:49

Dat valt wel mee. Zoveel inbreng is er niet na eerste voorstel. Zijn details.

@Standbeeld klare onzin.
Er zijn artikelen over hoe dat programmaproces in elkaar zit, lijkt me voor sommigen wel een aanrader om dat te lezen, er is inderdaad amper inbreng. Met een clubjubileum kun je eens verzoeken tot een thuiswedstrijd, dat werk.

Wie suggereert dat Ajax de boel zo naar zijn hand zet moet maar met concrete voorbeelden komen.
Toch 2 concrete voorbeelden:

- Utrecht - Ajax werd onder druk van Ajax verzet vanwege een zogenaamde storm die de dag erna zou komen. Dit had natuurlijk vooral te maken met de vele blessures die Ajax op dat moment had en de slechte flow waarin ze zaten. De 1e plek stond op het spel, laten we niet naief zijn. Uiteindelijk heeft dit ze zelfs de CL opgeleverd, door het stil leggen van de competitie ivm corona. En het allermooiste; er was 0,0 sprake van een storm, er was zelfs geen sprake van enigszine harde wind 😅 Ik zat ooit in de bus richting de Arena toen we stilstonden op de snelweg vanwege een flinke sneeuwstorm. Die wedstrijd werd geen minuut verplaatst en we kwamen vlak voor de rust het stadion binnen.
- idee van de toppers in de 2e seizoenshelft vorig seizoen kwam van vd Sar. Niet schokkend I know, maar toch een voorbeeld. Met dezelfde 'glazen bol' had je dit jaar er in ieder geval voor kunnen zorgen dat er geen toppers gespeeld worden in december, januari en eventueel februari.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het idee van die toppers in de tweede seizoenshelft leek juist voor PSV een groot voordeel te zijn. Op die manier kon PSV een half jaar wennen aan Schmidt voetbal en alle nieuwelingen inpassen.

Helaas bleek in de praktijk het niet zo te gaan en verloren we alsnog bijna alles.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Toch 2 concrete voorbeelden:
- Utrecht - Ajax werd onder druk van Ajax verzet vanwege een zogenaamde storm die de dag erna zou komen. Dit had natuurlijk vooral te maken met de vele blessures die Ajax op dat moment had en de slechte flow waarin ze zaten. De 1e plek stond op het spel, laten we niet naief zijn.
Ja uiteraard. Ik bedoel de KNVB last alle wedstrijden af ook in het amateurvoetbal, maar dat is natuurlijk alleen maar om die wedstrijd van AJAX te doen. Het KNMI kondigt een dag ervoor kleurcode Oranje af voor alle provincies....maarja Oranje dat is de kleur van het Nederlands elftal en ja daar spelen veel Ajacieden in dus die moeten dan ook wel in het complot zitten. De Hockeybond lastte dezelfde dag alle hockeywedstrijden in de zaal af, maarja die Hockeyballen hebben natuurlijk allemaal sympathie voor Ajax, dusja ook wel logisch. Scaakcompetities, tafelltennis, volleybalcompetities die werden afgelast? Conspiracy, die sporten stellen natuurlijk niks voor. Verschillende evenmenten werden afgelast die dag maarja, die zaten ook allemaal in het complot natuurlijk. Of zoals men het advies gaf op Weer.nl Behalve zware windstoten gaat dat ook gepaard met 'intense buien' en mogelijk hagel. In die tijd is het goed om binnen te blijven
, lijken me ideale omstandigheden om dan in een stadion te zitten of om een voetbal wedstrijd te spelen. Met dat weer gedurende een wedstrijd kun je hem dan vaak alsnog afgelasten.

Waar het om ging was dat die hele storm Ciara het buitenland al een puinhoop had aangericht aarbij er in scenario's gedacht moest worden. Dat die storm uiteindelijk afgezwakt was, ja daar mogen we blij mee zijn. Maar dat betekent niet dat afgelasten geen legitieme beslissing was.
Uiteindelijk heeft dit ze zelfs de CL opgeleverd, door het stil leggen van de competitie ivm corona.
Ajax had anders natuurlijk onmogelijk toegang tot de eerste plek gehad.
En het allermooiste; er was 0,0 sprake van een storm, er was zelfs geen sprake van enigszine harde wind 😅 Ik zat ooit in de bus richting de Arena toen we stilstonden op de snelweg vanwege een flinke sneeuwstorm. Die wedstrijd werd geen minuut verplaatst en we kwamen vlak voor de rust het stadion binnen.
Ja, dat die strom - gelukkig - een stuk afgezwakt was neem je even niet mee. Die hele storm Ciara was een situatie waar je vooraf nog maatregelen op kon treffen. Zeker als er met kleurcodes gewerkt wordt. als je dan niks doet en het pakt slecht uit dan krijg je als organisatie altijd de zwarte piet. Tuurlijk is de KNVB dan voorzichtig. Dat gelijkstellen aan die situatie die je toen overkam is natuurlijk een beetje krom.
- idee van de toppers in de 2e seizoenshelft vorig seizoen kwam van vd Sar. Niet schokkend I know, maar toch een voorbeeld.
Ja, een plan wat wel hout sneed. Nu komt Van der Sar zelden met goede ideeen maar dit was er wel eentje. VDS werd toen gesteund door notabene de andere top clubs en niet geheel onbelangrijk Ziggo.

Voor Ziggo was een perspectief op toppers met publiek een veel beter vermarktbaarproduct
Voor de KNVB waren toppers met publiek en exposure een goede reclame voor de eigen competite
Voor de top drie clubs betekende het wat meer potentiele inkomsten want hogere recettes en inkomsten uit horeca etc.
Voor de grote sponsors hadden de topwedstrijden met publiek ook meer waarde

De enige die er een beetje mee in het schip konden gaan waren de kleine clubs die een grotere kans hadden om een thuiswedstrijd tegen een grote club te missen. Maar die kleine clubs werden al geholpen door afstaan van een deel van de Europese inkomsten en bv het kunstgrasfonds. Dus er was ook daar in die zin wel wisselgeld gecreerd.

Daarnaast was dit natuurlijk een enorm uitzonderlijke situatie met corona en dergelijke, dit soort voorstellen hebben doorgaans natuurlijk geen zin.

Het is wel vrij vermoeiend dat plannen van Ajax - stopzetten competitie - en - toppers in januari - hier helemaal afgeschoten worden als bevoordeling van Ajax terwijl het notabene PSV geweest is die die plannen openlijk gesteund heeft. Dan ben je echt aan het verkeerde loket om te klagen in mijn ogen.
Laatst gewijzigd door VeresRivne op 23 jan 2022, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!

Ajax