Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De kop van de de Volkskrant was vandaag ‘Sittard vergaapt zich aan Europese top’
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

De beste speler van Ajax deed mee bij Southampton. Ajax verliest al 2 jaar van Europese middelmaat. Hoezo Europese top? Omdat ze van Fortuna en Cambuur winnen?

Overigens halen wij dat niveau bij lange na niet, wij zijn geen eens Europese subtop.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Nou, Tadic is een ontiegelijke maatennaaier, eens, maar deed mee bij Southampton dan onderschat je hem wel. Ajax zal nooit mijn sympathie krijgen maar het het continu downplayen van hun resultaten in pak hem beet de laatste 5 jaar wordt ook wat lachwekkend. Vooralsnog staan zij er sportief en financieel wel dermate voor dat wij daar graag heen willen maar nog lang niet staan.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Europese top? Wereldtop!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dat Ajax niet jaarlijks de CL wint is je reinste UEFA fraude.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 22 sep 2021, 15:14 Nou, Tadic is een ontiegelijke maatennaaier, eens, maar deed mee bij Southampton dan onderschat je hem wel. Ajax zal nooit mijn sympathie krijgen maar het het continu downplayen van hun resultaten in pak hem beet de laatste 5 jaar wordt ook wat lachwekkend. Vooralsnog staan zij er sportief en financieel wel dermate voor dat wij daar graag heen willen maar nog lang niet staan.
Ik heb het dan ook over de laatste 2 jaar.

En Tadic viel echt niet op bij Southampton.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018



Ah, verrassend
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Ach en volgende week willen een aantal spelers van Groningen ook niet meedoen dus die hebben gisteren maar een rode kaart gepakt.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Laat ze maar winnen van Besiktas. We zijn heel dichtbij 2 CL plaatsen. Al zal ik er nooit voor juichen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Bes1987
Bankzitter
2
Berichten: 247
Lid geworden op: 5 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Idd goed voor de coëfficiënten als Ajax wint. Maar ik walg nu alweer van alle mediageilheid als Ajax de 2e ronde gaat halen. 'Terug in de Europese top', Mike Verweij die dagelijks meermaals klaarkomt op twitter.. Bah
Gebruikersavatar
Huevera
Bankzitter
2
Berichten: 210
Lid geworden op: 10 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV, ATM

Die reacties nu al zijn mega kut, wat een ontzettende grafclub is het en zal het altijd blijven. Ondanks de coëfficiënten hoop ik altijd dat verliezen #sorrynotsorry
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 22 sep 2021, 15:14 Nou, Tadic is een ontiegelijke maatennaaier, eens, maar deed mee bij Southampton dan onderschat je hem wel.
Mwa, "deed mee" is een prima beschrijving van hoe hij bij Southampton speelde voor zijn komst naar Ajax. Was vaste basisspeler, maar had in 41 wedstrijden slechts 7 goals en 4 assists. Het seizoen ervoor was het niet veel beter. Dus hij deed prima mee, maar blonk niet bepaald (meer) uit daar.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

134 wedstrijden Premier Leaugue, 21 goals en 30 assists, welke speler van ons kan die statistieken overleggen uit zo een competitie ? Tadic is en blijft een vreselijk figuur (op het veld) meedoen is wellicht ook een prima omschrijving, maar meedoen in PL met zulke cijfers, ik wou dat wij er zo een bijhadden :)
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het ging ook om de 2 seizoenen voor zijn komst naar Ajax, daarvoor deed hij het beter. Verder zegt niemand dat het geen goede speler is, en is het ook niet relevant wie bij ons zulke cijfers heeft. Het ging er even om dat "deed mee" op het moment van zijn transfer van Ajax inderdaad een goede beschrijving is van zijn bijdrage aan Southampton.
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Op weg naar nr 25 schreef: 23 sep 2021, 16:00 134 wedstrijden Premier Leaugue, 21 goals en 30 assists, welke speler van ons kan die statistieken overleggen uit zo een competitie ? Tadic is en blijft een vreselijk figuur (op het veld) meedoen is wellicht ook een prima omschrijving, maar meedoen in PL met zulke cijfers, ik wou dat wij er zo een bijhadden :)


Wij hebben geen aanvaller uit die competitie dus dat is moeilijk vergelijken… Zij hebben geen spelers met 5 BL titels en een WK achter hun naam. Dus beetje loze vergelijking
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 23 sep 2021, 16:00 134 wedstrijden Premier Leaugue, 21 goals en 30 assists, welke speler van ons kan die statistieken overleggen uit zo een competitie ? Tadic is en blijft een vreselijk figuur (op het veld) meedoen is wellicht ook een prima omschrijving, maar meedoen in PL met zulke cijfers, ik wou dat wij er zo een bijhadden :)
231x Bundesliga, 57 goals en 61 assists.
62x CL, 12 goals en 17 assists.
1 WK-finale voor landen, 1 winnende goal.
5x Bundesliga, 4x Pokal, 1x Europese Supercup, 1x WK voor landen en 1x WK voor clubs. En 1x de CL-finale gespeeld.

De naam mag je zelf uitzoeken, maar ik verklap alvast dat het niet om Van Ginkel gaat.

Je bent een prima kerel, maar ik walg echt van dit soort teksten. Vooral op de knieën voor Ajax, maar niet beseffende wat je zelf in huis hebt. Ongelooflijk.
Paulus22
International
5
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 feb 2019

ajax is kut.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ykhim schreef: 23 sep 2021, 16:19
Op weg naar nr 25 schreef: 23 sep 2021, 16:00 134 wedstrijden Premier Leaugue, 21 goals en 30 assists, welke speler van ons kan die statistieken overleggen uit zo een competitie ? Tadic is en blijft een vreselijk figuur (op het veld) meedoen is wellicht ook een prima omschrijving, maar meedoen in PL met zulke cijfers, ik wou dat wij er zo een bijhadden :)
231x Bundesliga, 57 goals en 61 assists.
62x CL, 12 goals en 17 assists.
1 WK-finale voor landen, 1 winnende goal.
5x Bundesliga, 4x Pokal, 1x Europese Supercup, 1x WK voor landen en 1x WK voor clubs. En 1x de CL-finale gespeeld.

De naam mag je zelf uitzoeken, maar ik verklap alvast dat het niet om Van Ginkel gaat.

Je bent een prima kerel, maar ik walg echt van dit soort teksten. Vooral op de knieën voor Ajax, maar niet beseffende wat je zelf in huis hebt. Ongelooflijk.
Hoho, ik zeg nergens dat wij geen goede spelers in huis hebben he. Ik stelde alleen dat Tadic een prima speler is welke ik er graag bij zou hebben en ik de term "meespelen" wat denigrerend vond klinken. Maar zoals [mention]Persepolis[/mention] het net toelicht ben ik het er gewoon mee eens. Ik loop alleen niet altijd mee in de polonaise nee en ik vind het downplayen van alles uit Amsterdam soms wat sneu overkomen maar ieder zijn ding. Maar dat is niet op de knieën gaan en niet beseffen wat je zelf in huis hebt, onzin. En als mijn post(s) dan wel zo geinterpreteerd kunnen woden, meaculpa maar ik ben die hard PSV'er en ben opgevoed met een gezonde hekel aan Ajax don't worry ;)
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ykhim schreef: 23 sep 2021, 16:19
Op weg naar nr 25 schreef: 23 sep 2021, 16:00 134 wedstrijden Premier Leaugue, 21 goals en 30 assists, welke speler van ons kan die statistieken overleggen uit zo een competitie ? Tadic is en blijft een vreselijk figuur (op het veld) meedoen is wellicht ook een prima omschrijving, maar meedoen in PL met zulke cijfers, ik wou dat wij er zo een bijhadden :)
231x Bundesliga, 57 goals en 61 assists.
62x CL, 12 goals en 17 assists.
1 WK-finale voor landen, 1 winnende goal.
5x Bundesliga, 4x Pokal, 1x Europese Supercup, 1x WK voor landen en 1x WK voor clubs. En 1x de CL-finale gespeeld.

De naam mag je zelf uitzoeken, maar ik verklap alvast dat het niet om Van Ginkel gaat.

Je bent een prima kerel, maar ik walg echt van dit soort teksten. Vooral op de knieën voor Ajax, maar niet beseffende wat je zelf in huis hebt. Ongelooflijk.
Verder hebben we nog een speler die 107 wedstrijden in de Premier League in de benen heeft, bijna allemaal als basisspeler, bij een club van het niveau Southampton. Die zit bij ons nota bene meestal op de bank. Verder een andere speler met 147 Bundesliga wedstrijden, bijna allemaal als basisspeler. En de voormalige topscorer van Portugal.
En ook deze spelers luisteren allen niet naar de naam van Ginkel :)
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 23 sep 2021, 16:34
Ykhim schreef: 23 sep 2021, 16:19

231x Bundesliga, 57 goals en 61 assists.
62x CL, 12 goals en 17 assists.
1 WK-finale voor landen, 1 winnende goal.
5x Bundesliga, 4x Pokal, 1x Europese Supercup, 1x WK voor landen en 1x WK voor clubs. En 1x de CL-finale gespeeld.

De naam mag je zelf uitzoeken, maar ik verklap alvast dat het niet om Van Ginkel gaat.

Je bent een prima kerel, maar ik walg echt van dit soort teksten. Vooral op de knieën voor Ajax, maar niet beseffende wat je zelf in huis hebt. Ongelooflijk.
Hoho, ik zeg nergens dat wij geen goede spelers in huis hebben he. Ik stelde alleen dat Tadic een prima speler is welke ik er graag bij zou hebben en ik de term "meespelen" wat denigrerend vond klinken. Maar zoals @Persepolis het net toelicht ben ik het er gewoon mee eens. Ik loop alleen niet altijd mee in de polonaise nee en ik vind het downplayen van alles uit Amsterdam soms wat sneu overkomen maar ieder zijn ding. Maar dat is niet op de knieën gaan en niet beseffen wat je zelf in huis hebt, onzin. En als mijn post(s) dan wel zo geinterpreteerd kunnen woden, meaculpa maar ik ben die hard PSV'er en ben opgevoed met een gezonde hekel aan Ajax don't worry ;)
Ik vind je daar wel gelijk in hebben hoor. Dat downplayen is net zo irritant als het overplayen. Tadic was bij Southampton ook al heel goed en bij Ajax ook. Was ook bij allebei al een vieze rat.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Op weg naar nr 25 schreef: 23 sep 2021, 16:34
Ykhim schreef: 23 sep 2021, 16:19

231x Bundesliga, 57 goals en 61 assists.
62x CL, 12 goals en 17 assists.
1 WK-finale voor landen, 1 winnende goal.
5x Bundesliga, 4x Pokal, 1x Europese Supercup, 1x WK voor landen en 1x WK voor clubs. En 1x de CL-finale gespeeld.

De naam mag je zelf uitzoeken, maar ik verklap alvast dat het niet om Van Ginkel gaat.

Je bent een prima kerel, maar ik walg echt van dit soort teksten. Vooral op de knieën voor Ajax, maar niet beseffende wat je zelf in huis hebt. Ongelooflijk.
Hoho, ik zeg nergens dat wij geen goede spelers in huis hebben he. Ik stelde alleen dat Tadic een prima speler is welke ik er graag bij zou hebben en ik de term "meespelen" wat denigrerend vond klinken. Maar zoals @Persepolis het net toelicht ben ik het er gewoon mee eens. Ik loop alleen niet altijd mee in de polonaise nee en ik vind het downplayen van alles uit Amsterdam soms wat sneu overkomen maar ieder zijn ding. Maar dat is niet op de knieën gaan en niet beseffen wat je zelf in huis hebt, onzin. En als mijn post(s) dan wel zo geinterpreteerd kunnen woden, meaculpa maar ik ben die hard PSV'er en ben opgevoed met een gezonde hekel aan Ajax don't worry ;)
Theo Maassen zei het jaren geleden al goed: "het enige goede dat uit Amsterdam komt is de trein naar Eindhoven" :neh:
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 23 sep 2021, 16:34Hoho, ik zeg nergens dat wij geen goede spelers in huis hebben he. Ik stelde alleen dat Tadic een prima speler is welke ik er graag bij zou hebben en ik de term "meespelen" wat denigrerend vond klinken. Maar zoals @Persepolis het net toelicht ben ik het er gewoon mee eens. Ik loop alleen niet altijd mee in de polonaise nee en ik vind het downplayen van alles uit Amsterdam soms wat sneu overkomen maar ieder zijn ding. Maar dat is niet op de knieën gaan en niet beseffen wat je zelf in huis hebt, onzin. En als mijn post(s) dan wel zo geinterpreteerd kunnen woden, meaculpa maar ik ben die hard PSV'er en ben opgevoed met een gezonde hekel aan Ajax don't worry ;)
Je zegt letterlijk dat je zou willen dat wij zo'n speler erbij hadden. Dat laat volgens mij weinig aan interpretatie over.

Het downplayen van Ajax is ook sneu, maar dat is het overwaarderen van Ajax ook. Neem die 1-5 tegen Sporting, waarbij er allerlei sneren worden uitgedeeld naar mensen die enthousiast waren over Sporting, maar waarbij er dan geen enkele aandacht is voor het feit dat ze hun toptalent verkocht hadden en zonder hun aanvoerder én zonder hun topscorer speelden, waarna de conclusie dan is dat Ajax toch echt indrukwekkend is en dat Benfica twee klassen beter is dan Sporting. In realiteit is het een uitstekende prestatie, maar daar horen de juiste kanttekeningen bij. En ik lees hier maar zelden een situatieschets die vrij genuanceerd is. Sterker nog: als 'ie er al is, dan komt het doorgaans van een Ajacied zelf. Typisch.

Jouw post past precies in dat patroon. Tadic was bij Southampton een leuke speler, maar verre van Europese top en eerder nog een relatief grijze muis. Maar wat ik dan nooit hoor, is dat hij bij Ajax een extra stap in zijn ontwikkeling heeft gezet. Hoor je letterlijk nooit alsof het op zijn leeftijd onmogelijk was om nog te groeien. Ondertussen zeg je wél dat je zou willen dat wij er zo'n speler bij zouden hebben, maar Tadic mag de veters van Götze hooguit even van dichtbij bekijken. En ja: dat valt in mijn boekje onder ''op de knieën gaan'', hoe diehard PSV'er je jezelf ook vindt.

Loop toch eens met de borst vooruit zonder meteen allerlei vergelijkingen te willen maken. Huidige situatie lijkt me helder: Ajax overtuigt meer, PSV heeft het moeilijk. Maar dat betreft wel een constatering op basis van een relatief korte periode en voetbal is zo dynamisch dat e.e.a. binnen no-time weer naast elkaar getrokken kan worden. Het is derhalve geen reden om met handdoeken te gaan gooien, laat staan om PSV te downplayen op de manier zoals je dat net deed.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ykhim schreef: 23 sep 2021, 16:57
Op weg naar nr 25 schreef: 23 sep 2021, 16:34Hoho, ik zeg nergens dat wij geen goede spelers in huis hebben he. Ik stelde alleen dat Tadic een prima speler is welke ik er graag bij zou hebben en ik de term "meespelen" wat denigrerend vond klinken. Maar zoals @Persepolis het net toelicht ben ik het er gewoon mee eens. Ik loop alleen niet altijd mee in de polonaise nee en ik vind het downplayen van alles uit Amsterdam soms wat sneu overkomen maar ieder zijn ding. Maar dat is niet op de knieën gaan en niet beseffen wat je zelf in huis hebt, onzin. En als mijn post(s) dan wel zo geinterpreteerd kunnen woden, meaculpa maar ik ben die hard PSV'er en ben opgevoed met een gezonde hekel aan Ajax don't worry ;)
Je zegt letterlijk dat je zou willen dat wij zo'n speler erbij hadden. Dat laat volgens mij weinig aan interpretatie over.

Het downplayen van Ajax is ook sneu, maar dat is het overwaarderen van Ajax ook. Neem die 1-5 tegen Sporting, waarbij er allerlei sneren worden uitgedeeld naar mensen die enthousiast waren over Sporting, maar waarbij er dan geen enkele aandacht is voor het feit dat ze hun toptalent verkocht hadden en zonder hun aanvoerder én zonder hun topscorer speelden, waarna de conclusie dan is dat Ajax toch echt indrukwekkend is en dat Benfica twee klassen beter is dan Sporting. In realiteit is het een uitstekende prestatie, maar daar horen de juiste kanttekeningen bij. En ik lees hier maar zelden een situatieschets die vrij genuanceerd is. Sterker nog: als 'ie er al is, dan komt het doorgaans van een Ajacied zelf. Typisch.

Jouw post past precies in dat patroon. Tadic was bij Southampton een leuke speler, maar verre van Europese top en eerder nog een relatief grijze muis. Maar wat ik dan nooit hoor, is dat hij bij Ajax een extra stap in zijn ontwikkeling heeft gezet. Hoor je letterlijk nooit alsof het op zijn leeftijd onmogelijk was om nog te groeien. Ondertussen zeg je wél dat je zou willen dat wij er zo'n speler bij zouden hebben, maar Tadic mag de veters van Götze hooguit even van dichtbij bekijken. En ja: dat valt in mijn boekje onder ''op de knieën gaan'', hoe diehard PSV'er je jezelf ook vindt.

Loop toch eens met de borst vooruit zonder meteen allerlei vergelijkingen te willen maken. Huidige situatie lijkt me helder: Ajax overtuigt meer, PSV heeft het moeilijk. Maar dat betreft wel een constatering op basis van een relatief korte periode en voetbal is zo dynamisch dat e.e.a. binnen no-time weer naast elkaar getrokken kan worden. Het is derhalve geen reden om met handdoeken te gaan gooien, laat staan om PSV te downplayen op de manier zoals je dat net deed.
Ik vergelijk Tadic toch niet met Götze of iemand anders? Ik zeg alleen dat ik bij het huidige PSV nog heel graag een Tadic had gezien ja, of een Berghuis zonder dat ik daarbij stel dat Tadic Europese top is. En hoe kom je erbij dat ik niet met de borst vooruit loop en de handdoek gooi ? Dat mag in jouw boekje "op de knieën gaan" betekenen bij mij heeft dat een andere betekenis, en dat kan en mag.
Penguin
Ballenjongen
3
Berichten: 23
Lid geworden op: 7 nov 2020
Seizoenkaart: Vak K
Clubvoorkeur: PSV

Persepolis schreef: 23 sep 2021, 16:37
Ykhim schreef: 23 sep 2021, 16:19

231x Bundesliga, 57 goals en 61 assists.
62x CL, 12 goals en 17 assists.
1 WK-finale voor landen, 1 winnende goal.
5x Bundesliga, 4x Pokal, 1x Europese Supercup, 1x WK voor landen en 1x WK voor clubs. En 1x de CL-finale gespeeld.

De naam mag je zelf uitzoeken, maar ik verklap alvast dat het niet om Van Ginkel gaat.

Je bent een prima kerel, maar ik walg echt van dit soort teksten. Vooral op de knieën voor Ajax, maar niet beseffende wat je zelf in huis hebt. Ongelooflijk.
Verder hebben we nog een speler die 107 wedstrijden in de Premier League in de benen heeft, bijna allemaal als basisspeler, bij een club van het niveau Southampton. Die zit bij ons nota bene meestal op de bank. Verder een andere speler met 147 Bundesliga wedstrijden, bijna allemaal als basisspeler. En de voormalige topscorer van Portugal.
En ook deze spelers luisteren allen niet naar de naam van Ginkel :)
en liggen ook niet bij klein beetje contact te gillen als speenvarken op de grond.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Tadic is vooral iemand die altijd en overal wil winnen. Liefst met grote cijfers. Daarmee wmb de grootste aanjager van het succes van Ajax de afgelopen jaren. Dat kun je prima constateren. Qua pure techniek en karakter is Götze beter en vele malen sympathieker.

Gelukkig is Gakpo iemand die dit jaar meer en meer dezelfde winaarsmentaliteit laat zien, dat hebben we vorig jaar gemist. Kwalitatief doen we niet (veel) onder, in de breedte wellicht wel, maar als het eenmaal wat stabieler wordt staan we in maart gewoon met de schaal op een uit de winter ontwakend stadhuisplein.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Ykhim schreef: 23 sep 2021, 16:19
Op weg naar nr 25 schreef: 23 sep 2021, 16:00 134 wedstrijden Premier Leaugue, 21 goals en 30 assists, welke speler van ons kan die statistieken overleggen uit zo een competitie ? Tadic is en blijft een vreselijk figuur (op het veld) meedoen is wellicht ook een prima omschrijving, maar meedoen in PL met zulke cijfers, ik wou dat wij er zo een bijhadden :)
231x Bundesliga, 57 goals en 61 assists.
62x CL, 12 goals en 17 assists.
1 WK-finale voor landen, 1 winnende goal.
5x Bundesliga, 4x Pokal, 1x Europese Supercup, 1x WK voor landen en 1x WK voor clubs. En 1x de CL-finale gespeeld.

De naam mag je zelf uitzoeken, maar ik verklap alvast dat het niet om Van Ginkel gaat.

Je bent een prima kerel, maar ik walg echt van dit soort teksten. Vooral op de knieën voor Ajax, maar niet beseffende wat je zelf in huis hebt. Ongelooflijk.
Volgens mij beseft PSV dat zelf niet eens.

PSV heeft Götze; speler met een enorme erelijst, WK goal etc etc. Zekersteweten dat hij (ook met dank aan dat WK) wereldwijd bekender is dan welke huidige ajax speler dan ook.
PSV doet er m.i. echter commercieel helemaal niks mee. Götze is gewoon een van de spelers, zoals Thomas en Mvogo dat ook zijn.

Commercieel is PSV m.i. nooit bijzonder sterk geweest, integendeel zelfs.

ajax komt met zo'n Bob Marley shirt wat blijkbaar goed verkoopt. PSV's 3e tenue gaan we het maar niet over hebben.

Ajax