VAR

Bespreek hier de arbitage in binnen- en buitenland.
Plaats reactie
Het Kanon
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 79 times
Status: Offline

Bericht door Het Kanon »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Op een moment zoals bij de handsbal van vandaag zou de aanvoerder van PSV een VAR-review aan moeten kunnen vragen. Het sinds de invoering van de VAR drie jaar geleden al te vaak gebeurd dat de VAR niks zat te doen op het moment dat PSV een strafschop had moeten krijgen.
These users thanked the author Het Kanon for the post:
ziege maar ook zagge
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Has thanked: 827 times
Been thanked: 530 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge »

El Sordo schreef: 02 mei 2021, 21:19 Nee, in een AI-programma. Die kunnen zelfs de kracht een overtreding precies calculeren. Dat kan tegenwoordig prima hoor, maar dan moet je het wel willen.
In theorie wel ja. Maar in de praktijk? Op basis van beeldanalyse via een set camera's die in elk stadion weer anders is? Volgens mij is dat nog ver weg.

Nee, de oplossing voor het VAR probleem is m.i. veel simpeler: doe het zoals dat in het veldhockey gebeurt. Intussen zijn we alweer ruim twee jaar ergernis verder, ik verwacht dat we dus nog maar een jaar of 8 zullen hoeven te wachten voordat de voetbalwereld eindelijk accepteert dat andere sporten het wiel al uitgevonden hadden.
These users thanked the author ziege maar ook zagge for the post:
El Sordo
Massimo
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 157 times
Been thanked: 303 times

Bericht door Massimo »

Ik vond het wel goed van Schmidt dat hij na het zien van de beelden aangaf dat vandaag het puntverlies vooral lag aan de slechte manier van voor de dag komen en dit moment niet als excuus wilde aanhalen.
deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 142 times
Been thanked: 337 times
Contacteer:

Awards:

Bericht door deninho32 »

Massimo schreef: 02 mei 2021, 21:40 Ik vond het wel goed van Schmidt dat hij na het zien van de beelden aangaf dat vandaag het puntverlies vooral lag aan de slechte manier van voor de dag komen en dit moment niet als excuus wilde aanhalen.
Die zegt niks meer over de VAR nee.. :lol:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.
deninho32
Site Admin
Contacteer:

Awards:

Bericht door deninho32 »

Het Kanon schreef: 02 mei 2021, 21:36 Op een moment zoals bij de handsbal van vandaag zou de aanvoerder van PSV een VAR-review aan moeten kunnen vragen.
Dan zou je de scheidsrechter wel moeten verplichten om te gaan kijken. De VAR heeft het al beoordeeld namelijk. En als de scheidsrechter het vandaag heeft gezien en beoordeeld gaat hij ook niet op zijn eigen beslissing terugkomen denk ik.
Ren Höek
Internationale topspeler
Has thanked: 1287 times
Been thanked: 404 times

Bericht door Ren Höek »

Bij ESPN gaf Van Egmond toe dat het een penalty had moeten zijn (heb ik begrepen tenminste).
De hoeveelste keer dit seizoen is achteraf toegegeven dat PSV genaaid is?

Het gaat nergens meer over op deze wijze.
These users thanked the author Ren Höek for the post (total 2):
Tijnruuddevil
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Tijn
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 176 times
Been thanked: 83 times

Bericht door Tijn »

Het is niet meer te verkopen als puur toeval ondertussen hoor. Vroeger hadden we de scheidsrechters tegen, maar moesten we horen dat het ook wel makkelijk was met de beelden erbij, nu mogen ze alle beelden bekijken en toevalligerwijs hebben wij bijna elke keer nog steeds de beslissingen tegen. Zelfs met beelden erbij. Kan je reviews aanvragen tot je een ons weegt, maar ze willen het gewoon niet zien. Hoe vaak hebben we de VAR nou echt mee gehad? We mogen al blij zijn als ze tegen ons de regels fatsoenlijk toepassen. Waar Ajax en Feyenoord regelmatig veel voordeel hebben van de plotseling opkomende blindheid van de scheidsrechter en VAR hebben wij er alleen maar nadeel van. Dit seizoen is het echt schandalig. Vlak na de winterstop dacht ik nog dat wij ongeveer 2 keer zoveel nadeel hadden van beslissingen als Ajax, maar sindsdien is het nog verder opgelopen. Objectief is het sowieso niet meer. Heeft ons al minimaal 4 punten gekost dit seizoen, maar waarschijnlijk al veel meer. Helemaal als je het t.o.v. Ajax bekijkt.
These users thanked the author Tijn for the post:
JoJo
Tijn
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door Tijn »

Het Kanon schreef: 02 mei 2021, 21:36 Op een moment zoals bij de handsbal van vandaag zou de aanvoerder van PSV een VAR-review aan moeten kunnen vragen. Het sinds de invoering van de VAR drie jaar geleden al te vaak gebeurd dat de VAR niks zat te doen op het moment dat PSV een strafschop had moeten krijgen.
Het is toch idioot dat je een review moet aanvragen om degene die verantwoordelijk is om alle beelden te bekijken, nog eens wakker te schudden om naar de beelden te kijken? Dit is al hun werk. Heeft denk ik niks met wel/niet zien van de momenten te maken, maar met willen zien. Bij Ajax kijken ze net toevallig weg als ze een overtreding maken, maar als er een penalty gegeven zou kunnen worden aan Ajax zitten ze er bovenop. Bij ons is het precies andersom. Ze doen hun werk gewoon niet en daar komen ze week in, week uit mee weg, want geen haan die er naar kraait. Reviews aanvragen zou een belachelijke oplossing zijn, want als je het zelf dan niet goed gezien hebt dan zou het niet gecorrigeerd hoeven te worden? Hoe moeilijk kan het in vredesnaam zijn om met alle beelden erbij een beetje op te letten op de discutabele momenten?
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste

Awards:

Ik zie dat intussen als wensdenken, het lukt gewoon niet om die VAR te laten presteren op deze manier. Het is m.i. eigenlijk ook gewoon een idioot concept, dat de VAR de hele tijd situaties terug zou zitten te kijken terwijl het spel doorgaat en er tegelijkertijd dus gewoon nieuwe situaties kunnen ontstaan die teruggekeken moeten worden. Iedereen kan m.i. op z'n vingers natellen dat je dan situaties gaat missen omdat je maar één ding tegelijk kunt doen, of dat de concentratie op momenten verslapt wat men op 't volgende moment weer gaat proberen te compenseren door te gaan mierenneuken oid, het leidt al met al tot gekwakkel wat te vaak te weinig te maken heeft met de behoefte van het spel aan wedstrijdleiding.

Gewoon alleen op aanvraag doen en op dat moment de VAR leading maken, dan ben je van alle problemen af.
Tijn
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door Tijn »

ziege maar ook zagge schreef: 03 mei 2021, 12:36 Ik zie dat intussen als wensdenken, het lukt gewoon niet om die VAR te laten presteren op deze manier. Het is m.i. eigenlijk ook gewoon een idioot concept, dat de VAR de hele tijd situaties terug zou zitten te kijken terwijl het spel doorgaat en er tegelijkertijd dus gewoon nieuwe situaties kunnen ontstaan die teruggekeken moeten worden. Iedereen kan m.i. op z'n vingers natellen dat je dan situaties gaat missen omdat je maar één ding tegelijk kunt doen, of dat de concentratie op momenten verslapt wat men op 't volgende moment weer gaat proberen te compenseren door te gaan mierenneuken oid, het leidt al met al tot gekwakkel wat te vaak te weinig te maken heeft met de behoefte van het spel aan wedstrijdleiding.

Gewoon alleen op aanvraag doen en op dat moment de VAR leading maken, dan ben je van alle problemen af.
Dus de verklaring voor dat ze nu zoveel cruciale situaties missen is omdat ze het tempo aan cruciale situaties niet bij kunnen benen? Dat is volgens mij nog in geen enkele wedstrijd het geval geweest. Gakpo schiet de bal tegen de hand van Van Hecke en appeleert zelfs. Dat had de VAR prima moeten kunnen constateren als een moment om terug te kijken. Ze zitten vaak ook met zijn tweeën, dus kan je a la per seconde wijzer de ene laten terugkijken en de ander nog het spel laten volgen als het nog niet stilligt om te kijken of er iets anders gebeurd nog. Ik blijf erbij dat een ruling aanvragen het probleem niet oplost, maar alleen maar oneerlijker wordt. Want dan krijg je dus dat als je geen ruling aanvraagt de fout ineens goedgekeurd is? Alsof het zo'n enorm moeilijke baan is om VAR te zijn. Het grote probleem is dat zolang ze niet Ajax en Feyenoord benadelen het niemand boeit in dit land. Dan komt Van Egmond elke keer weer met teksten als we zaten fout, tijd voor een evaluatiemomentje, etc, etc. De KNVB zou veel en veel strenger moeten optreden tegen foute beslissingen en scheidsrechters veel beter moeten opleiden. Betaal ze desnoods meer zodat het een echte fulltime gerespecteerde baan wordt. Dan komt er ook veel meer instroom vanuit de jeugd.

De foutenverdeling van de VAR en de scheidsrechters is zeker niet meer eerlijk verdeeld. Dat was voor de VAR niet anders, maar met de VAR zou dit juist een heel stuk minder moeten zijn geworden. Het excuus dat ze het niet gezien hebben kan niet meer opgaan. Maar goed, zolang De Telegraaf en VI bepalen waar het over gaat, zal PSV daar niet hoog op de lijst staan.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste

Awards:

Tsja je vindt dus dat het tóch zo moet werken, maar dat doet het niet en ik heb er totáál geen vertrouwen in dat dat wel gaat gebeuren, jij wel als je realistisch bent?

De hockey aanpak lost intussen veel meer problemen op:
- nooit meer ongevraagde VAR rulings
- nooit meer gemiste situaties die voor de spelers zelf overduidelijk zijn
- nooit meer discussie tussen scheids en VAR: VAR ingeschakeld dan that's it
- altijd 100% duidelijk waar de VAR mee bezig is en daar is dan ook iedereen mee bezig - aandacht is dus veel meer gefocust zodat de rulings ook veel beter worden

De rol van de VAR wordt dus zowel beperkt als harder gemaakt - het hele systeem is compacter en duidelijker en is veel beter in lijn met de behoefte op het veld - nu voelen zowel spelers als publiek gegijzeld door die VAR (door foute calls maar ook door zowel willekeur als mierenneukerij) en er verdwijnt een hoop spontaniteit uit het spel en uit de spelbeleving door ongevraagd oponthoud. De voetbalwereld heeft op eigen houtje een gedrocht in elkaar gedraaid en de route die gevolgd wordt om daaruit te komen, nl. zogenaamde schijnduidelijkheid door betere software/apparatuur, is m.i. bij voorbaat heilloos.
Tijn schreef: 04 mei 2021, 13:49Want dan krijg je dus dat als je geen ruling aanvraagt de fout ineens goedgekeurd is?
Tuurlijk niet, je hebt nog steeds de scheidsen op het veld. Als die iets missen en jij bent er als speler niet zeker van dat er iets gemist is, dan is dat missen door die scheidsen ook geen groot punt. Is het wel een groot punt dan vraag je die call aan. Topsysteem! :cool:
These users thanked the author ziege maar ook zagge for the post:
Magnus
Tijn
Meervoudig international
Clubvoorkeur:

Bericht door Tijn »

Die conclusies zijn wel heel erg wensdenken als je het mij vraagt. Het blijven dezelfde mensen die het moeten beoordelen. Als deze situatie het op zou lossen moet het probleem dus zijn dat ze of niet doorhebben dat iets gebeurd is of dat ze de focus niet hadden op de situatie. Wie zegt dat daar de oorzaak ligt dan? Volgens mij is dat helemaal niet het probleem, maar ze zijn zwaar incompetent en toevallig vooral tegen ons. De situaties van de overtredingen van Tagliafico zouden dus volgens jou wel beoordeeld zijn als de tegenpartij een ruling aangevraagd had?

Dat het niet ineens gaat werken ben ik met je eens, maar om het probleem nou op deze manier te verplaatsen zie ik geen oplossing in. Juist in dit soort verschuilgedrag ligt het probleem, elke keer verzinnen 'we' weer excuses om de conclusie dat ze incapabel zijn (bewust of onbewust) maar niet te hoeven trekken. Eerst was het dat ze de beelden niet hadden en dat het met de beelden ook wel erg makkelijk was, maar nu ze de beelden hebben zien we dezelfde situaties. Dat ze de focus niet hebben zou toch een belachelijk excuus zijn? Ze zitten apart om zich puur en alleen op die beelden te focussen. Het is echt niet dat het allemaal zulke goed verstopte overtredingen zijn die ze missen. Dus de oplossing zit veel meer in opvolging van de kwaliteit en het gedrag.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste

Awards:

Ja maar dit idee verzin ik niet zomaar he, andere sporten hebben er jaaaaaaren mee geëxperimenteerd, met groot succes.

Voetbal experimenteert nu al een hele tijd met een totaal eigenwijs systeem wat gigantisch veel chagrijn oplevert. Prima als je denkt dat je als het als voetbalwereld beter weet, als het echt beter kan moet je dat ook zeker doen maar vooralsnog zijn we volgens mij niet overtuigd.

Ik denk inderdaad dat als er meer focus ligt op specifieke situaties, deze objectiever beoordeeld worden. Het is veel gemakkelijker om bijv. gewoon niks te zeggen als ook niemand je wat vraagt, wat vaak bij bijv. Tagliafico acties het geval is. De drempel om als VAR uit jezelf de boel vanuit Zeist te overrulen en het spel stil te leggen is sowieso groter, daarbij komt dat principe van angst voor negatieve reacties (waardoor grote clubs die veel media achter zich hebben, bevoordeeld worden) m.i. ook veel eerder om de hoek kijken.

Maar welk systeem je ook kiest, waterdichtheid bestaat niet.
Ren Höek
Internationale topspeler

Bericht door Ren Höek »

ziege maar ook zagge schreef: 04 mei 2021, 15:42 Ja maar dit idee verzin ik niet zomaar he, andere sporten hebben er jaaaaaaren mee geëxperimenteerd, met groot succes.
Dit laatste vooral door het snel aanpassen van de regels.
Zo is hockey het grote voorbeeld, maar daar hebben ze na invoering van de VAR de regel voor 'voets' heel zwart-wit gemaakt om constante discussie te vermijden. Bewust of onbewust, als de bal de voet van de tegenstander raakt is het gevolg een strafcorner.

Dat zou bij voetbal dus inhouden dat iedere handsbal bestraft wordt, al zou je de strafmaat kunnen aanpassen naar bijv. een indirecte vrije trap. Om te voorkomen dat er veel extra penalty's gegeven gaan worden.

Maar dan komt het verschil in geld naar boven. Bij o.a. hockey werd geconstateerd dat de VAR niet optimaal ging werken met de toenmalige regels, dus werden de regels aangepast. In korte tijd. Zoals bij o.a. hockey wel vaker regels zijn aangepast om het spel leuker en aantrekkelijker te maken.
Iets dat bij voetbal jaren en jaren nodig heeft, als het überhaupt al gebeurt. Maar ja, het is een miljardenbusiness geworden en de verschillende belangen moeten natuurlijk wel beschermd worden.
ziege maar ook zagge schreef: 04 mei 2021, 15:42 Ik denk inderdaad dat als er meer focus ligt op specifieke situaties, deze objectiever beoordeeld worden.
Dit ben ik overigens niet met je eenss.
Ik zie geen enkele reden waarom dat het geval zou moeten zijn. Ook nu wordt er voldoende gediscussieerd over de VAR, maar het resultaat is dat vooral dezelfde clubs blijven profiteren.
These users thanked the author Ren Höek for the post:
ziege maar ook zagge
deninho32
Site Admin
Contacteer:

Awards:

Bericht door deninho32 »

Maar kun je die die sporten qua spelregels wel vergelijken? Bij hockey is bal op de voet altijd strafcorner bijvoorbeeld. Bij hands heb je te maken met interpretatie scheidsrechter.

Edit: ik zie dat Ren me net voor was :D
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste

Awards:

Ren Höek schreef: 04 mei 2021, 15:59
ziege maar ook zagge schreef: 04 mei 2021, 15:42 Ik denk inderdaad dat als er meer focus ligt op specifieke situaties, deze objectiever beoordeeld worden.
Dit ben ik overigens niet met je eenss.
Ik zie geen enkele reden waarom dat het geval zou moeten zijn. Ook nu wordt er voldoende gediscussieerd over de VAR, maar het resultaat is dat vooral dezelfde clubs blijven profiteren.
- doordat de VAR gedwongen wordt een oordeel te vellen, deze kan dus niet stil blijven. Veel VAR fouten zijn passieve fouten: er wordt niet ingegrepen waar dat wel zou moeten.

- doordat er 100% aandacht is voor die ene situatie is de kans dat de automatische piloot van de video assistenten (met alle onbewuste biasen die onze automatische piloten kennen, in je brein dus) het wint van je vermogen om werkelijk objectief te kijken, veel kleiner. Hoe minder beslissingen je hoeft te nemen / hoe meer tijd je gemiddeld per beslissing kunt spenderen, hoe hoger de kwaliteit van die beslissingen.

Verder mee eens dat e.e.a. bij hockey gemakkelijker gemaakt is door regels zwart/witter te maken, een neiging die we in het voetbal ook zien en waar ik niet erg blij mee ben, maar ik denk daarbij: als je regels accepteert die meer interpretatie vergen (waar ik dus voorstander van ben) dan accepteer je ook een grotere foutmarge, die hoe dan ook kleiner wordt als er beter naar een situatie gekeken kan worden.
Ren Höek
Internationale topspeler

Bericht door Ren Höek »

ziege maar ook zagge schreef: 04 mei 2021, 16:14 - doordat de VAR gedwongen wordt een oordeel te vellen, deze kan dus niet stil blijven. Veel VAR fouten zijn passieve fouten: er wordt niet ingegrepen waar dat wel zou moeten.
Nee, er wordt niet ingegrepen waar dit wel zou moeten. Of juist wel ingegrepen waar dit niet zou moeten.
De situatie is echter altijd beoordeeld door de VAR, die is derhalve niet passief geweest. Maar besloot dat de scheidsrechter niet 100% fout zat, waar echter regelmatig iets op af te dingen valt.
- doordat er 100% aandacht is voor die ene situatie is de kans dat de automatische piloot van de video assistenten (met alle onbewuste biasen die onze automatische piloten kennen, in je brein dus) het wint van je vermogen om werkelijk objectief te kijken, veel kleiner. Hoe minder beslissingen je hoeft te nemen / hoe meer tijd je gemiddeld per beslissing kunt spenderen, hoe hoger de kwaliteit van die beslissingen.
Gedurende dit seizoen is al meerdere malen geconstateerd (o.a. door Van Egmond, de baas van de scheidsrechters) dat Ajax meerdere malen is geholpen door de VAR en PSV meerdere malen is genaaid door de VAR. Het resultaat hiervan is 0.
Alle momenten worden nabesproken, de VAR kijkt niet op de automatische piloot, fouten worden aangekaart, maar het maakt niets uit.

Zolang de regels een dermate groot grijs gebied kennen krijg je altijd discussie en kunnen clubs altijd bevoordeeld of benadeeld worden.
Verder mee eens dat e.e.a. bij hockey gemakkelijker gemaakt is door regels zwart/witter te maken, een neiging die we in het voetbal ook zien en waar ik niet erg blij mee ben
Dus de VAR moet beter functioneren, maar de regels moeten niet aangepast worden?
Hoe zie je dan een fatsoenlijke en structurele verbetering voor je?
These users thanked the author Ren Höek for the post:
Tijn
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste

Awards:

Ren Höek schreef: 04 mei 2021, 16:25De situatie is echter altijd beoordeeld door de VAR, die is derhalve niet passief geweest. Maar besloot dat de scheidsrechter niet 100% fout zat, waar echter regelmatig iets op af te dingen valt.
Ik stel: de drempel om uit eigen beweging het spel stil te leggen vanuit Zeist is hoger dan wanneer dat spel al stil ligt omdat er actief om een oordeel is gevraagd (dan is die drempel er nl. totaal niet). Men speelt nu dus méér op safe, het is veel gemakkelijker om iets voorbij te laten gaan als je enige twijfel of andersoortige drempels hebt als jou toch niks gevraagd werd. Bij die drempels hoort ook die angst op kritiek die tenminste bij Nederlandse scheidsen nogal sterk is - die angst die er mede voor zorgt dat de grootste club regelmatig bevoordeeld wordt.
Alle momenten worden nabesproken, de VAR kijkt niet op de automatische piloot, fouten worden aangekaart, maar het maakt niets uit.
Als je nabespreekt handel je niet meer op automatische piloot idd, dat doe je in alle rust met een kop koffie. Maar tijdens de wedstrijd is dat heel anders. Naarmate je minder tijd hebt voor de beslissing gaat je automatische piloot vanzelf een grotere rol spelen. Daarom halen die nabesprekingen wellicht ook minder uit dan je zou hopen: de omstandigheden waarin je oordeelt zijn totaal anders.
Dus de VAR moet beter functioneren, maar de regels moeten niet aangepast worden?
Ik stel dat wat de regels ook zijn, beoordelingen zullen verbeteren met genoemde aanpassingen, dus met name doordat men meer tijd en focus krijgt. Ook zullen ongevraagde VAR beslissingen direct tot het verleden behoren.

Het idee om regels aan te passen teneinde arbitrage gemakkelijker te maken (waar ik idd niet vóór ben) staat m.i. in principe los van de VAR, ook als er geen VAR is kun je het scheidsen daarmee gemakkelijker maken. De invoering van de VAR vraagt in zichzelf ook helemaal niet om regels te veranderen, als je regels verandert omdat de VAR anders niet je gewenste resultaat bereikt is dat in zekere zin m.i. erkennen dat de VAR niet voldoet en dat het oordelen 'dus' versimpeld moet worden.
Tomm
Nationale topspeler
Seizoenkaart: Vak F
Has thanked: 99 times
Been thanked: 194 times

Awards:

Bericht door Tomm »

Ik snak naar de dag dat het allemaal via een computer kan of regels inderdaad lekker zwart-wit worden. Zolang mensen het moeten beoordelen blijf je discussies en ergernis krijgen want ieder kan zijn z’n eigen waarheid creëren. De huidige var heeft in mijn ogen meer kapot gemaakt dan de sport goed gedaan.
These users thanked the author Tomm for the post:
Ardbeg
ShovingNE2
Site Admin
Seizoenkaart: Vak PR
Has thanked: 1006 times
Been thanked: 1468 times

Bericht door ShovingNE2 »

De VAR maakt zich weer onsterfelijk belachelijk.

Drommel neemt een doeltrap, er is gedurende 25 seconden of zo spel. Dan volgt er een pingel voor Twente. Teruggedraaid want de bal die Drommel nam rolde nog een heel klein beetje.

Die mensen haten voetbal tot in het diepst van hun ziel volgens mij.

Verder had de VAR volgens protocol niet in mogen grijpen lees ik. De VAR helpt het voetbal en de beleving totaal naar de tyfus.

Hier de regel: moving ball mogen ze alleen ingrijpen als het direct bij de goal betrokken is (zoals PSV overkwam in de Europa League).

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 612 times
Been thanked: 650 times

Bericht door El Sordo »

Hoe ver mogen ze eigenlijk terug in de tijd speuren om ergens een miniem foutje te ontdekken?

Het is op zijn minst vreemd dat zoiets normaliter niet afgefloten wordt, maar er wél iets ondernomen wordt als er een (terechte) penalty uit volgt. Dan moet je dergelijke foutjes altijd affluiten en daarmee ook het spel nog verder kapot mierenneuken.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste

Awards:

Die fout zou onmogelijk zijn bij een on-demand VAR.

Tomm schreef: 04 mei 2021, 23:47Ik snak naar de dag dat het allemaal via een computer kan of regels inderdaad lekker zwart-wit worden. Zolang mensen het moeten beoordelen blijf je discussies en ergernis krijgen want ieder kan zijn z’n eigen waarheid creëren. De huidige var heeft in mijn ogen meer kapot gemaakt dan de sport goed gedaan.
De aanvaller die de bal expres tegen de hand van een verdediger schiet om zo een penalty te versieren en de wedstrijd te beslissen vind ik ook niet te verkroppen. Met andere woorden: volgens mij is het een illusie dat het spel leuker zou worden van zwart/wit regels waar een computer mee om zou kunnen gaan.
Thoresen
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 80 times

Bericht door Thoresen »

Inderdaad dat VAR-moment bij Twente is ronduit belachelijk.
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: P.S.V.
Has thanked: 691 times
Been thanked: 863 times

Bericht door Grasmat »

ziege maar ook zagge schreef: 08 mei 2021, 18:42
De aanvaller die de bal expres tegen de hand van een verdediger schiet om zo een penalty te versieren en de wedstrijd te beslissen vind ik ook niet te verkroppen.
Wel als je er i.p.v. meteen een penalty een indirecte vrije trap van maakt. Zo vaak gaan die er immers ook niet in.
Tomm
Nationale topspeler
Seizoenkaart: Vak F
Has thanked: 99 times
Been thanked: 194 times

Awards:

Bericht door Tomm »

ziege maar ook zagge schreef: 08 mei 2021, 18:42 Die fout zou onmogelijk zijn bij een on-demand VAR.

Tomm schreef: 04 mei 2021, 23:47Ik snak naar de dag dat het allemaal via een computer kan of regels inderdaad lekker zwart-wit worden. Zolang mensen het moeten beoordelen blijf je discussies en ergernis krijgen want ieder kan zijn z’n eigen waarheid creëren. De huidige var heeft in mijn ogen meer kapot gemaakt dan de sport goed gedaan.
De aanvaller die de bal expres tegen de hand van een verdediger schiet om zo een penalty te versieren en de wedstrijd te beslissen vind ik ook niet te verkroppen. Met andere woorden: volgens mij is het een illusie dat het spel leuker zou worden van zwart/wit regels waar een computer mee om zou kunnen gaan.
Eens hoor maar dan ben je wel van dat wekelijkse gezeik en willekeur af. Het gaat na een wedstrijd alleen nog maar over dubieuze beslissingen en gedraai met regels in plaats van het spelletje zelf. Ben daar wel klaar mee
koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 249 times
Been thanked: 207 times

Bericht door koetje »

Die VAR is onbedoeld een monster geworden.

In veel gevallen verdoem je het systeem vanwege de willekeur. De keren dat de VAR niet aanwezig wordt hij vaak weer gemist.
Plaats reactie

Statistieken

Aantal berichten 71259 • Aantal onderwerpen 309 • Aantal leden 623 • Ons nieuwste lid is Rikkert1234