Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

11 Sir Tinus schreef: 21 apr 2021, 17:24 Marcel Brands kon goed excelleren met een topscout als John de Jong onder hem en het geld wat we ontvingen waardoor we een kickstart konden maken met Strootman Wijnaldum en Mertens. Fijn persoon, sterke uitstraling, maakte zich niet snel zorgen en heeft door zijn geduld Pereiro binnen weten te hengelen die met zijn belangrijke goals minstens 2 kampioenschappen heeft verdiend.

Maar de romantisering is ook wel gaande merk ik. Ik vond vooral de driehoek Gerbrands Cocu en Brands sterk, maar Brands heeft ook hele matige aankopen gedaan. De pareltjes waren denk ik toch Arias Moreno Guardado Van Ginkel Propper en Luuk, en toevallig speelde die allemaal samen :).
Nou, dan mag straks de romantisering beginnen als Mario, Ibrahim, Toby, Kevin en Philipp samen spelen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Revolinho schreef: 21 apr 2021, 17:07
Josef Dettelbacher schreef: 21 apr 2021, 15:23

En dat voor iemand die tot 2005 voornamelijk aan RKC verbonden was. Naast kunde is uitstraling idd erg belangrijk.
Mwah, RKC was toch gewoon zijn kluppie? Althans wel wat jaren gespeeld en waarschijnlijk toen ook een functie aangeboden gekregen voor na zijn carrière.

Vind het juist razendknap dat ie daarna een overstap naar AZ verdiende en vervolgens naar PSV. Hij heeft inderdaad een goede autoritaire uitstraling, maar ik vind ook dat hij echt kenmerkende dingen had als TD. Buitenkansjes, goed oog voor talent, slim huren, dat geniale ergens omheen kunnen lullen, dat is echt zijn stijl. Verschrikkelijk vond ik het toen Cocu en hij vertrokken, samen hadden ze heel de Eredivisie onder controle. Bij Everton toch uitstekende mensen als Ancelotti kunnen binnen halen. Het is gewoon een top TD. En ja, waarschijnlijk is uitstraling daar ook een belangrijk onderdeel van.
Ik bedoel juist dat ik het knap vind. Het is doorgaans lastig zat om je vanuit middenmoters en laagvliegers op te werken tot dit niveau. Brands heeft gewoon al 20 jaar lang gemiddeld een stijgende lijn te pakken. Elke stap was er een vooruit: RKC-AZ-PSV-Premier League linkerrijtje. Niet een keer ontslagen of een stapje terug hoeven doen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Als bij PSV afgevraagd wordt komen spelers naar de club voor De Jong of voor Schmidt, kan bij Everton evengoed afgevraagd worden of spelers naar de club komen voor Brands of voor Ancelotti. Trainers hebben invloed op komst spelers, maar tegelijkertijd hebben ook de technisch managers de trainers aangesteld.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

De beste Nederlandse TD. Zeer kundig, kalm, prima leider, uitstekend met spelers, trainers en zaakwaarnemers. Hoop dat hij ooit terugkomt. Mede dankzij hem kon PSV uit een enorm dal komen.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Brands maar ook zijn leerling De Jong onderscheiden zich met eigenschappen als fatsoen, betrouwbaarheid, transparantie en bescheidenheid. Op een bepaald moment in de carriere van speler of trainer (wanneer de zakken al gevuld zijn) kan dat de doorslag geven. Zo haal je namen als Ancelotti en Schmidt wat dan weer het beslissende zetje richting aankopen kan geven.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Yep, en daarom ben ik ook blij met de Jong. Een fatsoenlijke man die bij de club past en aankomende zomer gaat ie weer knallen. Heb ik heel veel vertrouwen in.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

De laatste twee seizoenen was de scherpte bij Brands er wel vanaf. Twee seizoenen achter elkaar stond er een selectie waarin posities ontbraken. De ene keer kon ineens Feyenoord kampioen worden en de tweede keer leverde Cocu een topprestatie door met Schwaab en Brenet als LB de titel binnen te slepen.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... eleid.html
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ach ja, twee wedstrijden verloren. Nou nou nou wat een ramp.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Welkom in Engeland waarin de lijn tussen worldclass en worst manager in the history flinterdun is.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Als ie bij ons voor de helft van dat geld die ploeg van Everton had neergezet, zouden wij hem ook keihard bekritiseren hoor. Ontzettend matige ploeg heeft ie daar gebouwd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

koetje schreef: 23 sep 2021, 12:42 Welkom in Engeland waarin de lijn tussen worldclass en worst manager in the history flinterdun is.
Mwoah. Na Frank de Boer gaat niemand die laatste titel nog benaderen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

koetje schreef: 23 sep 2021, 12:42 Welkom in Engeland waarin de lijn tussen worldclass en worst manager in the history flinterdun is.
Mwoah. Na Frank de Boer gaat niemand die laatste titel nog benaderen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 751
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ik zou er wel erg vrolijk van worden als hij dan per direct de opvolger zou zijn van John de Jong, dan meteen het contract van Schmidt verlengen en ik zou de toekomst voor PSV helemaal zien zitten.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

Ik zie het eerder gebeuren dat hij samen met Cocu naar AZ gaat.
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1715
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

De fans waren blijkbaar al langer klaar met hem doordat hij sinds zijn komst vrijwel alleen maar bras heeft gehaald. En als de eigenaar dan de komst van een nieuwe trainer die jij zelf niet wil erdoorheen drukt weet je dat je rol wel uitgespeeld is. Benieuwd waar Brands nu heengaat.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RemPSV schreef: 05 dec 2021, 16:13 Ik zou er wel erg vrolijk van worden als hij dan per direct de opvolger zou zijn van John de Jong, dan meteen het contract van Schmidt verlengen en ik zou de toekomst voor PSV helemaal zien zitten.
Ik ben wel benieuwd naar je gedachtegang achter deze uitspraak.

Want los van het feit dat optimisme over dit PSV en Schmidt onlosmakelijk verbonden is aan John de Jong, was ook Brands verre van foutloos. Sterker nog: JdJ is een product van hoe Brands te werk ging, hij kopieert de handelswijze zoals het toen gebruikt is. Brands is echt geen magiër die met dezelfde middelen meer voor elkaar gaat krijgen. Ook dan zien we dezelfde financiële deals, ook dan vissen we in vergelijkbaar segment en ook dan zal de aandacht primair liggen op de opleiding.

Denken dat Brands ons titels gaat bezorgen is net zo naïef als denken dat Cocu dat gaat doen. Als je het gat met Ajax wil dichten moet je dingen anders gaan doen dan jaren geleden, of het beter gaan doen dan jaren geleden. Brands gaat dat allebei niet voor je doen, vermoed ik.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Jammer, had hem een succesvolle carrière bij Everton gegund. Ik ben benieuwd wat zijn volgende stap is. Als voetballer en manager verder nooit in het buitenland gewerkt volgens mij. Uitstapje naar Everton pakt niet goed uit. Zie hem wel terugkeren naar Nederland of België. KNVB zou mooi zijn voor het Nederlands voetbal.
OnsPSV
Meervoudig international
3
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 feb 2021

Feit is wel dat sinds Brands vertrokken is we in een andere vijver vissen dan voorheen. Brands had zo zijn contacten en deals in Zuid-Amerika. We kunnen toch wel stellen dat JdJ van die trend is afgestapt om uit die competities spelers te halen.

Weet overigens niet wat beter is hoor. Vind dat qua uitstraling er wel iemand staat vergeleken met John de Jong!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De contacten in Zuid en Midden Amerika waren vooral van John de Jong. Hij heeft maanden gewerkt aan de deal met Lozano.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 751
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ik heb gewoon geen vertrouwen in het transferbeleid van John de Jong, dat wil niet zeggen dat hij alles fout heeft gedaan. Sangare is een voltreffer, net als Ramalho, maar daar staan teveel twijfelachtige aankopen tegenover. Bovendien vind ik dat PSV is doorgeschoten met een oudere selectie en te weinig spelers nog heeft met echte restwaarde.

Brands heb ik eigenlijk altijd wel zien zitten als TD, natuurlijk had hij ook minpunten hij had BV nog wel is de neiging om de verdediging over te slaan. Maar voor mijn gevoel was de balans bij hem wel in het voordeel.

Ik ben heel blij met Schmidt als trainer, hij speelt een soort voetbal waar ik graag naar kijk. Bovendien zijn de spelers altijd positief over hem, niet alleen de basisspelers maar ook de spelers die van de bank komen en de spelers waar hij jaren geleden ooit mee gewerkt heeft. Dat zegt toch wel iets over hem.

Vandaar dat ik persoonlijk de combinatie Brands en Schmidt graag had gezien, iets wat natuurlijk zeer onwaarschijnlijk is. Maar dromen mag af en toe best, zeker in deze tijd.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 05 dec 2021, 16:52 De contacten in Zuid en Midden Amerika waren vooral van John de Jong. Hij heeft maanden gewerkt aan de deal met Lozano.
Mensen zouden eens moeten weten wat er ook vandaag nog door PSV wordt gedaan in Zuid-Amerika. Dat we daar niks of weinig van terugzien heeft te maken met simpele keuzes, niet met het niet hebben van een netwerk of wat dan ook. Ook vorig seizoen is er gesproken met allerlei Zuid-Amerikaanse partijen over transfers, maar als je 10 miljoen moet betalen voor een speler die niet beter is dan Gutiérrez nu, dan moet je dat niet doen. Los van het feit dat PSV ook duidelijk voorkeur had voor bepaalde eigenschappen (of een combinatie ervan) die je daar moeilijk vindt. Men had op een gegeven moment een Zuid-Amerikaanse back kunnen halen (ik noem geen naam), maar het werd uiteindelijk Max: ervaren, op goeie leeftijd en bekend met Europees voetbal. Dat zijn keuzes. Overigens viel het bij Brands ook wel mee qua aankopen uit die regio. Guardado en Moreno waren hier allang bekend in Nederland en speelden al jaren in Europa, dat is toch wat anders dan een Pereiro of een Romero, twee uitstekende voorbeelden van m'n punt overigens. Duur en niet eens een garantie op succes en/of financiële winst.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 05 dec 2021, 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Hij heeft een paar jaar nodig gehad, maar daarna heb ik altijd erg veel vertrouwen gehad in Brands. In combinatie met Cocu en Gerbrands ging het heel goed met de club, er werd slim en goed geïnvesteerd in spelers, hij was creatief in de type spelers die kwamen en deed het goed in de onderhandelingen. Daarbij moet gezegd worden dat je natuurlijk niet zomaar even je TD wisselt. Er is nu een drie-eenheid en die moet je niet uit elkaar willen halen.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 05 dec 2021, 16:52 De contacten in Zuid en Midden Amerika waren vooral van John de Jong. Hij heeft maanden gewerkt aan de deal met Lozano.
Volgens mij zat juist Brands bij Lozano thuis om hem over te halen. Dat sluit niet uit dat John de Jong voorwerk heeft gedaan, maar je zet hier weer heel stellig iets neer wat je volgens mij helemaal niet zo zeker weet.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 05 dec 2021, 17:19
ShovingNE2 schreef: 05 dec 2021, 16:52 De contacten in Zuid en Midden Amerika waren vooral van John de Jong. Hij heeft maanden gewerkt aan de deal met Lozano.
Volgens mij zat juist Brands bij Lozano thuis om hem over te halen. Dat sluit niet uit dat John de Jong voorwerk heeft gedaan, maar je zet hier weer heel stellig iets neer wat je volgens mij helemaal niet zo zeker weet.
Ja hoor. Dit weet ik heel heel heel zeker. John heeft hier maanden voorwerk verricht en uiteindelijk heeft Brands de voorzet afgerond door oa samen met hem de CL finale te kijken. Op de club volgens mij. Met de voorzitter van Pachuca.

Is ook geen geheim of inside info hoor. Dit is echt wel terug te vinden.

Guaardado kwam rond door de contacten van Thomas Schaling, die transfer komt qua voorwerk op zijn rekening. Cocu kopte hem in tijdens een telefoongesprek.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Marcel Brands