Toon Gerbrands

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Menno1 schreef: 15 aug 2022, 02:13 for the record, we staan nu 50e en Feyenoord 42e.
For the correct record: we staan nu 38e en Feyenoord 46e. Het ging namelijk om de 10Y coefficient wat de basis zou zijn voor de nieuwe CL opzet. En niet de 5 jaar ranking die het aantal Europese plaatsen en lotingen bepaalt.

https://kassiesa.net/uefa/data/method5/ ... -2023.html
DonyellMalen schreef: 15 aug 2022, 02:33 Vond Arno wel stuitend met z'n opmerkingen over Ajax, over het Bayern München model.
Gewoon provoceren van die hufter. Hij weet best dat het Bayern model betekent dat je spelers koopt van je grootste concurrent. Absoluut onmogelijk in Nederland.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Den Bondskoots
Basisspeler
3
Berichten: 433
Lid geworden op: 4 nov 2020

trouwepsvfan schreef: 14 aug 2022, 23:34 Wat een kut uitzending. Hij heeft echt niets méér gezegd dan dat hij de afgelopen 8 jaar al in kleinere brokjes in de pers heeft verteld.
Hij niks meer gezegd?

Ze hebben niks meer gevraagd! Hoezo wil je het wéér over van Bommel gaan hebben als Studio Voetbal zijnde?
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Waarom zou je denken? Lekker negatieve sfeer proberen te creeëren.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Teringlijers allemaal. Ik heb echt 10x meer met zo’n Milan van Dongen (alhoewel het een kut naam is) dan zo’n witte Chinees. Dat zijn ras maar snel uitsterft.
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Toon paste op de winkel en paste zijn managementaal toe op het moment dat het hem uitkwam. Sportief in neerwaartse beweging en financieel is onze concurent niet in te halen (voorlopig). Verder de uitstraling van een melkboer met calvinistische trekjes. Geef mij maar Tiny Sanders.
Laatst gewijzigd door Thoresen op 17 aug 2022, 13:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Menno1 schreef: 15 aug 2022, 02:13
guus schreef: 14 aug 2022, 23:20

Je hebt helemaal niets gemist.
Nou, zo ver wil ik niet gaan. Ik heb de uitzending net terug gekeken. Hier de samenvatting:

- Ihattaren's auto was niet in zijn PSV tijd in de fik gegaan
- Vermeulen vroeg of hij zich meer zorgen maakte om Ihattaren dan normaal het geval zou zijn: het antwoord was ja, maar verder geen context.
- Antwoord op de vraag of hij vond dat PSV Europees voldoende had gepresteerd: antwoord ja. Vermeulen ging er op in dat in die 8 jaar op de wedstrijd tegen Atletico na, PSV nooit overpresteerde Europees, maar soms wel onderpresteerde.
- Vraag of Ajax financieel verder is uitgelopen nadat hij bij PSV is gekomen: antwoord nee, want Bayern Munchen model is niet van toepassing in NL.
- Vraag of hij een vergissing had gemaakt me van Bommel: antwoord: nee.
- Vraag of PSV faalt omdat ze niet in de top 32 zitten van Europa? Nee, want de regels zijn aangepast en ze dus niet meer 32e of hoger hoeven te zijn. for the record, we staan nu 50e en Feyenoord 42e.

Om heel eerlijk te zijn, ben ik dolblij dat Gerbrands weg is. Ik vind het een zeer sympathieke man, maar zijn gebrek aan zelfreflectie was behoorlijk stuitend. Ik mag hopen dat we met Brands iemand hebben die zelf kritischer is en hogere eisen stelt.
Heb het niet gezien, maar als dit de strekking is dan geen beste beurt van Toon. Niet erg trouwens, hij is weg. Dus je zit ook niet te wachten op sterke uitspraken als PSV.

Toch een kleine reactie op de uitspraken: Van Bommel was natuurlijk wel een vergissing. Een onervaren trainer in combinatie met een jonge TD die net is doorgeschoven. Je weet ook hoe hij qua karakter in elkaar zit. Het snel zoeken naar duidelijkheid is destijds ten koste gegaan van de zorgvuldigheid en dat heeft ons jaren gekost om ervan te herstellen.

Europees kan je natuurlijk onmogelijk tevreden zijn. We hebben 1 goed jaar gehad in het begin. Beetje de Van Bommel redenering. Ik heb 83 punten gehaald afgelopen seizoen. Ja Mark, maar nu heb je de meest dramatische reeks ever neergezet. M.a.w. de lijn was dalend.

En dat top 32 is misschien wel het beste voorbeeld van waar het mis gaat. Zodra de omstandigheden (waar je geen invloed op hebt, dus Toon zou zeggen niet relevant) veranderen worden de ambities net zo makkelijk naar beneden bijgesteld. Je wilt toch het maximale bereiken, jezelf verbeteren en de lat steeds hoger leggen?
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Menno1 schreef: 15 aug 2022, 04:51 Dat 1x in de 2 jaar CL is een uitstekend voorbeeld. 3x gehaald in 8 jaar dus het niet gehaald. Ja, wacht even, de laatste 4 jaar nul keer gehaald Toon! Er zat geen stijgende lijn in kwa prestaties. Niet kwa Europese prestaties en dus ook geen titels de laatste 4 jaar. En daar draaide hij aardig om heen. Vond ik een zwaktebod.
Ik vind dat je hier wel een punt hebt. Door het over de gehele periode uit te strekken 'compenseer' je de slechte laatste 4 jaar met de goede eerste 4 jaar terwijl PSV in een neergaande lijn zat en zowel nationaal als internationaal ondermaats heeft gepresteerd op meerdere vlakken. Eigenlijk hetzelfde doet hij met het eerste seizoen van Van Bommel. Door de goede eerste seizoenshelft terende op Cocu en met een zeer behoorlijke selectie wordt er gedaan alsof dat een goed seizoen was, terwijl de tweede seizoenshelft 16 verliespunten betrof en het slechter en slechter werd. Verblind door de goede eerdere en bovenmatige resultaten. Net als dat menig journalist nog steeds in Frank de Boer een goede tot zeer goede trainer ziet door zijn eerste 4 titels met Ajax. (En PSV en Feyenoord op hun gat lagen terwijl Twente aan het imploderen was)

Eigenlijk zal je het in twee blokken moeten verdelen, omdat na 4 jaar de technische organisatie volledig op zijn kop ging. De eerste 4 jaar en de laatste 4 jaar. De eerste 4 jaar waren heel goed en de laatste 4 jaar juist niet.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12458
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Massimo schreef: 15 aug 2022, 08:27
Menno1 schreef: 15 aug 2022, 04:51 Dat 1x in de 2 jaar CL is een uitstekend voorbeeld. 3x gehaald in 8 jaar dus het niet gehaald. Ja, wacht even, de laatste 4 jaar nul keer gehaald Toon! Er zat geen stijgende lijn in kwa prestaties. Niet kwa Europese prestaties en dus ook geen titels de laatste 4 jaar. En daar draaide hij aardig om heen. Vond ik een zwaktebod.
Ik vind dat je hier wel een punt hebt. Door het over de gehele periode uit te strekken 'compenseer' je de slechte laatste 4 jaar met de goede eerste 4 jaar terwijl PSV in een neergaande lijn zat en zowel nationaal als internationaal ondermaats heeft gepresteerd op meerdere vlakken. Eigenlijk hetzelfde doet hij met het eerste seizoen van Van Bommel. Door de goede eerste seizoenshelft terende op Cocu en met een zeer behoorlijke selectie wordt er gedaan alsof dat een goed seizoen was, terwijl de tweede seizoenshelft 16 verliespunten betrof en het slechter en slechter werd. Verblind door de goede eerdere en bovenmatige resultaten. Net als dat menig journalist nog steeds in Frank de Boer een goede tot zeer goede trainer ziet door zijn eerste 4 titels met Ajax. (En PSV en Feyenoord op hun gat lagen terwijl Twente aan het imploderen was)

Eigenlijk zal je het in twee blokken moeten verdelen, omdat na 4 jaar de technische organisatie volledig op zijn kop ging. De eerste 4 jaar en de laatste 4 jaar. De eerste 4 jaar waren heel goed en de laatste 4 jaar juist niet.
Eens in de 2 jaar is idd een doelstelling die je dan idd elke 2 jaar moet evalueren.

Stel je hebt de doelstelling eens in de twee jaar kampioen, dan trapt er toch ook niemand in als je zegt "dat hebben we bijna gehaald want in de afgelopen 16 jaar waren we 7x kampioen "
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Studio voetbal stelde natuurlijk ook compleet de verkeerde vragen. Waarom zou je voor de 100e keer over Mo en Bommel beginnen. Ik had veel liever kritische vragen gehad over nieuwere onderwerpen: zoals bijvoorbeeld de verhouding met de KNVB, het amateuristische gedoe rond het willen verplaatsen van de JC Schaal etc
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14384
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

trouwepsvfan schreef: 15 aug 2022, 08:57 Studio voetbal stelde natuurlijk ook compleet de verkeerde vragen. Waarom zou je voor de 100e keer over Mo en Bommel beginnen. Ik had veel liever kritische vragen gehad over nieuwere onderwerpen: zoals bijvoorbeeld de verhouding met de KNVB, het amateuristische gedoe rond het willen verplaatsen van de JC Schaal etc
Dat laatste was de verantwoordelijkheid van Brands toch?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 schreef: 15 aug 2022, 09:01
trouwepsvfan schreef: 15 aug 2022, 08:57 Studio voetbal stelde natuurlijk ook compleet de verkeerde vragen. Waarom zou je voor de 100e keer over Mo en Bommel beginnen. Ik had veel liever kritische vragen gehad over nieuwere onderwerpen: zoals bijvoorbeeld de verhouding met de KNVB, het amateuristische gedoe rond het willen verplaatsen van de JC Schaal etc
Dat laatste was de verantwoordelijkheid van Brands toch?
Toon was tot 1 juli directeur. Eind mei wisten we al dat dit ging spelen. Ik had graag kritische vragen gehad over wat Toon in die periode ondernomen heeft.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Inderdaad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14384
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Amateur die Toon. :I
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

#ToonOut.

Oh, wacht...
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Natuurlijk bekijken wij het hier allemaal vanuit ons PSV perspectief. Dat programma is heel anders gericht, Toon en PSV weten dat: het was simpelweg een manier om wat bij PSV is gebeurd eens voor een breder publiek uit te leggen, want voor hunnie zijn en blijven wij die rare knakkers van beneden de rivieren die er zo vaak in slagen om het Ajax lastig te maken. Soort PSV for dummies. Dat er voorts ook enigszins 'een straatje schoongeveegd' wordt is nu eenmaal inherent aan het voetbalvak, aan zoveel vakken eigenlijk. Dus: live up to the expectations, het was en is niet voor ons bedoeld natuurlijk, maar dat weten jullie ook wel ;)
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Flap en partners in crime willen de Ihattaren ellende weer terug schuiven. PSV stuurt een middelvinger terug:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25081
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik gok dat het een privé auto was en dat Mo het niet gemeld heeft bij PSV. Anders is het wel heel slordig van John.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Menno1 schreef: 14 aug 2022, 23:01 Je maakt mij niet wijs dat Mo pas 1 jaartje of zo met die criminelen vriendjes
Dat kan heel snel gaan anders. Als je de
Mocromaffia boeken leest geeft dat een niet heel hoopgevend beeld over dit deel van Nederland.

Hij kan in zijn PSV tijd uiteraard ook al in die kringen verkeerd hebben maar veel blijft onder de radar.

Ajax kan er ook weinig aan doen dat hij omgaat met de verkeerde gasten. Wel verwijtbaar is de doofpot communicatie strategie.

Sjoerd Flapdrol zat er overigens helemaam naast. Heb de video van JVH op Telegraaf/Youtube gezien vorige week en toen had hij het duidelijk over een lease-auto van Ajax.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ze zitten in Utrecht, Mo komt daar vandaan dus het is best aannemelijk dat het bij PSV al bezig was.
Het is echter moeilijk te controleren wat hij allemaal in zijn vrije tijd doet zolang niemand het zegt bij PSV.
Ik denk dat PSV wel meer weet, maar dat gewoon niet zegt om fatsoenredenen.
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

PSVTOPOss
Regelmatige invaller
1
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 jun 2022

Menno1 schreef: 15 aug 2022, 02:13
guus schreef: 14 aug 2022, 23:20

Je hebt helemaal niets gemist.
Nou, zo ver wil ik niet gaan. Ik heb de uitzending net terug gekeken. Hier de samenvatting:

- Ihattaren's auto was niet in zijn PSV tijd in de fik gegaan
- Vermeulen vroeg of hij zich meer zorgen maakte om Ihattaren dan normaal het geval zou zijn: het antwoord was ja, maar verder geen context.
- Antwoord op de vraag of hij vond dat PSV Europees voldoende had gepresteerd: antwoord ja. Vermeulen ging er op in dat in die 8 jaar op de wedstrijd tegen Atletico na, PSV nooit overpresteerde Europees, maar soms wel onderpresteerde.
- Vraag of Ajax financieel verder is uitgelopen nadat hij bij PSV is gekomen: antwoord nee, want Bayern Munchen model is niet van toepassing in NL.
- Vraag of hij een vergissing had gemaakt me van Bommel: antwoord: nee.
- Vraag of PSV faalt omdat ze niet in de top 32 zitten van Europa? Nee, want de regels zijn aangepast en ze dus niet meer 32e of hoger hoeven te zijn. for the record, we staan nu 50e en Feyenoord 42e.

Om heel eerlijk te zijn, ben ik dolblij dat Gerbrands weg is. Ik vind het een zeer sympathieke man, maar zijn gebrek aan zelfreflectie was behoorlijk stuitend. Ik mag hopen dat we met Brands iemand hebben die zelf kritischer is en hogere eisen stelt.
Hij gaf ook aan dat dit jaar de salariskosten lager liggen met deze selectie. Ik geloof daar niet zoveel van + Toon was al weg toen veel zaken gebeurden mbt de huidige selectie. Hoe kijken jullie daarnaar?
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Menno1 schreef: 15 aug 2022, 04:51Dat 1x in de 2 jaar CL is een uitstekend voorbeeld. 3x gehaald in 8 jaar dus het niet gehaald. Ja, wacht even, de laatste 4 jaar nul keer gehaald Toon! Er zat geen stijgende lijn in kwa prestaties. Niet kwa Europese prestaties en dus ook geen titels de laatste 4 jaar. En daar draaide hij aardig om heen. Vond ik een zwaktebod.
Dat ben ik niet met je oneens, ik had zoals gezegd ook graag gezien dat daar andere, kritische vragen op waren gekomen. Zoals: ligt de lat in dat opzicht wel hoog genoeg? Arno Vermeulen deed wel een poging, maar dat had meer weg van een statement willen maken over hoe kut we het wel niet gedaan hebben in Europa. Het klopt wél, maar daar lagen meer kansen om er een interessant gesprek van te maken.

Verder denk ik dat Toon intern wel anders te werk gaat dan hij op televisie laat blijken. Dat zijn toch meestal de meest simpele teksten en antwoorden op vragen. Als je ook daadwerkelijk zo te werk zou gaan, dan houd je het geen 20 jaar vol bij AZ en PSV.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25081
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

PSVTOPOss schreef: 15 aug 2022, 14:46
Menno1 schreef: 15 aug 2022, 02:13

Nou, zo ver wil ik niet gaan. Ik heb de uitzending net terug gekeken. Hier de samenvatting:

- Ihattaren's auto was niet in zijn PSV tijd in de fik gegaan
- Vermeulen vroeg of hij zich meer zorgen maakte om Ihattaren dan normaal het geval zou zijn: het antwoord was ja, maar verder geen context.
- Antwoord op de vraag of hij vond dat PSV Europees voldoende had gepresteerd: antwoord ja. Vermeulen ging er op in dat in die 8 jaar op de wedstrijd tegen Atletico na, PSV nooit overpresteerde Europees, maar soms wel onderpresteerde.
- Vraag of Ajax financieel verder is uitgelopen nadat hij bij PSV is gekomen: antwoord nee, want Bayern Munchen model is niet van toepassing in NL.
- Vraag of hij een vergissing had gemaakt me van Bommel: antwoord: nee.
- Vraag of PSV faalt omdat ze niet in de top 32 zitten van Europa? Nee, want de regels zijn aangepast en ze dus niet meer 32e of hoger hoeven te zijn. for the record, we staan nu 50e en Feyenoord 42e.

Om heel eerlijk te zijn, ben ik dolblij dat Gerbrands weg is. Ik vind het een zeer sympathieke man, maar zijn gebrek aan zelfreflectie was behoorlijk stuitend. Ik mag hopen dat we met Brands iemand hebben die zelf kritischer is en hogere eisen stelt.
Hij gaf ook aan dat dit jaar de salariskosten lager liggen met deze selectie. Ik geloof daar niet zoveel van + Toon was al weg toen veel zaken gebeurden mbt de huidige selectie. Hoe kijken jullie daarnaar?
Lastig in te schatten. Maar ik denk dat Toon nog wel wekelijks contact heeft met leden van de directie van PSV. Dat wel.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Tuurlijk heeft ie daar wel een idee van, die selectie is niet compleet vernieuwd he. En je betaalt minder aan de huidige staf dan de vorige.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 15 aug 2022, 09:58 Ik gok dat het een privé auto was en dat Mo het niet gemeld heeft bij PSV. Anders is het wel heel slordig van John.
Precies dit. Compleet naïef te denken dat alle ellende pas sinds Ajax is. Iedereen weet hier beter; de ellende met Mo en zijn matties is al van jaren terug b
Paulus22
International
5
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 feb 2019

Zal zijn Audi occassion geweest zijn dan.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Toon Gerbrands