Toon Gerbrands

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

PCGC schreef: 23 aug 2022, 17:21
ComeOnPSV schreef: 23 aug 2022, 16:14 Dacht dat Toon niks meer met het voetbal wilde.

Adviesrol nog wel dus dan is dit logisch, maar paar weken geleden leek hij dit nog niet te zien zitten.
Blijkt dus wel dat zijn vertrek bij PSV iets dwingender was dan hij altijd heeft doen voorkomen.
Aardige vent, maar geen stap verder gekomen met Toon Tegeltje….mooi dat de RvC het ook in zag en hem niet het nieuwe PSV wilde laten leiden.
Je zit wat te zoeken. Laat het rusten, zou ik zeggen.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Nee hoor.
Heb het allang laten rusten, gewoon heel erg blij dat ie hier niet meer werkt.

Nu John nog en we kunnen echt naar de toekomst kijken en een beter PSV creëren.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Mooie podcast van FC Afkicken. En jawel: je hoort nog wel eens nieuwe dingen :)

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://www.ed.nl/PSV/voormalig-PSV-top ... ~a80a8b66/
Vooral de kop van het artikel in Trouw was voor Gerbrands pijnlijk en luidde ‘Financieel riskant beleid Gerbrands ten grondslag aan crisis PSV’. Dat waren overigens geen woorden die Gulikers in het artikel gebruikte. Gerbrands vindt dat de econoom een aantal dingen over het hoofd heeft gezien in het artikel, waarin Gerbrands geen wederhoor heeft kunnen geven. Er is met hem namelijk geen contact geweest.
Gerbrands vindt dat Gulikers in zijn betoog te weinig rekening heeft gehouden met de vermeerdering van de waarde van de PSV-selectie in de afgelopen jaren. Dit seizoen is er al voor meer dan 80 miljoen euro aan spelers verkocht, waardoor de positie van PSV enorm is verbeterd. Gulikers stelt in een weerwoord op Twitter dat met de waarde van de selectie geen rekeningen betaald kunnen worden. Wel onderschreef hij in Trouw al dat de verkoop van Noni Madueke niet per se noodzakelijk was, nadat PSV eerder al Cody Gakpo had verkocht.
Naar aanleiding van de reacties op de column van Gerbrands in SportknowhowXL is overigens discussie ontstaan tussen de hoofdredactie van dit media-platform en Gerbrands zelf. Daarna is de samenwerking tussen Gerbrands en dit platform beëindigd. Gulikers is naar eigen zeggen goed te spreken over de manier waarop SportknowhowXl met de zaak is omgegaan.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/voetbal/6258618/toon- ... staan.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Rovers zat eerder bij PSV onder Gebrands. Was toen chef Commercie. Dus dit is wel een logische stap.
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Deze man is de hoofdoorzaak van de huidige problemen. Gebakken lucht verkopen, er serieus bij kijken en iedereen trapt erin.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Vitesse wordt een satelliet club. Van veld tot directie is het PSV
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 07 apr 2023, 23:17 Vitesse wordt een satelliet club. Van veld tot directie is het PSV
Ik denk dat Ledezma daar alles had gespeeld dit seizoen. Was ie een stuk verder in zijn ontwikkeling geweest. Jammer.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

De 66-jarige sportbestuurder kreeg sinds zijn vertrek als topman van PSV aanbiedingen van twee grote buitenlandse clubs om de leiding in handen te nemen. Ook in Nederland wilden meerdere clubs hem als nieuw bestuurlijk boegbeeld, ook in de top van de eredivisie.
Zou Ajax/Louis Toon hebben gebeld om een interim klus te doen totdat Kroes begint? ;)

Verder een typisch Toon interview. Heel saai. :mrgreen:
https://www.ed.nl/PSV/toon-gerbrands-ve ... ~a97629d6/
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Prima vent die Toon, maar ik heb nou niet het gevoel dat we er als club minder op zijn geworden sinds hij vertrokken is.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

TomPSV schreef: 27 dec 2023, 08:44 Prima vent die Toon, maar ik heb nou niet het gevoel dat we er als club minder op zijn geworden sinds hij vertrokken is.
Als club ga je door verschillende fases. Toen hij kwam konden we geen betere krijgen. Hij was de persoon die we nodig hadden. Nu we uit de financiële shit zijn en de organisatie goed staat moet er verder gekeken worden. Op dit moment is Brands de beste kandidaat.

Dus ja nu zijn we er beter af, maar zonder Toon had het er denk ik heel anders voor gestaan (negatiever)
Likes voor ComeOnPSV (totaal 2):
LenteGrasmat
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Nogmaals totaal geen toegevoegde waarde geweest. Managementspreuken verkondigen, boekje schrijven, serieus erbij kijken en af en toe de moraalridder uithangen.
Heel blij dat deze scheet weg is.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Lieve man maar mede dankzij hele zwakke beslissingen van ome Toon duurde het zo lang totdat we weer bij de top kwamen.

Zijn over 1 nacht ijs beslissingen na vertrek Cocu-Brands-Janssen met 3 rookies was desastreus. Voor een top manager koos hij voor zwakke persoonlijkheden (de Jong) die leiding moesten geven aan sterke persoonlijkheden (van Bommel) en daarnaast kwam Faber er bij als HJO zonder ervaring op die plek.


Neem daarnaast gebrek aan voetbal visie en je krijgt zwabber beleid met oa legendarisch domme uitspraken als: je hebt maar 2 soorten coaches; goede en slechte.


Ik was destijds groot voorstander en icm Brands en Cocu leek het nog ergens op. Maar daarna viel hij bij mij zwaar door de mand, met name als manager: hij zorgde namelijk niet dat PSV de beste mensen kreeg (zoals nu) maar koos doorgaans voor de makkelijkste weg.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Thoresen schreef: 27 dec 2023, 19:02Nogmaals totaal geen toegevoegde waarde geweest.
Menno1 schreef: 27 dec 2023, 20:59Lieve man maar mede dankzij hele zwakke beslissingen van ome Toon duurde het zo lang totdat we weer bij de top kwamen.
Drie titels en achtste finale Champions League. Mensen vergeten snel. We kwamen uit een hele grote reorganisatie. De cijfers voetbalden we voor (moest ook). Onder Toon voetbalden we weer voor de prijzen en die haalden we toen.

De titel van 2016 speelde hij qua mindset een hele belangrijke rol in. Hij ramde bij iedereen erin dat we kampioen gingen worden. Wedstrijd voor wedstrijd. Als we alles winnen zijn we kampioen. Wekenlang verkondigde hij dat intern. Diezelfde verbetenheid wedstrijd voor wedstrijd zie je nu ook terug overigens.

Best bizar dat jullie hem dan zo weg zetten. Blij dat hij vervangen is, maar zeggen dat hij geen toegevoegde waarde heeft gehad grenst aan het achterlijke.
Likes voor ShovingNE2 (totaal 5):
FlabbergastLenteThijsRen HöekSKERLA
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Menno1 schreef: 27 dec 2023, 20:59daarnaast kwam Faber er bij als HJO zonder ervaring op die plek.
En als je nu terugkijkt, hoe erg is die laatste beslissing nou geweest?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

loginnaam schreef: 28 dec 2023, 09:37En als je nu terugkijkt, hoe erg is die laatste beslissing nou geweest?
Meer dan uitstekende beslissing geweest.
Likes voor ShovingNE2 :
loginnaam
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Toon is een prima kerel die heel goed werk heeft verricht voor onze club. Maar hij heeft er twee jaar te lang gezeten. Ook hij is verantwoordelijk voor het wanbeleid wat onder John werd gevoerd. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Likes voor Joenepsv :
Menno1
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dat blijft een beetje plakken aan Toon. Hij heeft zeker goede dingen gedaan toen PSV er slecht voor stond. Maar is uiteindelijk vertrokken en heeft PSV met een nieuwe lading rotzooi achtergelaten. Men moest niet voor niets hard ingrijpen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

ShovingNE2 schreef: 28 dec 2023, 08:58
Drie titels en achtste finale Champions League. Mensen vergeten snel. We kwamen uit een hele grote reorganisatie. De cijfers voetbalden we voor (moest ook). Onder Toon voetbalden we weer voor de prijzen en die haalden we toen.

De titel van 2016 speelde hij qua mindset een hele belangrijke rol in. Hij ramde bij iedereen erin dat we kampioen gingen worden. Wedstrijd voor wedstrijd. Als we alles winnen zijn we kampioen. Wekenlang verkondigde hij dat intern. Diezelfde verbetenheid wedstrijd voor wedstrijd zie je nu ook terug overigens.

Best bizar dat jullie hem dan zo weg zetten. Blij dat hij vervangen is, maar zeggen dat hij geen toegevoegde waarde heeft gehad grenst aan het achterlijke.
Hij is begonnen in 2014 en gestopt in 2022. Kampioenschappen waren in 2015, 2016 en 2018. 1/8 CL in 2016. De organisatie was toen nog grotendeels te danken aan Tiny Sanders. Toen TopsportToon zelf zijn beleid kon uitvoeren kwam hij niet verder dan wat managementkretologie. Inhoudelijk was hij verantwoordelijk voor de aanstelling TD John de Jong en bijvoorbeeld VoH. Financieel roepen dat hij PSV gezond heeft achtergelaten terwijl de RVC bij het zien van de cijfers in paniek de verkoop van Gakpo eiste.
RvdW prikte al vrij snel door de gebakken lucht van Gerbrands heen.
Likes voor Thoresen (totaal 2):
AsterixMenno1
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Wat mij betreft heeft Gerbrands PSV wel naar een hoger niveau getild nadat hij was aangesteld. Zijn tweede gedeelte vond ik een stuk minder. Nog steeds goede dingen, maar ook een aantal grote fouten waarvan de grootste het tegelijk aanstellen van Van Bommel en De Jong was. Daardoor heeft hij zich daarna ook meer met het technische beleid moeten gaan bemoeien doordat De Jong te licht was terwijl hij met Brands daarvoor iemand had die dat voor hem deed en daartussen zat. Tevens is vrijwel iedereen die met hem gewerkt heeft positief over hem en dat vind ik ook wel iets om mee te nemen.

Dat neemt niet weg dat vanaf het moment hij zich meer met het technische beleid is gaan bemoeien het bij PSV bergafwaarts is gegaan. Dan kan hij goed zijn geweest in andere aspecten, maar uiteindelijk is dat iets wat in orde moet zijn en dat mag hij zichzelf aanrekenen. De RvC heeft wat mij betreft daarom ook er goed aan gedaan dat op het moment Brands vrij kwam hem te vervangen. Desalniettemin vind ik wel dat Gerbrands zijn waarde heeft gehad bij PSV en dat, zolang hij niet leidend is in het aanstellen van voetbaltechnische mensen of daar zelf mee hoeft te gaan bemoeien, hij een goede AD voor PSV is geweest en ondanks zijn vertrek die uiteindelijk wat minder vrijwillig bleek te zijn dan dat hij het wil doen laten voorkomen hij door de voordeur naar buiten is gegaan.
Likes voor Massimo (totaal 3):
ShovingNE2Menno1Ren Höek
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Thoresen schreef: 28 dec 2023, 10:35Financieel roepen dat hij PSV gezond heeft achtergelaten terwijl de RVC bij het zien van de cijfers in paniek de verkoop van Gakpo eiste.
In paniek de verkoop eiste. Dat is echt zo'n bullshit. Ieder jaar was er een grote verkoop nodig. In mei werd bepaald dat er in de zomer een grote verkoop moest zijn, of dat nou Gakpo of Sangaré was. Daar is John de Jong op afgerekend. Dat had niets met de laatste dagen van het window te maken. Alsof de RvC toen pas de cijfers zag. Verder kent de RvC de cijfers van haver tot gort en was het doen van een grote verkoop ieder boekjaar gewoon staand beleid goed gekeurd door de RvC. Mooi staaltje geschiedvervalsing in 1 zin.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... j-PSV.html

Jazeker was dat bekend, ook bij de RvC, dat zoals ieder jaar een verkoop noodzakelijk was, maar toen die niet kwam escaleerde het snel.
Dus dat TopspportToon bij zijn afscheid roept dat ie PSV financieel gezond overdroeg klopt niet. Dat was mijn punt.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Thoresen schreef: 28 dec 2023, 11:55Jazeker was dat bekend, ook bij de RvC, dat zoals ieder jaar een verkoop noodzakelijk was, maar toen die niet kwam escaleerde het snel.
Waarom kom je dan dat de RvC in paniek was. Dat waren ze niet. Kijk even welke namen er in de RvC zitten: die hebben iets teveel bagage om te panikeren. Dat het snel escaleerde daarna was duidelijk. John de Jong had de opdracht niet uitgevoerd.
Thoresen schreef: 28 dec 2023, 11:55Dus dat TopspportToon bij zijn afscheid roept dat ie PSV financieel gezond overdroeg klopt niet. Dat was mijn punt.
Bedoel je dat Toon had moeten zorgen dat PSV zonder grote verkoop had moeten kunnen ieder jaar?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Lente
Regelmatige invaller
Berichten: 376
Lid geworden op: 22 jul 2023
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond de aanstelling van Roger Schmidt, waar Toon volgens Roger ook een grote rol in heeft gespeeld, ook wel een huzarenstukje. Ik was daar op voorhand heel erg content mee en het was voor mij op dat moment het beste wat ons kon overkomen. Hoewel het niet helemaal gelopen is met Roger zoals we van te voren gehoopt hadden is dat voor mij wel het startsein geweest voor de ommekeer na een hele donkere periode MvB waarna er sportief gezien veel puin geruimd moest worden. Dat die donkere periode ook onder Toons gezag was ben ik me van bewust.
Laatst gewijzigd door Lente op 28 dec 2023, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

ShovingNE2 schreef: 28 dec 2023, 12:41
Thoresen schreef: 28 dec 2023, 11:55Jazeker was dat bekend, ook bij de RvC, dat zoals ieder jaar een verkoop noodzakelijk was, maar toen die niet kwam escaleerde het snel.
Waarom kom je dan dat de RvC in paniek was. Dat waren ze niet. Kijk even welke namen er in de RvC zitten: die hebben iets teveel bagage om te panikeren. Dat het snel escaleerde daarna was duidelijk. John de Jong had de opdracht niet uitgevoerd.
Thoresen schreef: 28 dec 2023, 11:55Dus dat TopspportToon bij zijn afscheid roept dat ie PSV financieel gezond overdroeg klopt niet. Dat was mijn punt.
Bedoel je dat Toon had moeten zorgen dat PSV zonder grote verkoop had moeten kunnen ieder jaar?
Zo moeilijk is het allemaal niet. Hij had bij zijn afscheid ook gewoon niks kunnen zeggen over de financiën, maar nee hij moest toch even zeggen dat hij PSV financieel gezond overdroeg. Terwijl hij echt wel wist dat daar nog een verkoop van 40 miljoen voor nodig was. IJdeltuiterij net als die managementboekjes. Binnenwereld, buitenwereld blablabla. Gebakken lucht.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Toon Gerbrands