Toon Gerbrands

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Veerman is veels te slap in de duels. Max raakt geen pepernoot, Madueke 1 trick pony, kappen kappen balverlies. Blunder van jewelste dat Guti LCV moet spelen in de meest beslissende fase van de competitie. Had je met hem op LCV gespeeld in de bekerfinale dan had je hem verloren.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 15 mei 2022, 15:13 Ik vind het echt zo grappig dat je een hele post kunt schrijven op basis van standpunten die helemaal nooit gedeeld zijn. Neem die tweede plek, die door helemaal niemand knap genoemd wordt, maar waar je wel op reageert.


Jij benoemd het specifiek in je post hé, dan ga ik er dus vanuit dat je dat als iets positiefs ziet. Als een soort prestatie. Zo las ik het dus iig. Ik zie ook niet in wat dat aan perspectief biedt. 2de moet je sowieso minimaal worden als PSV. Dat V. Bommel nog slechter presteerde wil niet zeggen dat het nu opeens knap is ofzo dat we 2de zijn. Gewoon wat je minimaal mag verwachten.
Dat jij geen basis ziet om op verder te gaan, dat mag je vinden. Ik denk daar totaal anders over. Dat maakt project Schmidt niet geslaagd, maar mislukt vind ik persoonlijk een ander uiterste.
Ik zeg niet letterlijk dat er GEEN basis ligt. Ik heb zo mijn vraagtekens, dat zeg ik letterlijk. Klein verschil. Ik zie te veel twijfelgevallen waarbij ik het eerst wel eens wil zien met de nieuwe mensen. Of je project Schmidt mislukt vindt, teleurstellend vindt of wat dan ook moet een ieder zelf weten. Ik vind het al met al te matig om van geslaagd te spreken. En gezien een aantal zaken die al vaak genoeg benoemd zijn vind ik het persoonlijk mislukt. Uiteraard staat het je vrij om daar anders over te denken.

Aangezien het topic over ome Toon gaat, zie ik dus project Schmidt en daarvoor project v. Bommel samen wel als 4 magere en slechte jaren. Toch een soort van smetje op de zaken die hij aan de andere kant wel prima gedaan heeft.
Laatst gewijzigd door Juancho op 15 mei 2022, 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ricardo Zamora
International
5
Berichten: 987
Lid geworden op: 9 aug 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 15 mei 2022, 15:13 Ik vind het echt zo grappig dat je een hele post kunt schrijven op basis van standpunten die helemaal nooit gedeeld zijn. Neem die tweede plek, die door helemaal niemand knap genoemd wordt, maar waar je wel op reageert. Ik wil slechts aangeven dat het wel perspectief biedt richting volgend seizoen. Je had ook derde of vierde kunnen worden zoals de voorganger van Schmidt.

Dat jij geen basis ziet om op verder te gaan, dat mag je vinden. Ik denk daar totaal anders over. Dat maakt project Schmidt niet geslaagd, maar mislukt vind ik persoonlijk een ander uiterste.
Blijft ook een lastig gegeven (ook voor mij) dat je verwacht als supporter dat PSV historisch gezien ongeveer om het jaar kampioen wordt. De huidige context is echter anders dan jaren terug. Bij ajax speelden een aantal jaren terug spelers als Sana, Ebicilio, Serero en Boilesen. Ondanks dat het huidige team enorme ratten zijn, vind ik spelers als Martinez, schele, Klaassen en Berghuis van een ander niveau. Het is niet voor niets dat Schmidt ons herinnert aan de kansen 80-20 in het nadeel van PSV in de huidige context. Volgend seizoen gaat kansen bieden, aangezien de piek van ajax wel is geweest.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25082
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

RIO schreef: 15 mei 2022, 15:17 Veerman is veels te slap in de duels. Max raakt geen pepernoot, Madueke 1 trick pony, kappen kappen balverlies. Blunder van jewelste dat Guti LCV moet spelen in de meest beslissende fase van de competitie. Had je met hem op LCV gespeeld in de bekerfinale dan had je hem verloren.
Hier kan Toontje niet veel mee.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De tweede plek biedt geen perspectief? Je krijgt straks weer een kans op CL en tientallen miljoenen, misschien cruciaal in de komende jaren nu alles in de Europese voetbalwereld weer gaat veranderen. Dat biedt enig perspectief hoor.

Eens dat een tweede plek het minimaal vereiste is, maar dat maakt het niet ineens vanzelfsprekend hè.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sportief perspectief bedoel ik. Op basis van wat we dit jaar en vorig jaar hebben gezien. 2dw worden is minimaal wat je mag verwachten. Dus in dat kader zegt het weinig.

Dat je vervolgens het seizoen erop, waar ik dus niet op doelde, CL kan spelen en meer geld kan gaan binnenhalen is een volgende discussie. Heb je vertrouwen in de mensen die er komen te zitten. Heb je vertrouwen in de groep die overblijft van dit seizoen. Zijn voor mij 2 aparte discussies.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Die discussie kun je inderdaad zo opsplitsen, maar ik heb het niet over hoe reëel onze kansen op CL zijn en hoeveel vertrouwen ik in Ruud en collega's heb. Het ging me over wat Schmidt na dit seizoen nalaat en dat is o.a. een tweede plek die kans biedt op vele miljoenen, en dus potentieel zeer goed nieuws.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja als je het zo zwart wit bekijkt eens. Ik vind het alleen geen prestatie maar een must have als je coach bent van PSV. Dus idd mooi dat we die kans op CL hebben, maar voor mij persoonlijk is het geen speciale prestatie van Schmidt waardoor ik anders ga denken over afgelopen 2 jaar. En dus ook niet hoe hij PSV achterlaat want wat ik al aangaf, ik zie wederom grote hiaten die 3cht opgelost moeten worden wil je de volgende stap maken. Oa het idioot hoog aantal tegengoals. Alleen dat al zorgt ervoor dat je nooit kampioen kan worden. 42 tot nu toe in 34 wedstrijd. In de zwakke Eredivisie. Dat biedt, als je wil praten over perspectief of een bepaalde basis maar weinig houvast.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Daar ga je weer: ik noem het helemaal geen speciale prestatie. Dat is ook helemaal niet de insteek van mijn verhaal. Je mist het hele punt en niet omdat je niet leest, maar omdat uitspraken van anderen in je eigen idee moeten passen. Zo kunnen we toch geen fatsoenlijk gesprek voeren?
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Zoals Rutten vorige week bij Goedemorgen Eredivisie aangaf, (of iets in die strekking) bij PSV moet 1 ding centraal staan en dat is Champions League.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 15 mei 2022, 15:51 Daar ga je weer: ik noem het helemaal geen speciale prestatie. Dat is ook helemaal niet de insteek van mijn verhaal. Je mist het hele punt en niet omdat je niet leest, maar omdat uitspraken van anderen in je eigen idee moeten passen. Zo kunnen we toch geen fatsoenlijk gesprek voeren?
Je benoemd weer dat Schmidt een 2de plek achterlaat en dat zie je als iets positiefs. Je benadrukt hrt nu 2x zelf in een post hé. Niet ik.

Als je het geen speciale prestatie vindt.., dan vind ik het vreemd dat je het tot 2x benoemd.

En ja het is handig dat we evt kans hebben op CL en de bijbehorende miljoenen. Dat snap ik ook wel. Laten we het daar maar bijhouden, we draaien een beetje in rondjes zo.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat ik iets als positief zie, betekent niet direct dat ik het ook een speciale prestatie vind. En bovendien gaat die positiviteit me niet eens om de tweede plek zelf, maar vooral om het feit dat de tweede plek kans biedt op CL, mooie wedstrijden en ook meer inkomsten. Dat is inderdaad altijd het minimaal vereiste, maar dat maakt het nog niet vanzelfsprekend.

Daarnaast gaat het me ook niet alleen om de tweede plek, we hebben ook gewoon prijzen gepakt. Niet de titel en dus is het ook niet zo dat dit het project geslaagd maakt, maar het zijn wel wat positieve punten in een verder teleurstellend tijdperk.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ykhim schreef: 15 mei 2022, 14:35Precies. Er is volgens mij wel een fundament gelegd waarmee randvoorwaarden voor succes zijn gecreëerd. Maar het is wat vroeg om daar wat definitiefs over te zeggen, denk ik.
Welk fundament zie je dan?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als iedere trainer die geen kampioen wordt mislukt is dan leg je de lat te hoog.

Budget is veel minder dan de concurrent. Je ka. 3 jaar op rij geen kampioen worden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ome Toon; een goede directeur, waarbij helaas de laatste seizoenen beter blijven hangen dan de eerste 4 jaar. Zeker niet alles goed gedaan maar wel een goed mens. En dat telt erg zwaar. Ik gun die man het allerbeste en hoop hem ooit terug te zien in de RvC.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dat laatste lijkt me idd een hele mooie rol voor hem.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 15 mei 2022, 19:58Welk fundament zie je dan?
Puur resultaattechnisch gezien laat hij ons achter met twee prijzen en een tweede plek, waarmee we in elk geval weer beginnen met de JC-schaal en voorrondes CL. Dat is een stevig begin, maar het forceert PSV om er wel weer meteen te staan. Zoals eerder gezegd is dat wat je mag verwachten, maar het is wat mij betreft verder geen vervelend scenario. EL hebben we binnen, nu zorgen dat we toch die CL en de bijbehorende miljoenen halen.

Belangrijker nog vind ik dat Roger Schmidt een brandende selectie heeft opgelapt. Allerlei gasten die waren afgeschreven zijn niet alleen weer meer waard geworden, ze zijn ook daadwerkelijk betere spelers geworden die vrijwel allemaal voldoen aan moderne maatstaven. Boscagli is helaas geblesseerd, maar had een mooie transfer kunnen maken. Mauro is inmiddels een sterkhouder en daarmee besparen we volgend seizoen miljoenen op een benodigde aankoop op rechts- of linksback. Doan en Gutiérrez zouden kunnen vertrekken, maar zullen dat dan door de voordeur doen en zeker niet voor een fooi. Gakpo en Sangaré hebben zich sterk ontwikkeld en kunnen de transferrecords uit de boeken schieten. Voor de rest staat er een selectie waar enige winnaarsmentaliteit in zit, nu nog een trainer die dat ook in topwedstrijden kan vertalen naar resultaat. Hij had het slechter kunnen achterlaten voor Ruud en staf, zeg maar.

Het is nu aan John de Jong om de juiste keuzes te maken. Kun je Bruma, Zahavi en Vinícius adequaat vervangen, dan kun je volgend seizoen absoluut boven de 85 punten eindigen. En daarmee kun je dus ook kampioen worden.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Vind dit behoorlijk kinderachtig van Toon. Bevestigt maar weer eens het beeld dat ie niet zo goed tegen kritiek kan. Het feit dat je wordt betaald om verantwoordelijkheid te nemen betekent niet dat er geen kritiek geleverd mag worden. Toon had ook gewoon gemeente ambtenaar kunnen blijven, maar dan zouden weinig mensen die boekjes van hem hebben gelezen. Toon blijkt gewoon een mens die niet begrijpt dat als je kiest voor een bepaalde carrière daar ook bijhoort dat er mensen een mening over je hebben. En dat hij voor de club op Twitter zat is ook onzin, niemand bij PSV heeft dat van hem gevraagd.

Toon onwaardig dit afscheid als een kleine kleuter.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7218
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

[mention]ruuddevil[/mention] wat een rare reactie van je..
Het is niet niks als je hele familie is bedreigd en dat er is aangeboden om een politiebus in de straat te zetten.

Makkelijk lullen vanaf je computer Ruud.
Wat John en Toon hebben meegemaakt is een zwarte bladzijde in de PSV-geschiedenis.

Dat hij nu zegt klaar te zijn met Twitter geeft echt alles aan en jij noemt hem kinderachtig.

Nou dat noem ik pas kinderachtig.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ik heb het niet over bedreigingen, die zijn onacceptabel. Dat had echter veel meer te maken met de situatie na het ontslag van Van Bommel dus dat je dat erbij haalt is niet relevant.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7218
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Hij gaat van Twitter af vanwege bedreigingen en dat hij het toch nooit goed doet volgens de reageerders. De maat is vol voor Toon en terecht.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Letterlijke tekst: Twitter verdeelt de wereld in mensen die verantwoordelijkheid nemen en mensen die hier onbezonnen een oordeel over vellen. Als directeur van een topclub betaal je een onterecht hoge prijs hiervoor.

Ik denk niet dat Toon geen bedreigingen had gekregen als ie niet op Twitter zat. Dat staat los van het feit dat Twitter een walgelijk medium is. Zoals zoveel social media.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25082
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Toon had al veel eerder moeten stoppen met Twitter. Sterker nog: niet aan beginnen. Teveel nare mensen op dat medium en ik zie de meerwaarde niet voor het werk.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 16 mei 2022, 09:04 Ik denk niet dat Toon geen bedreigingen had gekregen als ie niet op Twitter zat.
Hij ontving al bedreigingen nog voordat Twitter bestond. Gewoon per post.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Toon bedankt! Heeft de club altijd netjes vertegenwoordigd. Een man die hier prima gepast heeft. Benieuwd of hij uiteindelijk nog iets in het voetbal gaat doen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 15 mei 2022, 20:32 Als iedere trainer die geen kampioen wordt mislukt is dan leg je de lat te hoog.

Budget is veel minder dan de concurrent. Je ka. 3 jaar op rij geen kampioen worden.
Ik zie vooral hoe de boel wat dat betreft in best een korte periode veranderd is...

Als je een paar jaar geleden zei dat het geld van Ajax ook structurele sportieve gevolgen gaat krijgen voor PSV, was je een doemdenker. De beker was geen echte prijs, de JC schaal werd helemaal om gelachen in Eindhoven.

Maar intussen zijn onze ambitites er al op aangepast, beker en JC schaal maken een heel mooi jaar. Kampioenschap verwachten kan niet meer, je moet blij zijn als het nog een keer gebeurt. De trainer zegt het ook gewoon ronduit het hele seizoen door: het is niet realistisch om van PSV hetzelfde te verwachten als van Ajax. En niemand vindt dat vreemd.

Zo snel kunnen de dingen dus gaan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Toon Gerbrands