Randzaken nav PSV-Sevilla

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie

Welke straf verwacht jij van de UEFA vandaag?

Enkel een hoge geldboete
2
13%
Minimaal 1 wedstrijd met een lege Oosttribune
9
56%
Minimaal 1 wedstrijd zonder publiek
2
13%
Minimaal 2 wedstrijden zonder publiek
3
19%
Uitsluiting van Europa voor 1 seizoen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 16
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Die zat er aan te komen…
Gebruikersavatar
TinuZzZ
Veelbelovend talent
3
Berichten: 115
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Is ie er gelukkig weer bij als we ons eerstvolgende kampioenschap vieren! #satirischemodusoff
If it's too loud, you're too old
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

60 jaar te weinig.

Gelukkig komt er nog een factuur achteraan dat hij ook 40 jaar financieel klaar is. De taffus voor hem
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Grasmat schreef: 20 mar 2023, 17:57
ruuddevil schreef: 20 mar 2023, 17:54 We zal een praktische juridische reden voor zijn, maar waarom niet levenslang?
Omdat hij weliswaar iets ontieglijk doms en voor PSV heel kostbaars heeft gedaan, maar niemand heeft vermoord. Op zich verdient iedereen een tweede kans, dus een niet levenslang verbod, maar toch lang genoeg als afschrikwekkend voorbeeld vind ik wel schappelijk.
Dus als hij die keeper had vermoord had hij een levenslang stadionverbod moeten krijgen?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Thijs schreef: 20 mar 2023, 18:12
Grasmat schreef: 20 mar 2023, 17:57

Omdat hij weliswaar iets ontieglijk doms en voor PSV heel kostbaars heeft gedaan, maar niemand heeft vermoord. Op zich verdient iedereen een tweede kans, dus een niet levenslang verbod, maar toch lang genoeg als afschrikwekkend voorbeeld vind ik wel schappelijk.
Dus als hij die keeper had vermoord had hij een levenslang stadionverbod moeten krijgen?
Keeper vermoorden is net niet het juiste voorbeeld van gedrag in een voetbalstadion. Wa gij :whistle:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Z'n kaartjesdealer is ook een beetje de sjaak:
Ook zijn ‘helper’ krijgt straf. De veldbestormer had namelijk al een stadionverbod en was met behulp van het ticket van een kennis tóch in het Philips Stadion gekomen. PSV heeft de zaak beoordeeld en ook deze ‘behulpzame’ persoon een stadionverbod gegeven.

Signaalfunctie
Dat verbod geldt voor anderhalf jaar, zo heeft men in het Philips Stadion gemeend. Die straf wordt als redelijk en billijk gezien en daarvan gaat ook een signaal uit naar anderen. Wie zijn ticket voor een wedstrijd van PSV afgeeft aan een derde, kan mede-verantwoordelijk worden gehouden voor gedragingen zoals die zich hebben voorgedaan bij PSV-Sevilla FC.
https://www.ed.nl/PSV/PSV-straft-ook-he ... ~a2e9808e/
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ook zijn ‘helper’ krijgt straf. De veldbestormer had namelijk al een stadionverbod en was met behulp van het ticket van een kennis tóch in het Philips Stadion gekomen. PSV heeft de zaak beoordeeld en ook deze ‘behulpzame’ persoon een stadionverbod gegeven.

Signaalfunctie
Dat verbod geldt voor anderhalf jaar, zo heeft men in het Philips Stadion gemeend. Die straf wordt als redelijk en billijk gezien en daarvan gaat ook een signaal uit naar anderen. Wie zijn ticket voor een wedstrijd van PSV afgeeft aan een derde, kan mede-verantwoordelijk worden gehouden voor gedragingen zoals die zich hebben voorgedaan bij PSV-Sevilla FC.
https://www.ed.nl/PSV/PSV-straft-ook-he ... ~a2e9808e/
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ook zijn ‘helper’ krijgt straf. De veldbestormer had namelijk al een stadionverbod en was met behulp van het ticket van een kennis tóch in het Philips Stadion gekomen. PSV heeft de zaak beoordeeld en ook deze ‘behulpzame’ persoon een stadionverbod gegeven.

Signaalfunctie
Dat verbod geldt voor anderhalf jaar, zo heeft men in het Philips Stadion gemeend. Die straf wordt als redelijk en billijk gezien en daarvan gaat ook een signaal uit naar anderen. Wie zijn ticket voor een wedstrijd van PSV afgeeft aan een derde, kan mede-verantwoordelijk worden gehouden voor gedragingen zoals die zich hebben voorgedaan bij PSV-Sevilla FC.
https://www.ed.nl/PSV/PSV-straft-ook-he ... ~a2e9808e/
Fritske12
Lid 2e elftal
3
Berichten: 170
Lid geworden op: 4 nov 2020

Om het binnenkomen met een stadionverbod tegen te gaan zouden we toch iets moeten kunnen verzinnen.
Aangezien we met brainport tot de slimste regio van de wereld behoren zou er toch wel een systeem met bv een Iris scan mogelijk moeten zijn. Gekoppeld aan je seizoenskaart. Of clubkaart voor mensen die een seizoenskaart willen uitlenen.
Dit hoeft dan geen extra tijd te kosten bij binnenkomst.
Je zou dit als pilot op oost kunnen testen en als het goed werkt kunnen we dit systeem verkopen aan andere cubs.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Duurt wel lang voor we te horen krijgen wat onze straf gaat worden voor dit incident.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Op weg naar nr 25 schreef: 21 mar 2023, 17:09 Duurt wel lang voor we te horen krijgen wat onze straf gaat worden voor dit incident.
De tuchtcommissie komt pas op 28 maart weer bijeen schijnbaar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 21 mar 2023, 17:13
Op weg naar nr 25 schreef: 21 mar 2023, 17:09 Duurt wel lang voor we te horen krijgen wat onze straf gaat worden voor dit incident.
De tuchtcommissie komt pas op 28 maart weer bijeen schijnbaar.
Volgende week weten we dus of we de schade kunnen gaan verhalen op die droeftoeter, je zal toch een jaar europees moeten overslaan dankzij zo'n fguur. Kan je hem aanklagen maar ja, iets met een kale kip.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Op weg naar nr 25 schreef: 21 mar 2023, 17:26Volgende week weten we dus of we de schade kunnen gaan verhalen op die droeftoeter, je zal toch een jaar europees moeten overslaan dankzij zo'n fguur. Kan je hem aanklagen maar ja, iets met een kale kip.
Tja, wat doe je met een randdebiel die de club een jaar of 10 terugwerpt?

Wat mij betreft mag hij koffie gaan rondbrengen in de loopgraven rond Bakhmoet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 21 mar 2023, 17:27
Op weg naar nr 25 schreef: 21 mar 2023, 17:26Volgende week weten we dus of we de schade kunnen gaan verhalen op die droeftoeter, je zal toch een jaar europees moeten overslaan dankzij zo'n fguur. Kan je hem aanklagen maar ja, iets met een kale kip.
Tja, wat doe je met een randdebiel die de club een jaar of 10 terugwerpt?

Wat mij betreft mag hij koffie gaan rondbrengen in de loopgraven rond Bakhmoet.
Werden we maar 10 jaar teruggeworpen, toen hoorden we tenminste nog bij de top 2.....
Sparts
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 562
Lid geworden op: 7 jan 2021
Clubvoorkeur: PSV

In sommige Amerikaanse stadions is er gezichtsherkenning technologie. Lijkt me dat er in de regio een bedrijf te vinden is die dit samen wil implementeren.
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

Sparts schreef: 21 mar 2023, 17:56 In sommige Amerikaanse stadions is er gezichtsherkenning technologie. Lijkt me dat er in de regio een bedrijf te vinden is die dit samen wil implementeren.
Onder welke voorwaarden dan?
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

GDPR wise lijkt me dat een zeer moeilijk verhaal. Om nog maar te zwijgen van de extra lange wachttijden .
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Berichten: 2882
Lid geworden op: 23 feb 2022
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Sparts schreef: 21 mar 2023, 17:56 In sommige Amerikaanse stadions is er gezichtsherkenning technologie. Lijkt me dat er in de regio een bedrijf te vinden is die dit samen wil implementeren.
En toen realiseerde je dat privacy in de EU toch wel wat anders ingeregeld is dan in de VS. Persoosngegevens verwerken is 1, het verwerken van biometrische gegevens vergt nog eens een set aan extra maatregelen, voor het bezoeken van een voetbalwedstrijd zie ik dat niet bijzonder snel als noodzakelijk geacht in het kader van authenticatie of beveiligingsdoeleinden
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Sparts schreef: 21 mar 2023, 17:56 In sommige Amerikaanse stadions is er gezichtsherkenning technologie. Lijkt me dat er in de regio een bedrijf te vinden is die dit samen wil implementeren.
Misschien kunnen we de data/informatie die we ermee vergaren dan verkopen aan Facebook bijvoorbeeld. Dan verdienen we er nog wat aan.
Sparts
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 562
Lid geworden op: 7 jan 2021
Clubvoorkeur: PSV

Prof_napo schreef: 21 mar 2023, 19:25
Sparts schreef: 21 mar 2023, 17:56 In sommige Amerikaanse stadions is er gezichtsherkenning technologie. Lijkt me dat er in de regio een bedrijf te vinden is die dit samen wil implementeren.
En toen realiseerde je dat privacy in de EU toch wel wat anders ingeregeld is dan in de VS. Persoosngegevens verwerken is 1, het verwerken van biometrische gegevens vergt nog eens een set aan extra maatregelen, voor het bezoeken van een voetbalwedstrijd zie ik dat niet bijzonder snel als noodzakelijk geacht in het kader van authenticatie of beveiligingsdoeleinden
Ik heb me niet ingelezen, en heb er verder een neutrale mening over. Maar is het verboden om de gegevens van iemand die een stadionverbod heeft ergens op te slaan en te toetsen aan een gezicht voor de camera?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Sparts schreef: 21 mar 2023, 19:48 Ik heb me niet ingelezen, en heb er verder een neutrale mening over. Maar is het verboden om de gegevens van iemand die een stadionverbod heeft ergens op te slaan en te toetsen aan een gezicht voor de camera?
Dat is in principe verboden, tenzij iemand daar uitdrukkelijk toestemming voor geeft, en/of er een zwaarwegend belang is (bijvoorbeeld de openbare veiligheid). Volgens mij is één van de grootste bezwaren dat het niet 100% veilig is, in die zin dat het vaak onduidelijk is wat er precies met de gegevens gebeurt en dat de software erachter niet altijd foutloos werkt.

Aan de andere kant mag iets dat ook inbreuk maakt op je privacy, fouilleren, ook. Dus puur het privacy-argument daar is volgens mij juridisch best een mouw aan te passen, al ben ik zeker geen expert op dat gebied. Kom er maar in @trouwepsvfan
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Berichten: 2882
Lid geworden op: 23 feb 2022
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Brael schreef: 22 mar 2023, 09:28 Aan de andere kant mag iets dat ook inbreuk maakt op je privacy, fouilleren, ook. Dus puur het privacy-argument daar is volgens mij juridisch best een mouw aan te passen, al ben ik zeker geen expert op dat gebied. Kom er maar in @trouwepsvfan
Proportionaliteit is daarin van belang, bij fouilleren sla je geen biometrische data op, dat doe je bij een iris-scan wel. Daarnaast krijg je het punt dat iedereen een iris-scan laten doen stukken ingrijpender is dan steekproefgewijs fouilleren. Alles staat en valt met proportionaliteit en de onderbouwing daarvan. In een R&D complex van bijvoorbeeld ASML zal het proportioneel kunnen zijn, voor een voetbalwedstrijd wellicht niet.

anyhow, als je interesse hebt kan je het volgende doornemen:
https://open.overheid.nl/documenten/ron ... 08ca8d/pdf
https://open.overheid.nl/documenten/ronl-8c38cfee-2130-4aaf-bd67-30474608ca8d/pdf schreef: Binnen de huidige gegevensbeschermingswetgeving – de (U)AVG – zien wij geen ruimte om gezichtsherkenningssoftware in te zetten dan wel anderszins biometrische gegevens te verwerken met het oog op de unieke identificatie van een persoon. Op dit moment lijkt er geen uitzonderingsgrond te bestaan in de (U)AVG waarop BVO’s of de KNVB zich kunnen beroepen om het verbod op de verwerking van biometrische gegevens te doorbreken.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Prof_napo schreef: 22 mar 2023, 10:55
Brael schreef: 22 mar 2023, 09:28 Aan de andere kant mag iets dat ook inbreuk maakt op je privacy, fouilleren, ook. Dus puur het privacy-argument daar is volgens mij juridisch best een mouw aan te passen, al ben ik zeker geen expert op dat gebied. Kom er maar in @trouwepsvfan
Proportionaliteit is daarin van belang, bij fouilleren sla je geen biometrische data op, dat doe je bij een iris-scan wel. Daarnaast krijg je het punt dat iedereen een iris-scan laten doen stukken ingrijpender is dan steekproefgewijs fouilleren. Alles staat en valt met proportionaliteit en de onderbouwing daarvan.
Inderdaad staat of valt alles met proportionaliteit. Zoals gezegd denk ik dat daar juridisch best een mouw aan te passen is.
Overigens (ik heb uiteraard niet het hele document gelezen), volgens mij is dit verkennende document dat jij deelt (wat overigens zeer interessant is), met name gericht op het identificeren van personen die zich misdragen in een stadion. Daarvoor moet je dus ook van alle personen in het stadion gegevens verzamelen. Dat is inderdaad een behoorlijke inbreuk op de privacy. Al heb ik daar persoonlijk minder moeite mee dan met een steward die me fouilleert, maar mijn mening is juridisch natuurlijk niet relevant.

Anyhow, iedereen in een stadion op deze manier monitoren is inderdaad juridisch onhaalbaar, maar als je je puur beperkt op het buiten houden van mensen met een stadionverbod, zou je het veel gerichter kunnen inzetten, en hoeft er dus alleen biometrische gegevens opgeslagen te worden van mensen met een stadionverbod. De normale supporter heeft dan dus niks te vrezen.
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Berichten: 2882
Lid geworden op: 23 feb 2022
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Brael schreef: 22 mar 2023, 11:14 De normale supporter heeft dan dus niks te vrezen.
Ware het niet dat je zelfs dan de biometrische gegevens van de normale supporter ook verwerkt. Je staat dan wellicht niet in een database die een hash heeft met bepaalde punten (eenwegsencryptie) edoch wordt die van de normale supporter ook - hopelijk tijdelijk - vastgelegd.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Prof_napo schreef: 22 mar 2023, 13:54
Brael schreef: 22 mar 2023, 11:14 De normale supporter heeft dan dus niks te vrezen.
Ware het niet dat je zelfs dan de biometrische gegevens van de normale supporter ook verwerkt. Je staat dan wellicht niet in een database die een hash heeft met bepaalde punten (eenwegsencryptie) edoch wordt die van de normale supporter ook - hopelijk tijdelijk - vastgelegd.
Klopt, de biometrische gegevens van alle bezoekers worden verwerkt. Wat daarin minder invasief is, zijn de volgende 2 dingen:
1) de gegevens van onschuldige bezoekers worden niet gekoppeld aan hun identiteit, er wordt namelijk alleen gecheckt of hun gegevens overeenkomen met de (beperkte) database van mensen met een stadionverbod. Gegevens van jou en mij worden dus wel bekeken, maar blijven te allen tijde anoniem. Het systeem weet namelijk niet wie er binnen komt, het systeem weet alleen of degene die binnenkomt wel of geen stadionverbod heeft. In die zin is het niet heel veel anders dan een menselijke controle of je gezicht op de zwarte lijst van stadionverboden staat.
2) gegevens van onschuldige supporters hoeven niet bewaard te worden, tenzij je het korte moment waarop jouw gegevens gecheckt worden in de database, ook als bewaren telt. Dit laatste lijkt mij eerlijk gezegd ook het enige echte juridische struikelblok hierin.
danko-lazovic
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 588
Lid geworden op: 4 aug 2021
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Vandaag de dag…

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Randzaken nav PSV-Sevilla