Positieve supporters topic

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef: 31 jan 2021, 15:25 We liggen nog op koers voor de beker! 8-)
Voor twee bekers zelfs!
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ongeacht het resultaat blijven we 2e staan. Toch CL-voorrondes dan.

Als iemand hier zich geroepen voelt om komende week het hele land in het gezicht te hoesten, waardoor ook de competitie stopgezet wordt: nu is je kans.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

We weten vanaf nu dat onze spelers geen vrees hebben voor een kolkende Kuip.
Bubba Gump
International
3
Berichten: 989
Lid geworden op: 4 nov 2020

We hebben Feyenoord uit weer gehad!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

De super Januari zit er eindelijk op 🥳
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

3-1 dus.

Het ging richting de 10, dus de boys hebben het nog netjes gedaan uiteindelijk :praise:
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Hele linkerrijtje al uit gehad, op AZ en Utrecht na.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Parijs is nog ver.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

AZ gaat winnen!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Mannen, het is me toch wat!

Wat een deceptie vanmiddag. Elk jaar vrezen we weer voor puntverlies in de Kuip, bouwen we alweer ons schildje op om een verliespartij te incasseren, maar het is steeds zo'n duiveltje die dan toch weer met je op de loop gaat en je hoop geeft. Hoop dat het dit jaar toch écht eens anders gaat worden. Omdat de Kuip leeg is, omdat Zahavi ineens zijn pistolen uit zn broek trekt alsof het niks is, omdat de spelers van Feyenoord op ramkoers liggen met hun trainer, of gewoon omdat Bas Nijhuis niet de scheidsrechter is.
En dan toch weer het deja-vu, de anticlimax, de teleurstelling.

Maar het is nog niet verloren. Zoals ik hier boven al zei, ook met 7 punten achterstand (er vanuit gaande dat Ajax wint, wat ik nog maar moet zien) is het heus nog niet gespeeld. In deze micky mouse competitie kan iedereen van iedereen winnen, kan Ajax ineens nog over Willem II struikelen en kan een VVV-spits de Coen-Dillen index aantikken. Alles is nog mogelijk.
Maar dan moet het vanaf nu wel allemaal goed gaan vallen. Dan moeten in februari heel gauw onze goudhaantjes Gakpo en Gotze terugkeren. Een fitte en Corona-vrije selectie zal het begin zijn van de grote ommekeer.

Want nee, natuurlijk moeten we nu niet gaan roepen dat Roger Schmidt weg moet of dat John de Jong een veredelde stagiair is qua niveau. Al die teksten, het is allemaal zo zwart-wit, zo simpel, zo bekrompen, en vooral zo eendimensionaal. De huidige problemen zijn niet te vangen in simpele oneliners over 4222, het aankoopbeleid, het gewicht van Ihatarren of het voetballend vermogen van Zahavi. Er moeten misschien dingen veranderen binnen de club. We moeten misschien anders trainen (qua fysiek), een ander spelsysteem hanteren, eerder wisselen, anders gaan scouten; de mogelijkheden zijn eindeloos. Maar met al die losse flodders gaan we het niet redden. Dit soort processen moeten in samenhang gebeuren (het is zoals Alexander Pechtold ooit zei; zal ik er een nietje door heen slaan?') en dat kost tijd, heel veel tijd. Laten we die tijd nemen en tot die tijd lief zijn voor elkaar en positief blijven.

Want er is nog alles om voor te spelen! Super Mario keert straks terug in de Arena, Ajax zal aan onderschatting ten onder gaan (zoals wij vandaag wellicht ook?) en we hebben van alle topclubs het moeilijkste programma gehad. We krijgen Ajax, Feyenoord en Vitesse immers nog thuis en ook van de andere clubs uit het linkerrijte hebben we al veel uitwedstrijden gehad. Andere clubs kunnen nog Corona krijgen of ook blessures. De Eredivisie blijft een loterij.

En laten we niet vervallen in aloude patronen van elkaar hier de ogen uitsteken, wedstrijdjes ver pissen, elkaar voor trol of kutwijf uitmaken. Laten we met doorwrochte analyses hier in samenhang oplossingen vinden met elkaar. Laten we elkaar naar het hoogste niveau duwen, door tussendoor natuurlijk ook flink te ouwehoeren. En laten we vooral respect hebben voor elkaars en elkaars mening. Iedereen kijkt anders tegen het spelletje aan, iedereen roept iets in de emotie.

We hebben elkaar nog hard nodig de komende maanden. Ik jullie in ieder geval wel.

Kus.
Laatst gewijzigd door trouwepsvfan op 31 jan 2021, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Trol
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Mvogo heeft een bal tegen gehouden.

Verder hebben we Feyenoord godzijdank weer gehad en nu maar hopen op het beste.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Volgens de statistieken waren we de bovenliggende partij, dat is toch mooi meegenomen.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Enige positieve is dat we nog steeds 2e staan en vast niet nog slechter kunnen worden dan dit. Als straks spelers eindelijk weer eens fitter worden dan worden we misschien in ieder geval 2e. Bij AZ merk je elke keer dat zij altijd dezelfde spelers opstellen, dat moet toch ook een keer tot blessures gaan leiden?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

v.d. Poel is wereldkampioen geworden!
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Tijn schreef: 31 jan 2021, 16:46 Enige positieve is dat we nog steeds 2e staan en vast niet nog slechter kunnen worden dan dit. Als straks spelers eindelijk weer eens fitter worden dan worden we misschien in ieder geval 2e. Bij AZ merk je elke keer dat zij altijd dezelfde spelers opstellen, dat moet toch ook een keer tot blessures gaan leiden?
Nee dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Heel gek, maar het lijkt wel alsof AZ profvoetballers heeft die 2x per week een anderhalf uurtje kunnen voetballen.

Edit: Oh oeps, niet gekeken in welk topic ik zat. Inderdaad! Zodra Götze en Gakpo terug zijn is het de beurt aan Tadic, Gravenberch en Onana om geblesseerd te raken!
Laatst gewijzigd door Johnnie Walker op 31 jan 2021, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Nou. Er komt nu toch wel versterking bij, toch?😂
tijn0

Eigenlijk meer een posting voor het realistische supporterstopic, maar Schmidt heeft vandaag precies gezien waaraan het bij PSV aan ontbreekt, waardoor we volgend jaar de titel pakken.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Grasmat schreef: 31 jan 2021, 16:47 v.d. Poel is wereldkampioen geworden!
Water is nat
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

We zijn weer een dag dichter bij het volgende potentiële kampioenschap.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

We zijn allemaal familie, in meer of mindere mate. Lang geleden waren er oermensen - onze voorouders - die een veilig verblijf zochten, soms honderden of duizenden kilometers van waar ze vandaan kwamen. Ze moesten en zouden een mooie plek vinden. In zo'n groep moeten ook mensen gezeten hebben die bij de eerste beklimming dachten: niks ervan, ik draai om en ga weer lekker in het dorpje van de lokale Cocu zitten. Daar was het ook warm, veilig en comfortabel en je had er ook altijd wat te vreten, maar verder was er geen reet aan. Af en toe kwam er een leuke vrouw langs, ja, maar over het algemeen regende het, was het grauw en scheen de zon maar sporadisch. De groep wandelaars had ondertussen een tropisch oord gevonden, na vele bergen, heuvels en onbegaanbare wateren. De wandeling is geen pretje, maar de beloning des te meer. Alleen zij die niet achterom keken en hun blik op de horizon richtten, zagen de bestemming al liggen. Onderweg regende het, stormde het en soms brak iemand een been, maar de groep ging stug door. Zonder leed geen voldoening.

Je kan geen cultuuromslag verlangen zonder de obstakels te accepteren. Wat we gisteren zagen is iets wat op het vorige forum al in maart 2020 werd aangekondigd: als je dit pressingvoetbal wil gaan spelen, dan kost dat tijd en soms ga je heel hard op je muil. Slechts drie keer werden we tot dusver de moeder gecounterd, een score die meevalt als je het mij vraagt. Had hoger uit kunnen vallen, maar we blijven PSV hè. We laten de Volendams en RKCs van deze wereld niet zomaar over ons heenlopen. Feyenoord wel, maar die doen dat wel vaker, dus dat is op zich niet gek.

Goed, mijn punt: verval toch niet direct in allerlei dramatiek en krachttermen, tenzij het over Ihattaren of Boscagli gaat. Vragen om ontslagen of verkopen is zo onnodig. Ik heb de titel sinds gisteren opgegeven en ik hoop van harte dat PSV hetzelfde doet. Niet omdat zoiets bij een topclub past (zeker niet in februari), maar wel omdat het uitzonderlijke omstandigheden zijn en omdat we met iets nieuws bezig zijn, een nieuw project. Het zou voor PSV goed zijn als het uitgangspunt voor het restant ontwikkeling wordt, en niet het pakken van prijzen. Ik hoop dat PSV de topwedstrijden die gaan komen gaat aangrijpen als kans om te oefenen zoals we dat gisteren deden. Ja: best kans dat je billenkoek krijgt van clubs als Ajax en Olympiakos, maar nu is de kans om te leren en ervaring op te doen zodat we volgend seizoen kunnen oogsten. Krampachtig gaan proberen om aan te haken bij iets waar je kleine kans op maakt en als gevolg daarvan je eigen ambities verloochent, dat lijkt me nu niet de manier om verder te gaan.

Tenslotte: kampioen worden in deze tijd is helemaal niet leuk. Er is geen kampioenswedstrijd om te vieren, de kroegen zijn dicht en een huldiging zal er ook niet inzitten. Het is een waardeloze titel. Leuk voor in de prijzenkast, maar voetbal is bovenal emotie. En wanneer is de emotie het grootst? Juist: wanneer je een tijdlang in de stront hebt lopen rollen. Momenteel doen we dat collectief, maar ook dat gaat voorbij. En wanneer het voorbij is, zijn de stadions weer gevuld en zullen goals weer gevierd worden zoals vanouds. En de eerste titel na coronatijd? Die gaat natúúrlijk naar PSV. Dat gaan we vervolgens groots vieren, want juist nu beseffen we pas echt wat zo'n viering waard is. Koesteren dus.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 01 feb 2021, 17:21 We zijn allemaal familie, in meer of mindere mate.
In dat geval kan de 1,5 meter wel afgeschaft worden.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Toen ik zag dat je weer in dit topic gepost had, dacht ik de manische [mention]Ykhim[/mention] te zien. Maar die zit, geloof ik, voorlopig even opgesloten. Wel leuk om de depressieve, doch hoopvolle Ykhim eens te zien. Is weer eens wat anders.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

In navolging van Hugo de Jonge heb ik een nieuwe rekenmethode op de wedstrijd van gisteren los gelaten. We hebben alsnog met 1-3 gewonnen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Erickpsvkampioen
Bankzitter
3
Berichten: 256
Lid geworden op: 13 dec 2020
Clubvoorkeur: er is maar 1 club...

Ardberg en RemPSV zouden hun discussie hier verder moeten uitvechten. Dan is het vast snel uitgepraat met dit topic thema 😄
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ShovingNE2 schreef: 01 feb 2021, 19:43 In navolging van Hugo de Jonge heb ik een nieuwe rekenmethode op de wedstrijd van gisteren los gelaten. We hebben alsnog met 1-3 gewonnen.
Heb je ook binnenkort verkiezingen?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Positieve supporters topic