Financiën

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Brael schreef: 26 jan 2023, 09:22
Mikelvb schreef: 26 jan 2023, 09:19 Ja en dan lekker als 6e eindigen, geen Europese wedstrijden spelen volgend jaar en ook geen aantrekkingskracht voor nieuwe speler. Xavi die dan gegarandeerd vertrekt en lekker miljoenen stukslaan op middelmatige spelers en volgend jaar weer niks bereiken. Klinkt als een fantastisch idee.

Sinds wanneer geven we zo snel op?
En jij denkt dat we mét Sangaré hoger gaan eindigen?
Als je dat niet denk, waarom denk je dan wel dat iemand 45 mln voor hem gaat betalen?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik zeg niet dat we dat nu niet moeten investeren hè? Dat wel. Maar daarover wil ik best verder gaan in een ander topic. Want dan dwaalt het af van financiën. Maar 45 miljoen 100% zeker pakken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Mikelvb schreef: 26 jan 2023, 09:25 Als je dat niet denk, waarom denk je dan wel dat iemand 45 mln voor hem gaat betalen?
Omdat hij, mits goed gebruikt, gewoon een enorm waardevolle speler is. Maar wij winnen ook mét Sangaré niet van Emmen, Sparta en Fortuna. Dan kun je hem beter laten gaan en de hoofdprijs ontvangen, waardoor je ook meteen een hele behoorlijke vervanger kunt aantrekken.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 26 jan 2023, 09:22
Mikelvb schreef: 26 jan 2023, 09:19 Ja en dan lekker als 6e eindigen, geen Europese wedstrijden spelen volgend jaar en ook geen aantrekkingskracht voor nieuwe speler. Xavi die dan gegarandeerd vertrekt en lekker miljoenen stukslaan op middelmatige spelers en volgend jaar weer niks bereiken. Klinkt als een fantastisch idee.

Sinds wanneer geven we zo snel op?
En jij denkt dat we mét Sangaré hoger gaan eindigen?
Hoger wordt lastig met dit matige voetbal. Er is echter ook een andere kant... Namelijk dat je nog verder afzakt terwijl je absoluut minimaal 2de moet worden. En als je ook Sangare nog laat gaan acht ik die kans een heel, heel stuk kleiner.

Daarom voor mij een dikke vette 🖕🏽 bij een bod ala 45 miljoen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Juancho schreef: 29 jan 2023, 10:24
Brael schreef: 26 jan 2023, 09:22 En jij denkt dat we mét Sangaré hoger gaan eindigen?
Hoger wordt lastig met dit matige voetbal. Er is echter ook een andere kant... Namelijk dat je nog verder afzakt terwijl je absoluut minimaal 2de moet worden. En als je ook Sangare nog laat gaan acht ik die kans een heel, heel stuk kleiner.

Daarom voor mij een dikke vette 🖕🏽 bij een bod ala 45 miljoen.
2e worden we zowel mét als zonder Sangaré niet, dit seizoen.
Tenzij ome Marcel nog iets uit de hoge hoed tovert de komende 52 uur....
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Bedankt Toon!
En PSV begrootte dus wel op CL-inkomsten…

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1 ... SJVQ2_XQlU
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Heel groot gelul. Maar dat is het Trouw artikel wat hierboven ook al staat.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Die Jaap heeft lekker zitten opletten…
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat die nog niet ontslagen is joh. :mrgreen:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ronaldio
Meervoudig international
1
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23 jul 2022
Clubvoorkeur: PSV

Het is vooral mis gegaan bij het aantrekken van dure spelers die niets hebben toegevoegd.

Bruma, Baumgartel, Romero, Luckassen, maar ook de peperdure Zahavi en Gotze die ook niet het verschil konden maken.

Romero en Luckassen waren trouwens nog aankopen van Brands. Dus die is ook niet foutloos in dit verhaal.
Gebruikersavatar
O Goleiro Grande
Meervoudig international
1
Berichten: 1293
Lid geworden op: 20 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

Na de berichtgeving van Trouw krab je jezelf toch wel even achter de oren over Toon Gerbrands. En ik vraag me af in hoeverre de zogenaamd kritische clubwatchers dat ook doen. Zoals ik me tot diens vertrek ook verbaasd heb over de weinige tegenwind die John de Jong en zijn voortdurende miskleunen vanuit de media ontvingen, kan ik me nauwelijks herinneren dat Gerbrands eens een schriftelijke oorwassing kreeg voor zijn bedrijfsvoering op de Herdgang. Die man kroop vooral richting de spotlights als een fatsoensrakker dan wel bestuursgoeroe om respectievelijk misdragende supporters of de KNVB tot de orde te roepen, als hij niet te druk was om een paar meter aan managementboek weg te schrijven voor eigen verkoop.

‘Kapitaal op het veld’ en ‘Het voetbal op 1, 2 en 3.’ Een leuk verhaal voor de bühne, maar kennelijk was het een vrijbrief om vier jaar lang CL te begroten, er even lang over te liegen dat je dat niet doet en jaarlijks een gat van €40m valt dat eerst moet worden opgevuld voordat je verder kunt groeien? En hoe kunnen er geen alarmbellen richting John de Jong cq scouting zijn afgegaan dat het niet het geïnsereerde kapitaal op het veld is dat de financiële gaten dichtloopt maar het sportief en financieel voortdurend zelf opgeleide / ontwikkelde spelers zijn die de meubels moeten redden?

Het antwoord: vriendjespolitiek, nepotisme en een volslagen gebrek aan zelfreinigend vermogen. Vooral in de club, waar men weinig realisme en transparantie heeft laten zien de afgelopen jaren en elkaar tijdens de neergang rustig de hand boven het hoofd heeft gehouden. Want De Jong, Vennegoor, Gerbrands en evengoed Brands trouwens… die zie je elkaar toch niet de haren invliegen? Wat evenmin gebeurd tussen deze mensen en clubwatchers als Rik Elfrink en Marco Timmer trouwens. Eerstgenoemde lijkt regelmatig PSV’s perswoordvoerder en in het afscheidsinterview van Gerbrands met laatstgenoemde in diens Skiete Willy podcast afgelopen voorjaar waande je je eerder in een masterclass sportbestuur met een workshop moreel fatsoen & principes dan dat een kritisch vraaggesprek op gang was gekomen dat PSV onder Toon eens echt kritisch langs de meetlat legt.

Onderhand begin ik wel te begrijpen waarom de maar voor de RvC vol was toen men tegen de achtergrond van het financiële treinwrak Gakpo weigerde verkopen. Speelden we met de keuzes van Toon en John nu echt jaarlijks CL dan stond het voetbal op 1, 2 en 3. Maar nu het financieel 2 voor 12 is liggen er ergens op zolder drie JC Schalen en een Denneappel. Fijn dat de RvC daar nu ook een paar dozen excuuscultuur bij heeft gezet, want gelul als ‘we kunnen er niets aan doen, want in Amsterdam zijn ze een andere koers gaan voeren’ gaan er niet in natuurlijk. Wees dan maar wat creatiever met je aankoopbeleid en het aanstellen van trainers; in Rotterdam, Enschede en Alkmaar bewijzen ze dat dat helemaal geen rocket science is.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

'Na het artikel in Trouw'.

Staat er wat nieuws in ja? :lol:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

[mention]O Goleiro Grande[/mention] PSV is creatief geweest met het halen van Schmidt. Echter is er in het eerste seizoen nog meer uitgegeven dan de rampzomer van 2019. Het aankoopbeleid is meerdere jaren heel slecht geweest en dat heeft PSV in de huidige financiële situatie gebracht. Ik heb er een tijdje geleden een heel uitgebreid stuk in dit topic over geschreven. (Weet niet uit mijn hoofd welke pagina, maar als je gaat zoeken op mijn naam met als filter dit topic zal je deze snel vinden.)
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Echt een artikel zonder nieuwswaarde. Makkelijk scoren weer.
De financiële situatie was voor de 2 grote verkopen echt niet goed, maar er wordt geschreven alsof we op de rand van de afgrond gestaan zouden hebben.
Toch hebben we wel echt op een te grote voet geleefd. Risico genomen door dure spelers te halen onder Schmidt en gegokt op een kampioenschap/deelname CL. Helaas deze gok verloren en daar zien we nu de gevolgen van.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ja lastig. Dat het niet helemaal goed zat, voelden we allemaal denk ik wel maar vanuit Toon en John werd iedereen altijd gerustgesteld. Begroten op EL, werd er altijd geroepen. Nu blijkt dan toch dat je gevoel als supporter sterker is dan men denkt.

Beiden zijn misschien uitvoerend niet zo heel verkeerd, maar voornamelijk vanuit hun visie en overtuiging zeer matig. Toon vond ik een prettige vent, people-management leek ook meer zijn kwaliteit te zijn, maar financieel-economisch was het dus inderdaad niet heel bijzonder. En Johns visie op voetbal, tja. Dat is een dromer, geloofde dat het allemaal wel goed zou komen. In dit geval is 1 + 1 dan uiteindelijk 3.

Wil nooit meer naar die tijd. Toon kreeg een financieel gerenoveerd PSV overgedragen door Tiny Sanders en nu zijn we op een punt dat we 90 miljoen cashen en nog steeds op een houtje moeten bijten. Het is eens tijd dat we financieel stabiel worden en blijven en dat begint bij de juiste beslissingen van bovenaf.

Ik ben voor alles wat de financiele toekomst van PSV ten goede komt, maar dan moet je dus gaan handelen naar de situatie. Als Brands binnen komt en schrikt van de boekhouding, dan ga je niet Ruud zitten overtuigen om tegen zijn gevoel in toch PSV1 te doen. Dan past dat niet. Dan ga je naar een ervaren trainer die een track record heeft met presteren in financieel lastige situaties. Dan kom je uit bij Cocu of zelfs Ron Jans. En zo kun je voor elke situatie de juiste profielen samenstellen. Toon en John konden dat voor geen mm, in ieder geval.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Revolinho schreef: 30 jan 2023, 09:02 Ja lastig. Dat het niet helemaal goed zat, voelden we allemaal denk ik wel maar vanuit Toon en John werd iedereen altijd gerustgesteld. Begroten op EL, werd er altijd geroepen. Nu blijkt dan toch dat je gevoel als supporter sterker is dan men denkt.
Er wordt ook gewoon op EL + 8 punten begroot. Dat is de operationele begroting. En dat is altijd zo gecommuniceerd. En dat er grote verkopen nodig zijn is ook al sinds jaar en dag zo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Max vertrekt, verplichte optie tot koop.
Dat betekent (als ik het goed heb) dat PSV hem dit seizoen versneld kan afschrijven. Of de inkomsten pas volgend jaar gerekend worden betwijfel ik, maar zou mooie bonus zijn.

Afschrijvingen zijn nu flink gedaald.

Ook goed voor het salarishuis. Niet eens zozeer dat je van een grootverdiener af bent (wel prettig natuurlijk), maar zaakwaarnemers wijzen natuurlijk altijd naar andere spelers bij onderhandelingen.
"Max verdient x, dus mijn speler hoort minimaal y te krijgen."

Qua kosten lijkt PSV wel stappen te zetten. Nu hopen dat we sportief in het huidige seizoen iets fatsoenlijks neer kunnen zetten waar we volgend jaar op kunnen voortborduren.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Dr. Gonzo schreef: 30 jan 2023, 17:55 Max vertrekt, verplichte optie tot koop.
Dat betekent (als ik het goed heb) dat PSV hem dit seizoen versneld kan afschrijven. Of de inkomsten pas volgend jaar gerekend worden betwijfel ik, maar zou mooie bonus zijn.

Afschrijvingen zijn nu flink gedaald.

Ook goed voor het salarishuis. Niet eens zozeer dat je van een grootverdiener af bent (wel prettig natuurlijk), maar zaakwaarnemers wijzen natuurlijk altijd naar andere spelers bij onderhandelingen.
"Max verdient x, dus mijn speler hoort minimaal y te krijgen."

Qua kosten lijkt PSV wel stappen te zetten. Nu hopen dat we sportief in het huidige seizoen iets fatsoenlijks neer kunnen zetten waar we volgend jaar op kunnen voortborduren.
Is die verplichte optie al bevestigd?
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ittot schreef: 30 jan 2023, 19:35 Is die verplichte optie al bevestigd?
Ja, door Rik.
Meer info hierover wordt later duidelijk geeft hij ook aan.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dan is het gewoon de huursom + optie als feitelijke transfersom. Als de huursom ook nog eens 2 miljoen is dan beuren we 4. Niet de wereld, maar ok.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

Dr. Gonzo schreef: 30 jan 2023, 17:55 Max vertrekt, verplichte optie tot koop.
Dat betekent (als ik het goed heb) dat PSV hem dit seizoen versneld kan afschrijven. Of de inkomsten pas volgend jaar gerekend worden betwijfel ik, maar zou mooie bonus zijn.
Als hij verplicht verkocht wordt op 1 juli zal de verkoop dus dan plaatsvinden (evenals de inkomsten). Er zal dit jaar geen versnelde afschrijving plaatsvinden, alleen de reguliere afschrijving.
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Mikelvb schreef: 30 jan 2023, 20:38
Dr. Gonzo schreef: 30 jan 2023, 17:55 Max vertrekt, verplichte optie tot koop.
Dat betekent (als ik het goed heb) dat PSV hem dit seizoen versneld kan afschrijven. Of de inkomsten pas volgend jaar gerekend worden betwijfel ik, maar zou mooie bonus zijn.
Als hij verplicht verkocht wordt op 1 juli zal de verkoop dus dan plaatsvinden (evenals de inkomsten). Er zal dit jaar geen versnelde afschrijving plaatsvinden, alleen de reguliere afschrijving.
Een verplichte koopoptie kan als koop met uitgestelde betaling uitgelegd worden. Dan vind de verkoop nu al plaats, en kan je de post versneld afschrijven.
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

Dr. Gonzo schreef: 30 jan 2023, 20:45
Mikelvb schreef: 30 jan 2023, 20:38

Als hij verplicht verkocht wordt op 1 juli zal de verkoop dus dan plaatsvinden (evenals de inkomsten). Er zal dit jaar geen versnelde afschrijving plaatsvinden, alleen de reguliere afschrijving.
Een verplichte koopoptie kan als koop met uitgestelde betaling uitgelegd worden. Dan vind de verkoop nu al plaats, en kan je de post versneld afschrijven.
Dan hadden ze wel voor koop met uitgestelde betaling gegaan denk je niet. Dit is juist een manier op de aankoop maar een volgend boekjaar te verschuiven, maar wel de “aankoop” al te doen.
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Mikelvb schreef: 30 jan 2023, 20:59
Dr. Gonzo schreef: 30 jan 2023, 20:45
Een verplichte koopoptie kan als koop met uitgestelde betaling uitgelegd worden. Dan vind de verkoop nu al plaats, en kan je de post versneld afschrijven.
Dan hadden ze wel voor koop met uitgestelde betaling gegaan denk je niet. Dit is juist een manier op de aankoop maar een volgend boekjaar te verschuiven, maar wel de “aankoop” al te doen.
Huur met verplichte koopoptie is (bijna) hetzelfde als een koop met uitgestelde betaling. Op deze manier noemen ze het nou eenmaal in de voetbalwereld. Ik heb nog nooit gehoord van verhuur gevolgd door koop met uitgestelde betaling. Komt op hetzelfde neer natuurlijk.

Belastingdiensten in de diverse landen zijn dit soort praktijken ook gaan behandelen als uitgestelde koop, vanwege het feit dat de koop niet optioneel was.

Enkel als er clausules zijn opgenomen waar de koop van afhankelijk is, is het daadwerkelijk een optionele koop.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hou eens op om verplicht en optie in dezelfde zin te gebruiken. Zo vermoeiend om dat overal te lezen... :gaap:
Bubba Gump
International
3
Berichten: 989
Lid geworden op: 4 nov 2020

Grasmat schreef: 30 jan 2023, 21:46 Hou eens op om verplicht en optie in dezelfde zin te gebruiken. Zo vermoeiend om dat overal te lezen... :gaap:
Is niet verplicht om te lezen hè, is maar een optie.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Financiën