Financiën

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 25 jan 2023, 20:32 Het geld is er. Maar men wil de afschrijvingen terugdringen. Dus geen aankopen van 15 miljoen. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn om te begrijpen?

Als ze het wel doen zijn ze echt de weg kwijt. En dat geloof ik niet.
Eens. De beste manier (imo) om de afschrijvingen terug te dringen is het halen van spelers voor ze echt doorgebroken zijn. Beetje zoals Red Bull Salzburg werkt. Sneller jongens als Wollf of Sabiri binnen hengelen en via Jong PSV klaarstomen voor het eerste. Dat heeft ons al goede spelers en miljoenen opgeleverd.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Vanthaman18 schreef: 25 jan 2023, 20:20 Ja dat ben ik met je eens. Ik begrijp totaal niet waarom dit zo absurd lang moet duren. Nu is het eigenlijk al te laat..
Dat heeft met het volgende te maken:

De winterwindow is heel lastig. Clubs zitten nog volop in de race naar hun doelstellingen. Willen dus niet hun goede spelers kwijt.

De afvallers bij grote clubs zijn wel haalbaar. Denk aan een Danjuma van Villareal of Gil van Tottenham. Pas in de laatste week van de winterwindow komen dat soort spelers beschikbaar. Spelers hebben veel keuze. Nog belangrijker is dat de verhurende clubs lang wachten. Je gaat als City geen speler op 10 januari verhuren, want stel dat op 11 januari twee spelers geblesseerd raken.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2358
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

koetje schreef: 25 jan 2023, 20:53
Vanthaman18 schreef: 25 jan 2023, 20:20 Ja dat ben ik met je eens. Ik begrijp totaal niet waarom dit zo absurd lang moet duren. Nu is het eigenlijk al te laat..
Dat heeft met het volgende te maken:

De winterwindow is heel lastig. Clubs zitten nog volop in de race naar hun doelstellingen. Willen dus niet hun goede spelers kwijt.

De afvallers bij grote clubs zijn wel haalbaar. Denk aan een Danjuma van Villareal of Gil van Tottenham. Pas in de laatste week van de winterwindow komen dat soort spelers beschikbaar. Spelers hebben veel keuze. Nog belangrijker is dat de verhurende clubs lang wachten. Je gaat als City geen speler op 10 januari verhuren, want stel dat op 11 januari twee spelers geblesseerd raken.
Zo werkt dat, behalve bij PSV zelf natuurlijk 😂
Gebruikersavatar
Vanthaman18
Titelhouder Prediction League
2
Berichten: 3670
Lid geworden op: 31 jan 2022
Favoriete speler: Ibi Sangare

Awards:

koetje schreef: 25 jan 2023, 20:53
Vanthaman18 schreef: 25 jan 2023, 20:20 Ja dat ben ik met je eens. Ik begrijp totaal niet waarom dit zo absurd lang moet duren. Nu is het eigenlijk al te laat..
Dat heeft met het volgende te maken:

De winterwindow is heel lastig. Clubs zitten nog volop in de race naar hun doelstellingen. Willen dus niet hun goede spelers kwijt.

De afvallers bij grote clubs zijn wel haalbaar. Denk aan een Danjuma van Villareal of Gil van Tottenham. Pas in de laatste week van de winterwindow komen dat soort spelers beschikbaar. Spelers hebben veel keuze. Nog belangrijker is dat de verhurende clubs lang wachten. Je gaat als City geen speler op 10 januari verhuren, want stel dat op 11 januari twee spelers geblesseerd raken.
‘Clubs zitten nog volop in de race naar hun doelstellingen. Willen dus niet hun goede spelers kwijt.’

Except for one..
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Berichten: 2888
Lid geworden op: 23 feb 2022
Clubvoorkeur: v.v. UNA

ShovingNE2 schreef: 25 jan 2023, 20:32 Het geld is er. Maar men wil de afschrijvingen terugdringen. Dus geen aankopen van 15 miljoen. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn om te begrijpen?

Als ze het wel doen zijn ze echt de weg kwijt. En dat geloof ik niet.
Geen aankopen van 15 miljoen, zulke aankopen hebben we nog nooit gedaan. De duurste inkomende transfer? Kezman voor €14m in 2000/01.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Vanthaman18 schreef: 25 jan 2023, 20:57
koetje schreef: 25 jan 2023, 20:53

Dat heeft met het volgende te maken:

De winterwindow is heel lastig. Clubs zitten nog volop in de race naar hun doelstellingen. Willen dus niet hun goede spelers kwijt.

De afvallers bij grote clubs zijn wel haalbaar. Denk aan een Danjuma van Villareal of Gil van Tottenham. Pas in de laatste week van de winterwindow komen dat soort spelers beschikbaar. Spelers hebben veel keuze. Nog belangrijker is dat de verhurende clubs lang wachten. Je gaat als City geen speler op 10 januari verhuren, want stel dat op 11 januari twee spelers geblesseerd raken.
‘Clubs zitten nog volop in de race naar hun doelstellingen. Willen dus niet hun goede spelers kwijt.’

Except for one..
Je ziet de sportieve gevolgen afgelopen maand.

PSV was door de machtstrijd van afgelopen zomer aangeschoten wild. Iedere club en zaakwaarnemer wist nu dat PSV in de winterstop wilde verkopen. De aasgieren cirkelde al een tijdje rond PSV.
Gebruikersavatar
Vanthaman18
Titelhouder Prediction League
2
Berichten: 3670
Lid geworden op: 31 jan 2022
Favoriete speler: Ibi Sangare

Awards:

koetje schreef: 25 jan 2023, 21:22
Vanthaman18 schreef: 25 jan 2023, 20:57
‘Clubs zitten nog volop in de race naar hun doelstellingen. Willen dus niet hun goede spelers kwijt.’

Except for one..
Je ziet de sportieve gevolgen afgelopen maand.

PSV was door de machtstrijd van afgelopen zomer aangeschoten wild. Iedere club en zaakwaarnemer wist nu dat PSV in de winterstop wilde verkopen. De aasgieren cirkelde al een tijdje rond PSV.
Ja, en als club maak je dan dus gewoon grote fouten. Want twee van je beste spelers verkopen kan, maar wel pas als je opvolgers in huis hebt, of bijna rond bent met ze. Anders hadden ze gewoon moeten wachten met verkopen. Maar enfin, er is al genoeg over gezegd.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

koetje schreef: 25 jan 2023, 20:53
Vanthaman18 schreef: 25 jan 2023, 20:20 Ja dat ben ik met je eens. Ik begrijp totaal niet waarom dit zo absurd lang moet duren. Nu is het eigenlijk al te laat..
Dat heeft met het volgende te maken:

De winterwindow is heel lastig. Clubs zitten nog volop in de race naar hun doelstellingen. Willen dus niet hun goede spelers kwijt.

De afvallers bij grote clubs zijn wel haalbaar. Denk aan een Danjuma van Villareal of Gil van Tottenham. Pas in de laatste week van de winterwindow komen dat soort spelers beschikbaar. Spelers hebben veel keuze. Nog belangrijker is dat de verhurende clubs lang wachten. Je gaat als City geen speler op 10 januari verhuren, want stel dat op 11 januari twee spelers geblesseerd raken.
Er zijn voor PSV meer markten om op te handelen dan afvallers van grote clubs proberen te huren en dat is eigenlijk wat me het meest tegenstaat. Het op het oog totale gebrek aan kennis van de markt. Er zijn legio spelers voor wie de eredivisie een stap omhoog is en die zeker haalbaar zijn. Als je dan je beste spelers verkoopt komt het nogal zwak over dat we op 25 januari nog geen vervanger hebben en mede daardoor langzaam maar zeker afhaken voor het kampioenschap. En zo kun je ook geen beleid voeren, dat blijkt wel.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv schreef: 25 jan 2023, 21:28 Er zijn legio spelers voor wie de eredivisie een stap omhoog is en die zeker haalbaar zijn.
Klopt helemaal, maar iets als kwaliteit is ook een vereiste. Liefst ook iemand die er meteen staat, een goede mentaliteit heeft, nu nog betaalbaar is en die veel geld waard wordt in de nabije toekomst.
Je zou bijna gaan denken dat scouten een vak apart is.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De Realist schreef: 25 jan 2023, 20:37 @ShovingNE2 ik begrijp dat. Daarom ben ik zo verbaasd over deze berichtgevingen en vraag ik mij af: waarom nu wel?
Denk dat er geinformeerd is voor verhuur al dan niet met optie. En dat vertaalt is naar koop.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Drommels
Lid 2e elftal
2
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 feb 2022
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 26 jan 2023, 08:36
De Realist schreef: 25 jan 2023, 20:37 @ShovingNE2 ik begrijp dat. Daarom ben ik zo verbaasd over deze berichtgevingen en vraag ik mij af: waarom nu wel?
Denk dat er geinformeerd is voor verhuur al dan niet met optie. En dat vertaalt is naar koop.
Dit lijkt me ook het geval, er word hoog van de toren geblazen dat de afschrijvingen omlaag moeten dan ga je geen twijfelgeval halen voor 17 mil.
Ricardo Zamora
International
5
Berichten: 987
Lid geworden op: 9 aug 2018
Clubvoorkeur: PSV

Aangezien de financiële man de baas is, verwacht ik geen ‘buitenkansjes’ meer. Als ik de technische man van een club als Newcastle was, zou ik nu €45 miljoen bieden op Sangaré. PSV is duidelijk kwetsbaar als het om geld gaat.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dan zou ik hem 100% zeker ook verkopen!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 26 jan 2023, 08:52 Dan zou ik hem 100% zeker ook verkopen!
Ik ook, ook al is het een geweldige speler.
Hij is momenteel best vervangbaar voor ons.
DE MADERA 76
Bankzitter
2
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 apr 2021
Seizoenkaart: Vak SS
Clubvoorkeur: PSV / 76ers

Je zou bijna hopen dat dit gebeurt, mits tijdig genoeg voor een vervanger... Financiële armslag en mogelijkheid om een nieuw talent (cashcow) aan te trekken
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ware het niet dat Sangaré in de zomer weer voor 37 miljoen weg mag.
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

Tijn schreef: 26 jan 2023, 08:55
ShovingNE2 schreef: 26 jan 2023, 08:52 Dan zou ik hem 100% zeker ook verkopen!
Ik ook, ook al is het een geweldige speler.
Hij is momenteel best vervangbaar voor ons.
Je bent niet goed wijs. Ja hij speelt nu slecht de laatste wedstrijden omdat hij nu de speler is die het voetbal moet maken wat natuurlijk nergens op slaat. Maar Sangare nu verkopen is echt het slechtste wat je nu kan doen.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Stel je krijgt een bod van +-45 miljoen voor Sangare zou je gek zijn om dat niet te doen.
Het is een wereldspeler, maar ik zie dit seizoen toch al een beetje als verloren.

Zerrouki ervoor terughalen dan
DE MADERA 76
Bankzitter
2
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 apr 2021
Seizoenkaart: Vak SS
Clubvoorkeur: PSV / 76ers

Brael schreef: 26 jan 2023, 09:00 Ware het niet dat Sangaré in de zomer weer voor 37 miljoen weg mag.
Exact daarom.

45m nu vs 37.5m in de zomer is feitelijk dat je een opvolger van 7.5m 'gratis' kunt aantrekken. Een Zerrouki of Mannsverk zitten in deze prijscategorie

Daarnaast speelt Sangare momenteel niet zijn beste spel
Mr.Unibet
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 701
Lid geworden op: 5 jun 2021
Seizoenkaart: Vak H

Dit is het Financiën topic.

Met Sangare is natuurlijk ook de afspraak gemaakt (en bevestigd dacht ik) dat hij meedeelt in alles boven de 37 miljoen euro, anders had hij nul incentive om zijn contract open te breken.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Mikelvb schreef: 26 jan 2023, 09:03 Je bent niet goed wijs. Ja hij speelt nu slecht de laatste wedstrijden omdat hij nu de speler is die het voetbal moet maken wat natuurlijk nergens op slaat. Maar Sangare nu verkopen is echt het slechtste wat je nu kan doen.
100% wel verkopen. Pak nu alle pijn dan maar en krijg ook nog eens 7,5 miljoen bonus. En PSV gaat dat ook 100% zeker doen. Zet alles dan maar op kop en de cijfers volledig in het groen voor de komende jaren. Laat het dan maar de ommekeer zijn in heel veel opzichten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Mikelvb schreef: 26 jan 2023, 09:03
Tijn schreef: 26 jan 2023, 08:55

Ik ook, ook al is het een geweldige speler.
Hij is momenteel best vervangbaar voor ons.
Je bent niet goed wijs. Ja hij speelt nu slecht de laatste wedstrijden omdat hij nu de speler is die het voetbal moet maken wat natuurlijk nergens op slaat. Maar Sangare nu verkopen is echt het slechtste wat je nu kan doen.
Het is een geweldige speler absoluut. Maar als je nu 45 miljoen kan krijgen, terwijl je over 6 maanden nog maar 37 krijgt en zoals we nu spelen onder Ruud is het systeem totaal niet in balans, waardoor Sangare zijn kwaliteiten ook niet goed gebruikt worden. In dat kader zou ik hem nu verkopen, maar wel met de insteek dat je dan goed investeert in het totale elftal. Maar goed, dat was ook de bedoeling bij de verkoop van Madueke en daar hebben we ook nog weinig van gezien. Vanuit de financiën bekeken zou het bezopen zijn om nu 1 hele dure speler aan te trekken, want dan leg je al je eieren in 1 mandje.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Tijn schreef: 26 jan 2023, 09:14
Mikelvb schreef: 26 jan 2023, 09:03

Je bent niet goed wijs. Ja hij speelt nu slecht de laatste wedstrijden omdat hij nu de speler is die het voetbal moet maken wat natuurlijk nergens op slaat. Maar Sangare nu verkopen is echt het slechtste wat je nu kan doen.
Het is een geweldige speler absoluut. Maar als je nu 45 miljoen kan krijgen, terwijl je over 6 maanden nog maar 37 krijgt en zoals we nu spelen onder Ruud is het systeem totaal niet in balans, waardoor Sangare zijn kwaliteiten ook niet goed gebruikt worden. In dat kader zou ik hem nu verkopen, maar wel met de insteek dat je dan goed investeert in het totale elftal. Maar goed, dat was ook de bedoeling bij de verkoop van Madueke en daar hebben we ook nog weinig van gezien. Vanuit de financiën bekeken zou het bezopen zijn om nu 1 hele dure speler aan te trekken, want dan leg je al je eieren in 1 mandje.
Inderdaad, die 8 miljoen is gewoon het bedrag voor Zerrouki, die kun je dan halen en dan houd je zijn gelimiteerde transfersom over zelfs..
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

ShovingNE2 schreef: 26 jan 2023, 09:11
Mikelvb schreef: 26 jan 2023, 09:03 Je bent niet goed wijs. Ja hij speelt nu slecht de laatste wedstrijden omdat hij nu de speler is die het voetbal moet maken wat natuurlijk nergens op slaat. Maar Sangare nu verkopen is echt het slechtste wat je nu kan doen.
100% wel verkopen. Pak nu alle pijn dan maar en krijg ook nog eens 7,5 miljoen bonus. En PSV gaat dat ook 100% zeker doen. Zet alles dan maar op kop en de cijfers volledig in het groen voor de komende jaren. Laat het dan maar de ommekeer zijn in heel veel opzichten.
Ja en dan lekker als 6e eindigen, geen Europese wedstrijden spelen volgend jaar en ook geen aantrekkingskracht voor nieuwe speler. Xavi die dan gegarandeerd vertrekt en lekker miljoenen stukslaan op middelmatige spelers en volgend jaar weer niks bereiken. Klinkt als een fantastisch idee.

Sinds wanneer geven we zo snel op?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Mikelvb schreef: 26 jan 2023, 09:19 Ja en dan lekker als 6e eindigen, geen Europese wedstrijden spelen volgend jaar en ook geen aantrekkingskracht voor nieuwe speler. Xavi die dan gegarandeerd vertrekt en lekker miljoenen stukslaan op middelmatige spelers en volgend jaar weer niks bereiken. Klinkt als een fantastisch idee.

Sinds wanneer geven we zo snel op?
En jij denkt dat we mét Sangaré hoger gaan eindigen?
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

Brael schreef: 26 jan 2023, 09:22
Mikelvb schreef: 26 jan 2023, 09:19 Ja en dan lekker als 6e eindigen, geen Europese wedstrijden spelen volgend jaar en ook geen aantrekkingskracht voor nieuwe speler. Xavi die dan gegarandeerd vertrekt en lekker miljoenen stukslaan op middelmatige spelers en volgend jaar weer niks bereiken. Klinkt als een fantastisch idee.

Sinds wanneer geven we zo snel op?
En jij denkt dat we mét Sangaré hoger gaan eindigen?
Als je dat niet denk, waarom denk je dan wel dat iemand 45 mln voor hem gaat betalen?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Financiën