Financiën

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Met Arno Vermeulen? Zijn mening interesseert me ner zoveel als die van de TK de. [mention]Menno1[/mention]
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Komende seizoen in ieder geval geen prijsverhogingen qua seizoenskaarten:

All-in kaart
► Laat Spoiler zien
50/50
► Laat Spoiler zien
Mooi gebaar vanuit de club, ook om eventuele Fieldlab wedstrijden niet mee te nemen in de voorwaarden van de seizoenskaarten!

(Of is er een beter topic om dit te bespreken :D)
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Klasse club en mensen. Pure klasse.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Komen ‘gewoon’ na wat vorig jaar is beloofd. Tussen aanhalingstekens omdat het schijnbaar gewoon is geworden om dat niet te doen. Transparant en eerlijk beleid, niets dan lof voor onze club hoe met deze kwestie wordt omgegaan.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RIO schreef: 20 apr 2021, 11:26 Klasse club en mensen. Pure klasse.
Precies mijn gedachte toen ik het mailtje las. Ze komen hun afspraken na en daar ben ik zeer over te spreken. Geen schimmige praktijken zoals bij Feyenoord, maar gewoon doen wat je beloofd hebt.

Nu al zin in de CL-wedstrijden tegen Frankfurt, Lyon en West Ham United! :mrgreen:
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Erg netjes en bijzonder dat het eigenlijk als bijzonder beschouwt wordt tegenwoordig. Maar geen spelletjes van onze club, itt de andere 'top/tob' clubs.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387303

Een netto verlies van 25 miljoen dus zonder verkopen. Dat is toch best behoorlijk, ook met de verkoop van Lammers nog. Geeft wel aan dat de financiele injectie erg welkom is, maar ook wel een beetje noodzaak om competitief te blijven.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Best behoorlijk? Huh? Komt dit onverwacht of zo?

Dat betekent dat we operationeel bijna kiet draaien he? Operationeel gaan we dus ongeveer naar breakeven afgelopen jaar. De afschrijvingen zijn immers ergens rond de 24 miljoen (vorig jaar 22 miljoen).

Die injectie is geen seconde nodig om dit te dragen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Gerbrands zat toch laatst te vertellen dat er nu 14 miljoen euro verlies zal zijn als er geen transfers komen. Ik snap niet waar die 25 miljoen vandaan komt ineens.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Operationeel of niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Waar komt die 25 mln vandaan? Of heeft Voetbalzone dat zelf bedacht. En stel dat het waar is, gaat de verkoop Lammers daar al af?
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Denk dat die 25 miljoen hier vandaan komt:
Naar schatting 20 tot 25 miljoen aan omzet weg
Toch voelt iedereen aan dat de huidige situatie niet nóg langer moet duren. De oproep van algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV aan het kabinet is dan ook te begrijpen: net als de rest van Nederland snakt de sector betaald voetbal naar perspectief.
Is dat er de komende periode nog steeds niet, dan zullen op een gegeven moment ook bij PSV problemen ontstaan. Sinds 1 maart 2020 is er enorm veel veranderd in de voetballerij en dat komt vooral in het huidige seizoen tot uiting, dat loopt van 1 juli 2020 tot 1 juli 2021.

PSV verliest in die periode naar schatting zo'n 20 tot 25 miljoen euro aan normale omzet (exclusief het transferresultaat dus), omdat de club geen publiek mocht toelaten
https://www.ed.nl/PSV/dit-is-waarom-PSV ... ~a1fa88ca/
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit staat in het stuk. Lammers wordt in het hele stuk niet genoemd volgens mij.

Dit bedrag is genoemd in september volgens mij als verwachting als het hele seizoen zonder publiek gespeeld zou worden.

Is dit operationeel of niet. In januari werd een tekort vam nog 12 miljoen genoemd. Dat is te rijmen met 25 miljoen minus Lammers + inkomsten voor punten en overwintering EL. Maar het is onduidelijk.
De verwachting is dat komende zomer Donyell Malen, Denzel Dumfries en ook Mo Ihattaren worden verkocht. De transfersommen die PSV voor dit trio toucheert moeten ervoor zorgen dat de club een verwacht netto verlies van ongeveer 25 miljoen euro wegpoetst. Met het eveneens nakende vertrek van onder anderen de verhuurden Ritsu Doan, Bruma en Derrick Luckassen en daarnaast Timo Baumgartl, Erick Gutiérrez, Adrian Fein, Joël Piroe en wellicht enkele andere spelers, wacht er voor De Jong en Schmidt opnieuw een zeer drukke periode.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Er moet op financieel gebied dit seizoen nog een heleboel gebeuren. Kijk maar eens naar de laatste 2 jaarrekeningen zonder Corona waarbij in 18/19 ook nog eens CL werd gespeeld. Kijk wat er nu verkocht is, wat er doorgaans aan de strijkstok blijft hangen en wat er dus nu nog nodig is. Alleen dat is al een half jaar bekend. Echter door deze liquiditeitsinjectie krijgt PSV in de komende cruciale maanden flink wat speelruimte, zou het dit seizoen de selectie wat eerder dan de laatste jaren op orde dienen te krijgen en zit er minder tijdsdruk op de verkopen. (wel de druk van het verkopen) Er gaat komende zomer een heleboel gebeuren in zowel de inkomende als uitgaande kant. Dat er eerst wat liquide gaten moeten worden gedicht vind ik alleen maar logisch. Je kan er sceptisch tegenaan kijken, maar ik zie het juist als iets heel positiefs. En dit bedrag wordt voor verschillende doeleinden gebruikt de komende jaren. PSV kan weer vooruit in plaats van stagnatie of anders zelfs een klein stapje terug.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het is ook wel diep en diep triest ook hoor. En ook van Aad valt mij dit tegen.

Maar bij de NOS denken ze dat PSV nu 50 miljoen kan besteden op de transfermarkt.... Ze verdiepen zich er niet eens in.

https://nos.nl/artikel/2377997-wat-te-d ... rmars.html
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://fd.nl/ondernemen/1381151/miljar ... d1cauetvB7

Dit geld had ie beter in PSV kunnen stoppen :-)
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 24 apr 2021, 08:26 Het is ook wel diep en diep triest ook hoor. En ook van Aad valt mij dit tegen.

Maar bij de NOS denken ze dat PSV nu 50 miljoen kan besteden op de transfermarkt.... Ze verdiepen zich er niet eens in.

https://nos.nl/artikel/2377997-wat-te-d ... rmars.html
Het enige waar ik het over eens ben is dat je met 2-3 spelers in je as er al bent. Het is niet dat PSV vanaf nul begint; we hebben best een goede groep waar rek in zit. De misisng link zit in ervaring en power achterin en wat meer creativiteit op het middenveld, gecombineerd met een geweldige werk ethos. Verder staat het best prima.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Het congrescentrum komt niet naast het PSV stadion, maar naast het FC Eindhoven stadion.

https://www.ed.nl/eindhoven/eindhovens- ... ~a6e82003/
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Kut van der Valk, ik hoop dat ze degraderen.
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Krijgt FC Eindhoven dan ook een kapitaalinjectie van 50 miljoen? Heb ze vrijdag zien spelen maar die kunnen ook nog wel een Kim en Pröpper gebruiken hoor
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Moeten we het geld nu terug geven?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Neuh. Gewoon overbieden op Veerman en Vd Ven :)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

In het interview met JdJ zegt ie oa dit over de financiële injectie van 50 miljoen:
“ Verder willen we een deel van het geld investeren in faciliteiten. Denk aan een mini-stadion rond het hoofdveld van de academy, het PSV Top Performance Center en op termijn een klein hotel voor (stage)spelers en bijvoorbeeld ouders.”
Maar dat stadionnetje en TPC waren toch gefinancierd in de vorige keer dat we een slootlading geld kregen o.i.d. of ben ik nu seniel aan het worden? Is dat toen afgeketst dan?
#FreeGeneratie4
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Nee, die investeringen zijn uitgesteld vanwege covid.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Dat het is uitgesteld klopt, maar het geld was wel uitgegeven. De hele 30 mln is namelijk als schuld op de balans te vinden. Dus was meer een kwestie van geen geld meer dan van COVID.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Een deel is ook benut volgens mij hè? Want er is echt veel verbouwd op de Herdgang. Althans: er lag een tijd lang overal modder en er stonden bouwketen :D
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Financiën