Liederen topic

Dit is het forum voor stadionzaken.
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Liederen topic.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het nummer voor Cody Gakpo is dus afgeleid van Die Hard 3 heb ik deze week ontdekt:

Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2357
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

koetje schreef: 22 apr 2022, 19:24 Het nummer voor Cody Gakpo is dus afgeleid van Die Hard 3 heb ik deze week ontdekt:

En die is weer afgeleid van..
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Deze film toch ;)

Frisky_de_geus
Ballenjongen
1
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2022
Seizoenkaart: Vak TT

Weet niet of dit topic nog leeft, maar kwam een nummer tegen dat wel past bij onze walter benítez.

+ Deze keeper verdient weer een eigen nummer en geen hergebruik
+ Zuid Amerikaans ritme
+ Compay Segundo was een muziekbaas
+ Hendig mee te zingen ook na de nodige Pivo's



Walter Benítez, jalala Walter Benítez 🥳
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2357
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Frisky_de_geus schreef: 21 jul 2022, 22:10 Weet niet of dit topic nog leeft, maar kwam een nummer tegen dat wel past bij onze walter benítez.

+ Deze keeper verdient weer een eigen nummer en geen hergebruik
+ Zuid Amerikaans ritme
+ Compay Segundo was een muziekbaas
+ Hendig mee te zingen ook na de nodige Pivo's



Walter Benítez, jalala Walter Benítez 🥳
Godsakke, goed gevonden!

Walter Benitez
We zingen Walter Benitez
We zingen Waaaalter Benitez,
We zingen Walter Beniiiiitez 🎶
Frisky_de_geus
Ballenjongen
1
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2022
Seizoenkaart: Vak TT

Skuddem schreef: 21 jul 2022, 22:22
Frisky_de_geus schreef: 21 jul 2022, 22:10 Weet niet of dit topic nog leeft, maar kwam een nummer tegen dat wel past bij onze walter benítez.

+ Deze keeper verdient weer een eigen nummer en geen hergebruik
+ Zuid Amerikaans ritme
+ Compay Segundo was een muziekbaas
+ Hendig mee te zingen ook na de nodige Pivo's



Walter Benítez, jalala Walter Benítez 🥳
Godsakke, goed gevonden!

Walter Benitez
We zingen Walter Benitez
We zingen Waaaalter Benitez,
We zingen Walter Beniiiiitez 🎶
Ofnieeee. Had idd tussenstukjes jalala of we zingen. Die is miss wat beter maar na al da bier wordt het toch jalala 🤣
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Als je zaterdag weer alle voorpagina’s en uitzendingen van het Mexicaanse Studio Sport wil halen, zing dan zaterdag vooral Andres Guardado toe op dat beroemde Mexicaanse melodietje (Jaaalalala Andres Guardado, jalalalalalalalalalala Aaaandres Guardado) ipv “Mi Amigo”.

Zendtijd gegarandeerd, net als paar jaar geleden. Vinden ze schitterend.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Frisky_de_geus schreef: 21 jul 2022, 22:10 Weet niet of dit topic nog leeft, maar kwam een nummer tegen dat wel past bij onze walter benítez.
Guantanamera is sws al één van de populairdere nummers om voetballiederen op te baseren. Prima keuze.
Zuc0
Nationale topspeler
1
Berichten: 1984
Lid geworden op: 22 jun 2022
Seizoenkaart: Vak DD
Clubvoorkeur: PSV

voskat schreef: 22 jul 2022, 00:25
Frisky_de_geus schreef: 21 jul 2022, 22:10 Weet niet of dit topic nog leeft, maar kwam een nummer tegen dat wel past bij onze walter benítez.
Guantanamera is sws al één van de populairdere nummers om voetballiederen op te baseren. Prima keuze.
Compay Segundo was een grootheid.
Guantanamera is echter een zoetsappig traditioneel Cubaans liedje wat vooral nog voor toeristen wordt gespeeld en gaat v.n. over een vrouw (''de vrouw van'', eigenlijk een plattelandsvrouw).

Overigens niet lullig bedoeld he! Leuk dat er over een liedje wordt gedacht en ik heb geen idee hoe Walter erover denkt, en wellicht draaf ik wat door maar als Argentijn zou ik dat naast het leuke zelf ook een beetje opvatten alsof men zich niet heeft verdiept in mijn cultuur.

Toegegeven, op een prachtige maar melancholische tango van de meester, Ástor Piazzolla, is het wat lastiger deunen. :) De hele oude Tangostijl zonder bandoneon (Milonga geheten) is vrolijker.

Popmuziek: Bandana was een bekende popgroep (girl band) en songs van Axel gaan er in Argentina in als koek evenals muziek van Karamelo Santo maar dat is al wat langer geleden.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Ach ja, het vormt ook de basis voor "you're getting sacked in the morning". :)
Als het aankomt op voetballiederen is het enige criterium dat het goed klinkt uit 50,000 dronken kelen. Of het nou Guantanamera is of Seven Nation Army.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

PCGC schreef: 22 jul 2022, 00:18 Als je zaterdag weer alle voorpagina’s en uitzendingen van het Mexicaanse Studio Sport wil halen, zing dan zaterdag vooral Andres Guardado toe op dat beroemde Mexicaanse melodietje (Jaaalalala Andres Guardado, jalalalalalalalalalala Aaaandres Guardado) ipv “Mi Amigo”.

Zendtijd gegarandeerd, net als paar jaar geleden. Vinden ze schitterend.
Inderdaad. Cielito Lindo. Zingen de Mexicanen in de kroeg ook altijd als El Tri speelt. Doet Mexicanen zoveel meer dan Mi Amigo.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
EricAddo
Jeugdspeler
1
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jun 2022

Er was tegen FC Eindhoven voor de wedstrijd ook een house nummer dat werd gedraaid waarin 'Eindhoven' was verwerkt.
Bekend house nummertje, echter geen idee welke het was.

Het was iig niet

- Liberté
- Kernkraft 400
- L'Amour toujours
- Hardwell - Power

Iemand toevallig enig idee.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

EricAddo schreef: 22 jul 2022, 08:00 Er was tegen FC Eindhoven voor de wedstrijd ook een house nummer dat werd gedraaid waarin 'Eindhoven' was verwerkt.
Bekend house nummertje, echter geen idee welke het was.

Het was iig niet

- Liberté
- Kernkraft 400
- L'Amour toujours
- Hardwell - Power

Iemand toevallig enig idee.
Haha, "house". Ik denk dat je Zombie Nation bedoelt.
Zuc0 schreef: 22 jul 2022, 03:17
voskat schreef: 22 jul 2022, 00:25

Guantanamera is sws al één van de populairdere nummers om voetballiederen op te baseren. Prima keuze.
Compay Segundo was een grootheid.
Guantanamera is echter een zoetsappig traditioneel Cubaans liedje wat vooral nog voor toeristen wordt gespeeld en gaat v.n. over een vrouw (''de vrouw van'', eigenlijk een plattelandsvrouw).

Overigens niet lullig bedoeld he! Leuk dat er over een liedje wordt gedacht en ik heb geen idee hoe Walter erover denkt, en wellicht draaf ik wat door maar als Argentijn zou ik dat naast het leuke zelf ook een beetje opvatten alsof men zich niet heeft verdiept in mijn cultuur.

Toegegeven, op een prachtige maar melancholische tango van de meester, Ástor Piazzolla, is het wat lastiger deunen. :) De hele oude Tangostijl zonder bandoneon (Milonga geheten) is vrolijker.

Popmuziek: Bandana was een bekende popgroep (girl band) en songs van Axel gaan er in Argentina in als koek evenals muziek van Karamelo Santo maar dat is al wat langer geleden.
Ik denk niet dat hij zich druk maakt om een melodietje, wat aangevuld wordt door "Jaaaa laaa la laaaa". MvB's liedje was ook niet echt gebaseerd op Maasbrachtse cultuur ;)
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ardbeg schreef: 22 jul 2022, 08:02
EricAddo schreef: 22 jul 2022, 08:00 Er was tegen FC Eindhoven voor de wedstrijd ook een house nummer dat werd gedraaid waarin 'Eindhoven' was verwerkt.
Bekend house nummertje, echter geen idee welke het was.

Het was iig niet

- Liberté
- Kernkraft 400
- L'Amour toujours
- Hardwell - Power

Iemand toevallig enig idee.
Haha, "house". Ik denk dat je Zombie Nation bedoelt.
Kernkraft 400 = Zombie Nation ;)
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Chucky schreef: 22 jul 2022, 08:07
Ardbeg schreef: 22 jul 2022, 08:02

Haha, "house". Ik denk dat je Zombie Nation bedoelt.
Kernkraft 400 = Zombie Nation ;)
Urgh, goedemorgen.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Heimwee naar Guardado door dat filmpje [mention]ShovingNE2[/mention]
Wat een geweldige speler was dat voor ons zeg, zo jammer dat hij niet langer gebleven is.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Wie weet kun je hem morgen toezingen :)
psveindhoven_vakW
Lid 2e elftal
1
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 apr 2022
Seizoenkaart: Vak W
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Lozano

Zou het balasz dzsudzsak liedje niet wat zijn voor Joey Veerman.
Was een heerlijke melodie en werd altijd goed meegezongen. En niet te moeilijk he. ook belangrijk.
Helaas kan ik hem niet zo snel vinden op youtube, maar de mensen die toen ook al in het stadion zaten kennen het liedje nog wel
D.Millpants
Nationale topspeler
1
Berichten: 1681
Lid geworden op: 29 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

psveindhoven_vakW schreef: 31 jul 2022, 12:13 Zou het balasz dzsudzsak liedje niet wat zijn voor Joey Veerman.
Was een heerlijke melodie en werd altijd goed meegezongen. En niet te moeilijk he. ook belangrijk.
Helaas kan ik hem niet zo snel vinden op youtube, maar de mensen die toen ook al in het stadion zaten kennen het liedje nog wel
Ik vind wel dat we een liedje moeten zingen met de naam van Joey. Raar om hem te eren door Balasz Dzsudzsak te scanderen.
psveindhoven_vakW
Lid 2e elftal
1
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 apr 2022
Seizoenkaart: Vak W
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Lozano

D.Millpants schreef: 31 jul 2022, 12:22
psveindhoven_vakW schreef: 31 jul 2022, 12:13 Zou het balasz dzsudzsak liedje niet wat zijn voor Joey Veerman.
Was een heerlijke melodie en werd altijd goed meegezongen. En niet te moeilijk he. ook belangrijk.
Helaas kan ik hem niet zo snel vinden op youtube, maar de mensen die toen ook al in het stadion zaten kennen het liedje nog wel

Ik vind wel dat we een liedje moeten zingen met de naam van Joey. Raar om hem te eren door Balasz Dzsudzsak te scanderen.
Dussss
D.Millpants
Nationale topspeler
1
Berichten: 1681
Lid geworden op: 29 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

:mrgreen:
psveindhoven_vakW schreef: 31 jul 2022, 12:48
D.Millpants schreef: 31 jul 2022, 12:22


Ik vind wel dat we een liedje moeten zingen met de naam van Joey. Raar om hem te eren door Balasz Dzsudzsak te scanderen.
Dussss
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

psveindhoven_vakW schreef: 31 jul 2022, 12:13 Zou het balasz dzsudzsak liedje niet wat zijn voor Joey Veerman.
Was een heerlijke melodie en werd altijd goed meegezongen. En niet te moeilijk he. ook belangrijk.
Helaas kan ik hem niet zo snel vinden op youtube, maar de mensen die toen ook al in het stadion zaten kennen het liedje nog wel
Zou je het anders zelf even kunnen zingen, opnemen en hier delen? Dan weten wij wat je precies bedoelt.
RW1990
Jeugdspeler
2
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 aug 2021

Awards:

N.a.v. de roep naar meer ludieke liederen i.c.m. verveling op het werk, is onderstaande tot stand gekomen. Let op: het is niet serieus bedoeld, wellicht wat te carnavalesk en minstens 2 dagen te laat ;)

Lied: 'Ons moeder zeej nog' van Jan Biggel en het gaat over Ajax en hun omstreden beslissingen van afgelopen jaar.

Na 2 coupletten was de koek op; wellicht dat we hier gezamenlijk tot een mooi 3e couplet kunnen komen. Keuze genoeg zou je zeggen. Denk aan: Bogarde, crypto perikelen, 100 miljoen erin pompen en nog steeds 3-5 afgaan, terugvliegen met COVID, etcetc.

Op- en/of aanmerkingen worden gewaardeerd!

'Beste vrienden
Hier ben ik weer
Over een club die zich misdroeg
Keer op keer

Hun technisch directeur,
Marc Overmars
Die stuurde dickpicks rond
Maar eentje lag er dwars
En na een week,
Nog steeds z'n inbox leeg
Want hij was zo klein
Dat men er schrik van kreeg

En ja
Ons moeder zeej nog
Doe da nou nie
Maar ik dee het toch
Ja, ik weet het, ze zeej het
Want wat dacht ik toen
Wa is het soms leuk
Om iets fout te doen

Zo hebben ze ooit
Nog eens een Mo gehad
En Ajax kreeg hem vast
Wel op het rechte pad
Het huwelijk heeft
Het helaas nie gered
Want na een week of 2
Was ie al moddervet

En ja
Ons moeder zeej nog
Doe da nou nie
Maar ik dee het toch
Ja, ik weet het, ze zeej het
Want wat dacht ik toen
Wa is het soms leuk
Om iets fout te doen'
ErikAddo
Ballenjongen
1
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2022

RW1990 schreef: 01 aug 2022, 14:31 N.a.v. de roep naar meer ludieke liederen i.c.m. verveling op het werk, is onderstaande tot stand gekomen. Let op: het is niet serieus bedoeld, wellicht wat te carnavalesk en minstens 2 dagen te laat ;)

Lied: 'Ons moeder zeej nog' van Jan Biggel en het gaat over Ajax en hun omstreden beslissingen van afgelopen jaar.

Na 2 coupletten was de koek op; wellicht dat we hier gezamenlijk tot een mooi 3e couplet kunnen komen. Keuze genoeg zou je zeggen. Denk aan: Bogarde, crypto perikelen, 100 miljoen erin pompen en nog steeds 3-5 afgaan, terugvliegen met COVID, etcetc.

Op- en/of aanmerkingen worden gewaardeerd!

'Beste vrienden
Hier ben ik weer
Over een club die zich misdroeg
Keer op keer

Hun technisch directeur,
Marc Overmars
Die stuurde dickpicks rond
Maar eentje lag er dwars
En na een week,
Nog steeds z'n inbox leeg
Want hij was zo klein
Dat men er schrik van kreeg

En ja
Ons moeder zeej nog
Doe da nou nie
Maar ik dee het toch
Ja, ik weet het, ze zeej het
Want wat dacht ik toen
Wa is het soms leuk
Om iets fout te doen

Zo hebben ze ooit
Nog eens een Mo gehad
En Ajax kreeg hem vast
Wel op het rechte pad
Het huwelijk heeft
Het helaas nie gered
Want na een week of 2
Was ie al moddervet

En ja
Ons moeder zeej nog
Doe da nou nie
Maar ik dee het toch
Ja, ik weet het, ze zeej het
Want wat dacht ik toen
Wa is het soms leuk
Om iets fout te doen'
Hahaha mooi deze!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Liederen topic