Programma algemeen

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Plaats reactie
Grasmat
Lid van verdienste
5
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Richard Ledezma
Gegeven waarderingen: 4144
Gekregen waarderingen: 5647

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Interessant overzichtje van de Rikkert over de komende voetballoze periode ( :huil: )

Belangrijkste stukjes hieruit:
Na zaterdag wacht een lange periode van rust voor de meeste PSV'ers. Normaal gesproken gaan Cody Gakpo, Luuk de Jong en Érick Gutiérrez naar het WK en mogelijk voegt ook Xavi Simons zich bij hen, als Louis van Gaal hem nog selecteert.

Periode van leegte
Een aantal spelers krijgt kortstondig vakantie en de jongeren kunnen voorlopig aansluiten bij Jong PSV, de ploeg van Adil Ramzi. Voor de liefhebber van clubvoetbal wacht na het weekend een lange periode van leegte, want pas op 7 januari 2023 speelt PSV het eerstvolgende officiële duel. Het team van Van Nistelrooij hervat dan de competitie, thuis tegen Sparta.

Trainingskamp
Wat er in de tussentijd gebeurt? PSV is van plan om volgende maand op trainingskamp te gaan, maar de exacte data en een locatie ontbreken vooralsnog. De ploeg start begin december aan een soort tweede voorbereiding in dit seizoen, die zo'n vijf weken duurt. Normaal gesproken is de winterstop veel korter, maar het winterse WK heeft alle automatismen uit de voetballerij gehaald. Zo zijn de Europese groepsfases nu al afgelopen, terwijl ze normaal gesproken pas medio december voorbij zijn.

Italiaans team
PSV wil tijdens de trainingsstage, vermoedelijk in het buitenland, ook een of meer oefenwedstrijden gaan spelen. Een week voor de hervatting van de eredivisie staat er eveneens eentje op het programma in Eindhoven, als de gemeente Eindhoven tenminste toestemming wil verlenen. De club hoopt een Italiaans team te strikken, omdat de startdata in de Serie A dat toelaten. PSV is nog in overleg met enkele ploegen om eind december in het Philips Stadion te spelen.
https://www.ed.nl/psv/zo-komt-psv-strak ... ~a60d0e8c/

KKD speelt gewoon door en ik zie dat ze in deze periode (bewust) alle Jong teams tegenover elkaar hebben gezet. Dat hebben ze oprecht slim gedaan bij de KNVB (wauw ze kunnen iets) want zo zijn de gewone teams niet de sjaak met extreem versterkte Jong teams.
Sensation
Lid scoutingsteam
5
Clubvoorkeur: Ja
Favoriete speler: Xavi Simons
Gegeven waarderingen: 3597
Gekregen waarderingen: 3066

Eigenlijk heel apart nog steeds dat WK middenin het seizoen. Bijna 2 maanden geen voetbal en daarna gewoon met dezelfde stand weer verder, heel benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Grasmat
Lid van verdienste
5

Awards:

Dik anderhalve maand geen PSV terwijl we maar vier spelers missen. We hebben twee jaar lang blessureperiodes gehad waarbij we het zonder het dubbele aantal moesten doen. :tear:

Echt alles aan dit WK is kut. Clubvoetbal, dat wil ik zien.
O Goleiro Grande
Regelmatige invaller
Favoriete speler: Armando Obispo
Gegeven waarderingen: 126
Gekregen waarderingen: 178

Grasmat schreef: 09 nov 2022, 09:47 Dik anderhalve maand geen PSV terwijl we maar vier spelers missen. We hebben twee jaar lang blessureperiodes gehad waarbij we het zonder het dubbele aantal moesten doen. :tear:

Aan de andere kant: nu bijna iedereen fit is en slechts vier spelers naar Qatar afreizen, kun je er donder op zeggen dat PSV als een uitgeslapen beer uit de winterstop komt. In Diemen-West stappen gefrustreerde ettertjes in grotere getale op het vliegtuig en los van het chagrijn daar zal de competitiehervatting een stuk minder ontspannen worden beleefd.

Maar het blijft inderdaad jammer dat het clubprogramma zo lang stopt. Wie had gedacht dat we ooit met een winterjas aan de kroeg zouden binnenstappen om Oranje op een WK te kijken. Wordt een heel plichtmatig toernooitje, alleen voor een paar homofobe oliesjeiks met te veel geld.
Franciscus
Vaste waarde in elftal
Seizoenkaart: Vak PR
Favoriete speler: Fredrik Oppegard
Gegeven waarderingen: 416
Gekregen waarderingen: 130

Awards:

Grasmat schreef: 09 nov 2022, 09:47 Dik anderhalve maand geen PSV terwijl we maar vier spelers missen. We hebben twee jaar lang blessureperiodes gehad waarbij we het zonder het dubbele aantal moesten doen. :tear:

Ik houd eigenlijk ook rekening met de selectie van Ledezma en wie weet zelfs Benitez, misschien dat Argentinie ook wel 4 keepers meeneemt.
Sensation
Lid scoutingsteam
5
Clubvoorkeur: Ja
Favoriete speler: Xavi Simons
Gegeven waarderingen: 3597
Gekregen waarderingen: 3066

O Goleiro Grande schreef: 09 nov 2022, 10:21

Aan de andere kant: nu bijna iedereen fit is en slechts vier spelers naar Qatar afreizen, kun je er donder op zeggen dat PSV als een uitgeslapen beer uit de winterstop komt. In Diemen-West stappen gefrustreerde ettertjes in grotere getale op het vliegtuig en los van het chagrijn daar zal de competitiehervatting een stuk minder ontspannen worden beleefd.

Maar het blijft inderdaad jammer dat het clubprogramma zo lang stopt. Wie had gedacht dat we ooit met een winterjas aan de kroeg zouden binnenstappen om Oranje op een WK te kijken. Wordt een heel plichtmatig toernooitje, alleen voor een paar homofobe oliesjeiks met te veel geld.
Dat wel. Het enige voordeel voor Ajax was geweest; alle neuzen (ja) weer dezelfde kant op krijgen, daar is tijd genoeg voor. Alleen uitgerekend alles wat aan het etteren en borrelen is binnen de selectie gaan naar Qatar, inclusief Scholletje. Wat er over blijft zijn spelers die weinig recht van spreken hebben en ook weinig zullen uitvreten als de grote onruststokers er toch niet zijn.

Ultiem scenario: Schreuder blijft aan, weet die groep overblijvers voor zich te winnen, denkt dus dat alles weer koek en ei is, maar zodra de WK-gangers (met Scholletje voorop) terugkomen gaat het gewoon verder waar ze gebleven waren met als verschil dat Schreuder denkt dat alles weer oké is. Garantie voor spektakel.

"Ga je trainersdiploma halen, ga drie maanden voor de groep staan en kom dan nog maar eens praten"
11 Sir Tinus
Vedette
2
Seizoenkaart: Vak RR
Oude naam: 11 Tinus
Clubvoorkeur: Philips
Favoriete speler: Cody Gakpo
Gegeven waarderingen: 794
Gekregen waarderingen: 1550

Dat dacht ik ook na een week voorbereiding op Rangers en 2 weken voorbereiding op Cambuur.....

Gewoon lekker 2 weken vrij geven en dan voorzichtig aan weer gaan trainen en oefenwedstrijden spelen tegen teams die in hetzelfde schuitje zitten. Lekker tegen Sassuolo, Anderlecht en Braga voetballen zodat iedereen weer zijn minuutjes pakt.
Franciscus
Vaste waarde in elftal

Awards:

Wat is dat met dat diploma? Ik heb dat totaal gemist... Hij heeft dat toch gewoon al jaren?
Standbeeld
Legende
1
Clubvoorkeur: PE ES VE
Favoriete speler: Joël Drommel
Gegeven waarderingen: 1160
Gekregen waarderingen: 1888

Franciscus schreef: 09 nov 2022, 10:48 Wat is dat met dat diploma? Ik heb dat totaal gemist... Hij heeft dat toch gewoon al jaren?
Klik even op play:
Deze gebruikers waarderen Standbeeld voor dit bericht:
Franciscus
Grasmat
Lid van verdienste
5

Awards:

Franciscus schreef: 09 nov 2022, 10:48 Wat is dat met dat diploma? Ik heb dat totaal gemist... Hij heeft dat toch gewoon al jaren?
Zou je niet zeggen toch? :mrgreen:

Benitez is overigens pas 6e of 7e in lijn qua keepers in Argentinië, dus die gaat echt niet mee. Maar goed, hier samen trainen met Abe Knoop is ook een hele speciale ervaring natuurlijk.
Franciscus
Vaste waarde in elftal

Awards:

Grasmat schreef: 09 nov 2022, 11:02
Zou je niet zeggen toch? :mrgreen:

Benitez is overigens pas 6e of 7e in lijn qua keepers in Argentinië, dus die gaat echt niet mee. Maar goed, hier samen trainen met Abe Knoop is ook een hele speciale ervaring natuurlijk.
Ik dacht dat die een paar blessures hadden bij de keepers. Maar goed, Benitez is inderdaad een long shot, Ledezma zat er vorige keer bij bij team USA na ongeveer één invalbeurt en had ook direct een assist, dus die kan echt wel.
O Goleiro Grande
Regelmatige invaller
Favoriete speler: Armando Obispo
Gegeven waarderingen: 126
Gekregen waarderingen: 178

Sensation schreef: 09 nov 2022, 10:43
O Goleiro Grande schreef: 09 nov 2022, 10:21

Dat wel. Het enige voordeel voor Ajax was geweest; alle neuzen (ja) weer dezelfde kant op krijgen, daar is tijd genoeg voor. Alleen uitgerekend alles wat aan het etteren en borrelen is binnen de selectie gaan naar Qatar, inclusief Scholletje. Wat er over blijft zijn spelers die weinig recht van spreken hebben en ook weinig zullen uitvreten als de grote onruststokers er toch niet zijn.

Ultiem scenario: Schreuder blijft aan, weet die groep overblijvers voor zich te winnen, denkt dus dat alles weer koek en ei is, maar zodra de WK-gangers (met Scholletje voorop) terugkomen gaat het gewoon verder waar ze gebleven waren met als verschil dat Schreuder denkt dat alles weer oké is. Garantie voor spektakel.

"Ga je trainersdiploma halen, ga drie maanden voor de groep staan en kom dan nog maar eens praten"
Haha precies! Niet dat ik het erg zou vinden als ze de laatste twee wedstrijden nog punten verspelen, maar voor de lange termijn zou het wel erg gunstig zijn als Vitesse en Emmen door Ajax met 5-0 naar de slachtbank worden geleid en de misvatting gaat leven dat het allemaal niet zo erg is. Zien we Schreuder in januari terug en begint de ellende opnieuw, zeker als zijn zaakwaarnemer Ajax nog wat vondsten in de maag splitst.

Overigens hoop ik met dezelfde gedachtegang ergens dat Ramalho of Obispo ook nog een schoonheidsfoutje maken en niet de illusie ontstaat dat we geen verdediger meer hoeven op te halen. Ondanks een uitstekend optreden van deze twee ben ik namelijk nog steeds van mening dat achterin reparatiewerkzaamheden nodig zijn. En los van het centrum zou ik het toejuichen als PSV Milan van Ewijk in de winterstop al ophaalt.
Madueke
Internationale topspeler
3
Favoriete speler: Noni Madueke
Gegeven waarderingen: 30
Gekregen waarderingen: 878

https://www.milannews.it/primo-piano/fo ... ali-473533
Dat Italiaans team is dus AC Milan

Die hebben nog wel een 'aardig' team over zonder WK gangers: Maignan, Tatarusanu, Mirante, Jungdal, Calabria, Florenzi, Tomori, Gabbia, Krunic, Pobega, Vranckx, Bakayoko, Adli, Brahim Diaz, Messias, Saelemaekers, Rebic, Origi, Lazetic, Ibrahimovic
SomeOne
Jeugdspeler
2
Gegeven waarderingen: 29
Gekregen waarderingen: 20

Geen idee of het hier hoort, maar het lijkt erop dat we 30 december tegen AC Milaan spelen.

Vertaling:
Op 30 december staat #Milan in Eindhoven een oefenwedstrijd op het programma tegen #PSV. Via
Standbeeld
Legende
1
Clubvoorkeur: PE ES VE
Favoriete speler: Joël Drommel
Gegeven waarderingen: 1160
Gekregen waarderingen: 1888

Zolang Ambrosini maar niet mee doet, dan vind ik het prima.
Deze gebruikers waarderen Standbeeld voor dit bericht (totaal 2):
Tijn11 Sir Tinus
11 Sir Tinus
Vedette
2
Seizoenkaart: Vak RR
Oude naam: 11 Tinus
Clubvoorkeur: Philips
Favoriete speler: Cody Gakpo
Gegeven waarderingen: 794
Gekregen waarderingen: 1550

Als PSV deze maar niet laat lopen.....