Programma algemeen

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
ruuddevil
Vedette
5
Clubvoorkeur: PSV
Gegeven waarderingen: 1981
Gekregen waarderingen: 2794

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

En het gaat om wedstrijden in de jut en Jul league dus lijkt me geen reden tot verplaatsing voor de knvb.
#Ye24
Trixm
Internationale topspeler
5
Gegeven waarderingen: 726
Gekregen waarderingen: 734

Awards:

mateja schreef: 23 apr 2022, 08:04
Trixm schreef: 22 apr 2022, 23:35

Er zijn nergens andere signalen die ergens op anders op wijzen, dus de suggestie dat wij worden tegengewerkt is niet nodig.
Ik zeg niet dat wij bewust tegengewerkt worden hoor, alleen dat wanneer het nu voor fey gehonoreerd zou worden het op zijn minst erg vreemd is. Want voor Europees voetbal is deze wedstrijd niet van invloed, toch?

Daarnaast hebben we natuurlijk deze saga: https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... grijpelijk

En deze wedstrijd zat tussen 2 Europese wedstrijden in, ipv alleen na een Europese wedstrijd.
Na deze saga is het beleid van de knvb veranderd en zijn de regels helder gecommuniceerd met de clubs. Daarbij heb je een aantal verzoeken die worden gehonoreerd waar mogelijk en een aantal verzoeken die worden gehonoreerd als beide clubs akkoord gaan.
Guti is High level.
mateja
Nationale topspeler
1
Seizoenkaart: Vak Y
Gegeven waarderingen: 2602
Gekregen waarderingen: 819

Trixm schreef: 23 apr 2022, 08:50
mateja schreef: 23 apr 2022, 08:04

Ik zeg niet dat wij bewust tegengewerkt worden hoor, alleen dat wanneer het nu voor fey gehonoreerd zou worden het op zijn minst erg vreemd is. Want voor Europees voetbal is deze wedstrijd niet van invloed, toch?

Daarnaast hebben we natuurlijk deze saga: https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... grijpelijk

En deze wedstrijd zat tussen 2 Europese wedstrijden in, ipv alleen na een Europese wedstrijd.
Na deze saga is het beleid van de knvb veranderd en zijn de regels helder gecommuniceerd met de clubs. Daarbij heb je een aantal verzoeken die worden gehonoreerd waar mogelijk en een aantal verzoeken die worden gehonoreerd als beide clubs akkoord gaan.
Ahja, de regels zijn veranderd? Maar is het dan nu de regel dat fey-PSV verplaatst kan worden, en zo ja waarom dan? Naar mijn weten heeft het alleen met Europees voetbal te maken, en dat is hier niet het geval, toch?
Standbeeld
Legende
1
Clubvoorkeur: PE ES VE
Favoriete speler: Joël Drommel
Gegeven waarderingen: 1152
Gekregen waarderingen: 1874

Ik vind het persoonlijk ook een beetje gezeur. De scheidsrechters, de KNVB, wedstrijden die wel of niet verzet worden door clubs. Ik heb regelmatig het idee dat mensen hier denken dat we consequent in alles worden benadeeld. Mij boeit het niet want als het echt zo zou zijn dan verwacht ik gewoon dat Toon zich uitspreekt. Maar vanuit PSV hoor ik zelden iets.
Deze gebruikers waarderen Standbeeld voor dit bericht:
Thijs
mateja
Nationale topspeler
1

Vooropgesteld: er is nog niks verplaatst. Als je naar de afgelopen jaren kijkt spelen we continue de toppers met minder rust en we weten allemaal dat dat uitmaakt in de prestaties. Het is geen complot, maar het is wel pech (zelfs met feyenoord thuis en de Joodse feestdag). Feyenoord uit zou een pot zijn waar we eindelijk een keer een voordeeltje hebben en die wordt dan misschien verplaatst omdat het ná een Europese wedstrijd komt? Is gewoon zuur en het lijkt me ook gewoon onzinnig. Als de pot naar 16:45 gaat, soit. Een dag of paar dagen verplaatsen zou absurd zijn mijns inziens.
Trixm
Internationale topspeler
5
Gegeven waarderingen: 726
Gekregen waarderingen: 734

Awards:

mateja schreef: 23 apr 2022, 08:53
Trixm schreef: 23 apr 2022, 08:50

Ahja, de regels zijn veranderd? Maar is het dan nu de regel dat fey-PSV verplaatst kan worden, en zo ja waarom dan? Naar mijn weten heeft het alleen met Europees voetbal te maken, en dat is hier niet het geval, toch?
Inderdaad, en dus komt de tweede mogelijkheid in beeld. PSV kan er ook mee instemmen.
Guti is High level.
mateja
Nationale topspeler
1

Trixm schreef: 23 apr 2022, 09:03
mateja schreef: 23 apr 2022, 08:53

Inderdaad, en dus komt de tweede mogelijkheid in beeld. PSV kan er ook mee instemmen.
Wat is dan de regel?
ShovingNE2
Site Admin
5
Seizoenkaart: Vak PR
Favoriete speler: Philipp Max
Gegeven waarderingen: 271
Gekregen waarderingen: 404

Eredivisiewedstrijden kunnen binnen een speelronde verplaatst worden als Nederlandse deelnemers aan de Champions League, Europa League of Conference League aangeven beter te kunnen herstellen van gespeelde wedstrijden of zich beter kunnen voorbereiden op komende wedstrijden.
https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voet ... eredivisie
Deze gebruikers waarderen ShovingNE2 voor dit bericht:
mateja
mateja
Nationale topspeler
1

ShovingNE2 schreef: 23 apr 2022, 09:27
Eredivisiewedstrijden kunnen binnen een speelronde verplaatst worden als Nederlandse deelnemers aan de Champions League, Europa League of Conference League aangeven beter te kunnen herstellen van gespeelde wedstrijden of zich beter kunnen voorbereiden op komende wedstrijden.
https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voet ... eredivisie
Dus uiterlijk zondag 20:00 toch? Niet op een andere dag.
DeEintovenaar
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Cody Gakpo
Gegeven waarderingen: 41
Gekregen waarderingen: 73

Het lijkt me niet dat Rotterdam akkoord gaat met zondag 20.00 toch? Het is toch wel een risicowedstrijd waar ze normaal gesproken alleen zondagmiddag 14.30 of 16.45 voor beschikbaar stellen.
mateja
Nationale topspeler
1

DeEintovenaar schreef: 23 apr 2022, 09:29 Het lijkt me niet dat Rotterdam akkoord gaat met zondag 20.00 toch? Het is toch wel een risicowedstrijd waar ze normaal gesproken alleen zondagmiddag 14.30 of 16.45 voor beschikbaar stellen.
Precies. Dus is 16:45 de enige andere optie. Een of meerdere dagen later zou niet volgens de regels zijn dus moeten we daar ook niet mee akkoord gaan lijkt me.
Deze gebruikers waarderen mateja voor dit bericht:
DeEintovenaar
DeEintovenaar
Vaste waarde in elftal
Gegeven waarderingen: 41
Gekregen waarderingen: 73

mateja schreef: 23 apr 2022, 09:31
DeEintovenaar schreef: 23 apr 2022, 09:29 Het lijkt me niet dat Rotterdam akkoord gaat met zondag 20.00 toch? Het is toch wel een risicowedstrijd waar ze normaal gesproken alleen zondagmiddag 14.30 of 16.45 voor beschikbaar stellen.
Precies. Dus is 16:45 de enige andere optie. Een of meerdere dagen later zou niet volgens de regels zijn dus moeten we daar ook niet mee akkoord gaan lijkt me.
Ja helemaal mee eens.
Deze gebruikers waarderen DeEintovenaar voor dit bericht:
mateja
11 Sir Tinus
Vedette
2
Seizoenkaart: Vak RR
Oude naam: 11 Tinus
Clubvoorkeur: Philips
Gegeven waarderingen: 790
Gekregen waarderingen: 1544

Haha nee Feyenoord op zondag 20u is uitgesloten.

Ik maak me niet zo druk of het 14.30 of 16.45 wordt. Snap ook niet dat Feyenoord daar moeilijk over doet.
Deze gebruikers waarderen 11 Sir Tinus voor dit bericht:
mateja
11 Sir Tinus
Vedette
2
Seizoenkaart: Vak RR
Oude naam: 11 Tinus
Clubvoorkeur: Philips
Gegeven waarderingen: 790
Gekregen waarderingen: 1544

Oh ik zie dat AZ Ajax om 16.45 staat. Dat gaat ESPN dus niet doen dus dan moeten beide al verplaatst worden.
ShovingNE2
Site Admin
5

Precies. En de wedstrijden kunnen niet naar 20 uur. Dat doen de burgemeesters niet. Je kan AZ-Ajax en Fey-PSV omdraaien. Maar het zou for once fijn zijn dat ze zich gewoon aan de regels houden. We hadden een jaar gezeik. Daarna regels gemaakt en dan hou je je er niet aan.
mateja
Rikkert1234
Internationale topspeler
1
Gegeven waarderingen: 120
Gekregen waarderingen: 275

Heb veel zin om tegen een gedemotiveerd Feyenoord te spelen. Gewoon zondag 14:30 doen
El Sordo
Vedette
5
Gegeven waarderingen: 1680
Gekregen waarderingen: 2084

Wat zij de regels precies? En zijn er precedenten waarbij een wedstrijd ná Europees spelen op verzoek werd verplaatst?

Het zou voor PSV toch bijzonder gunstig zijn als dit duel op 14:30 blijft staan, al lijkt 16:45 me ook prima. Dat er hier dan weer een aantal is dat elke gestelde vraag daarover direct in het boehoe-PSV-wordt-benadeeld-huil-niet-zo-hokje duwt is minstens zo vermoeiend als degenen die dat daadwerkelijk doen.
Deze gebruikers waarderen El Sordo voor dit bericht:
mateja
ruuddevil
Vedette
5
Gegeven waarderingen: 1981
Gekregen waarderingen: 2794

Awards:

Rikkert1234 schreef: 23 apr 2022, 09:45 Heb veel zin om tegen een gedemotiveerd Feyenoord te spelen. Gewoon zondag 14:30 doen
Die zijn nooit gedemotiveerd tegen ons. Bovendien moeten ze nog volle bak om de derde plaats binnen te halen.
#Ye24
Rikkert1234
Internationale topspeler
1
Gegeven waarderingen: 120
Gekregen waarderingen: 275

ruuddevil schreef: 23 apr 2022, 09:58
Rikkert1234 schreef: 23 apr 2022, 09:45 Heb veel zin om tegen een gedemotiveerd Feyenoord te spelen. Gewoon zondag 14:30 doen
Die zijn nooit gedemotiveerd tegen ons. Bovendien moeten ze nog volle bak om de derde plaats binnen te halen.
Grote kans wel als ze na 120 minuten eruit gekegeld worden door Marseille :D Maar klopt wel inderdaad. Scheelt wel dat ze ook nog onderling duel hebben met Twente
ShovingNE2
Site Admin
5

El Sordo schreef: 23 apr 2022, 09:54 En zijn er precedenten waarbij een wedstrijd ná Europees spelen op verzoek werd verplaatst?
Ja, die zijn er.
PSV - Sparta werd na Sturm Graz - PSV verzet van 16.45u naar 20.00u. NEC - PSV werd na Sociedad - PSV ook van 16.45u naar 20.00u verplaatst. PSV heeft ook gevraagd voor een later tijdstip bij Fortuna - PSV ná Monaco - PSV maar dit werd door de gemeente Sittard-Geleen geweigerd.
El Sordo
mateja
Nationale topspeler
1

ShovingNE2 schreef: 23 apr 2022, 10:19
El Sordo schreef: 23 apr 2022, 09:54 En zijn er precedenten waarbij een wedstrijd ná Europees spelen op verzoek werd verplaatst?
Ja, die zijn er.
PSV - Sparta werd na Sturm Graz - PSV verzet van 16.45u naar 20.00u. NEC - PSV werd na Sociedad - PSV ook van 16.45u naar 20.00u verplaatst. PSV heeft ook gevraagd voor een later tijdstip bij Fortuna - PSV ná Monaco - PSV maar dit werd door de gemeente Sittard-Geleen geweigerd.
Yes al denk ik dat niemand wakker ligt van een paar uurtjes verplaatsen. Maar wat ik uit het interview met Slot opmaak is dat ze aan het kijken zijn om de pot een of meerdere dagen te verplaatsen.
loginnaam
Meervoudig international
3
Gegeven waarderingen: 349
Gekregen waarderingen: 345

Het is vrij normaal om de wedstrijden van clubs die op donderdag Europees hebben gespeeld laat op de zondag te plannen. Feyenoord - PSV naar 16:45 of 20:00 zou dus nog binnen de regels zijn, waarbij 20:00 mij erg onwaarschijnlijk lijkt omdat het een risicowedstrijd is en een topper op Super Sunday waarvan ze de samenvatting niet in Studio Voetbal verstopt willen hebben. Blijft 16:45 over maar dan moeten AZ en Ajax ook meewerken.
loginnaam
Meervoudig international
3
Gegeven waarderingen: 349
Gekregen waarderingen: 345

mateja schreef: 23 apr 2022, 10:21
ShovingNE2 schreef: 23 apr 2022, 10:19

Ja, die zijn er.

Yes al denk ik dat niemand wakker ligt van een paar uurtjes verplaatsen. Maar wat ik uit het interview met Slot opmaak is dat ze aan het kijken zijn om de pot een of meerdere dagen te verplaatsen.
Dat kan alleen als ze de hele 33e speelronde ook met 1 dag of meer verplaatsen en dat gaan ze niet doen omdat er voldoende rustdagen tussen de halve finale en Feyenoord- PSV inzitten. Het gaat alleen een probleem worden als Marseille - Feyenoord gestaakt wordt en op vrijdag wordt uitgespeeld. Een niet heel onrealistisch scenario gezien de reputatie van beide supportersgroepen...
Deze gebruikers waarderen loginnaam voor dit bericht:
mateja
Mick Jagger
Lid van verdienste
5
Gegeven waarderingen: 78
Gekregen waarderingen: 242

De enige andere opties die de KNVB gezien de kalender heeft is Feyenoord-PSV op de woensdag of donderdag na de 34e speelronde maar dat is én competitievervalsing én Feyenoord zou theoretisch gezien ook nog zelf aan die play-offs mee kunnen doen.

Of de play-offs over één wedstrijd laten spelen en dan de laatste twee speelrondes verplaatsen maar daar zullen de clubs die in de play-offs zitten ook niet op zitten te wachten en is ook competitievervalsing als je dat nu nog gaat veranderen.

Kortom: verplaatsing is eigenlijk onmogelijk.
Tijn
Internationale topspeler
5
Favoriete speler: Noni Madueke
Gegeven waarderingen: 1304
Gekregen waarderingen: 519

Trixm schreef: 22 apr 2022, 18:54
Tijn schreef: 22 apr 2022, 17:34 Quote uit artikel:
'We hebben vanuit de KNVB wel de mogelijkheid gekregen dat het duel naar 16.45 uur gaat. We kijken of het zin heeft en of er, net als als drie jaar terug, meer aangepast kan worden. En we hebben nog de vraag uitstaan of de wedstrijd tegen PSV naar een later tijdstip kan.'

Ongelofelijk als dit nu allemaal ineens zo makkelijk kan. PSV-Feyenoord was ook om 14:30 en toen speelden wij Europees met veel te weinig rust. En we hebben nog 5 keer met te weinig rust om 14:30 moeten spelen (Ajax, Sparta, Utrecht, RKC en Fortuna) en al 19!!! keer met te weinig rust, amper een verzetting mogelijk. En nu Feyenoord tegen ons moet wordt het waarschijnlijk verzet? Ajax-Feyenoord werd ook niet verzet!!
Wat is nou het probleem? Wij hebben geen aanpassingen aangevraagd voor andere wedstrijden, terwijl dit wel mocht.

Wie zegt dat wij geen aanpassingen gevraagd hebben? Daarbij staat in het artikel dat ze vanuit de KNVB de mogelijkheid hebben gekregen dat het duel naar 16:45 gaat, daar lijkt dus niet eens een aanvraag voor geweest te zijn als je dit leest. Het probleem is enerzijds dat ons programma volstrekt belachelijk was dit seizoen en dat anderzijds nu het voor Feyenoord nadelig is enkele keren achter elkaar er ineens meegedacht lijkt te worden en van alles mogelijk is. Misschien is het niet allemaal bewust tegen ons nee, maar het is toch op zijn minst bijzonder hoe elke keer wij zoveel last hebben van al die toevalligheden.

Wij tegen Ajax weinig rust? Geen probleem. Wij tegen Feyenoord veel te weinig rust? Geen probleem. En nu we 1x voordeel lijken te hebben wordt er druk gezocht naar mogelijkheden om het te verplaatsen, terwijl het al na de Europese wedstrijd is ook.
Deze gebruikers waarderen Tijn voor dit bericht (totaal 2):
matejaBromalho
Tijn
Internationale topspeler
5
Favoriete speler: Noni Madueke
Gegeven waarderingen: 1304
Gekregen waarderingen: 519

Mick Jagger schreef: 23 apr 2022, 11:12 De enige andere opties die de KNVB gezien de kalender heeft is Feyenoord-PSV op de woensdag of donderdag na de 34e speelronde maar dat is én competitievervalsing én Feyenoord zou theoretisch gezien ook nog zelf aan die play-offs mee kunnen doen.

Of de play-offs over één wedstrijd laten spelen en dan de laatste twee speelrondes verplaatsen maar daar zullen de clubs die in de play-offs zitten ook niet op zitten te wachten en is ook competitievervalsing als je dat nu nog gaat veranderen.

Kortom: verplaatsing is eigenlijk onmogelijk.
Zou je zeggen, maar er is ook een keer gekozen voor een bekerfinale over 2 wedstrijden en voor Ajax werden er ook behoorlijk wat daarvoor ongedachte wisselingen uitgevoerd.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Programma algemeen