Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Wanneer was hij 18 jaar?

Van buitenspel snappen ze daar nog niks, maar er zijn inmiddels wel een paar kickers, die snappen dat je de bal juist onder de lat moet schieten.Juancho schreef: ↑07 mar 2023, 23:14 In hoeverre is de MLS een serieuze competitie? Zijn spelers daar tactisch al ver genoeg ontwikkeld? En sowieso het voetbal daar? Ik hoor wel verhalen dat ze in Amerika het voetbal beetje bij beetje aan het door ontwikkelen zijn, maar is dat al zover als je praat over de spelers die voor PSV interessant kunnen zijn? Aan oudere bekende Europese spelers die naar de MLS gaan hebben we natuurlijk niks .
De nieuwe generatie is zeker klaar voor de europese velden kijk naar het elftal van USA merendeel jongens onder de 25 die allemaal in Engeland, Spanje, Italie en Duitsland spelen. Juist deze markt, is nu een markt waar wij als PSV nog veel 'mogelijkheden' hebben. Dit zijn jongens die je nog voor 1 a 2 miljoen kan oppikken, niet zoals een Braziliaanse linksbuiten van 18 die al 10 miljoen waard is.Juancho schreef: ↑07 mar 2023, 23:14 In hoeverre is de MLS een serieuze competitie? Zijn spelers daar tactisch al ver genoeg ontwikkeld? En sowieso het voetbal daar? Ik hoor wel verhalen dat ze in Amerika het voetbal beetje bij beetje aan het door ontwikkelen zijn, maar is dat al zover als je praat over de spelers die voor PSV interessant kunnen zijn? Aan oudere bekende Europese spelers die naar de MLS gaan hebben we natuurlijk niks .
De MLS is nog altijd in ontwikkeling, maar er zijn wel serieuze Amerikaanse talenten, die je ook op de Europese velden ziet (hierboven worden al genoeg voorbeelden genoemd). Dus die boot moet je absoluut niet missen. Daarnaast wordt de competitie meer en meer aangevuld met grote talenten uit Zuid/Midden-Amerika (kan @Ykhim je alles over vertellen), dus overall krikt dat het niveau ook omhoog.Juancho schreef: ↑07 mar 2023, 23:14 In hoeverre is de MLS een serieuze competitie? Zijn spelers daar tactisch al ver genoeg ontwikkeld? En sowieso het voetbal daar? Ik hoor wel verhalen dat ze in Amerika het voetbal beetje bij beetje aan het door ontwikkelen zijn, maar is dat al zover als je praat over de spelers die voor PSV interessant kunnen zijn? Aan oudere bekende Europese spelers die naar de MLS gaan hebben we natuurlijk niks .
Heeft niet eens een contract bij MVV. Zou daarom echt een gemiste kans zijn. Breek hij verder door is het helemaal top. Lukt dat niet dat heeft het amper wat gekost.
Inderdaad mooi buitenkansje! Deze jongen heeft, eveneens op 18-jarige leeftijd, vergelijkbare statistieken als Van Duiven. Zou toch wel schitterend zijn als we binnen nu en twee jaar Van Duiven, Babadi, Van de Blaak en deze Van Bommel als volwaardige selectiespelers terugvinden in PSV 1. Heb je voor niets of op zijn meest een habbekrats een paar hele leuke talenten erbij, die ik hoger inschat dan de middelmaat die Teze en Obispo vertegenwoordigen. Heb sowieso een goed gevoel bij de huidige lichting beloften; volgens mij gaan we daar wel het nodige plezier aan beleven de komende jaren.
Hij heeft zelf wel aan aangegeven dat hij niet gratis de deur uit wil lopen bij MVV maar heel veel zal hij wel niet kosten uiteindelijk vermoed ik.
+ Comfortabel aan de bal, positionering, indribbelen, kan linies doorbreken met zijn passingStandbeeld schreef: ↑11 mar 2023, 21:50Wat zijn de sterke en zwakke punten van Blokzijl? Wat zou hij moeten kosten? Is hij goed genoeg voor PSV? Waar zou hij moeten spelen, bij Jong? Kopen en direct verhuren?
Bedankt. Ik zie te weinig van Groningen om een mening over deze jongen te kunnen vormen. Tegen ons is hij mij ook niet per se opgevallen. Ik zie dat Blokzijl zijn lengte in ieder geval mee heeft met 190cm, dus als hij de aankomende jaren het krachthonk induikt dan zou het qua duelkracht wel goed moeten komen. Verder is het profiel dat je beschrijft wel heel interessant. De vraag is alleen of wij op dit moment ruimte hebben en kunnen bieden. Met Branthwaite heb je een vergelijkbaar profiel en daarnaast moet Blokzijl juist blijven spelen imo. Als je echt potentie in hem ziet dan zou ik hem kopen en verhuren (evt terug aan Groningen als ze niet degraderen), in de veronderstelling dat hij nog geen basis zal spelen bij PSV.Chucky schreef: ↑11 mar 2023, 21:58+ Comfortabel aan de bal, positionering, indribbelen, kan linies doorbreken met zijn passingStandbeeld schreef: ↑11 mar 2023, 21:50
Wat zijn de sterke en zwakke punten van Blokzijl? Wat zou hij moeten kosten? Is hij goed genoeg voor PSV? Waar zou hij moeten spelen, bij Jong? Kopen en direct verhuren?
- Moet fysiek nog groeien, komt soms (nog) wat duelkracht tekort. Overigens ook niet gek gezien zijn leeftijd.
Wat zou hij moeten kosten? Tja, goeie vraag. Ik zou zeggen een miljoen of twee. Als je hem voor dat bedrag zou kunnen halen zou ik het in ieder geval doen, en hem bij de selectie houden als tweede RCV.
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut