John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Er moet nog een top CV bij, even wachten of dat kansje komt en een spits zowieso.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

ShovingNE2 schreef: 20 jun 2021, 13:43
Joenepsv schreef: 20 jun 2021, 13:40 Nu kan hij in principe achterover leunen en afwachten wat er verkocht wordt en daar op inspelen.
De kunst is de targets zo warm te hebben dat als we iemand verkopen (Malen bijvoorbeeld) op maandag dat het gelijk daarna Transfer Tuesday is. Niks achterover leunen! Aan de bak: knallen!
Ben ik met je eens. Bedoel meer dat de druk eerst van de ketel af is door het snelle handelen. Ik verwacht namelijk dat er enkel wat bij komt als er wat vertrekt.

Ik verwacht nog wel een stuk of 3 aankopen voor Jong PSV.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja, voor de eerste training ziet het er goed uit.

En die Jong PSV-aankopen ben ik ook heel benieuwd naar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Lerend vermogen in actie. Zie verschil met zomer 2019 en nu.
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Nu als volgende stap graag een toptalent a la Tzolis of Hlozek ipv Piroe
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Joenepsv schreef: 20 jun 2021, 13:50 Ik verwacht nog wel een stuk of 3 aankopen voor Jong PSV.
3? Welke posities zit je aan te denken in dat geval?
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Ik ben blij dat de contouren van het nieuwe PSV zo vroeg in de zomer al zichtbaar worden. Dat is al een hele verbetering ten opzichte van voorgaande jaren. Hopelijk zijn we in de CL voorrondes daardoor gelijk een stuk competitiever. Een eventuele plaatsing voor de groepsfase zal heel lastig zijn maar zou wel een enorme boost zijn. Niet alleen financieel maar ook qua vertrouwen.

Qua doelmannen houd ik mijn twijfels. Van Drommel ben ik niet kapot en Mvogo (als hij blijft) is geen doelman die punten pakt. Hopelijk kan een van beide verrassen.

Achterin hebben we met Teze, Ramalho, Viergever, Boscagli en Max een goede basis. Al denk ik dat we in deze linie nog wel iets extra’s kan gebruiken. Ik ben benieuwd of Teze inderdaad als beoogd rechtsback wordt gezien (ik zie meer een centrale verdediger in hem). Een type Arias zou ik nog graag erbij willen zien.

Het middenveld is top voor PSV begrippen. Hopelijk gaan we gewoon 433 spelen. Met van Ginkel, Pröpper en Götze zouden we een prima middenveld hebben met veel voetballend vermogen. Met Thomas en Sangare heb je dan ook nog de nodige opties achter de hand. Fijn is ook dat je verschillende type spelers hebt. Wil je wat meer fysiek in de ploeg, dan speelt Sangare. Wil je een loper, of een specifieke speler van de tegenstander uit de wedstrijd spelen heb je Thomas.

Voorin is het afwachten wie er blijven en wie vertrekt. Afgelopen seizoen vond ik in de breedte het te mager. Van Zahavi ben ik niet onder de indruk geraakt, ondanks dat hij kwaliteiten heeft. Malen zal helaas vertrekken. Ik had hem graag behouden als puntspeler in een driemans voorhoede. Met Gakpo op links en een echte rechtsbuiten. Als Malen vertrekt hoop ik op een toptalent in de spits. Het zou ons niet slecht uitkomen als Zahavi met zijn dure salaris vertrekt. Op rechts zal Madueke een kans krijgen. Vertessen zal komend seizoen zijn kansen krijgen. Dan nog hebben we minimaal twee aanvallers nodig die de competitie aan kunnen gaan. Dus Gakpo, X, Madueke voor de basis en X, Vertessen, X op de bank.

Nu de nodige aankopen zijn gedaan is het voor John de Jong zaak ook spelers te gaan verkopen. Ik zal blij zijn als dat ook snel op gang komt.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ykhim schreef: 20 jun 2021, 14:03 Lerend vermogen in actie. Zie verschil met zomer 2019 en nu.
Maar als al deze versterkingen straks niet aan de verwachtingen voldoen, word John toch echt aan de hoogste paal opgehangen. Ook door jou. Dat is het met TD’s. Je kan een slimme onderhandelaar zijn, goed oog voor kwaliteit hebben, belangrijke contractverlengingen bewerkstelligen, talenten voor veel geld verkopen, etc, maar als er onderaan de streep geen prijzen worden gewonnen, is het niks meer dan een lul met vingers die zsm vervangen moet worden.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Je doet alsof ik een of andere debiel ben die zwart-wit denkt en JdJ aan de schandpaal nagelt als het straks niet werkt. Zo werkt het in realiteit niet. Je hebt een scala aan verklaringen en welke het zwaarste wegen, dat is nu niet te zeggen. Als vijf sterkhouders hun kruisbanden afscheuren in september en oktober, dan zal JdJ weinig te verwijten zijn hè. Maar als het sportieve plaatje straks niet klopt, dan gaan er hier stevige discussies gevoerd worden.

Ik zie het lerende vermogen waar ik het al een hele lange tijd over heb nu wéér. Dat is voor mij al sinds 2019 de voornaamste reden om optimistisch te zijn wat betreft JdJ. Ja: de man heeft weleens een fout gemaakt en zal er ongetwijfeld nog wel een aantal maken, maar over het geheel gezien zie ik wel dat hij ervan leert. In 2019 was de selectie nauwelijks klaar voor de voorrondes van de CL, nu zijn we een heel eind voordat de voorbereiding überhaupt is begonnen. Compliment waard.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Zeker een compliment waard. Vooral Propper vind ik een geweldige aankoop, zeker als dat voor 4 miljoen is gedaan. De rest van de aankopen heb ik nog wat twijfeld over om eerlijk te zijn. Maar zeker fijn dat de aankopen ruim op tijd binnen zijn voor de voorbereiding op de VCL. Dat is zeker een verschil met twee jaar terug.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ykhim schreef: 20 jun 2021, 18:40 Je doet alsof ik een of andere debiel ben die zwart-wit denkt en JdJ aan de schandpaal nagelt als het straks niet werkt. Zo werkt het in realiteit niet. Je hebt een scala aan verklaringen en welke het zwaarste wegen, dat is nu niet te zeggen. Als vijf sterkhouders hun kruisbanden afscheuren in september en oktober, dan zal JdJ weinig te verwijten zijn hè. Maar als het sportieve plaatje straks niet klopt, dan gaan er hier stevige discussies gevoerd worden.

Ik zie het lerende vermogen waar ik het al een hele lange tijd over heb nu wéér. Dat is voor mij al sinds 2019 de voornaamste reden om optimistisch te zijn wat betreft JdJ. Ja: de man heeft weleens een fout gemaakt en zal er ongetwijfeld nog wel een aantal maken, maar over het geheel gezien zie ik wel dat hij ervan leert. In 2019 was de selectie nauwelijks klaar voor de voorrondes van de CL, nu zijn we een heel eind voordat de voorbereiding überhaupt is begonnen. Compliment waard.
Nuances gaan John niet meer helpen als PSV komend seizoen geen prijzen wint. Even voor alle duidelijkheid, ik ben fan van John en wel om verschillende redenen die ik al vaker heb genoemd. In 2019 vond ik ook niet dat ie moest vertrekken, maar ik vond het wel enorm dom/naïef van Gerbrands om met John en van Bommel 2 onervaren gasten de baas te maken bij PSV.

Enerzijds kan je ervan uitgaan dat de externe druk op hem te groot gaat worden om aan te blijven als TD. Zal het niet fijn vinden, maar anderzijds toont dat wel de lat bij PSV. We zijn geen lokale amateurs, er moeten nou eenmaal koppen rollen als we geen prijzen pakken. En zo zal het altijd moeten blijven.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Bullshit, als PSV geen prijs pakt zal JdJ echt niet perse hoeven te wieberen. Het gaat om de manier waarop en niet enkel het resultaat.

Ik ben maar al te blij dat we geen club zijn waar trainers en TD elk jaar vervangen moeten worden als ze niet kampioen worden. Als je met PSG of Juventus niet kampioen wordt dan faal je altijd maar in NL zijn op dit moment de kaarten anders geschut om zoiets te kunnen eisen. Ajax koopt in de winterstop terwijl ze al bovenaan staan een spits van 25 miljoen, PSV gaat zich nu voor 11 miljoen versterken met de 5e speler. Het enige wat JdJ nu kan doen is met de middelen die er zijn een evenwichtige selectie neerzetten. Nou het lijkt alsof dat absoluut gaat gebeuren maar daar win je geen titel mee.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

nilssonH schreef: 20 jun 2021, 17:15
Joenepsv schreef: 20 jun 2021, 13:50 Ik verwacht nog wel een stuk of 3 aankopen voor Jong PSV.
3? Welke posities zit je aan te denken in dat geval?
Als ik kijk naar de aanwezige spelers en wat er eventueel doorstroomt verwacht ik twee aanvallers en een middenvelder. Bij het bekendmaken van die 50 miljoen werd al gesteld dat het gebruikt ging worden om te investeren in talent. Jonge spelers met potentie voor het eerste. Het Malen en Madueke traject.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Er zit een verschil tussen een punt of 77-78 halen en weer kansloos tweede te worden of dat 84-85 punten net niet genoeg blijkt te zijn. Tot nu toe heeft De Jong een deel van de pijnpunten binnen de selectie aangepakt voordat de eerste training moet beginnen en binnen de financiële mogelijkheden. Namen die zich op Drommel na hebben bewezen en op voorhand goede aankopen en directe versterkingen lijken te zijn.

De Jong is nog verre van klaar deze zomer, maar ik vind het een bemoedigende start waar gekeken en gehandeld is tot nu toe aan de verbeterpunten.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

https://www.vi.nl/video/transfer-PSV-pr ... tracteerd-

Minder dan 5 miljoen dus inderdaad, prima deal!

Tot zover dus voor iets van 10 miljoen aan transfersommen Pröpper, van Ginkel, Ramalho, Mwene en Drommel gecontracteerd. Gaat de goede kant op.

En volgens dit artikel staan Luuk en Berghuis ook nog steeds hoog op de lijst:

https://www.vi.nl/nieuws/topclubs-verdr ... en-de-jong

En is de interesse in Dumfries opeens ontploft. Dat is het effect dat een goed eindtoernooi dus kan hebben.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Gaat prima tot nu toe. Het zou voor mij een doem scenario zijn om nog meer ouwe vandagen te halen. Ervaring genoeg ingekocht John. En de bezem door de selectie halen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Joenepsv schreef: 21 jun 2021, 16:42 Gaat prima tot nu toe. Het zou voor mij een doem scenario zijn om nog meer ouwe vandagen te halen. Ervaring genoeg ingekocht John. En de bezem door de selectie halen.
Het zijn geen ouwe vandagen. Het zijn twintigers. Alleen in Nederland doen ze zo :')
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ardbeg schreef: 21 jun 2021, 16:59
Joenepsv schreef: 21 jun 2021, 16:42 Gaat prima tot nu toe. Het zou voor mij een doem scenario zijn om nog meer ouwe vandagen te halen. Ervaring genoeg ingekocht John. En de bezem door de selectie halen.
Het zijn geen ouwe vandagen. Het zijn twintigers. Alleen in Nederland doen ze zo :')
In de geschiedenis van onze mooie club warende hoogtijdagen ook met spelers met spelers op ervaren leeftijden. Juist die mix maakt talenten uiteindelijk ook meer waard als er een geheel van gemaakt kan worden. Daarnaast moet er vanuit de jeugd nog wat doorkomen en zal er ongetwijfeld ook in de breedte en qua telanten wat aangetrokken gaan worden is mijn verwachting.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ardbeg schreef: 21 jun 2021, 16:59
Joenepsv schreef: 21 jun 2021, 16:42 Gaat prima tot nu toe. Het zou voor mij een doem scenario zijn om nog meer ouwe vandagen te halen. Ervaring genoeg ingekocht John. En de bezem door de selectie halen.
Het zijn geen ouwe vandagen. Het zijn twintigers. Alleen in Nederland doen ze zo :')
In Nederland doen we zo omdat we afhankelijk zijn van transfers. En tot John onder het stadion een oliebron aanboord zal dat zo blijven. En dat is een teveel aan ervaring inkopen een hele gevaarlijke koers.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Nogmaals, toptalenten komen niet als je geen CL speelt.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Joenepsv schreef: 21 jun 2021, 17:19
Ardbeg schreef: 21 jun 2021, 16:59

Het zijn geen ouwe vandagen. Het zijn twintigers. Alleen in Nederland doen ze zo :')
In Nederland doen we zo omdat we afhankelijk zijn van transfers. En tot John onder het stadion een oliebron aanboord zal dat zo blijven. En dat is een teveel aan ervaring inkopen een hele gevaarlijke koers.
Maar het is niet te veel.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nee, of het teveel is zullen we op 1 september pas weten. Wie gaan er nog weg bijvoorbeeld? Berghuis en Luuk zijn er voorlopig ook nog niet. Wie speelt basis en wie niet en wie worden nog gehaald voor de spelers die vertrekken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik vind ook dat de max. qua ervaren spelers nu wel bereikt is. In het Berghuis-topic al aangegeven: we hebben nu in 1 jaar tijd 8 spelers van 26 jaar of ouder gehaald, met Rodriguez erbij zelf 9 in anderhalf. Dat is behoorlijk veel. Het was ook nodig, maar juist nu heb je een goed aantal. Haal je er nog 1 of 2 zonder dat er één weggaat, en de balans slaat te ver door wat mij betreft. Juist daarom kun je nu kijken naar spelers met waarde.

Mijn ideale selectie bestaat uit: een derde ervaren spelers, een derde aankopen met waarde en een derde eigen jeugd. Die eerste categorie zit nu goed. Die tweede kan - als je een hoop spelers door weet te selecteren - nog wel wat aanvulling gebruiken en de derde zal deels in de voorbereiding moeten blijken. Daarom zou wat mij betreft de focus moeten liggen op die laatste twee, juist nu je het vinkje 'ervaring' kan aftikken.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ardbeg schreef: 21 jun 2021, 17:32
Joenepsv schreef: 21 jun 2021, 17:19

In Nederland doen we zo omdat we afhankelijk zijn van transfers. En tot John onder het stadion een oliebron aanboord zal dat zo blijven. En dat is een teveel aan ervaring inkopen een hele gevaarlijke koers.
Maar het is niet te veel.
Nee het is nu net genoeg. En derde van de selectie is 27 of ouder. Prima. Nu klaar.
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

RIO schreef: 21 jun 2021, 17:22 Nogmaals, toptalenten komen niet als je geen CL speelt.
We gaan oefenen tegen PAOK? Misschien een afspraak met hun omdat we Tzsolis hebben gehaald :)
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Pröpper Transfervrij!!!!! KONING JOHN
#simplythebest

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong